Daypack (rugzak), max. 20 L.
maandag 10 september 2018 om 12:59
Ik gebruik tijdensmijn reizen en citytrips een daypack. Ik heb er nu verschillende gehad, allemaal goedkoop spul en op een of andere manier gaan zo óf heel snel stuk of ik krijg er last van nek/schouders van. Klaar ermee dus.. ik wil gewoon een lekker rugzakje waar mijn portemonnee, flesje water en gidsje etc. meenemen, maar moet wel lekker zitten. Oja.. ik zweet veel (overgang
) dus een ademend rugpand is wel vereiste..
Ben even aan het googlen gegaan en kwam er achter dat er dus ook vrouwen versies zijn van daypacks. Is dat wat ? Ik gebruik nu een unisex versie .
Ik ben van boven vrij fors (brede schouders, grote borsten) en mijn gewone backpack is ook een " herenmodel" ..
Wie heeft er ervaring met een vrouwenmodel als fors persoon (let wel , ik ben niet te zwaar maar ben " groot", geen poppetje ).
En nog tips qua merk?
Ik ga ook langs bever maar dacht.. wie weet hier goede tips..
Ben even aan het googlen gegaan en kwam er achter dat er dus ook vrouwen versies zijn van daypacks. Is dat wat ? Ik gebruik nu een unisex versie .
Ik ben van boven vrij fors (brede schouders, grote borsten) en mijn gewone backpack is ook een " herenmodel" ..
Wie heeft er ervaring met een vrouwenmodel als fors persoon (let wel , ik ben niet te zwaar maar ben " groot", geen poppetje ).
En nog tips qua merk?
Ik ga ook langs bever maar dacht.. wie weet hier goede tips..
maandag 10 september 2018 om 13:15
ook al bij Anwb gekeken?
https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/hn- ... e-20l.html
Wel online uitverkocht trouwens:(
Staan nu ook een paar (bijna) nieuwe rugzakken op marktplaats, dus zou daar ook zeker kijken!
Staan nu ook een paar (bijna) nieuwe rugzakken op marktplaats, dus zou daar ook zeker kijken!
maandag 10 september 2018 om 13:21
Osprey inderdaad, ik ben er in ieder geval heel blij mee.
Ik dacht eerst ook voor een damesmodel te gaan, maar tijdens het passen merkte ik dat die rugzakken helemaal niet lekker zaten bij mij. Ben er veel te groot voor
Ik heb de mijne ook bij de Bever vandaan en ik kreeg daar heel goed advies en ze hebben de uiteindelijke rugzak op mijn rug afgesteld. Fijne winkel!
Ik dacht eerst ook voor een damesmodel te gaan, maar tijdens het passen merkte ik dat die rugzakken helemaal niet lekker zaten bij mij. Ben er veel te groot voor
Ik heb de mijne ook bij de Bever vandaan en ik kreeg daar heel goed advies en ze hebben de uiteindelijke rugzak op mijn rug afgesteld. Fijne winkel!
maandag 10 september 2018 om 13:38
Bever en Osprey it is! Maar uiteindelijk is 't gewoon passen wat lekker zit en welke aan je voorkeuren voldoet. Zeker als je zelf wat langer bent is het fijn om te kunnen passen en om te kijken welk rugpand lang genoeg is voor je rug.
Dames modellen hebben de schouderbanden wat smaller en korter. Ze lopen op een andere manier onder je oksels door.
Dames modellen hebben de schouderbanden wat smaller en korter. Ze lopen op een andere manier onder je oksels door.
maandag 10 september 2018 om 13:41
ANWB ben ik eerlijk gezegd niet zo tevreden over.. Heb 2 HN rugzakken gehad..binnen jaar kapot. Garantie is prima maar het heeft vertrouwen niet bepaald verhoogd..miedo schreef: ↑10-09-2018 13:15ook al bij Anwb gekeken?
maandag 10 september 2018 om 13:41
Mijn grote backpack is ook van osprey.Ranma schreef: ↑10-09-2018 13:21Osprey inderdaad, ik ben er in ieder geval heel blij mee.
Ik dacht eerst ook voor een damesmodel te gaan, maar tijdens het passen merkte ik dat die rugzakken helemaal niet lekker zaten bij mij. Ben er veel te groot voor![]()
Wat naar.. moet ik weer naar Bever
maandag 10 september 2018 om 13:42
Ik ben ook te breed voor die dames dingen.. die riempjes zijn ook net te smal.. en dat gaat snijden..Ranma schreef: ↑10-09-2018 13:21Osprey inderdaad, ik ben er in ieder geval heel blij mee.
Ik dacht eerst ook voor een damesmodel te gaan, maar tijdens het passen merkte ik dat die rugzakken helemaal niet lekker zaten bij mij. Ben er veel te groot voor![]()
maandag 10 september 2018 om 13:50
Ik heb een grote backpack (50l) van Osprey en ben heel tevreden over de pasvorm en kwaliteit. Ik heb als dame een herenmodel, gewoon omdat die fijner zat. Goed passen dus, maar dat doe je volgens mij wel.
Mijn daypack is een Fjällräven Kånken (16l), hij heeft geen ventilerend rugpand, maar ik vind het draagcomfort echt super. Hij gaat al járen mee (gebruik hem bijna dagelijks) én hij ziet er niet zo lomp uit.
Mijn daypack is een Fjällräven Kånken (16l), hij heeft geen ventilerend rugpand, maar ik vind het draagcomfort echt super. Hij gaat al járen mee (gebruik hem bijna dagelijks) én hij ziet er niet zo lomp uit.
maandag 10 september 2018 om 13:51
Ach, zo ergpoldervrouw schreef: ↑10-09-2018 13:41Mijn grote backpack is ook van osprey.
Wat naar.. moet ik weer naar Bever![]()
Ja, precies ja. En het rugpand was ook veel te kort voor mij. Alleen jammer dat ze die leuke kleurtjes niet in alle modellen hebbenpoldervrouw schreef: ↑10-09-2018 13:42Ik ben ook te breed voor die dames dingen.. die riempjes zijn ook net te smal.. en dat gaat snijden..
maandag 10 september 2018 om 14:05
stippensokken schreef: ↑10-09-2018 13:50Ik heb een grote backpack (50l) van Osprey en ben heel tevreden over de pasvorm en kwaliteit. Ik heb als dame een herenmodel, gewoon omdat die fijner zat. Goed passen dus, maar dat doe je volgens mij wel.
Ja ik ga uitgebreid passen. Dat heb ik met mijn grote ook gedaan maar dacht dat het niet nodig was bij daypack Fout dus, ik heb iedere reis dus last van schouders/dek door die stomme daypack en nu in Canada weer rugzak gesloopt (goedkoop ding van decatlon) en zo klaar mee.
maandag 10 september 2018 om 14:08
Ik heb altijd wel iets nodig bij Bever
En leuke kleurtjes geef ik niet zoveel om, heb geleerd dat ik vooral moet kijken of het lekker zit/draagt en niet moet kijken hoe het eruit ziet. Ik heb gezondheidsklachten en dat gaat voor op leuk. Mijn nieuwe wandelschoenen zijn spuuglelijk maar ooo wat zitten ze lekker
maandag 10 september 2018 om 14:43
Ik heb een laptoprugzak (waarbij tijdens citytrips het laptopvak leeg blijft) van Case Logic. Brede, gevulde draagbanden, zo'n koppelstukje om de panden bij elkaar te houden als je de tas op je rug draagt, gaas op de achterkant tegen een zwetende rug, 2 zijvakjes voor flesjes, en heel veel ruimte in 2 vakken.
Kostte iets van 90 euro en gaat al heel veel jaren mee, en heeft al veel van de wereld gezien.
Kostte iets van 90 euro en gaat al heel veel jaren mee, en heeft al veel van de wereld gezien.
maandag 10 september 2018 om 15:03
Caselogic heeft mijn zoon als rugzak voor zijn laptop. Die zijn behoorlijk groot. Ga even googlenSara9876 schreef: ↑10-09-2018 14:43Ik heb een laptoprugzak (waarbij tijdens citytrips het laptopvak leeg blijft) van Case Logic. Brede, gevulde draagbanden, zo'n koppelstukje om de panden bij elkaar te houden als je de tas op je rug draagt, gaas op de achterkant tegen een zwetende rug, 2 zijvakjes voor flesjes, en heel veel ruimte in 2 vakken.
dinsdag 11 september 2018 om 11:50
Ik heb deze (https://www.bever.nl/p/jack-wolfskin-ve ... olour=4245) en ik ben er erg tevreden over. Hij draagt heel fijn, je kunt een beker in die netten aan de buitenkant hangen (handig als toch gaat lekken) en een jas onder die flap aan de voorkant. Hij is niet zo groot, maar ik kan er alles in kwijt wat ik mee wil nemen op een dagtripje. Er zit een regenhoesje bij.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 11 september 2018 om 13:01
https://www.bever.nl/p/osprey-talon-22- ... olour=2764
Deze is het geworden.
DAmesmodellen die er waren vond ik niet fijn. Deze zat lekkerst. Ik heb een rode en die was leuk afgeprijsd, het is overigens een herenmodel.
Deze is het geworden.
DAmesmodellen die er waren vond ik niet fijn. Deze zat lekkerst. Ik heb een rode en die was leuk afgeprijsd, het is overigens een herenmodel.