Zwanger worden vanaf oktober '18

10-09-2018 14:02 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
En de knoop is doorgehakt, wij gaan voor een 2e! Ik ben enorm blij en zou het leuk vinden om hier te schrijven met mensen die ook vanaf oktober willen proberen zwanger te worden! :)

Wij hebben 1 zoontje (nu bijna 2). Ik heb heel lang getwijfeld of ik überhaupt een 2e wilde (we hebben een moeilijke start gehad) en wanneer dan de juiste tijd zou zijn. Gisteren gaf mijn vriend aan er helemaal klaar voor te zijn en ik kon alleen maar denken, ja ik ook!!!

Ik heb mijn eisprong deze maand al gehad dus vanaf volgende maand maar proberen.

Wie schrijft er mee? :)
Ja!!
Wij gaan ook voor een tweede :-D
We hebben een dochter van 2 en net als jij, ook getwijfeld...de laatste maanden begint het toch te kriebelen en merkte ik dat ik van het idee van een tweede kindje toch wel heel blij word.
Nu we het hebben uitgesproken vind ik het ook wel heel spannend!
Plan is om vanaf okt/nov weer te proberen
Hoi!

Ik schrijf ook graag mee. Ik heb een zoontje van bijna 2 jaar. En m`n man en ik hebben gisteravond besloten voor een tweede kindje te gaan :) Ik vind het ook weer superspannend, net als bij de eerste. Ondanks dat we nu weten waar we aan beginnen is het toch weer spannend. Zal het allemaal goed gaan? Hebben we dan nog wel genoeg aandacht voor de eerste? Hoe gaan we dat praktisch dan allemaal regelen?
Maar voor nu heb ik er vooral ook heel veel zin in! Ik ben zo blij dat mijn man ook nog een tweede wil. Hij heeft aan de eerste best wel moeten wennen, in de zin dat je leven zo veranderd met een kind. Ik ben wel even bang geweest dat hij een tweede niet zo willen.

Ik had vandaag een nieuwe nuvaring moeten gebruiken, dus wij gaan er vanaf nu voor. Jullie vanaf oktober toch?
Leuk dames!
Spannend vind ik het ook voor! In eerste instantie of het weer zal lukken, of alles weer goed zal gaan... En ook omdat mijn man altijd week thuis, week weg is... Mijn ervaring is dat dat nu met 1 kindje prima te doen is, maar hoe zal dat met 2 zijn?

Ik voel mijn eisprong altijd en ik weet dat die aan het begin van de maand ligt. Dus begin oktober gaan wij voor het eerst echt proberen. De vorige ging heel snel, maar ik reken er op dat het nu langer gaat duren. Man moet ook maar precies op de juiste dagen thuis zijn 🤭
Hoi dames,

Mag ik meeschrijven? Wij zijn ook aan het gaan voor een 2de, ons dochtertje is bijna 2 jaar. Ik was er al langer klaar voor maar moest mijn man nog weten te overtuigen, haha.
Zodus heb ik hem eindelijk zover gekregen en hebben we er al 1 ronde opzitten.
Ik weet niet wanneer mijn ovulatie is ((voel/merk dit niet(denk ik)) hoewel mijn cyclus wel redelijk stabiel is (28-32dagen)
Ik volg het een beetje via een app en daarvan zou ik volgende week woensdag m’n ovulatie hebben.... wij weten dus wat doen de komende dagen! :-D

Viva-ooo, ik herken het gevoel, of alles wel goed gaat gaan enz... wel leuk dat jij je eisprong voelt! Handig, haha! ;-)
@JG1991, leuk als je ook meeschrijft. Ook leuk dat we allemaal al een kindje hebben. Dat is toch anders dan als het je eerste is.

Herkenbaar dat je je man nog moest overtuigen. Wij hebben het er ook meerdere keren over gehad. En dat is ook helemaal prima. Je moet er ook beide achterstaan.

Ik voel mijn eisprong ook niet, maar mijn cyclus is volgens mij redelijk regelmatig. In ieder geval volgens de app ;) Wij zijn precies een paar daagjes weg als mijn ovulatie is. Alle tijd dus om te proberen ;) Het zou heel leuk zijn als het meteen raak zou zijn. Vorige keer duurde het ruim een half jaar dus ik heb ik ga er niet vanuit dat het nu meteen lukt.

@ViVa-000, dat lijkt me nog best ingewikkeld als je man regelmatig weg is. Ook wel een belasting voor jou in de weken dat hij weg is. Met z`n tween voor een kind zorgen is toch wel wat makkelijker dan alleen. Ik heb ook echt respect voor alleenstaande ouders.

Hebben jullie ook dat je hoopt dat de tweede geen huilbaby wordt? Mn zoontje was op zich niet heel moeilijk de eerste maanden. Ook wel huilen maar niet de hele dag en nacht. Ik denk gewoon een normale baby met zn krampjes e.d. Het lijkt me echt lastig als je er dan een huilbaby bij krijgt. Hoe was dat bij jullie?
Natuurlijk mag je meeschrijven JG1991! Leuk!

Haha ja eisprong voelen is in dit verband handig, maar anders ben ik er niet zo blij mee hoor... Ik kom dan de dag niet door zonder ibu, zoveel last heb ik er van 🙈
Gevulde speculaas, onze 1e was wel een huilbaby. Vier maanden lang ongeveer 10u p.d. gehuild en amper geslapen. Na 4 maanden was het opeens over. Ik ga er maar vanuit dat wij onze portie hebben gehad, (hoop ik)...
Is inderdaad leuk dat we al allemaal een kindje hebben, en precies allemaal zowat van dezelfde leeftijd. Wij hebben echt een droom van een dochter, heb er nooit last van gehad qua huilen of iets. Heeft altijd goed gedronken/gegeten. Sliep al redelijk snel door (na 2-3 maandjes) en slaapt nu nog steeds 9/10 keer door. Dus inderdaad maak ik me ook wel wat zorgen, stel dat nummertje 2 heel anders zal zijn.... ga ik dat wel aankunnen... maar uiteindelijk mag je daar nu niet te fel bij stilstaan gezien je toch niet weet hoe het allemaal zal lopen.

Gevuldespeculaas; bij ons eerste heeft het ook een tijdje geduurd, en inderdaad we moesten natuurlijk wel allebei klaar zijn voor een 2de spruit dus je kan je wel voorstellen, gezien ik er al een hele tijd op zit te wachten, ik bij deze op hete kolen zit :hyper: haha! Rond mij een babyboom maakt het er dan ook nog eens niet gemakkelijker op :facepalm: :-P
Leuk dat jullie net dan een paar daagjes weg zijn! Wanneer is je ovulatie ongeveer? Ik ken de werking van de novaring niet...

Viva-ooo; oei dat is dan natuurlijk minder! Wat voel je dan? Krampen?
Ik denk dat ik deze keer wat ga letten op m’n slijmen (klinkt zo org, haha) maar dus blijkbaar kan je daar ook aan merken wanneer je ovulatie ongeveer is. Ben eens benieuwd
Hallo dames,

ik schrijf ook graag mee. Wij willen wel pas vanaf november proberen om zwanger te worden. Wij gaan in oktober nog met vakantie en na de vakantie ga ik stoppen met de pil. Voor ons word dit ons eerste kindje en lees graag met jullie ervaringen mee. Ik vind het onwijs spannend!! Ik ben 25, mijn man 30 en wij zijn nu 1 jaar getrouwd.

Praten met mijn vriendinnen over dit onderwerp is soms lastig. Een paar zijn nog studenten en andere zijn er in ieder geval nog niet aan toe. Verder vind ik het ook spannend om onze "plannen" te delen aangezien we niet weten hoe lang het misschien kan duren. Dus superfijn dat het op deze manier kan!
Welkom rooibosje. Wat leuk jullie eerste kleintje... waar is de tijd, 2 jaar zijn omgevlogen vind ik persoonlijk. Ik herinner me nog heel goed toen wij pas begonnen voor een kleintje, ik kon er ook niet echt met iemand over praten, mijn vriendinnen waren zoals bij jou inderdaad nog op hoge school of er nog totaal niet mee bezig... dan is dit wel leuk :-)
Wat leuk dat er al wat meer meiden meeschrijven!
Herkenbare twijfels en zorgen...Onze dochter was als baby heel makkelijk en ik riep dan ook gelijk “Nu durf ik gewoon niet voor een tweede te gaan want dat kan alleen maar moeilijker zijn/worden!” Maar goed...daar komen we maar op één manier achter en ik heb nu ook meer het vertrouwen dat het dan ook wel goed zal komen
Een huilbaby, dat lijkt me heel heftig!!

Ik zeg het nooit echt hardop maar ik ben niet echt een ‘baby-moeder’..vind het, nu ze ouder wordt echt een stuk leuker/makkelijker..Toch zou ik het ook wel weer heel fijn vinden zo’n klein frummeltje

Ik voel mijn eisprong ook maar heb er gelukkig nooit heel erg last van. Ook heb ik een app waarin ik ongeveer kan zien wanneer ik het meest vruchtbaar ben. Bij de eerste was ik erg snel zwanger...benieuwd hoe dat nu zal gaan!
Welkom rooibosje!

Superspannend he😀 het is wel fijn als je er met mensen kon praten. Kon ik tijdens de vorige keer ook niet echt. Het is wel fijn om ervaringen te delen.

@viva 000, een huilbaby lijkt me niet niks zeg. Ik hoop voor je dat dat nu niet weer gebeurt. Ik heb in mijn omgeving ook wel gezien wat dat met je kan doen. Op een gegeven moment weet je het echt niet meer.
Het is bijna oktober ladies ;)

Ik heb vandaag zwangerschapstesten gehaald, heb ik die maar vast in huis ;)

Ik heb net even zitten rekenen. Ik verwacht mijn eisprong 2 of 3 okt. Mijn partner is voor werk regelmatig weg, nu ook. Hij komt 1 okt terug. Als we er dan direct voor gaan, hebben we nog best een reeele kans toch? Volgende dag nog een keertje... :)
Spannend!
Ja zeker! Goede timing denk ik :lol:
Mijn eisprong ligt rond 5 oktober, man verheugd zich er nu al op :rofl:

De vorige keer was ik heel snel zwanger, ik hoop dat het nu weer snel lukt. Maar probeer dat ook een beetje los te laten zodat de teleurstelling niet al te groot is als het toch langer gaat duren. Merk dat ik er elke dag mee bezig ben, hebben jullie dat ook?
Haha non30, hier precies hetzelfde. De vorige keer hadden we besloten ervoor te gaan en had ik 6 weken later een postieve test in handen. Ik moet dat van mezelf ook loslaten, maar ik weet nu al dat het toch een tegenvaller zal zijn als ik over een dikke 3 weken geen positieve test heb ;)

En elke dag er mee bezig, ook heel herkenbaar. Een soort van heerlijke continue spanning van het hebben van een gezamenlijk geheim ofzo :hyper:
Spannend hé!

@ viva-0000 volgens mij zou dat een perfecte timing zijn!

@non30, ik ben er ook wel veel mee bezig merk ik. Het gaat iedere dag wel door m'n hoofd.

Ik zit nu in m'n vruchtbare periode volgens de app😉 maar ik heb het gevoel dat m'n eisprong afgelopen week al is geweest. We zullen zien😉
Volgens mij kunnen we allemaal ook een beetje rond dezelfde periode testen, spannend! :hyper:
Ik merk ook dat ik er veel mee bezig ben, ik probeer het niet te zijn, maar zodra ik wat voel in m’n buik of borsten denk ik eraan en blijf ik er weer een tijd aan denken :facepalm: :biggrin:
Ik zit op het wachtbankje, volgens de app zou 2/10 mijn NOD zijn als mijn cyclus 29 dagen is.... totaal geen idee wanneer mijn eisprong is geweest, merk er niet veel van dus het is gokken. Ik vrees er een beetje voor want we hebben niet veel geklust, of toch niet vaak genoeg naar mijn goesting maarja ik wil natuurlijk niet dat het een verplichting wordt voor hem dus zullen we wel zien zeker :rolling:
Wat spannend JG1991!! Voel je al ‘iets’?!
Heey, tot nu toe nog niet veel, vandaag zou mijn nod zijn, heb nergens last van behalve moe, af en toe precies kleine steekjes vanonder en een soort spierpijn aan de boven/zijkant van mijn borsten met momenten... ik durf niet testen
Waar zit jij ergens in je cyclus?

Viva-oo veel plezier de komende dagen! Hihi

Gevuldespeculaas, voor jou is het ook spannend, wanneer is jou nod?
Spannend!!!! Jg1991. Ik kan me helemaal voorstellen dat je niet durft te testen. Het wordt dan ineens wel heel echt ofzo.

Ik ben heel benieuwd. Ik verwacht mijn nod dit weekend. Maar gister heb ik al een klein beetje bloed verloren . Ik dacht dus ongesteld te worden maar vandaag is er niks te zien. Misschien de innesteling??? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het in 1 keer raak zou zijn. Man en ik hebben afgelopen week wel een aantal keer seks gehad tijdens de vakantie, dus wie weet. Durf er niet op te hopen.
Oooh dat klinkt wel als innestelingsbloed ja! Had ik ook gehad bij mijn vorige zwangerschap!
Nu niets, helemaal niets,.. dus ik vrees er weer voor :-( maarja is nog maar ronde 2 dusja.... ik ga blij zijn als deze dag om is want zit echt overal en nergens met mijn gedachten, ik loop constant naar het toilet om te gaan kijken of er al iets is of niet :facepalm: pffft :-D
Dat wachten is zenuwslopend hé? Ik herken het nog wel van de vorige zwangerschap. Elke keer naar de wc inderdaad om te kijken of er wat is. En dan hopen dat er niks gebeurt. Wanneer is je nod? Vandaag?
Jg1991, ik lees net dat een innestelingsbloeding maar 1 op de 5 keer voorkomt. Dat je deze nu niet hebt zegt nog helemaal niks. Ik duim voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven