Gezondheid alle pijlers

Ochtendhoofdpijn

10-09-2018 21:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

Ik heb al een hele tijd last dat ik zo nu en dan wakker word met best vervelende hoofdpijn.

Heb wat zitten googlen en het schijnt een bekend fenomeen te zijn.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Ik kreeg de indruk dat ik het vooral heb als het te warm is in mijn kamer of een te warme deken heb. Echter is dat laatste moeilijk aan te passen voor mij. Ik heb het snel warm, slaap altijd met raam open. Zit nu tussen het enkel onder een hoes slapen of het zomerdekbed in. Dat laatste is eigenlijk nog te warm. Maar snachts pak ik die toch omdat het fris is, met het gevolg dat ik in de ochtend weer hoofdpijn heb.

Ook heb ik een anti hoofdpijn kussen gehaald, dit heeft de frequentie van de hoofdpijn sowieso gehalveerd.

Ik kan hier sowieso mee naar de huisarts, maar eigenlijk staan de oplossingen al klaar op het internet. Voor ik naar de huisarts ga vroeg ik me af of mensen dit herkennen en misschien tips hebben?
Snurk je?
koffie?
Uitdroging? Versterkt door zweten als je een te warme deken hebt gebruikt? 1 a 2 kopjes gekookt water drinken is het eerste wat ik 's ochtends doe.
Hoofdpijn kan ook uit nekpijn voortkomen, door verkeerd te liggen bijv. Heb je ook nekpijn?
In welke positie slaap je? Buik slapen is niet zo goed voor je nek en kan hoofdpijnklachten geven. Drink je voldoende? Zet een glas water naast je bed en neem een paar slokken wanneer je 's nachts wakker wordt.

Als chiropractor behandel ik dagelijks mensen met hoofdpijn klachten, en de meeste reageren heel goed op de behandeling. Uiteraard na dat er goed is uitgezocht waardoor de hoofdpijn klachten komen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bedankt voor de reacties! Ik word ook wel eens wakker met nekpijn inderdaad, dus het kan ook aan de slaaphouding liggen. Ik slaap in principe op mn zij of rug. In de ochtend draai ik wel eens op mn buik, dus het kan zijn dat het daar fout gaat. Lijkt me echter lastig om dat tegen te gaan, maar ik kan er op gaan letten!

Snurken doe ik niet. Uitdroging zou kunnen, ik heb vaak wel behoefte om water te drinken in de ochtend. Dus dat zou het ook kunnen zijn.
Ik drink trouwens goed gedurende dag, heb snel een droge mond. Dat zou ook weer een oorzaak van de hoofdpijn kunnen zijn dus.

Koffie drink ik, maar niet meer zo veel als jaren geleden. En ik vermoed ook niet dat het daardoor komt. Want toen ik meer koffie dronk had ik de hoofdpijn nog niet. Speelt zich echt pas sinds een jaar af.
Kan vanalles zijn; ook spierpijn van de vorige dag. Het duurt vaak 24 uur of langer voordat spierpijn opkomt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb je die droge mond door medicatie? Daar zou het ook door kunnen komen. En een synthetisch dekbed is broeierig, beter zijn natuurlijke materialen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Genoeg water drinken om uitdroging te voorkomen.

Hoe oud is je matras?

Eet je gezond?

Sinds hoe lang heb je deze hoofdpijn?
tu1nhek schreef:
10-09-2018 23:25
Genoeg water drinken om uitdroging te voorkomen.

Hoe oud is je matras?

Eet je gezond?

Sinds hoe lang heb je deze hoofdpijn?
Water drinken doe ik voldoende!
Matras laatst nieuw gekocht, denk 2 maanden oud.
Ik eet redelijk gezond. Hou niet van zoet en snack amper. Meestal gewoon brood(hoewel dat ook onder vuur ligt) en 's avonds een gevarieerde maaltijd.

Ik heb deze hoofdpijn sinds een jaar ongeveer. Niet dagelijks.
Glas water naast je bed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lig je niet op de tocht? als je het altijd warm hebt en met raam open ligt zou je daar ook een stijve nek en daarvan weer hoofdpijn kunnen krijgen.
Ik kan je de chyropractor aanraden. Ik heb vaak hoofdpijn en als hij me behandeld gaat het altijd over. Ik kan een nieuw bed kopen of een kussen maar dat helpt niet als ik niet eerst gekraakt ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven