Uitgerekend mei 2019

25-08-2018 08:46 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!

Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!

graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil

NaamLeeftijd#UDJ/M/V:heart:Afspraken
Frigga27 jaar1e22 aprilV:heart:
Hollandsglorie33 jaar1e (2e)30 aprilJ:heart:
Aster8434 jaar1e2 meiV:heart:
Ananas201835 jaar3e4 meiJ:heart:
WinterDS27 jaar1e5 meiJ :heart:
Foxie2935 jaar2e7 meiJ :heart:
Isayez27 jaar2e7 meiJ:heart:
Mommy201827 jaar2e8 meiV:heart:
Zsa-zsaa30 jaar1e8 meiJ:heart:
bloomaday27 jaar1e9 mei?:heart:
Lulu6228 jaar2e11 meiM:heart:
Wildeperzik29 jaar1e11 meiJ:heart:
Meiks31 jaar1e12 meiM :heart:
Saar201727 jaar1e12 meiM:heart:
Huisjenr627 jaar2e15 meiV:heart:

:hug: Leeuw32 :hug: *FRozen_Star* :hug: Verliefdenonzeker :hug: Evalot :hug:
isayez wijzigde dit bericht op 03-01-2019 19:17
83.81% gewijzigd
Hi allemaal,

afgelopen vrijdag heb ik ook een positieve test gehad. Ik ben 18 mei uitgerekend. Is alleen wellicht hier al een beetje te vol? Gefeliciteerd in ieder geval allemaal :)
Jeetje wat is er een hoop geschreven dit weekend zeg! Leuk zo'n actief topic :D

Frozenstar: Bedankt voor de lege blaas tip :) Ik hoop dat het idd meevalt zoals de andere meiden al zeiden! We can do this!

ZsaZsa: Ik heb ook een opgezette buik! Ik dacht al dat ik gek werd haha. Krijg mijn spijkerbroeken nu nog nét dicht maar het is echt niet comfortabel meer :( Gelukkig binnenkort veel jurkjes en panty's ;) En ook inderdaad veel plassen!

Wilde Perzik: Haha ja die borsten is echt een ding he :-o We zijn straks allemaal Pamela's :P Ik heb C dus ben bang dat ik straks met F eindig haha :facepalm: En die moeheid is heel herkenbaar, ik heb zaterdag & zondag beide middagen paar uurtjes geslapen. Doordeweeks is het ook zwaarder met opstaan, maar ik denk maar zo: het feit dat ik moe ben betekent dat mijn lijf hard aan het werk is om onze nugget te laten groeien! :cheer2:

Isayez: Wat een mooi verhaal van je tante zeg :heart: Wat betreft de auto, ik zal ook een andere auto moeten, niet voor het aantal kinderen (wordt mijn eerste!) maar dat is omdat ik nu een Mini 3 deurs heb zonder Isofix. Ik wil het liefst een wat hogere auto, een SUV ofzo. Maar: duur! :|

Aster: Thanks voor je geruststellende woorden voor de inwendige echo :hug: Jullie zorgen ervoor dat ik er steeds minder erg tegenop kijk!

Hier: Vandaag volgens eigen berekening rond 6+3 weken zwanger & sinds afgelopen weekend nu elke ochtend misselijk. Ik moet zo snel mogelijk iets eten en dan ebt het langzaam weg. Ik had echt niet gedacht dat dit mij zou gebeuren, maar nu dus echt zo! Ik heb trouwens geen buikpijn (heel soms een krampje maar that's it) of gekleurde afscheiding gehad. Echo is volgende week woensdagmiddag, nu komt het ineens heel dicht bij! Jippie! :cheer:

Welkom & gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangeren, toch nog een vruchtbare maand geworden haha!
Wat weer een hoop nieuwe zwangeren. Gefeliciteerd allemaal. Ik had ff een poosje geen tijd om te lezen.

Oh wat lees ik veel dingen wat herkenbaar is. Begon mij al lichtelijk zorgen te maken over dat ik mijn broeken bijna niet meer dicht krijg. Bij mijn jongste droeg ik zelfs bij 42 weken mijn eigen broeken nog 🤣.

Even voor de tabel 24 september intake/ echo. Voor mij mijn derde kind , voor mijn partner de eerste
Ik heb ook mijn eerste echo gepland 19 september intake verloskundige, 22 september de eerste echo. Volgens mijn berekeningen moet ik dan 7,5 week zijn.

Ik vind deze zwangerschap nu al zoveel spannender dan de eerste. Ik ben zo onzeker. Ondanks 7 positieve tests, ClearBlue-tests die netjes oplopen van 2-3 naar 3+. Misselijkheid komt met vlagen. Maar blijf zo enorm onzeker. Van mij mogen die eerste 12 weken echt heel snel voorbij zijn ;)
Saar2017, heb geen pijn in de liezen! (wel andere ‘klachten’)
Zsa-zsaa, opgezette buik heel erg, vooral einde dag heb ik echt een heel duidelijk buikje. Jeans knellen, ben maar rokken ah aandoen naar werk..

Hier, borsten groeien/gevoeliger. Veel sterkere reuk (ruik van metersver etenswaren). Non-stop misselijk. Geen honger/dorst. Niet goed naar de WC kunnen. Kijk uit naar de periode dat de misselijkheid weggaat, want t is echt aanwezig vanaf s' morgens opstaan tot s' avonds wanneer ik naar bed ga. :| Ik dwing mezelf het eten binnen te houden, maar het is lastig..!

Wat een lastige factor is, is dat ik werk voor een bedrijf wat alcoholische drankjes maakt, veel etentjes met klanten, evenementen met drankjes ed.. Lastig om de zwangerschap voor collega's te verbergen :facepalm:

Voor de tabel, het is mijn eerste kindje, maar tweede voor man.
anoniem_373358 wijzigde dit bericht op 10-09-2018 12:16
7.78% gewijzigd
Happy as long as I'm not hungry
Voor de tabel: uitgerekende datum 1 mei en het is mijn derde kindje
Hier ook niet heel veel klachten nog. Ik ben wel moe en ik heb een sterke geur vermogen.. Ik ruik alles heel goed..

Verder hebben we het al wel verteld aan onze ouders. De rest willen we pas met echo vertellen.. hoe doen jullie dat?

Hier ook geen NIPT test.
We willen ook niet weten wat het wordt.. we vinden een verrassing erg leuk..

Huisjenr6
Vandaag ook nog wat bloedverlies gehad, geen enorme hoeveelheid en geen stolsels maar toch maakt het me zo onzeker..
had vanmiddag ook wat krampen in m’n buik alsof ik ongesteld moest worden, dat is nu weer weg getrokken. Maar die onzekerheid is verschrikkelijk.
Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen, volgende week dinsdag staat de echo gepland dus wacht maar gewoon af
Je zou de vk kunnen bellen voor advies of een eerdere echo frozenstar, je bent nu 6+2 toch? Onzekerheid is ook heel naar, sterkte!
Ik kwam deze link tegen:
https://datayze.com/miscarriage-chart.php
Vind het fijn dat je er een soort houvast aan hebt en dat de kansen elke dag beter worden!
WildePerzik schreef:
10-09-2018 16:33
Je zou de vk kunnen bellen voor advies of een eerdere echo frozenstar, je bent nu 6+2 toch? Onzekerheid is ook heel naar, sterkte!
Ja klopt, volgens berekeningen wel.
Als ik zelf nadenk is mijn eisprong rond 11 augustus geweest (ik gebruik een menstruatie app die dat allemaal bijhoud), dus nu precies een maand verder. Zou het misschien een innestellingsbloeding kunnen zijn?

Mijn verloskundige heeft op maandag, woensdag en vrijdag ochtend telefonisch spreekuur. Dus moet nu helaas nog 2 dagen wachten om hun te kunnen bellen
Wat vervelend FrozenStar! Echt rood bloed of bruin? Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon de VK bellen hoor! Wellicht dat ze je met een echo gerust kan stellen?
Ik schreef tijdens mijn vorige zwangerschap ook in een topic mee, een daar was een vrouw die haar hele zwangerschap last hield van bloedingen. Dat kwam door een heel goed doorbloedde baarmoedermond waardoor er wel eens een vaatje knapte. Kon gelukkig geen kwaad! Alleen schrik je daar natuurlijk wel steeds van

Oh ik kon vannacht dus bijna niet op mijn buik liggen vanwege die memmen!
Ook de hele dag last gehad van hoofdpijn. Is dat ook een kwaaltje?

voor de tabel, dit is ons 2e kindje

Qua auto, wij hebben nu een SUV en dat is echt ideaal met het in en uit de auto tillen van een kind of autostoeltje. Lekker hoog :)
Helaas moet deze volgend jaar uit de lease, en waarschijnlijk wordt de volgende geen SUV (want duur! Huidige auto valt nog onder de 7%regelin dus is in verhouding relatief goedkoop)
Hallo allemaal! Mag ik ook nog meeschrijven? Zie dat het topic wel al redelijk vol zit.

Ik ben 25 en mijn vriend 28 en we zijn net in verwachting van ons eerste kindje. We zijn in ronde 4 zwanger geraakt en afgelopen weekend testte ik voor het eerst positief. Aangezien ik eerder een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had ben ik super blij dat ik vrij snel zwanger ben geraakt met slechts 1 eileider. Anderzijds toch een beetje bezorgd of het allemaal goed zit.

Het is ons eerste kindje dus ben erg benieuwd jullie ervaringen te lezen :-D

Voor de tabel:
Vivaantje93
25 jaar
1ste kindje
Uitgerekende datum 21 mei
Vandaag eerste afspraak bij dokter gehad voor bloedafname. Als dat goed is maken we een afspraak bij de gynaecoloog
Gefeliciteerd Vivaantje, blijft spannend maar wat fijn dat het zo snel weer raak is!

Frozenstar, vaak is er wel een spoednummer dat je kan bellen. Dat vinden ze helemaal niet erg (is mijn ervaring geweest). Vaak zijn die telefonische spreekuren toch meer administratief.

Mijn gegevens voor de tabel:
29 jaar
1e kindje
16 mei uitgerekende datum
Eerste echo 5 oktober
goudsie wijzigde dit bericht op 10-09-2018 20:06
Reden: Typfout
2.42% gewijzigd
@frozenstar, niet fijn dat bloedverlies.. Ik ben 2 x zwanger geweest en 1 daarvan werd een miskraam(misser abortion). Bij beide zwangerschappen veel bloed verloren in de eerste weken tot 11/12 weken, rood bloedverlies, stolsels, van alles. Het kan dus ook gewoon niks zijn. Daarnaast had het bloedverlies bij mijn miskraam ook waarschijnlijk niks te maken met het vruchtje, want het hartje klopte gewoon met 8 weken (kwam er bij de echo van 12 weken achter dat het hartje niet meer klopte).

Maar dit neemt niet weg dat het heeeel vervelend is!!!
Voor in de tabel eerste kindje en we laten ons verrassen

Ik heb sinds drie dagen een vreselijke moeilijke stoelgang. Knikkers gewoon. Ohja en ik ruik alles en mn smaak is heel intensief. Maar verder gaat t lekker!

WinterDS wat ook helpt is gewoon aangeven dat Je he spannnd vind een inwendige echo. Zoveel vrouwen vinden t eng. En gek is t niet!
Frozenstar: Wat vervelend :( Bel inderdaad even met de verloskundige, zij kan je vast geruststellen :hug:

Saar: Thanks voor de tabel! Altijd fijn om zulke hoge percentages van "slagen" te zien :) Het geeft natuurlijk nooit helemaal zekerheid, maar toch geruststellend dat de gemiddeldes positief zijn.

Lulu: Haha ja dat had ik vorige week ook, heb toen een heel strak hemdje aangedaan en dat hielp! Gelukkig deze week een stuk minder last :kneel:

Viviaantje: Welkom! Volgens mij ken ik jou uit een ander topic, klopt dat? :bye: Gefeliciteerd!

Voor de dames die het geslacht niet willen weten: Respect! Haha. Ik ben daar echt véél te nieuwsgierig voor ;) Wel leuk, het wordt dan net als in 'de film' dat ze zeggen: It's a boy/girl! :cheer2:

Hier: gelukkig iets minder misselijk en minder last van mijn borsten. Wel nog steeds veel plassen, opgezette buik en borrelende geluiden (er gebeurd heel wat daarbinnen) Inmiddels hebben we (konden ons toch niet inhouden) voor zowel een meisje als een jongen de volledige naam :biggrin: Zo leuk! Verder heb ik nog niets gekocht, wel al een aantal dingen gekregen (die ik meteen achterin de kledingkast heb gestopt omdat ik het nog veels te spannend vind! :facepalm: )
Hoi meiden, het is hier al lekker druk, maar hopelijk mag ik ook meeschrijven? Ik durfde me steeds niet zo goed te melden, het voelt toch een beetje als op de zaken vooruit lopen. Maar wel leuk om ervaringen te kunnen delen, want behalve met mijn vriend kan ik er nu nog met niemand over praten!

Ik ben 35 en vandaag 5 weken zwanger van ons eerste kindje. Volgens eigen berekening kom ik uit op 14 mei. We hebben verschillende onderzoeken gehad bij de fertiliteit, niks gevonden, en na 11 rondes eindelijk een positieve test in handen. Ik vind het zo spannend en ben zo onzeker, vind het moeilijk om echt blij te zijn. Eerste echo staat gepland op 28 september bij fertiliteit, daarna pas intake bij vk (5 oktober).

Tot nu toe voel ik me prima, af en toe wat misselijk wanneer mn maag leeg begint te raken en sneller buiten adem met wandelen enzo. Mn borsten doen ook pijn (eigenlijk alleen de linker, rechts voel ik eigenlijk niks...), ik check ook de hele tijd of ik ze nog voel, gelukkig ben ik niet de enige!
Even een update;
Bloedverlies is inmiddels meer geworden, buik kramp af en toe.
Vanmiddag om kwart over 3 naar het ziekenhuis, maar heb er zelf nog weinig vertrouwen in :-(

Ben wel aan het werk vandaag, maar gelukkig kan m’n collega vanmiddag langer blijven zodat ik eerder weg kan.
O nee Frozen, wat een ellende! Sterkte vanmiddag!

Sunne, welkom en gefeliciteerd!!

hier sinds vanmorgen misselijk.. was even vergeten hoe dat voelde. Nu constant aan het eten, dan gaat het even weg..

Ennn.. wij willen graag het geslacht weten. Ben veel te nieuwsgierig en vind gericht shoppen erg leuk!
If destiny speaks, I don't ask questions..
frozen ik hoop oprecht dat het goed zit en het bloedverlies onschuldig is! Gelukkig kan je vanmiddag al terecht. Succes met wachten tot vanmiddag :hug:
*FRozen_Star* schreef:
11-09-2018 10:18
Even een update;
Bloedverlies is inmiddels meer geworden, buik kramp af en toe.
Vanmiddag om kwart over 3 naar het ziekenhuis, maar heb er zelf nog weinig vertrouwen in :-(

Ben wel aan het werk vandaag, maar gelukkig kan m’n collega vanmiddag langer blijven zodat ik eerder weg kan.
Ow shit, veel succes straks en sterkte! :hug:
Happy as long as I'm not hungry
Sterkte frozen star :hug:

Misschien goed om te weten dat als er nòg meer willen aansluiten er een nieuw topic is "uitgerekend tweede deel van mei" onder de zwanger pijler. Anders wordt het wel erg onoverzichtelijk ben ik bang!
Wat een klotezooi Frozenstar. Sterkte :( :hug:
Perzik: Dat lijkt me inderdaad een goed idee, ik houd het nu al amper bij soms @( :thumbsup:
Ohh, frozen star, wat naar zeg! Ik blijf toch nog even voor jullie duimen dat het loos alarm is. Succes dalijk in het ziekenhuis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven