Spa met veel baden?

11-09-2018 18:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Voordat ik zwanger was gingen mijn man en ik regelmatig naar de spa. We houden allebei van sauna's en het liefst pak ik een opgieting mee.
Ik heb een behoorlijk heftig begin van de zwangerschap gehad. Nu gaat het veel beter maar lichamelijke inspanning (evenals warm eten en drinken overigens) zorgt nog voor overgeven.

Normaal vind ik een sauna heerlijk maar ik denk dat dit nu een te grote aanslag op mn lichaam is.

Tot zover de achtergrond info :blabla: ;-)

Ik zoek nu dus een Spa die in verhouding relatief veel baden heeft. Warm water baden, kruidenbadjes, hottub, zwembad etc omdat ik denk dat ik daar wel van kan genieten en kan relaxen.
Ik hou van wat kleinschaligere spa's maar geen vereiste.

Wie heeft er tips?
Tnx :mrgreen:
yellow002 wijzigde dit bericht op 11-09-2018 19:13
1.20% gewijzigd
Waar ongeveer?
Groningen, Maastricht, maakt niks uit?
lilalinda schreef:
11-09-2018 18:59
Waar ongeveer?
Groningen, Maastricht, maakt niks uit?
Mag overal! Maak er evt een weekendje weg van incl een dagje spa :-)
Yellow002 schreef:
11-09-2018 19:01
Mag overal! Maak er evt een weekendje weg van incl een dagje spa :-)
Dan: Thermae 2000 in Valkenburg! Prachtige locatie en met een reusachtig baddergedeelte.
Devarana in Den Bosch. Ze hebben daar een binnenzwembad, kruidenbad, twee bubbelbaden buiten, een zoutbad buiten, een buitenbad en misschien ben ik dan nog iets vergeten.
Sanadome in Nijmegen.
Ik volg even, goeie vraag!
Gooi ik het noorden in de strijd: Fontana in Nieuwe Schans. Kun je gewoon in badkleding baden.
ambra schreef:
11-09-2018 19:25
Sanadome in Nijmegen.
Sowieso niet deze. Daar zijn welgeteld 6 kleine baden? Dat is geen spa, maar een soort verkapt 'luxe' zwembad inclusief verplichte badkleding en kakelende mensen. ;-) Maar dat is mijn mening. Al veel geweest,maar dan puur om even een avondje bij te kletsen of iets te doen te hebben.

Persoonlijk zou ik meer richting de grote complexen gaan kijken als je lekker wilt badderen in een spa. Kruidenbaden, zwembaden bieden ze vaak volop aan. Veluwse Bron vind ik altijd fijn (op kalme momenten), maar ook Spa Sereen. De laatste doet niet mee aan acties en kortingsbonnen etc, dus is een ietwat rustigere sauna.
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
Ik hou niet van sauna's maar kan me prima vermaken bij Thermen Goirle. Niet zo massaal, vaak zelfs rustig (ook in het weekend). Zout water zwembad binnen (favoriet!), zwembad met binnen en buiten deel, bubbelbaden zowel binnen als buiten, zout drijfbaden, caldarium (met wat stoom maar heerlijke temperatuur (:heart:) en niet onbelangrijk: lekker eten en fijne bedjes. Bed&breakfast De Roovertsche Leij... gloednieuw en fijn plekje, ligt er vlakbij.

En dan zou ik je weekend uitbreiden met een dagje Efteling. Eventueel een rolstoel mee en lekker sfeerproeven in het mooiste park van Nederland...
Wat leuk! Zoveel reacties al :-)!
Ik ga de opties even rustig bekijken
Spa sereen in Maarsseveen. Fantastische locatie, heerlijke binnen en buitenbaden, nooit te druk, zeker op doordeweekse dagen.
leef, geniet en eet!
Dan tip ik Elysium in Bleiswijk. Gisteren nog geweest. En ik ben ook voornamelijk van de badjes.

Even uit mijn hoofd:

Binnen:
Groot binnenzwembad met daarbij een warm bubbelbad en warm kruidenbad.
Een grot met warm bad en dikke waterstraal
Verderop weer 2 grote baden met bubbels.
Spiritueel groot stiltebad (mijn favoriet)
Ergens om een hoek nog een verborgen jacuzzi.

Buiten:

Buitenzwembad
Groot zoutbad
Verspreid over de tuin nog iets van 5 hottubs/baden.

Dan heb ik alle koude dompelbadjes niet meegerekend.

Elysium is een groot complex, maar het is heel groot en zo opgezet dat het niet massaal voelt (het ligt allemaal een beetje achterelkaar, met gangen enzo, dus niet 1 grote ruimte waarbij je iedereen kunt zien en er zijn 2 grote tuinen).
vivavo97 schreef:
11-09-2018 21:50
Spa sereen in Maarsseveen. Fantastische locatie, heerlijke binnen en buitenbaden, nooit te druk, zeker op doordeweekse dagen.
Spa Sereen is idd fijn maar kom ik al regelmatig :)
gsleutel schreef:
11-09-2018 21:28
Ik hou niet van sauna's maar kan me prima vermaken bij Thermen Goirle. Niet zo massaal, vaak zelfs rustig (ook in het weekend). Zout water zwembad binnen (favoriet!), zwembad met binnen en buiten deel, bubbelbaden zowel binnen als buiten, zout drijfbaden, caldarium (met wat stoom maar heerlijke temperatuur (:heart:) en niet onbelangrijk: lekker eten en fijne bedjes. Bed&breakfast De Roovertsche Leij... gloednieuw en fijn plekje, ligt er vlakbij.

En dan zou ik je weekend uitbreiden met een dagje Efteling. Eventueel een rolstoel mee en lekker sfeerproeven in het mooiste park van Nederland...
Deze is het geworden! We gaan over een paar weken (in mn verlof). De B&B ziet er ook heel leuk uit maar gezien mn problemen met eten / overgeven willen we liever een huisje huren zodat we niet in een restaurant hoeven te eten.

Iedereen bedankt voor de tips!! Veel nieuwe inspiratie ook voor de toekomst (als uk bij de oppas is ofzo ;-))!
.
yellow002 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 22:50
Reden: Dubbel
99.80% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven