Het Grote Babyvragentopic deel 3

13-05-2018 09:23 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het derde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om gezellig met ons mee te praten over luiers, hapjes, slapen en andere mijlpalen!
Hallo moeders!
Sorry voor men afwezigheid, maar na de geboorte van zoon was het even pittig allemaal incl ziekenhuis opname, lang verhaal kort het gaat weer goed allemaal met hem nu 9 weken oud en een happy camper!
Dochter nu met 13 maanden zit in een fase die zo niet leuk is poehh!
Ik ga even terug lezen en weer gezellig meeschrijven!
Quest :hug:
Ik ben blij dat je er weer bent én dat het nu goed gaat met je zoon.
Ik meld me hier ook weer even, en het is tegelijkertijd bijna een afmelding. Zoon wordt volgende maand een jaar en ik merk dat ik meer naar het dreumes-topic neig dan naar dit topic. Ben dus ook al bezig met cadeau's.

Zoon krijgt van ons toet toet spul (heb de hele collectie van mijn zus overgenomen), van schoonfamilie de little tikes autotransporter (https://www.intertoys.nl/p/little-tikes ... er/1132216 grote hit op kdv), een vormenstoof van Nijntje en treinrails voor de Duplo trein die we al hebben. Van mijn familie kom ik nog niet verder dan een hamerbank en flapjesboeken. Het grotere spul hebben we vanwege dochter van bijna 3 jaar al staan (Pukolino, twee loopwagens, duplo etc).
Quest, had jouw bericht over het hoofd gezien. Heftig zeg. Fijn dat alles weer goed gaat :redrose:
:yes:

Dochter heeft eindelijk het terugrollen onder de knie!

Nadeel: als ze nu spuugt kan ze er aan alle kanten doorheen rollen in plaats van dat ze er alleen een beetje doorheen tijgerde op haar buik :facepalm:
Lief van jullie!
Ik heb het hier ook wel gemist hoor!
Zo fijn altijd hier even hart luchten je vragen stellen en mekaar even helpen!

Ben ook heel blij dat met zoon nu alles goed is, het is zo een blij mannetje zo een verschil met zen zus op die leeftijd.
Door het ziekenhuis heeft hij een erg goed ritme dat was dan de enige leuke bijkomstigheid.
Alleen zen speen verslaving is er niet minder op geworden, moet ik echt aan wennen snachts eruit om speen terug te geven en dan soms 3-5 keer. Hoop stiekem als we inbakeren gaan afbouwen dar hij zen duim pakt haha i weet het heel slecht van me die gedachte haha

Hoe voel je je verder teckeltje met je zwangerschap?

Mataranka dan zie ik je in het dreumes topic haha blijf hier met zoon en daar met dochter ;)

Dat huilend wakker worden is hier ook meestal bij dochter ze heeft een periode gehad dat ze echt gezellig wakker werd en rustig deed spelen met haar knuffels maar nu is de fase wakker en gillen! Zo ook met inslapen was eerst spelend en kletsend en nu ia het vooral bokken en jammeren leuk hoor fases
Zoon is nu gelukkig makkelijk alle slaapjes boven wakker in bed 3 min vertrokken. Enige dan weer wakker omdat de speen kwijt is. Nog meer kindjes die in het begin zo verslaafd waren aan de speen?
@ Quest, wat heftig zeg! Gelukkig gaat het nu weer beter met zoon.

Dochter was en is nog steeds verslaafd aan haar speen en ik moet zeggen dat ik met haar mee doe in die verslaving ;-) Ik vind het zelf een uitkomst op bepaalde momenten..

Tot een maand of 5 moesten wij er wel eens uit om de speen terug te geven en rond een half jaar kon ze 'm zelf pakken en deed dit dan ook 's nachts. Vanaf dat moment heb ik geen omkijken meer naar de speen en vanaf een maand of 9 is de speen alleen voor in haar bedje of mee in de auto.
Zolang het alleen tijdens slaapjes is, heb ik er weinig problemen mee.. Zelf jaaaaren lang geduimd, dus ik snap de behoefte ;-)
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 11-09-2018 11:19
0.08% gewijzigd
Haha chantilly nou ik heb indd ook wel door dat het ook soms een voordeel heeft , doordat de speen erin gaat is hij wat makkelijker te troosten en kan je net snachts ook ff een uur voeding rekken.
Dochter was namelijk tot 4-5 maanden enorm gefrustreerd dat ze haar duim niet goed kon pakken was ook geen feest haha. Maar nu duimt ze als ze moe is of gaat slapen en dat is dan rete handig. Hoop dan maar dat zoon snel zelf zen speen kan pakken straks als hij zonder inbaker slaapzak ligt, als ik hem niet zou inbakeren zou ik denk ik nog 40 keer meer naar hoven moeten omdat ie hem uitslaat.
Klinkt heftig quest, fijn dat jullie thuis zijn en het goed gaat :-)
Ik wou dat ze hier een speen zou nemen, lijkt me handig om even te sussen (hier werkt de borst of een pink, maar da's niet altijd even handig ;-)) En mij hebben ze gezegd dat een seen beter is voor de tanden dan een duim, dus dat is nog een voordeel :-)
Zo daar zijn we weer even na een aantal dagen drukke diensten werken.

Wat inslapen betreft dat ging erg goed de afgelopen anderhalve week, zoon trappelt dan nog met zn benen, babbelt nog wat, ik geef een keer of 3 zn speen terug en dan slaapt ie rustig in. Hij wordt eigenlijk altijd rustig wakker.
Heel soms een keer een gil of huiltje in zn slaap.
Sinds gisteren is het echter bij elk slaapje weer huilen voor een minuut o 5 a 10 (sprongetje!!! :@@: )
Overdag blijven de slaapjes maar 45 minuten, 4 soms zelfs 5 slaapjes op een dag als hij beslist om 1 van die slaapjes maar 30 minuten te doen.
Nachten daarintegen gaat nog steeds super.

@Maisnon, ook hier kan zoon nog niet terug naar zn rug en ik vind dat ook wel wat eng.
Mja als hij eenmaal slaapt ligt hij eigenlijk heel de nacht op zn rug. Van de week paar avonden gehad dat hij een tijd op zn zij ligt, maar dan rolt hij niet door naar buik.

@Sprookjesbos, herkenbaar hoor dat ineens iets niet meer doen. Zo was mijn zoon ineens best stilletjes terwijl hij daarvoor de oren al van mn hoofd babbelde. Maar dat was ineens weer terug.

@verjaardag... nog totaal niet mee bezig, eerder dan de sint cadeautjes haha zal eens wat dingen bekijken die leuk zouden zijn voor zoon.

@Quest wat fijn je weer te lezen. Schrikken dat er een ziekenhuisopname is geweest :( Gelukkig om te lezen dat zoon nu een vrolijke vent is!
En wat speen betreft die heeft zoon ook met regelmaat in. Soms heeft hij ineens zn duim te pakken maar ik vraag me af of hij echt gaat duimen.
Scheelt ook wel dat wij er pas in de vroege ochtend een keer uit moeten voor de speen, maar meestal nemen we zoon dan even bij ons tot eerste fles als hij daarna blijft rommelen in bedje.

Oh ja, zoon heeft sinds een paar dagen iets ''nieuws''. Als hij ligt in de box of op het speelkleed en dan op zn rug dan zie ik regelmatig dat hij zn hoofd een paar centimeter optilt.
Ziet er zo gek uit ;-D Voorbode van het willen zitten?
Sowieso vind zoon zitten echt het aller tofste wat er bestaat... Hij ligt ook al niet meer in de wandelwagen bak maar in het vervolgdeel want hij wilt alleen maar om zich heen kijken!
Tralalalala
@quest
Ik voel me wel goed. Geloof zelfs fitter dan bij zoon? Maar merk dat ik bij deze zwangerschap ook minder stil sta dan bij de eerste. Had jij dat ook?

Overigens die speenverslaving hebben wij nu nog hoor. En hier kon hij pas met een maand of 8/9 zelf z’n speentje vinden s nachts. Helpt wel om er meer in t ledikant te leggen dan want ze verdwijnen gedurende de nacht ;)
Hier speen overigens ook voornamelijk alleen in bed/auto maar soms ook wel gewoon beneden. Maar hij kan hem niet standaard pakken. Als ie em ziet wil ie em hebben. Inderdaad lekker dwingend net zoals je dochter Quest ;)

@krul fijn dat t s nachts zo goed gaat. En die slaapjes overdag ken ik hoor. Maar je doet t hartstikke goed!!!
Hoe bedoelen jullie dat 5-10 minuten huilen voor het slapen gaan?
Hier wordt dochter compleet hysterisch als ik haar klaarwakker in bed leg, speen wil ze dan absoluut niet.
Overigens gaat ze ook direct staan in bed, dus ik heb niet echt de illusie dat ze dan alsnog zelf zou gaan slapen.

Wij wiegen dus meestal slaperig en leggen haar dan halfwakker weg, dit gaat meestal wel goed.

Soms vraag ik me af of het ooit goed gaat komen. Tis niet heel erg om haar op deze manier naar bed te brengen, maar liever gaf ik gewoon een kusje en aai over de bol en was het ‘welterusten’.

@ moeheid: varieert hier een beetje. Maar denk dat we zoveel slaaptekort hebben dat dat ook niet gecompenseerd is met een paar goede nachten.

@ verjaardag: zeker over aan het nadenken, maar weten nog niet wat we gaan geven. Hangt er ook vanaf hoever dochter dan is met lopen enzo. Een loopkar heeft bijvoorbeeld weinig zin als ze dan al los loopt. :mrgreen:
Platy poeh als alleen pink of borst werkt snap ik dat je dan een speen wel een uitkomst zou vinden.
Ik moet me er ook bij neer gaan leggen waarschijnlijk en hopen dat hij snel zelf snapt hoe hij hem moet indoen voor nu ligt hij ingebakerd met speen.

Krul die slaapjes overdag blijven denk ik bij alle kindjes een gerommel, maar je doet wat je kan meiss!
De nachten zijn gelukkig goed bij je dat scheelt al zoveel!
Haha dat hoofd optillen zeg maar omgekeerd planking bedoel je dat? ;)

Teckel wat fijn dat je je goed voelt zeg, zeker met nog een kleine erbij is dat wel een uitkomst! En precies wat je zegt tweede zwangerschap was ik ook minder ermee bezig , moest echt men afspraken gaan opschrijven en soms wist ik niet eens precies hoever ik was bij dochter alles met een app gevolgd en bij zoon wat minder gefocust haha maar ja geen tijd voor gehad met men wervelwind in huis.

Lasvegas oh lijkt me zo vermoeiend iedere keer weer dat wiegen , knap hoor dat je dat doorzet. Bij dochter ginge het in begin prima haar erin te leggen na de laatste fles alleen is het nu weer drama 13 maanden en slaapt overdag weer ruk savonds een strijd en snachts 04:00 moet mevrouw de boel staand in bed op stelten zetten totdat ze een fles heeft gehad is toch niet te geloven, zoon van 9 weken slaap overdag alle slaapjes boven na zen fles 19:00 zonder gemor ogen dicht en slaapt nu nog die ga ik zo wakker maken en normaal gezien gaat hij dan gewoon tot 05:00 weer slapen.
En dan morgen ochtend rond 9 uur gaan zen ogen weer open! Nou dan denk je dus dat gaat lekker hier in huis maar door onze directrice slapen we dus nog amper! Fase toch ? :bonk:
LasVegas hier gaat dochter ook vrolijk zitten als ik haar in bed leg hoor, maar is dan wel tevreden en slaapt voordat haar muziekje is afgelopen vaak wel.

Hoe doe je dat op het kdv? Wiegen ze haar daar ook? Knap dat jullie dat doorzetten inderdaad. Ze worden er niet lichter op ;)
Quest, fijn dat je er weer bent! Het klinkt wel heftig, ziekenhuis met zoon, maar fijn dat het nu weer goed met hem gaat!

Maartje, fijn dat dochter terug kan rollen! Hier lukt het soms, maar dan stoot ze vaak nog haar hoofd aan de grond. Ze moet nog even leren dat je je hoofd niet moet laten vallen. Op dit moment trouwens überhaupt weinig rollen - dochter ligt vooral op haar rug uitgebreid speeltjes in haar handen te bestuderen. Duidelijk even met iets anders bezig.

Speen/duim/pink: hier wisselt dochter af. Soms heeft ze haar vinger(s), soms een speen, soms niets. Speen werkt ook nog niet altijd, soms 'schreeuwt ze er omheen' zoals vriend zegt, of propt ze de speen in een mondhoek en steekt ze haar tong ernaast uit haar mond :facepalm: Eerder werkte een pinkje heel goed, maar die lijkt nu een beetje uit de gratie. Op zich prima, hoop dat ze naar iets anders over stapt wat ook werkt als wij niet direct naast haar zitten.

Inslapen: overdag heel wisselend dus. Nieuw is wel dat ze 's avonds eigenlijk niet meer aan mijn borst in slaap valt helaas. Nu varieert het tussen de 15 minuten en 60 minuten voor ze slaapt. Soms met alleen wat geklets, maar ook regelmatig met veel gemopper of (wat) gehuil. Hier dus ook geen kusje en dan weg op dit moment.
aankleefsjaan schreef:
12-09-2018 07:29
LasVegas hier gaat dochter ook vrolijk zitten als ik haar in bed leg hoor, maar is dan wel tevreden en slaapt voordat haar muziekje is afgelopen vaak wel.

Hoe doe je dat op het kdv? Wiegen ze haar daar ook? Knap dat jullie dat doorzetten inderdaad. Ze worden er niet lichter op ;)
Ow dat wiegen klinkt dan heftiger dan het is hoor. Zit gewoon met haar in de schommelstoel dan. En als ik haar daar dan de fles geef, is ze direct al slaperig en is ze zo in bed te leggen.

Ze is pas net naar het KDV, maar daar heb ik niks bijzonders erover gehoord, ging dus blijkbaar prima. ;)
Maar bedoelde ook meer dat ik haar nooit klaarwakker in bed kan leggen helaas.
Nog eens een vraagje: wat doen/deden jullie met een baby van 3.5 maand om te spelen? Er gaat natuurlijk wat tijd naar eten (borstvoeding en ze hangt véél aan de borst), kleine slaapjes overdag en verzorging. De overige uren ligt ze soms onder mobieltje of babygym (en dan probeer ik iets in huis te doen, meestal vindt ze het maar even leuk), we kijken af en toe naar een babyboekje, ik leg ze soms op haar buik (zou ik meer moeten doen) en verder wat lachen/praten/zingen. Maar er zijn ook wel wat momenten dat we samen op bed liggen en ik wat dingen op de laptop doe, en dan ligt ze wat te brabbelen/op haar handjes te sabbelen/..., omdat ik dus gemerkt heb dat ze dan vrij lang rustig is en ik zo iets gedaan krijg ;-) Voel me soms wat schuldig als ik niet met haar bezig ben, en vraag me af of ik haar meer zou kunnen stimuleren (hoewel ik ook weet dat het voor haar al stimulerend is om bezig te zijn met bewegen, kijken, brabbelen,...). Speeltjes kijkt en luistert ze naar als ik ze vast heb, maar ze neemt ze zelf nog niet vast. Tips om leuk te spelen zijn dus welkom :-)
Hier geldt een gold alles als baby entertainment. Dus ook kijken naar mama die even wat op de computer doet. Hoef je je niet schuldig over te voelen hoor!
Verder: samen de was ophangen, op kleed spelen, wandelen, kijken naar andere huishoudelijke klussen (vooral stofzuigen, vaatwasser uitruimen en ramen zemen is favoriet), boekje lezen, samen liedjes zingen en dansen.
En ongeveer vanaf die tijd ging ze zich steeds vaker en langer zelf vermaken met dingen. Vooral platte knuffels of rammelen waren favoriet toen, omdat ze die wel vast kon houden.
Het is ook even zoeken maar wat ze leuk vinden.
De oudste was hier gek op alles met een belletje, de jongste speelt liever met speeltjes die knisperen.
De oudste had pas heel laat door wat een spiegel was, de jongste zet je ervoor en ze ligt helemaal dubbel.
Favoriet bij allebei is trouwens de Oball:
https://www.mamaloesbabysjop.nl/oball-r ... u4QAvD_BwE
Maison ik hoop dat dochter dan binnenkort een keuze maakt en lekker tevreden is met speen of duim! Dat je pink al niet meer perse hoeft is al fijn dat vond ik echt een drama hing dan half slapen over zen bedje heen met men pink in zen mond haha

Qua vermaak platy dochter was in het begin het liefst in de box bezig met der mobile vond ze fantastisch op den duur indd boekjes lezen even in de schommel stoel, samen aan tafel eten ze zat dan in de stokke newborn mee te kijken.
Maar is wat Maartje zegt het is even uitvinden wat ze leuk vinden.

Lasvegas alsnog vind ik het knap hoor dat je het zo doet, vergt toch geduld.
Zoon leg ik na zen fles 19:00 wakker in bed geeef hem een aai en hij gaat dan slapen. Maar heel eerlijk dat is ook door de opname aangeleerd op een of andere manier. Al zijn slaapjes gaan zo wakker in bed en hij gaat zelf slapen. Dat zal op den duur ook weer veranderen.
Zie het bij dochter ene maand logt ze te kletsen en valt rustig in slaap andere maand is het bonken en bozig in slaap murmelen maar bij dochter werkt 1 ding niet namelijk naar binnen gaan en haar sussen als ze je ziet of hoort is het brullen tot je haar eruit haalt en ze krijgt een fles en of dat nou een uur na de papfles is of 3 boeit haar niet dus bij haar ben ik die moeder die haar dochter even 10 min laat huilen mopperen!
Ze laat zich niet afschepen met troosten en slokje water :hamer:
Dat is voldoende toch Platy! Hier is kijken naar de blaadjes van de bomen al een ware activiteit. Vooral als de zon er doorheen schijnt en ok haar dan op de grond leg. Ik vind ook dat baby's af en toe even zelf moeten spelen ;)!

Ik heb heerlijk 4 nachten doorgeslapen
Kolf alleen nog in de ochtend en avond. Productie is gehalbeer maar vind het prima.

Vrouw appte net dat dochter ook heeft doorgeslapen vannacht. 'Ik zei toch dat ik het zou fixen'. Hahaha hopelijk vannacht weer, ondanks dat ik vanmiddag thuis ben. :-D
Oh, suiker, dat klinkt goed! Hoop dat je lekker door kan blijven slapen :-)

En hier zijn dat blaadjes van de bomen ook een hit. Of de schaduw hiervan op de gordijnen.
Zoon vond en vind knisperspeeltjes erg leuk, en een babygym was ook ineens de uitvinding waar hij zich langer mee bezig kon houden.
Verder boekje lezen samen of liedjes zingen
Nu is het vooral draaien draaien draaien haha en daarbij grijpen naar speelgoed.
Heb een auto activity board gekregen voor in de box, allemaal dingen die kunnen draaien enzo, zoon vind het geweldig!

Oh en wat Maisnon zegt, blaadjes aan de bomen zijn ook prachtig. Maar wij wandelen ook veel met de hond dus buiten zijn vind zoon ook prima wat dat betreft.

Zoon werd vorige week een aantal ochtenden pas na 6 wakker, heerlijk! ik dacht echt zo mag het blijven.
Echter nu alweer 3 ochtenden rond 5... En hij ligt dan gewoon te brabbelen en te lachen, heeft nog niet perse honger, ook niet koud.
Geef dan zn speen wel maar terug in slaap vallen lukt niet. Maar als ik hem meeneem en naast ons leg kan hij gerust een uur verder slapen....
Wordt dit nog beter ooit, of iemand tips :@@:

Het is voor ons geen probleem dat hij dan tot de eerste fles dat uurtje a anderhalf bij ons ligt hoor, we hebben dan een klein lampje in het stopcontact en doezelen nog even verder.
Tralalalala
Quest schreef:
11-09-2018 22:46

Krul die slaapjes overdag blijven denk ik bij alle kindjes een gerommel, maar je doet wat je kan meiss!
De nachten zijn gelukkig goed bij je dat scheelt al zoveel!
Haha dat hoofd optillen zeg maar omgekeerd planking bedoel je dat? ;)
Ja echt wat je zegt, gerommel met die slaapjes...! Leg me er echt maar bij neer tegenwoordig, hij wordt vrolijk wakker en geeft goed aan als hij weer moe is dus ja.
Dat de nachten goed gaan daar prijs ik mij ook gelukkig mee! (behalve dan dat om 5u wakker zoals ik hierboven zei ;-D )
Tralalalala
krullen-bol schreef:
13-09-2018 12:23
Oh en wat Maisnon zegt, blaadjes aan de bomen zijn ook prachtig. Maar wij wandelen ook veel met de hond dus buiten zijn vind zoon ook prima wat dat betreft.

Als wij in de speeltuin zijn voor de oudste dan zorg ik altijd dat ik dochter onder een boom zet in de wagen, dan vermaakt zij zich altijd met kijken en grijpen naar de takken :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven