Gezondheid alle pijlers

Astma Diskus

13-09-2018 13:37 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey !

Ik heb een vraag aan jullie. Kent iemand toevallig een zorgverzerkering die de Seretide Diskus vergoed? Zonder dat dit onder het eigen risico valt...

Ik betaal moment €53,- per Disk (dosis60) wat ik absurd duur vind, ik gebruik hem enkel sporadisch als het echt niet meer gaat (Astma vanwege huisstofmijt) omdat het zo duur is. Nu dat de winter maanden er aan komen ga ik meer last krijgen, en wil ik het liefst tegen december overstappen naar een verzekering die dit wel dekt.

Groetjes
Als dit in de basisverzekering zit, kost het je altijd je nog niet opgebruikte eigen risico.
Als het van je eigen risico afgaat zal dat bij elke verzekering zo zijn.
De voorwaarden voor de basis verzekering, wat wel/niet vergoed wordt zijn voor alle zorgverzekeraars volgens mij gelijk. Medicijnen vallen onder eigen risico.

Misschien dat er een aanvullende verzekering is die dit vergoed. Maar dan betaal je maandelijks wel weer extra premie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Sporadisch Seretide gebruiken heeft helemaal geen zin.
Het is een ontstekingsremmer die pas na een tijdje echt goed gaat werken en waarbij je een onderhoudsdosis moet blijven gebruiken.
Het valt altijd onder je eigen risico, wat voor verzekering je ook hebt.
granny71 schreef:
13-09-2018 14:10
Het is een ontstekingsremmer die pas na een tijdje echt goed gaat werken en waarbij je een onderhoudsdosis moet blijven gebruiken.
Dit inderdaad. Seretide is voor onderhoud. Gebruik hem dus ook dagelijks, want anders heeft het geen zin.
Voor incidentele benauwdheid werkt dit niet. Het moet dagelijks gebruikt worden en heeft 3 weken nodig voor je het merkt.
Voor de incidentele benauwdheid kun je beter ventolin gebruiken. Die is trouwens ook stukken goedkoper!
granny71 schreef:
13-09-2018 14:10
Dit ....
heb je al met de apotheek ovelegd over een goedkoper alternatief? Je betaald bij veel merken ook voor de merknaam. Mijn zoon heeft ook een puf met de werkzame stoffen salmeterol en fluticason maar nu van een andere fabrikant en niet van glaxo smith kline.. scheelde veel geld per unit
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Je kan trouwens niet per december overstappen van zorgverzekering. Dat kan alleen per 1/1
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Pepermint_Patty schreef:
13-09-2018 19:46
Voor incidentele benauwdheid werkt dit niet. Het moet dagelijks gebruikt worden en heeft 3 weken nodig voor je het merkt.
Voor de incidentele benauwdheid kun je beter ventolin gebruiken. Die is trouwens ook stukken goedkoper!
Bij een huisstofmijt allergie zal een arts nooit alleen ventolin voorschrijven.
Seretide is het medicijn dat ze voorschrijven om benauwdheidaanvallen tegen te gaan.
En mocht dat een keer niet voldoende werken is er ventolin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven