Astma Diskus
donderdag 13 september 2018 om 13:37
Heey !
Ik heb een vraag aan jullie. Kent iemand toevallig een zorgverzerkering die de Seretide Diskus vergoed? Zonder dat dit onder het eigen risico valt...
Ik betaal moment €53,- per Disk (dosis60) wat ik absurd duur vind, ik gebruik hem enkel sporadisch als het echt niet meer gaat (Astma vanwege huisstofmijt) omdat het zo duur is. Nu dat de winter maanden er aan komen ga ik meer last krijgen, en wil ik het liefst tegen december overstappen naar een verzekering die dit wel dekt.
Groetjes
Ik heb een vraag aan jullie. Kent iemand toevallig een zorgverzerkering die de Seretide Diskus vergoed? Zonder dat dit onder het eigen risico valt...
Ik betaal moment €53,- per Disk (dosis60) wat ik absurd duur vind, ik gebruik hem enkel sporadisch als het echt niet meer gaat (Astma vanwege huisstofmijt) omdat het zo duur is. Nu dat de winter maanden er aan komen ga ik meer last krijgen, en wil ik het liefst tegen december overstappen naar een verzekering die dit wel dekt.
Groetjes
donderdag 13 september 2018 om 13:45
De voorwaarden voor de basis verzekering, wat wel/niet vergoed wordt zijn voor alle zorgverzekeraars volgens mij gelijk. Medicijnen vallen onder eigen risico.
Misschien dat er een aanvullende verzekering is die dit vergoed. Maar dan betaal je maandelijks wel weer extra premie.
Misschien dat er een aanvullende verzekering is die dit vergoed. Maar dan betaal je maandelijks wel weer extra premie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 13 september 2018 om 14:10
donderdag 13 september 2018 om 14:34
Dit inderdaad. Seretide is voor onderhoud. Gebruik hem dus ook dagelijks, want anders heeft het geen zin.
donderdag 13 september 2018 om 19:55
Dit ....
heb je al met de apotheek ovelegd over een goedkoper alternatief? Je betaald bij veel merken ook voor de merknaam. Mijn zoon heeft ook een puf met de werkzame stoffen salmeterol en fluticason maar nu van een andere fabrikant en niet van glaxo smith kline.. scheelde veel geld per unit
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 13 september 2018 om 19:57
Bij een huisstofmijt allergie zal een arts nooit alleen ventolin voorschrijven.Pepermint_Patty schreef: ↑13-09-2018 19:46Voor incidentele benauwdheid werkt dit niet. Het moet dagelijks gebruikt worden en heeft 3 weken nodig voor je het merkt.
Voor de incidentele benauwdheid kun je beter ventolin gebruiken. Die is trouwens ook stukken goedkoper!
Seretide is het medicijn dat ze voorschrijven om benauwdheidaanvallen tegen te gaan.
En mocht dat een keer niet voldoende werken is er ventolin.