Ruzie

13-09-2018 12:05 40 berichten
Ruzie om niets.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-01-2019 13:27
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
97.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak schreef:
13-09-2018 15:13
Je hebt wel gelijk. Een ieder van jullie. Dat ik er ruzie om maak is vanwege het feit dat ik een beetje te veel hooi op mijn vorkheb. Dat had ik anders niet gedaan.

En ik zou dolgraag los willen laten wat hij doet. Je kunt nou eenmaal andere interesses hebben. Maar als ik het los laat zie ik geen toekomst voor ons. En dat maakt me verdrietig.

Er tegenover staat namelijk dat er geen man is die me beter begrijpt en accepteert dan hij. En dat wil ik niet kwijt.

Wanneer jullie elkaar echt begrijpen dan is het ook niet zo moeilijk om een goed gezamenlijk compromis te vinden.

Verschillend zijn is echt niet erg, maar hoe ga je met die verschillen om?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ballenbak schreef:
13-09-2018 15:13

Er tegenover staat namelijk dat er geen man is die me beter begrijpt en accepteert dan hij. En dat wil ik niet kwijt.
Is dit werkelijk zo of is je eigenwaarde gewoon niet zo best. Ik heb je andere berichten gelezen maar ik kan niet echt bedenken waarom ik bij zo'n man zou willen zijn. En relatie moet fijn zijn zonder gedoe. Ook is het belangrijk als je een beetje op 1 lijn ligt qua toekomst ideeën.
Jullie verschillen teveel.
Sorry voor deze negatieve reactie, maar na loepen is het echt heel duidelijk dat deze relatie op zijn laatste benen loopt. Wellicht komt je burn-out achtige gevoel voort uit maandenlang trekken aan iets waarvan je zelf eigenlijk allang weet dat het er gewoon niet in zit.
Je voelt het gewoon tijdens het lezen alleen al, deze relatie is ploeteren. Voornamelijk voor jou. En ja, daar word Je moe van.
Maar je mág ook gewoon besluiten dat dit niet werkt.
Waarom klamp je je zo hardnekkig vast aan deze man? Uit al je topics blijkt dat je het zelf stiekem best weet.
Misschien is deze relatie wel gebaseerd op zijn adoratie voor mij. Het is zo heerlijk om op handen gedragen te worden
Maar de verschillen zijn groot. Dat begint nu op te breken.
Als hij je echt zo op handen draagt, dan zou jullie relatie toch leuk moeten zijn, in plaats van irritant, vermoeiend en onuitgesproken?
is het echt zo heerlijk om op handen te worden gedragen? waar blijft de balans in je relatie?
Ik smijt ook met geld daarom ga ik niet samenwonen.
julius schreef:
13-09-2018 19:09
Als hij je echt zo op handen draagt, dan zou jullie relatie toch leuk moeten zijn, in plaats van irritant, vermoeiend en onuitgesproken?
Het is dubbel. Het kan heerlijk zijn, ook benauwend. Maar eigenlijk alleen als ik zelf niet lekker in mijn vel zit.
Ballenbak schreef:
13-09-2018 18:46
Misschien is deze relatie wel gebaseerd op zijn adoratie voor mij. Het is zo heerlijk om op handen gedragen te worden
Maar de verschillen zijn groot. Dat begint nu op te breken.
Een ego-kwestie dus. Dat is toch geen basis.
Ballenbak schreef:
13-09-2018 21:01
Het is dubbel. Het kan heerlijk zijn, ook benauwend. Maar eigenlijk alleen als ik zelf niet lekker in mijn vel zit.
En dat hij je op handen draagt maakt de rest van de problemen goed? Volgens mij bestaat een goede relatie uit meer positieve momenten.
Je neemt dus maar genoegen met hem, omdat je bang bent dat niemand je zou willen. En hij wel en dat blijkt slechts je enigste eis te zijn. Als jij mij wil, dan wil ik jou.

Doe wat aan hebt zelfvertrouwen, zelfrespect en eigenwaarde, want dat is bij jou heel ver te zoeken.
Serieus? Als je niet bij elkaar woont is dat toch niet zo erg? En waarom ben je tegen motorrijlessen? Als dat nu zijn droom of passie is, waarom dan niet? Mijn man mag gerust zijn eigen ding doen, we delen elkaars passies echt niet hoor. Daarom is de relatie niet minder goed. Hij wou bijvoorbeeld electrische gitaarlessen volgen, kent geen bal van notenleer maar goed heeft toch de gitaar, versterkers, etc. gekocht. Zolang het van zijn geld is en niet van de gemeenschappelijke rekening is er geen probleem. Hij heeft het 3 maanden volgehouden, haha. Was te moeilijk. Een relatie is geven en nemen, water bij de wijn doen, rekening houden met wat de andere persoon wil en belangrijk vindt en vooral je niet verliezen in de details. Zit de rest in de relatie goed? Dan is er toch geen probleem. Laat hem zijn rijlessen nemen en doe jij je ding. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan ruzie maken om zulke dingen.
podiki25 schreef:
14-09-2018 09:22
Serieus? Als je niet bij elkaar woont is dat toch niet zo erg? En waarom ben je tegen motorrijlessen? Als dat nu zijn droom of passie is, waarom dan niet? Mijn man mag gerust zijn eigen ding doen, we delen elkaars passies echt niet hoor. Daarom is de relatie niet minder goed. Hij wou bijvoorbeeld electrische gitaarlessen volgen, kent geen bal van notenleer maar goed heeft toch de gitaar, versterkers, etc. gekocht. Zolang het van zijn geld is en niet van de gemeenschappelijke rekening is er geen probleem. Hij heeft het 3 maanden volgehouden, haha. Was te moeilijk. Een relatie is geven en nemen, water bij de wijn doen, rekening houden met wat de andere persoon wil en belangrijk vindt en vooral je niet verliezen in de details. Zit de rest in de relatie goed? Dan is er toch geen probleem. Laat hem zijn rijlessen nemen en doe jij je ding. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan ruzie maken om zulke dingen.
Verdiep je je dan ook in de ander zijn hobby? (Terwijl je weet dat het niets wordt of hij het geld er eigenlijk niet voor heeft?) Of laat je hem er alleen zijn gang mee gaan?
Ballenbak schreef:
14-09-2018 09:28
Verdiep je je dan ook in de ander zijn hobby? (Terwijl je weet dat het niets wordt of hij het geld er eigenlijk niet voor heeft?) Of laat je hem er alleen zijn gang mee gaan?
Maar waarom maak je hier nu zo'n probleem van? Hij zal zelf moeten ondervinden of een hobby iets voor hem is of niet jij kan zeggen dat het niks wordt maar als hij het leuk vindt en wil proberen is hij toch oud genoeg om dat zelf uit te zoeken?! Je bent niet zijn moeder en hij is volwassen dus waarom vind je het jouw taak hier een stokje voor te steken?
Vwb het geld dat is zijn pakkie aan, jullie wonen apart. Je kunt hem 1x aangeven wat je ervan vind maar daar blijft het bij. Zou vooral duidelijk aangeven dat zijn financiële problemen niet jouw problemen zullen worden in de toekomst dus dat hij niet bij jou hoeft aan te kloppen.

Maar eerlijk er speelt veel meer dan dit. Zie jij echt een goede toekomst samen?
Ballenbak schreef:
14-09-2018 09:28
Hij heeft al een moeder. Hij is volwassen en mag gewoon zijn keuzes maken.

Jij mag vervolgens kiezen of je dit financiele wangedrag wilt accepteren of niet. Bij niet, ga je bij hem weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven