Ruzie
donderdag 13 september 2018 om 12:13
Zijn rekeningen, zijn verantwoordelijkheid. En waarom bemoeit hij zich met jouw interesse voor een recreatiehuisje?
Man en ik delen veel interesses, maar hebben ook afzonderlijke hobby's waar we geld aan uitgeven. Bij hem is dat muziek en -soms- games en bij mijn sport en -veel- schoenen en tassen. We steken wel eens de draak met elkaar maar we krijgen er echt geen ruzie om.
Man en ik delen veel interesses, maar hebben ook afzonderlijke hobby's waar we geld aan uitgeven. Bij hem is dat muziek en -soms- games en bij mijn sport en -veel- schoenen en tassen. We steken wel eens de draak met elkaar maar we krijgen er echt geen ruzie om.
donderdag 13 september 2018 om 12:13
Ja dat snap ik wel, je ziet jezelf al in de schulden zitten als jullie zouden gaan samenwonen waarschijnlijk of begrijp ik het verkeerd?
Ik zou het er toch nog maar eens over hebben, over dergelijke belangrijke verschillen moet je wel degelijk praten voor je gaat samenwonen en eventueel je conclusies trekken. Sterkte!
Ik zou het er toch nog maar eens over hebben, over dergelijke belangrijke verschillen moet je wel degelijk praten voor je gaat samenwonen en eventueel je conclusies trekken. Sterkte!
donderdag 13 september 2018 om 12:14
Dat hij wel motorrijlessen neemt en niet zn rekeningen betaald, is niet jou probleem, jullie wonen niet samen. Idem dito voor jou vakantiehuisje, jou geld.
Als je gaat samenwonen is het een ander verhaal. Dan moet eerst alles betaald worden, sparen, en t geld wat overblijft deel je door 2, dat krijgt ieder op zn eigen rekening als zakgeld. Het spaargeld geef je samen een bestemming aan: dingen in huis, vakantie etc. Aangezien je vriend blijkbaar slecht met geld om kan gaan, zou ik zelf de administratie doen zodat je zeker weet dat alle rekeningen betaald zijn.
Als je gaat samenwonen is het een ander verhaal. Dan moet eerst alles betaald worden, sparen, en t geld wat overblijft deel je door 2, dat krijgt ieder op zn eigen rekening als zakgeld. Het spaargeld geef je samen een bestemming aan: dingen in huis, vakantie etc. Aangezien je vriend blijkbaar slecht met geld om kan gaan, zou ik zelf de administratie doen zodat je zeker weet dat alle rekeningen betaald zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
donderdag 13 september 2018 om 12:35
Wel motorrijlessen maar geen rekeningen betalen?
En dan nog de vraag stellen hoe het zou meoten als jullie gaan samenwonen?
Nou dat voorspel ik je even:
Jij betaalt alle rekeningen, de boodschappen en ook zijn schulden want daar heb jij anders teveel last van.
Hij betaalt zijn eigen leuke dingen van wat er overblijft na loon/uitkeringsbeslag.
Jij betaalt alle rekeningen, de boodschappen en ook zijn schulden want daar heb jij anders teveel last van.
Hij betaalt zijn eigen leuke dingen van wat er overblijft na loon/uitkeringsbeslag.
donderdag 13 september 2018 om 12:39
donderdag 13 september 2018 om 12:39
En ik kan hem nog verder aanvullen: hij maakt nieuwe schulden, jij weet van niks, jullie gaan uit elkaar en de schuldeisers staan bij jou op de stoep. Jullie kunnen niet samen op vakantie, want hij heeft geen geld, dus jij betaalt voor hem, anders ook zo lullig. Hij weet dat, spaart over een paar jaar 0 euro en neemt het jou kwalijk dat je zijn vakantie niet wilt betalen.Doreia schreef: ↑13-09-2018 12:35Wel motorrijlessen maar geen rekeningen betalen?
donderdag 13 september 2018 om 13:04
Jullie relatie is gedoemd te mislukken
Leeftijdsverschil is al dingetje
Zijn gedrag bij zijn en jou familie is al dingetje
Hij wilt kinderen, jij niet meer
Hij vind het moeilijk met zijn stiefvader rol
O en jij klinkt moederijk en wilt hem teveel veranderen
En nu dit met motor pak etc
Nou dat word niks
Totaal niks
Leeftijdsverschil is al dingetje
Zijn gedrag bij zijn en jou familie is al dingetje
Hij wilt kinderen, jij niet meer
Hij vind het moeilijk met zijn stiefvader rol
O en jij klinkt moederijk en wilt hem teveel veranderen
En nu dit met motor pak etc
Nou dat word niks
Totaal niks
mamsvan wijzigde dit bericht op 13-09-2018 14:04
0.78% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
donderdag 13 september 2018 om 13:32
Ik sluit me aan bij de anderen. Daarbij zijn andere interesses geen ramp voor je relatie, maar dat hij niet net zo blij is voor je vind ik raar.
Maak je borst maar nat want die gaat echt schulden maken over jouw rug heen.... Steek je energie liever in iemand waar jij ook energie v krijgt. Iemand die je leven aanvult en verrijkt ipv een bak ellende over je uitstort.
Maak je borst maar nat want die gaat echt schulden maken over jouw rug heen.... Steek je energie liever in iemand waar jij ook energie v krijgt. Iemand die je leven aanvult en verrijkt ipv een bak ellende over je uitstort.
donderdag 13 september 2018 om 13:45
Dit iddnessemeisje schreef: ↑13-09-2018 12:13Zijn rekeningen, zijn verantwoordelijkheid. En waarom bemoeit hij zich met jouw interesse voor een recreatiehuisje?
donderdag 13 september 2018 om 13:48
Eerst zorgen dat de neuzen dezelfde kant op gaat, betreft: financiën, kinderwens, woonwensen, etc
Zo te lezen zijn er nog wat discussie punten, daarin is geen fout of goed, jullie denken anders. Zijn deze verschillen te overbruggen? Kunnen jullie een middenweg vinden? Zo niet, dan niet gaan samenwonen.
Iemand wegsturen is wel heel kinderachtig.
Zo te lezen zijn er nog wat discussie punten, daarin is geen fout of goed, jullie denken anders. Zijn deze verschillen te overbruggen? Kunnen jullie een middenweg vinden? Zo niet, dan niet gaan samenwonen.
Iemand wegsturen is wel heel kinderachtig.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 13 september 2018 om 15:13
Je hebt wel gelijk. Een ieder van jullie. Dat ik er ruzie om maak is vanwege het feit dat ik een beetje te veel hooi op mijn vorkheb. Dat had ik anders niet gedaan.hamerhaai schreef: ↑13-09-2018 13:48Eerst zorgen dat de neuzen dezelfde kant op gaat, betreft: financiën, kinderwens, woonwensen, etc
Zo te lezen zijn er nog wat discussie punten, daarin is geen fout of goed, jullie denken anders. Zijn deze verschillen te overbruggen? Kunnen jullie een middenweg vinden? Zo niet, dan niet samenwonen.
En ik zou dolgraag los willen laten wat hij doet. Je kunt nou eenmaal andere interesses hebben. Maar als ik het los laat zie ik geen toekomst voor ons. En dat maakt me verdrietig.
Er tegenover staat namelijk dat er geen man is die me beter begrijpt en accepteert dan hij. En dat wil ik niet kwijt.