Neten van een luis
zaterdag 15 september 2018 om 13:11
Mijn kind kwam dinsdag thuis met luis. Uiteraard direct behandeld met lotion en daarna gekamd.
Bij het uitspoelen van de lotion was er niks meer te zien. Ook met de kam niet.
Ik ben nu elke dag ongeveer 3x aan het kammen.
Mijn vraag is: hoe zien neten er uit? Is het niet te missen? Zijn het zeer kleine witte of zwarte bolletjes....
Wie weet het?
Bij het uitspoelen van de lotion was er niks meer te zien. Ook met de kam niet.
Ik ben nu elke dag ongeveer 3x aan het kammen.
Mijn vraag is: hoe zien neten er uit? Is het niet te missen? Zijn het zeer kleine witte of zwarte bolletjes....
Wie weet het?
zaterdag 15 september 2018 om 13:17
En als je twijfelt.. ze zitten vast aan het haar. Losse huidschilfers,zand etc. Kun je zo wegvegen, neten kun je alleen met nagels en/of kam verwijderen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 15 september 2018 om 13:19
Natuurlijk zijn ze kleiner, en misschien gek maar check even of je alle kleine details nog goed kunt zien. Toen er hier ooit een kind luis had waren mijn ogen inmiddels onopgemerkt achteruit gegaan. Doordat iemand anders na behandeling de neten wel zag zitten ben ik maar eens een leesbrilletje gaan halen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 15 september 2018 om 13:22
Dat op de foto's zijn lege neten. Daar is de luis al uit en hoef je niets mee. Verse neten zijn donker en zitten veel dichter op de hoofdhuid. De luis plakt ze direct boven de hoofdhuid op de haar vast en als de haar groeit schuift de neet mee. Maar na 7 dagen komen ze al uit , dus vanaf een halve cm van de hoofdhuid weg zijn ze al leeg. Je moet dus elke haar afzonderlijk bekijken bij de hoofdhuid (nou ja, in kleine plukjes). En dan trek je de neet er met je nagels vanaf. Ze zitten vooral achter de oren, in de nek en boven het voorhoofd. Of je gebruikt een netenkam (=anders dan een luizenkam). En als je dagelijks kamt, kam je de uitgekomen luizen eruit voor ze zelf neten leggen.
Ook na lotion moet je nog 2 weken kammen.
anoniem_362440 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 13:26
5.63% gewijzigd
zaterdag 15 september 2018 om 13:24
En nadien zijn ze hier met deze shampoo gaan wassen en tijdens het douchen ook kammen. Vergeet niet om de hoofdhuid te ‘schrapen’ met kammen, daar zitten de nieuwe. Deze shampoo lost de ‘lijm’ op die een luis gebruikt om de neet aan het haar te plakken.
zaterdag 15 september 2018 om 13:56
Helaas zijn het niet altijd lege neten als ze wat verder van de hoofdhuid zitten. Ze zeggen dat wel altijd, maar ik check regelmatig neten onder de microscoop of ze leeg of vol zijn, maar vind ook echt volle neten wat verder van de hoofdhuid vandaan.ereader schreef: ↑15-09-2018 13:22Dat op de foto's zijn lege neten. Daar is de luis al uit en hoef je niets mee. Verse neten zijn donker en zitten veel dichter op de hoofdhuid. De luis plakt ze direct boven de hoofdhuid op de haar vast en als de haar groeit schuift de neet mee. Maar na 7 dagen komen ze al uit , dus vanaf een halve cm van de hoofdhuid weg zijn ze al leeg. Je moet dus elke haar afzonderlijk bekijken bij de hoofdhuid (nou ja, in kleine plukjes). En dan trek je de neet er met je nagels vanaf. Ze zitten vooral achter de oren, in de nek en boven het voorhoofd. Of je gebruikt een netenkam (=anders dan een luizenkam). En als je dagelijks kamt, kam je de uitgekomen luizen eruit voor ze zelf neten leggen.
zaterdag 15 september 2018 om 13:59
Werk je bij een luizenkliniek of zo dat je ze onder de microscoop legt? Zouden het ook niet levensvatbare neten kunnen zijn?
zaterdag 15 september 2018 om 13:59
Kammen kan je het beste doen als er crème spoeling in de haren zit, dat zorgt ervoor dat de “lijm” los laat.
Gewoon direct kammen na het haren wassen en een crème spoeling beurt, werkte ook prima.
Als je dan een wit bakje (Chinees bak of kwark bakje) vult met water. Met kammen spoel je je kam uit in het bakje. Rare dingen vallen heel snel op door de witte ondergrond.
Gewoon direct kammen na het haren wassen en een crème spoeling beurt, werkte ook prima.
Als je dan een wit bakje (Chinees bak of kwark bakje) vult met water. Met kammen spoel je je kam uit in het bakje. Rare dingen vallen heel snel op door de witte ondergrond.