Borduurwerk

19-09-2018 15:55 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lekker tuttig topic, maar ik zit hier met een borduurwerkje die ik na 20 jaar af heb :cheer2:

Dit werkje heeft na al die jaren wel een wasbeurt nodig. Het liefst gooi ik het in de wasmachine op een fijne was stand, maar kan dat? Of zijn er andere ideeen om dit lapje op te frissen?

(Ik ben best trots :daisy: )
Handwas!!! Ik heb de blaren op mn vingers geborduurd in een grijs verleden, toen ik met een verbrijzeld been uit de running was ver voor het internettijdperk.

Wat heb je geborduurd?
Na 20 jaar? :worship:
Gefeliciteerd! Ik zou het risico niet nemen en met de hand wassen! Ik ben zelf nu drie jaar bezig met een werk en ben pas op een derde :-$
20 jaar Star! :flag: (zelfs langer!)

Stop ik het uurtje in een biotex sopje vivapimpelmees? Wordt het dan echt wel schoon en fris?
Het is zo’n life style prentje met bloemetjes, ik zit net nog paar steekjes te doen die ik vergeten was, kijk nu scheel.. die ogen zijn niet meer wat ze geweest zijn.
defyinggravity schreef:
19-09-2018 16:08
Gefeliciteerd! Ik zou het risico niet nemen en met de hand wassen! Ik ben zelf nu drie jaar bezig met een werk en ben pas op een derde :-$
Dank je wel :-D Ik ga er zo echt een wijntje op drinken.
Gefeliciteerd! Wat leuk, en wat een doorzettingsvermogen!
Ik heb vroeger ook veel geborduurd, o.a. slabbetjes met namen erop voor baby's in mijn omgeving, en die werden gewoon op 60 graden gewassen en daar zag je niks van. Borduurzijde op een stukje kaasdoek en dat weer op een slabbetje genaaid. Ik zou het dus wel aandurven in de wasmachine.

Oh en proost alvast!
The owls are not what they seem
Ik heb tientallen lappen geborduurd waarvan er veel zijn ingelijst. Heb het altijd met een handwasje gedaan. Wasmachine zou ik echt niet durven.
Nee niet in wasmachine gooien, zeker niet met verouderd stramien, dat is recept voor falen, wat je doet:
1) in sopje met wolwasmidden of groene zeep
2) kwartiertje laten zitten en uitspoelen met lauw water
3) NIET wringen
4) rollen in badhanddoek om meeste water kwijt te raken
5) liggen drogen
florence13 schreef:
19-09-2018 20:04
Nee niet in wasmachine gooien, zeker niet met verouderd stramien, dat is recept voor falen, wat je doet:
3) NIET wringen
5) liggen drogen
Ga ik doen! En daarna zelf in een lijstje doen?
florence13 schreef:
19-09-2018 20:04
3) NIET wringen
5) liggen drogen
Dit ja, niet te lang laten weken. Misschien Eucalan gebruiken? https://dolopwol.com/content/99-wassen- ... et-eucalan
.
Claudia2010 schreef:
20-09-2018 05:44
Ga ik doen! En daarna zelf in een lijstje doen?
Hangt ervan af hoe groot het is. Iets kleins lukt wel. Groter werk wordt lastiger om dat strak te krijgen.
vivapimpelmees schreef:
20-09-2018 07:14
Hangt ervan af hoe groot het is. Iets kleins lukt wel. Groter werk wordt lastiger om dat strak te krijgen.
Dat valt wel mee hoor.
Als het dikke stof is kun je het met een tacker om een dun stuk hout vast zetten.
Als je dunne stof heb dan kun je het doen door een plaat hout op de verkeerde kant van de lap te leggen en dan met naaigaren deze om de plaat op te spannen.

Ik gebruik oude borduurwerken om meubels mee te bekleden en dat is wat ik tegenkom als ik de lijsten er van af haal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven