Bamisoep/ noodles
zaterdag 14 maart 2009 om 00:21
zaterdag 14 maart 2009 om 00:42
Ik dus ook, het is net klaar! Heb zelfs twee pakjes klaar gemaakt, met wat extra ketjap, hot maggi en een klodder hotpeppersauce (verslaafd aan) erin...
Vandaar dit topic..
Heeeerlijk gewoon!
Enjoy! En daarna lekker slapen..haha
Vandaar dit topic..
Heeeerlijk gewoon!
Enjoy! En daarna lekker slapen..haha
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
zaterdag 14 maart 2009 om 00:49
Ja, ben zelf dus wel van het pittige, maar toen ik daar nog niet zo van was at ik deze bamisoepjes ook al. Ook zonder peper heerlijk.
Ik maak ze zelf klaar in een pannetje met een klein laagje water, dat de noodles net onder staan. Zakjes erbij, eventueel nog wat extra's , 2 á 3 minuten laten koken, overgieten in een kommetje en smullen maar.
Blijft lekker.
Ik maak ze zelf klaar in een pannetje met een klein laagje water, dat de noodles net onder staan. Zakjes erbij, eventueel nog wat extra's , 2 á 3 minuten laten koken, overgieten in een kommetje en smullen maar.
Blijft lekker.
zaterdag 14 maart 2009 om 01:03
Wij haalden ze 'vroeger" altijd op zaterdag, als we de stad in gingen met mijn ouders al. Altijd vaste prik: Bamisoep halen bij de Xenos...
Precies zoals ik het maak! De aanbevolen hoeveelheid water vind ik teveel, wordt het teveel soep van. En op deze manier hou je een lekkere dikke soep over... Erg fijn!
Zo, mijn portie is op... Ik duik mijn bedje maar eens in...
Truste!
Precies zoals ik het maak! De aanbevolen hoeveelheid water vind ik teveel, wordt het teveel soep van. En op deze manier hou je een lekkere dikke soep over... Erg fijn!
Zo, mijn portie is op... Ik duik mijn bedje maar eens in...
Truste!
zaterdag 14 maart 2009 om 01:12
Ik ook truste!
Alleen nog even zeggen dat je deze bamisoepjes niet bij de Xenos haalt, zoals mijn afbeelding.
Er zijn verschillende soorten, maar voor mij zijn deze het lekkerst. (plaatselijke toko, of chinese groothandel, bv in Leiderdorp, die heeft ook Indomie; zelfs hele dozen voor vrij weinig geld)
Ik ben nu ook erg verzadigd
Sleep well!
Alleen nog even zeggen dat je deze bamisoepjes niet bij de Xenos haalt, zoals mijn afbeelding.
Er zijn verschillende soorten, maar voor mij zijn deze het lekkerst. (plaatselijke toko, of chinese groothandel, bv in Leiderdorp, die heeft ook Indomie; zelfs hele dozen voor vrij weinig geld)
Ik ben nu ook erg verzadigd
Sleep well!
zaterdag 14 maart 2009 om 08:54
Inderdaad phillippa...jij snapt 'm ! Je kunt er trouwens nog meer dingen ingooien, zoals een lente uitje of stukjes kip.
Dan wordt het zelfs een echte maaltijd soep.
Maar meestal hou ik hem gewoon simpel voor snel als tussendoortje.
Die onion chicken smaak is trouwens ook mijn favoriet.
Dan wordt het zelfs een echte maaltijd soep.
Maar meestal hou ik hem gewoon simpel voor snel als tussendoortje.
Die onion chicken smaak is trouwens ook mijn favoriet.
zaterdag 14 maart 2009 om 09:34
zaterdag 14 maart 2009 om 09:37
quote:siroop schreef op 14 maart 2009 @ 09:26:
OOHHHHHHHHHHHH ja lekker!
Al sinds ik een peuter ben eet ik dit (natuurlijk zonder de peper toen:)).
Vraag me af of het schadelijk is, al die smaakversterkers?
Na jah, ik eet er niet minder om (zo 5 per week, ong.). Ben echt verslaafd.Waarom maak je dan niet in het weekend soep voor de hele week? Eén deel vries je gewoon in. Lijkt mij toch lekkerder.
OOHHHHHHHHHHHH ja lekker!
Al sinds ik een peuter ben eet ik dit (natuurlijk zonder de peper toen:)).
Vraag me af of het schadelijk is, al die smaakversterkers?
Na jah, ik eet er niet minder om (zo 5 per week, ong.). Ben echt verslaafd.Waarom maak je dan niet in het weekend soep voor de hele week? Eén deel vries je gewoon in. Lijkt mij toch lekkerder.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 14 maart 2009 om 09:44
zaterdag 14 maart 2009 om 09:50
Mylene, normale soep is toch anders vind ik..
Bamisoep is gewoon heel simpel, binnen 3 minuten te maken en super lekker voor tussendoor. Niet te vergelijken met normale soep eigenlijk.
Zoals vanavond ga ik 'normale' soep maken. Krijg wéér eters ;-)Bruine bonen/ groente soep met krabbetjes en rijst. Verrukkelijk trouwens!!
Misschien gooi ik het recept zo wel op de soep topic
Bamisoep is gewoon heel simpel, binnen 3 minuten te maken en super lekker voor tussendoor. Niet te vergelijken met normale soep eigenlijk.
Zoals vanavond ga ik 'normale' soep maken. Krijg wéér eters ;-)Bruine bonen/ groente soep met krabbetjes en rijst. Verrukkelijk trouwens!!
Misschien gooi ik het recept zo wel op de soep topic
zaterdag 14 maart 2009 om 09:53
Ja ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb er dus ook weer zin in. Heb voordat ik ging slapen (laat) al twee pakjes op, tis van de zotte om het nu weer als ontbijt te eten... hmmm..
*snelt naar de keuken en denkt fuck it*
*snelt naar de keuken en denkt fuck it*