lip verbrand + blaar
maandag 24 september 2018 om 20:55
Hopelijk hier iemand die mij kan helpen.. Ik heb net mijn kin en lip verbrand toen ik thee probeerde drinken uit een thermos (die blijkbaar niet goed dicht is)
Ik heb het al onder stromend water gehouden maar het blijft branden en op mijn kin is ondertussen ook al een blaar. Iemand die een gouden tip heeft om dit zo snel mogelijk weg te krijgen? Of de pijn te verlichten?
Ik heb het al onder stromend water gehouden maar het blijft branden en op mijn kin is ondertussen ook al een blaar. Iemand die een gouden tip heeft om dit zo snel mogelijk weg te krijgen? Of de pijn te verlichten?
maandag 24 september 2018 om 21:10
Behalve de ene blaar ziet vooral mijn kin vuurrood en mijn lip blijft branden.
Hap bellen is ook een goed idee natuurlijk dankjewel
maandag 24 september 2018 om 21:15
Heb je honing in huis ?
Dat werkt heel goed om de hitte eruit te halen na het uitgebreid koelen.
Door de hitte die de honing absorbeert wordt die wel erg vloeibaar, dus het wordt een beetje een knoeiboel, maar het werkt erg goed.
Omdat het blaren zijn zou ik eerst wel even raad vragen aan de HAP.
Dat werkt heel goed om de hitte eruit te halen na het uitgebreid koelen.
Door de hitte die de honing absorbeert wordt die wel erg vloeibaar, dus het wordt een beetje een knoeiboel, maar het werkt erg goed.
Omdat het blaren zijn zou ik eerst wel even raad vragen aan de HAP.
nounou
maandag 24 september 2018 om 22:00
bloemflowerfleur schreef: ↑24-09-2018 21:41Dankjewel allemaal! Ik heb er nu fenistil op gedaan maar het blijft branden. Dus terug opnieuw koelen dan?
Heb je de huisartspost al gebeld ? Zou ik toch echt even doen als je een blaar in je gezicht hebt. Sterkte !
nounou
maandag 24 september 2018 om 22:02
Nee nog niet gedaan, maar het probleem is een beetje dat ik momenteel in Finland ben en dat ik dus niet goed weet wie ik kan bellen. Ik ben ondertussen wat aan het opzoekenzazamaenade schreef: ↑24-09-2018 22:00Heb je de huisartspost al gebeld ? Zou ik toch echt even doen als je een blaar in je gezicht hebt. Sterkte !
maandag 24 september 2018 om 22:29
Dit dus.strontvlieg schreef: ↑24-09-2018 21:54Niks op brandwonden smeren. Met die blaren in je gezicht zou ik de hap even bellen.
maandag 24 september 2018 om 23:00
Ik heb 40 minuten gedaan met lauw stromend water en nu met een koele washand. Want het is best lastig om je kin onder water te houden heb ik gemerkt. Waarom precies stromend water?
maandag 24 september 2018 om 23:13
Het ging me meer om de cold pack, die is (vaak) te koud waardoor de hitte juist ‘naar binnen slaat’
Hier veel handige en goede info; https://www.brandwonden.be/index.php/ehbo/nl//
Hier veel handige en goede info; https://www.brandwonden.be/index.php/ehbo/nl//
dinsdag 25 september 2018 om 10:37
Een coldpack uit de koelkast is een prima alternatief om te koelen ipv met je gezicht steeds onder de kraan te moeten hangen.
Snap niet dat jullie dat afraden. Natuurlijk is stromend water beter, maar niet bepaald praktisch he.
Geen bevroren koelelementen gebruiken nee, maar uit de koelkast kan prima.
Hoe gaat het nu TO?
Snap niet dat jullie dat afraden. Natuurlijk is stromend water beter, maar niet bepaald praktisch he.
Hoe gaat het nu TO?
dinsdag 25 september 2018 om 14:08
aankleefsjaan schreef: ↑25-09-2018 10:37Een coldpack uit de koelkast is een prima alternatief om te koelen ipv met je gezicht steeds onder de kraan te moeten hangen.
Hoe gaat het nu TO?
Dankjewel! De blaar is vannacht opengegaan en ik heb een afspraak met de huisarts morgenochtend (beter laat dan nooit hoop ik dan)
Ik voel me ook al heel de dag koortsachtig en misselijk maar dat zou net zo goed toeval kunnen zijn.
Ik heb ondertussen wel een extra vraagje kan ik met zo’n open blaar gaan sporten? Want ik ben een beetje bang voor een infectie aangezien het op mijn gezicht is en ik liever geen littekens wil
dinsdag 25 september 2018 om 14:15
bloemflowerfleur schreef: ↑25-09-2018 14:08Dankjewel! De blaar is vannacht opengegaan en ik heb een afspraak met de huisarts morgenochtend (beter laat dan nooit hoop ik dan)
Ik voel me ook al heel de dag koortsachtig en misselijk maar dat zou net zo goed toeval kunnen zijn.
Ik heb ondertussen wel een extra vraagje kan ik met zo’n open blaar gaan sporten? Want ik ben een beetje bang voor een infectie aangezien het op mijn gezicht is en ik liever geen littekens wil
Zou je het niet beter even rustig aan kunnen doen, als je koortsachtig en misselijk bent ?
nounou