Vader heeft kanker
donderdag 2 augustus 2018 om 21:35
Hallo,
Vorig jaar heeft mijn vader kanker gekregen in zijn urineleider. Big shock natuurlijk. Ze hebben toen zijn urineleider er nier weggehaald en toen was het weg.
Wij helemaal blij natuurlijk.
Toch zat het me toen al niet lekker en altijd het gevoel gehad dat er meer zat.
Nu 9 maanden later is het weer terug op dezelfde plek. Ze hebben het vorige week weggehaald en deze week de uitslag van.
Shocking.
Blijkt dat het in zijn lymfeklier zit.
Nu moet hij morgen in de scan om te kijken of dit een hoofdbron of een uitzaaiing is.
Bij een hoofdbron is er veel hoop. Bij een uitzaaiing kunnen ze alleen maar chemospoeling doen om levensduur van papa te verlengen.
Deze uitslag krijgt hij volgende week.
Ik voel me emotioneel, boos(dokters hebben veel fouten gemaakt) en merk dat ik me helemaal terug trek van alles en iedereen.
Ik weet niet hoe ik hier mee moet omgaan.
Vrienden zeggen dat ze er voor me zijn. Maar zou niet weten hoe. Merk aan mezelf dat ik me zo groot mogelijk probeer te houden tegen iedereen. Waarom dat weet ik niet.
Iemand die dit gevoel kent of hetzelfde heeft meegemaakt?
Vorig jaar heeft mijn vader kanker gekregen in zijn urineleider. Big shock natuurlijk. Ze hebben toen zijn urineleider er nier weggehaald en toen was het weg.
Wij helemaal blij natuurlijk.
Toch zat het me toen al niet lekker en altijd het gevoel gehad dat er meer zat.
Nu 9 maanden later is het weer terug op dezelfde plek. Ze hebben het vorige week weggehaald en deze week de uitslag van.
Shocking.
Blijkt dat het in zijn lymfeklier zit.
Nu moet hij morgen in de scan om te kijken of dit een hoofdbron of een uitzaaiing is.
Bij een hoofdbron is er veel hoop. Bij een uitzaaiing kunnen ze alleen maar chemospoeling doen om levensduur van papa te verlengen.
Deze uitslag krijgt hij volgende week.
Ik voel me emotioneel, boos(dokters hebben veel fouten gemaakt) en merk dat ik me helemaal terug trek van alles en iedereen.
Ik weet niet hoe ik hier mee moet omgaan.
Vrienden zeggen dat ze er voor me zijn. Maar zou niet weten hoe. Merk aan mezelf dat ik me zo groot mogelijk probeer te houden tegen iedereen. Waarom dat weet ik niet.
Iemand die dit gevoel kent of hetzelfde heeft meegemaakt?
zaterdag 25 augustus 2018 om 11:20
Misschien praat ze liever tegen iemand die wat verder van haar af staat? Ik praat ook niet over mijn verdriet (vader is 1,5 jaar geleden overleden aan kanker) met haar, maar wel met m'n psych. En m'n moeder praat weer met haar vrienden/kennissen.Yongpeople schreef: ↑21-08-2018 18:47Misschien kunnen jullie me wel advies geven over mijn moeder.
Ik vraag namelijk ook hoe het met haar gaat. Ze wil niet dat ik dit vraag en wil er geen antwoord op geven.
Ik wil liefste niet dat ze alles gaat opkroppen en alles probeerd alleen te doen want ze kan er juist met ons over praten.
Iemand tips of herkenbaar?
zaterdag 25 augustus 2018 om 11:23
Heftig!Yongpeople schreef: ↑24-08-2018 17:49Met papa gaat het echt niet goedlevensverwachting is 3 maanden tot half jaar. Als hij behandeld word dan word het een half jaar maximaal verlengd waarbij die alleen maar in het ziekenhuis ligt de laatste maanden. Dit gaat hij dus niet doen. Mag nu 8 morfinepillen per dag en nog wat medicijnen om draagbaarder te maken.
Wat een k*tnieuws weer![]()
Mijn vader heeft door chemo juist nog 'n maand of 6 levenskwaliteit erbij gekregen. Wellicht kan je vader één kuur proberen om te kijken hoe de uitwerking bij hem uitvalt?
Sterkte in deze moeilijke tijd.
zaterdag 25 augustus 2018 om 17:26
Helaas zegt de oncoloog dat dit niet aan te raden is. Papa z'n conditie is nu zo slecht dat hij eigenlijk met een te grote achterstand begint.redbulletje schreef: ↑25-08-2018 11:23Heftig!
Mijn vader heeft door chemo juist nog 'n maand of 6 levenskwaliteit erbij gekregen. Wellicht kan je vader één kuur proberen om te kijken hoe de uitwerking bij hem uitvalt?
Sterkte in deze moeilijke tijd.
En daarbij denk ik dat papa ook heel bang is voor de chemo. Als hij daardoor 5 jaar erbij heeft dan had ie het wel gedaan. Maar nu niet meer vooral niet omdat de kans te groot is dat hij alleen maar ziek is.
Hij heeft vandaag voor de eerste keer zijn medicijnen gehad en hij kan gelukkig weer lopen en leuke dingen doen! Lag al 1.5 maand op de bank van de pijn.
zaterdag 25 augustus 2018 om 22:31
donderdag 30 augustus 2018 om 13:32
Maak mooie foto's van jullie samen, of filmpjes zodat je z'n stem ook hebt. Vraag dingen die je altijd nog had willen weten van hem. Wij zijn nog langs de geboortehuizen van mijn opa en oma gewandeld bijv.Yongpeople schreef: ↑25-08-2018 22:31Ik had alleen gevraagd of hij nog een soort van bucket list heeft. Hij heeft alles gedaan wat hij wou. En nu kregen wij(de dochters) de vraag wat wij nog willen gaan doen samen met hem. Hier moeten we natuurlijk over na denken want had deze vraag niet verwacht!
Maar ook praktische zaken zoals z'n wachtwoorden op internet, de code van de kluis etc.
donderdag 30 augustus 2018 om 16:02
Redbulletje code van kluis enz zal niet nodig zijn want mijn moeder leeft gelukkig nog:)
Verder filmpjes en foto's worden nu in overvloed gemaakt:)
Heb ook het boek gekocht; papa vertel eens. Hier komt alles over hem in te staan dus kijk daar naar uit om samen in te vullen. Is een speciaal momentje voor ons samen.
Ben zo bang dat ik iets vergeet met hem te doen
Verder filmpjes en foto's worden nu in overvloed gemaakt:)
Heb ook het boek gekocht; papa vertel eens. Hier komt alles over hem in te staan dus kijk daar naar uit om samen in te vullen. Is een speciaal momentje voor ons samen.
Ben zo bang dat ik iets vergeet met hem te doen
zondag 23 september 2018 om 22:21
Helaas is het laaste proces begonnen. Rochelt veel. Veel pijn. Eet en drinkt sinds gisteren. Niks meer. En maag werkt niet meer.
Ziet ook steeds geeler en voeten zijn erg koud en houd vocht vast.
Nu flink aan de morfine door middel van een pomp en heeft een slaapmiddel.
Tis erg heftig om te zien en te horen
Ziet ook steeds geeler en voeten zijn erg koud en houd vocht vast.
Nu flink aan de morfine door middel van een pomp en heeft een slaapmiddel.
Tis erg heftig om te zien en te horen
zondag 23 september 2018 om 23:27
Wat verdrietig Yongpeople, heel veel kracht gewenst in deze moeilijke tijd
Als je het kan opbrengen probeer dan veel erbij te zitten, pak je vader zijn hand vast. Ook al ziet of hoort hij je niet, waarschijnlijk voelt hij wel aanwezigheid en hopelijk stelt hem dat gerust. Jullie kunnen ook heel lichte achtergrond muziek opzetten die jou vader heel fijn vond. En dim de lichten.
Nogmaals veel sterkte
Als je het kan opbrengen probeer dan veel erbij te zitten, pak je vader zijn hand vast. Ook al ziet of hoort hij je niet, waarschijnlijk voelt hij wel aanwezigheid en hopelijk stelt hem dat gerust. Jullie kunnen ook heel lichte achtergrond muziek opzetten die jou vader heel fijn vond. En dim de lichten.
Nogmaals veel sterkte
maandag 24 september 2018 om 01:37
Heel veel sterkte Yongpeople. Ik ben helemaal naar van je verhaal over je vader. Dat het zo snel gaat. Mijn vader heeft begin augustus te horen gekregen dat hij in de laatste levensfase zit. We hebben het er moeilijk mee...ook met zijn gedrag. het zal er allemaal wel bijhoren maar valt erg zwaar.
Ik wil je heel erg veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd
Ik wil je heel erg veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd
maandag 24 september 2018 om 20:51
Ach Yongpeople --- gecondoleerd. Ik kom net je topic pas tegen anders had ik eerder gereageerd. Heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt met mijn schoonmoeder, daar was het ook binnen 2 maanden voorbij. Mijn vriend viel echt in een zwart gat na die 2 maanden leuke dingen doen, voor haar zorgen en op het laatst er gewoon zijn de hele dag. Heel veel sterkte de komende tijd voor jou en je familie. Ik steek een kaarsje aan voor jullie vanavond.
maandag 24 september 2018 om 21:25
Dankjewel syrah.
Heel raar maar verwacht dat het heftige na deze week komt. Nu alles regelen en hebben we papa nog bij ons liggen. Na vrijdag is zijn lichaam weg. Dan kan ik er niet meer bij gaan zitten, of even vastpakken of tegen praten. Dan is hij echt weg weg. Verwacht dat ik het dan nog moeilijker ga krijgen
Heel raar maar verwacht dat het heftige na deze week komt. Nu alles regelen en hebben we papa nog bij ons liggen. Na vrijdag is zijn lichaam weg. Dan kan ik er niet meer bij gaan zitten, of even vastpakken of tegen praten. Dan is hij echt weg weg. Verwacht dat ik het dan nog moeilijker ga krijgen
zaterdag 5 januari 2019 om 02:36