Hoe vaak doe jij per week de was?
woensdag 26 september 2018 om 22:19
Dat denk ik hier bij het gros van dit soort vragen.
On topic: misschien voor de beeldvorming ook relevant om te vermelden wat de samenstelling van je huishouden is?
woensdag 26 september 2018 om 22:21
woensdag 26 september 2018 om 22:21
woensdag 26 september 2018 om 22:22
3-4 handwasjes in de week? Echt wat dan? Dat doe ik nooit. Wel om de week stomerij voor het uniform van mans werk. De rest elke dag een was, we hebben 2 wasmanden, een witte en een gekleurde, welke het volst is is aan de beurt.
Edit: we zijn met z'n vieren.
Edit: we zijn met z'n vieren.
chrissiefur wijzigde dit bericht op 26-09-2018 22:24
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
9.55% gewijzigd
woensdag 26 september 2018 om 22:23
woensdag 26 september 2018 om 22:25
woensdag 26 september 2018 om 22:33
3-4 wassen per week. Ik sorteer op kleur, niet op soort. Dus handdoeken, ondergoed en gewone kleding gaat bij elkaar op 40 graden. Per week heb ik dan :
1 gekleurde was rood/roze/oranje/geel
1 donkere was
1 gekleurde was blauw/groen/paars of 1 witte was. Dat wisselt elkaar per week zo’n beetje af. Heb weinig wit sowieso.
En om de week doe ik het beddengoed op 95 graden. Daar gooi ik dan ook de vaatdoekjes bij, die pak ik dagelijks een nieuwe en heb daar een emmertje voor in de keuken staan. Daar gooi ik de vuile dan in.
Gezin met 2 volwassenen en 1 kind van 6.
1 gekleurde was rood/roze/oranje/geel
1 donkere was
1 gekleurde was blauw/groen/paars of 1 witte was. Dat wisselt elkaar per week zo’n beetje af. Heb weinig wit sowieso.
En om de week doe ik het beddengoed op 95 graden. Daar gooi ik dan ook de vaatdoekjes bij, die pak ik dagelijks een nieuwe en heb daar een emmertje voor in de keuken staan. Daar gooi ik de vuile dan in.
Gezin met 2 volwassenen en 1 kind van 6.
woensdag 26 september 2018 om 22:42
En ontzettend interessant.
woensdag 26 september 2018 om 22:52
woensdag 26 september 2018 om 22:52
Als de wasmand vol is. En dat is bijna iedere dag. Iedereen baddert/doucht hier iedere dag en dan gaat alle kleding de was in. Handdoeken ook. Pyjama's om de 2 a 3 dagen. Beddengoed 1 per week in de winter, in de zomer 2 keer.
Ik vind het een luxe om iedere dag fris gewassen, het liefst buitengedroogde, kleding aan te trekken, die slijtage neem ik op de koop toe. Altijd weer een leuke reden om wat nieuws aan te schaffen.
Ik kan erg gelukkig worden om mijn fris gebladderde kinderen in een krakend schoon bedje toe te stoppen. Ieder zijn ding natuurlijk.
Ik vind het een luxe om iedere dag fris gewassen, het liefst buitengedroogde, kleding aan te trekken, die slijtage neem ik op de koop toe. Altijd weer een leuke reden om wat nieuws aan te schaffen.
Ik kan erg gelukkig worden om mijn fris gebladderde kinderen in een krakend schoon bedje toe te stoppen. Ieder zijn ding natuurlijk.
woensdag 26 september 2018 om 22:57
woensdag 26 september 2018 om 23:03
5 personen
ik was 2 blauwe wassen per week, 2 handoekenwassen en 2 overige kleuren.. Dus minimaal 6 wassen per week.. soms meer..
Huisdierenwas gaat apart , regelmatig hangt af van hoeveelheid kleden en daarna 90 graden wasje (lege trommel met soda etc).
doekjes gaan apart samen met theedoeken op 90 graden
beddengoed om de week en dan alle bedden in 1 x en dat is al volle trommel.
Ik droog zo lang mogelijk buiten. ,Binnen namelijk geen ruimte om veel te drogen.
Strijken nooit.
Handwas alleen als het echt niet anders kan
ik was 2 blauwe wassen per week, 2 handoekenwassen en 2 overige kleuren.. Dus minimaal 6 wassen per week.. soms meer..
Huisdierenwas gaat apart , regelmatig hangt af van hoeveelheid kleden en daarna 90 graden wasje (lege trommel met soda etc).
doekjes gaan apart samen met theedoeken op 90 graden
beddengoed om de week en dan alle bedden in 1 x en dat is al volle trommel.
Ik droog zo lang mogelijk buiten. ,Binnen namelijk geen ruimte om veel te drogen.
Strijken nooit.
Handwas alleen als het echt niet anders kan
woensdag 26 september 2018 om 23:18
3 personen, man, ik en kind.
In het washok staan 4 wasmanden, 1 voor de witte was, 1 voor de donkere was, 1 voor de handdoeken en 1 voor de werkkleding van man.
De wasmand die vol zit gaat in de wasmachine, komt neer op een was per dag ongeveer.
Handwas doe ik gelijk zodra het kledingstuk uitgaat, maar zoveel hoeft er niet op de hand gewassen te worden.
Strijken doe ik alle shirts van man, mij en zoon. Dus het komt erop neer dat de strijkplank iedere dag, soms om de dag gebruikt word.
Beddengoed word 1-2 keer in de week gedaan en gaat na het strijken gelijk weer op het bed.
Iedere dag trekken we schone kleren aan, ik vind het heerlijk om die geur van wasmiddel te ruiken en vooral ook dat de kleren altijd fris ruiken.
In het washok staan 4 wasmanden, 1 voor de witte was, 1 voor de donkere was, 1 voor de handdoeken en 1 voor de werkkleding van man.
De wasmand die vol zit gaat in de wasmachine, komt neer op een was per dag ongeveer.
Handwas doe ik gelijk zodra het kledingstuk uitgaat, maar zoveel hoeft er niet op de hand gewassen te worden.
Strijken doe ik alle shirts van man, mij en zoon. Dus het komt erop neer dat de strijkplank iedere dag, soms om de dag gebruikt word.
Beddengoed word 1-2 keer in de week gedaan en gaat na het strijken gelijk weer op het bed.
Iedere dag trekken we schone kleren aan, ik vind het heerlijk om die geur van wasmiddel te ruiken en vooral ook dat de kleren altijd fris ruiken.