Gezondheid alle pijlers

Haaruitval na narcose

27-09-2018 11:30 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Ik ben 3maanden geleden geopereerd aan mijn oor, 2 weken na de operatie begon mijn haar heel erg uit te vallen, een vriendin van mijn moeder zei dat dit door de narcose kon komen, ik ben dus naar de huisarts gegaan getest op mijn schildklier foliumzuur vitamine B12 en vitamine d. Vitamine d bleek ik dus tekort te hebben, maar de huisarts was er zelf niet bekend mee dat haaruitval door narcose kan komen. Zijn er meer mensen wie dit hebben? En zoja wat is er aan te doen want ik vind het zo vervelend om te merken dat mijn haar dunner is geworden en om overal haar te vinden. 😭😭
Rondje google leert mij dat dit een veel voorkomend probleem is. Best raar dat jouw huisarts dit niet even gegoogled heeft.
vivapimpelmees schreef:
27-09-2018 11:35
Rondje google leert mij dat dit een veel voorkomend probleem is. Best raar dat jouw huisarts dit niet even gegoogled heeft.
Ja hij was er niet bekend mee, hij vroeg mij nog " hoelang zoiets duren zou " ik gaf toen aan dat het 6 tot 9 maanden kan duren, maar in die tijd kan je zoveeel haar verliezen 😞
Ik ken wel lokaal haarverlies door druk op die plek tijdens een langere operatie, oftewel door invloed van buitenaf. Is je haaruitval verspreid over je hoofd, dat klinkt dan alsof het van binnenuit (systemisch) komt. Zelf geen last van gehad na lange operatie en ook nooit van gehoord van anderen die ook lang onder narcose zijn geweest. Hopelijk vind je snel een oplossing.
Kale plekken heb ik (gelukkig!!!) Niet, ik merk wel dat mijn haar dunner is geworden en als ik mijn haar borstel heb ik best veel haar wat eruit valt, hele dunne plukjes zeg maar. Elke keer als ik het uit mijn botstel haal krijg ik zo'n naar gevoel in mijn buik, en het liefst kam ik het ook niet meer omdat ik zo bang ben dat ik kale plekken ga krijgen, ik heb dan wel weer het geluk dat ik ontzettend lang haar heb dat het niet zo opvalt. Maar ik ben echt zo bang!
Ik heb het ook en ben aan mij enkel geopereerd , heel vervelend nog nooit gehad ook met douche vooral mischien dat vitamine pillen helpen
Jaa ik heb nu vitamine D capsules van 50.000 mg. Dus ik hoop echt zooo erg dat het helpt!
Telogeen effluvium?
Ik had dat na een hele zware griep en longontsteking met hele hoge koorts. Duurde bij mij zo'n 6 maanden en het is grotendeels weer aangegroeid. Ik heb geen kale plekken gehad, maar het werd wel veel dunner. En nu, ongeveer 2 jaar later, weer dikker. :)

Ik weet niet of jij hetzelfde hebt, natuurlijk, maar bij mij groeit het terug, ik hoop bij jou ook.
Ik begrijp wel dat je er bang van wordt. Ik heb destijds gewoon gehuild om hoeveel haar er uit bleef vallen.
:hug:
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Zireael schreef:
27-09-2018 15:08
Telogeen effluvium?
Ik had dat na een hele zware griep en longontsteking met hele hoge koorts. Duurde bij mij zo'n 6 maanden en het is grotendeels weer aangegroeid. Ik heb geen kale plekken gehad, maar het werd wel veel dunner. En nu, ongeveer 2 jaar later, weer dikker. :)

Ik weet niet of jij hetzelfde hebt, natuurlijk, maar bij mij groeit het terug, ik hoop bij jou ook.
Ik begrijp wel dat je er bang van wordt. Ik heb destijds gewoon gehuild om hoeveel haar er uit bleef vallen.
:hug:
Jeetje! Zo erg! 😨 nee ziek ben ik niet, tenminste tot zover ik weet dan.. ik heb wel vanaf dat ik de ziekte van pfeiffer heb gehad een " chronisch tekort " aan vitamine D dus daar schrok ik ook niet van, maar als ik zoek vitamine D tekort en haaruitval zie ik dat dat het ook kan veroorzaken!, ik ben gewoon zo radeloos weet echr niet wat ik moet doen. Kan er inderdaad ook om huilen zo verschrikkelijk dit!
Nee, wacht. Ik druk me denk ik verkeerd uit...?

Ik ben ongeveer 2 weken erg ziek geweest en daarna kreeg ik telogeen effluvium. Dat duurde 6 maanden (de haaruitval dus) en toen stopte het met uitvallen en begon mijn haar terug te groeien.
Ik vroeg me af of jij hetzelfde hebt, want het kan ook voorkomen na narcose en duurt, zoals jij zei, vaak 6 tot 9 maanden.

Ik wilde je eigenlijk een hart onder de riem steken. Als jij hetzelfde hebt als ik had is het heel vervelend, en ik ben enorm veel haar verloren, maar nooit zoveel dat het echt opviel. En nu is het weer goed.

Vitamine D-tekort had ik trouwens ook. Geen idee of dat er iets mee te maken had.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Ik heb met je te doen. Helaas ben ik zelf bekend met veel haaruitval in periodes en voel me er ook dan echt psychisch slecht van. Je wordt er zo onzeker van of het nog een keer gaat stoppen. Sterkte!
gizzmo-returns schreef:
27-09-2018 15:59
Ik heb met je te doen. Helaas ben ik zelf bekend met veel haaruitval in periodes en voel me er ook dan echt psychisch slecht van. Je wordt er zo onzeker van of het nog een keer gaat stoppen. Sterkte!
Ja het is echt zo verschrikkelijk, ik voel me dr ook zo slecht door 😞, en als er nou iets voor is maar dat is er ook niet 😭😭
Zireael schreef:
27-09-2018 15:54
Nee, wacht. Ik druk me denk ik verkeerd uit...?

Ik ben ongeveer 2 weken erg ziek geweest en daarna kreeg ik telogeen effluvium. Dat duurde 6 maanden (de haaruitval dus) en toen stopte het met uitvallen en begon mijn haar terug te groeien.
Ik vroeg me af of jij hetzelfde hebt, want het kan ook voorkomen na narcose en duurt, zoals jij zei, vaak 6 tot 9 maanden.

Ik wilde je eigenlijk een hart onder de riem steken. Als jij hetzelfde hebt als ik had is het heel vervelend, en ik ben enorm veel haar verloren, maar nooit zoveel dat het echt opviel. En nu is het weer goed.

Vitamine D-tekort had ik trouwens ook. Geen idee of dat er iets mee te maken had.
Ohh! Nee dat heb ik niet! Nouja het is wel positief dat het uiteindelijk gestopt is en het ook niet opviel! Geeft me toch wel weer een beetje vertrouwen!
Hoe laag was je B12? Huisartsen houden vaak te lage grenswaarden aan, en algehele narcose en narcose met lachgas zorgen ervoor dat er minder b12 opgenomen kan worden (blokkeert het opname stofje zegmaar). Dus zou toch nog eens navragen, als het net onder of rond de grenswaarde is, kan het toch de moeite waard zijn om het een tijdje bij te slikken.

Ik ben door een b12 tekort (wel andere oorzaak) heel veel haar verloren, het is erg vervelend.
Louiselovess schreef:
27-09-2018 16:12
Ja het is echt zo verschrikkelijk, ik voel me dr ook zo slecht door 😞, en als er nou iets voor is maar dat is er ook niet 😭😭
het komt echt wel goed, vertrouw daar op!
M0RIARTY schreef:
27-09-2018 16:29
Hoe laag was je B12? Huisartsen houden vaak te lage grenswaarden aan, en algehele narcose en narcose met lachgas zorgen ervoor dat er minder b12 opgenomen kan worden (blokkeert het opname stofje zegmaar). Dus zou toch nog eens navragen, als het net onder of rond de grenswaarde is, kan het toch de moeite waard zijn om het een tijdje bij te slikken.

Ik ben door een b12 tekort (wel andere oorzaak) heel veel haar verloren, het is erg vervelend.
Jaa ik snap die waardes niet echt maar op mijn meander staat dit ; >21 en dan staat er 109 dus ik neem aan dat het boven de 21 moet zijn, en mijne dan 109 is..
Dan is je vitamine b12 inderdaad goed. Het kan geen kwaad om het bij te slikken (het is wateroplosbaar, dus teveel plas je uit), maar met zo'n waarde weet ik niet of het heel veel toevoegt. Het lijkt me in ieder geval niet de meest voor de hand liggende oorzaak.

Slik je nu vitamine D? Hoeveel slik je (in eenheden (IE) of mg)?
Ik heb ook wel ervaring met haaruitval na operaties. Bij mijn slapen viel het vooral op.
Geen idee hoelang ik het heb gehad, maar mijn haar is gewoon weer gaan groeien.
Heb wel een tijdje een rare look gehad, een soort aureool van korte springerige haartjes
M0RIARTY schreef:
27-09-2018 19:30
Dan is je vitamine b12 inderdaad goed. Het kan geen kwaad om het bij te slikken (het is wateroplosbaar, dus teveel plas je uit), maar met zo'n waarde weet ik niet of het heel veel toevoegt. Het lijkt me in ieder geval niet de meest voor de hand liggende oorzaak.

Slik je nu vitamine D? Hoeveel slik je (in eenheden (IE) of mg)?
Ik heb ; colecalciferol benferol 50000 ie, deze mag ik 1x pm. 3 maanden lang.. maar ik zou echt niet weten wanneer ik hier iets van zou moeten merken
Framberry schreef:
27-09-2018 19:34
Ik heb ook wel ervaring met haaruitval na operaties. Bij mijn slapen viel het vooral op.
Geen idee hoelang ik het heb gehad, maar mijn haar is gewoon weer gaan groeien.
Heb wel een tijdje een rare look gehad, een soort aureool van korte springerige haartjes
Jaa precies dat heb ik ook! Boven op mijn hoofd! Blij om te horen dat het weer gewoon is gaan groeien 😬

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven