Kattenbrokken en kattebakvulling
zaterdag 29 september 2018 om 16:37
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb in verschillende winkels en op bol.com gekeken maar er is zoveel keus.
Welke brokken geven jullie? Welke brokken hebben een goede prijs-kwaliteit verhouding?
En welke kattenbakvulling? Het liefst een die op bol.com te bestellen is. Ik heb geen auto en dan hoef ik er niet mee te sjouwen.
Ik ben begonnen met kitten brokjes maar die blieft meneer niet en het natvoer speciaal voor kittens is hij ook niet gek op en hij eet er maar een paar hapjes van.
Welke brokken geven jullie? Welke brokken hebben een goede prijs-kwaliteit verhouding?
En welke kattenbakvulling? Het liefst een die op bol.com te bestellen is. Ik heb geen auto en dan hoef ik er niet mee te sjouwen.
Ik ben begonnen met kitten brokjes maar die blieft meneer niet en het natvoer speciaal voor kittens is hij ook niet gek op en hij eet er maar een paar hapjes van.
zaterdag 29 september 2018 om 16:42
zaterdag 29 september 2018 om 16:45
Haha, ja dan schiet ik er nog niks mee op
zaterdag 29 september 2018 om 16:48
Royal canin british shorthair (maar heb ook Britse kortharen)
Misschien een verkooptruc van RC maar dit zijn de enige brokken waar mijn ene kat geen diarree van krijgt.
Oh en kattenbakvulling heb ik silica gel korrels, vrijwel geurloos. Al die andere korrels stinken het huis uit en worden overal verspreid (in de bank, in het kleed, in schoenen etc)
Misschien een verkooptruc van RC maar dit zijn de enige brokken waar mijn ene kat geen diarree van krijgt.
Oh en kattenbakvulling heb ik silica gel korrels, vrijwel geurloos. Al die andere korrels stinken het huis uit en worden overal verspreid (in de bank, in het kleed, in schoenen etc)
zaterdag 29 september 2018 om 16:51
zaterdag 29 september 2018 om 16:54
Onze katten poepen in de kattenbak op houtkorrels. Wisselen tussen verschillende winkels, net waar we net zijn (boerenbond/intratuin/wevo/etc) maar hebben voorkeur voor de houtkorrels van de wevo, proplan volgens mij.
We hebben langharige katten en korreltjes van de andere soorten blijven tussen de tenen plakken.
Ene kat heeft darmproblemen en na veel proberen uitgekomen op hills z/d.
Andere kat eet iams kip.
We hebben langharige katten en korreltjes van de andere soorten blijven tussen de tenen plakken.
Ene kat heeft darmproblemen en na veel proberen uitgekomen op hills z/d.
Andere kat eet iams kip.
silent-witness wijzigde dit bericht op 29-09-2018 16:56
0.12% gewijzigd
Not my circus, not my monkeys
zaterdag 29 september 2018 om 16:54
zaterdag 29 september 2018 om 16:55
Ja dit is de gouden anti-stank combiLadyPhoxy schreef: ↑29-09-2018 16:51Royal Canin indoor, woon op appartement, katten komen niet verder dan balkon en poepen dus altijd op de kattenbak en met dit voer stinkt dat het minst, ruik alleen iets als ze echt net gepoept hebben. Dit in combinatie met van die Silica kattenbakvulling, ik heb die van Jumbo eigen merk
zaterdag 29 september 2018 om 17:03
Ik heb een Peewee kattenbak. Die ruik je niet maar maakt wel meer rotzooi dan ik had gehoopt (stuiven). In de andere kattenbak Catsan, dat is van alle normale korrels de meest stankarme, maakt ook rotzooi trouwens.
Ze krijgen voer van Prins en supermarktbrokken (ik heb twee bakjes staan, met in elk een andere soort. Afhankelijk van de dag vinden ze het ene of het andere lekkerder
Meestal de goedkope brokken, gek genoeg.
Ze krijgen voer van Prins en supermarktbrokken (ik heb twee bakjes staan, met in elk een andere soort. Afhankelijk van de dag vinden ze het ene of het andere lekkerder
zaterdag 29 september 2018 om 17:05
MinkeDeWit schreef: ↑29-09-2018 17:03Ik heb een Peewee kattenbak. Die ruik je niet maar maakt wel meer rotzooi dan ik had gehoopt (stuiven). In de andere kattenbak Catsan, dat is van alle normale korrels de meest stankarme, maakt ook rotzooi trouwens.
Ze krijgen voer van Prins en supermarktbrokken (ik heb twee bakjes staan, met in elk een andere soort. Afhankelijk van de dag vinden ze het ene of het andere lekkerderMeestal de goedkope brokken, gek genoeg.
kinderen die mogen kiezen gaan ook graag naar de MAC
gezond en verantwoord is natuurlijk wat anders.
zaterdag 29 september 2018 om 17:09
Weet je dat mensen het goedkoopste voedsel ook het lekkerst vinden? Friet en frikandellen en zo?MinkeDeWit schreef: ↑29-09-2018 17:03Ik heb een Peewee kattenbak. Die ruik je niet maar maakt wel meer rotzooi dan ik had gehoopt (stuiven). In de andere kattenbak Catsan, dat is van alle normale korrels de meest stankarme, maakt ook rotzooi trouwens.
Ze krijgen voer van Prins en supermarktbrokken (ik heb twee bakjes staan, met in elk een andere soort. Afhankelijk van de dag vinden ze het ene of het andere lekkerderMeestal de goedkope brokken, gek genoeg.
Maar is dat goed om dat te eten? ja een keertje per week is oke. Maar niet dagelijks.
En zo is het ook met voer bij dieren. Mijn honden zijn gek op frolics. Maar dat krijgen ze alleen als snackje, niet als volwaardige maaltijd. En mijn katten moeten ook behoorlijk eten.
zaterdag 29 september 2018 om 17:16
Na een lange zoektocht naar kattenbakkorrels ben ik uitgekomen op de groene zak biocat.
Bij deze kortels heb ik het minste uitloop en het minst last van de geur. Wel iedere dag even uitscheppen maar dat is zo gedaan. Ik bestel het bij de locale dierenwinkel en zij brengen het zonder bezorgkosten bij mij thuis. De meeste dierenwinkels doen dit hoor! En bij wijze van klantenbinding zit er soms een leuk kattenspeeltje bij of een klein zakje voer, echt fijn.
Mijn katten zitten asn het dieetvoer, dit haal ik bij de dierenarts. Hier kan ik je dus niet bij helpen maar mijn tip zou toch zijn om even een dierenwinkel binnen te lopen en hen advies vragen.
Bij deze kortels heb ik het minste uitloop en het minst last van de geur. Wel iedere dag even uitscheppen maar dat is zo gedaan. Ik bestel het bij de locale dierenwinkel en zij brengen het zonder bezorgkosten bij mij thuis. De meeste dierenwinkels doen dit hoor! En bij wijze van klantenbinding zit er soms een leuk kattenspeeltje bij of een klein zakje voer, echt fijn.
Mijn katten zitten asn het dieetvoer, dit haal ik bij de dierenarts. Hier kan ik je dus niet bij helpen maar mijn tip zou toch zijn om even een dierenwinkel binnen te lopen en hen advies vragen.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
zaterdag 29 september 2018 om 17:16
MinkeDeWit schreef: ↑29-09-2018 17:03Ik heb een Peewee kattenbak. Die ruik je niet maar maakt wel meer rotzooi dan ik had gehoopt (stuiven). In de andere kattenbak Catsan, dat is van alle normale korrels de meest stankarme, maakt ook rotzooi trouwens.
Huh, stuiven met de PeeWee? Hoe dan? Je doet er toch houtkorrels in?
Ik heb ook 2 PeeWees en enige irritante is dat ze de korrels een beetje eruit lopen.
Ik doe een zak in de onderbak, daarin een krant en een schepje ‘oude’ korrels. Vervangen is welgeteld 2 minuten werk, zonder vieze handen én de bak zelf blijft schoon. (Een heeel enkele keer komt er urine onder de zak, maar dan spoel ik de bak om onder de douche en is het alsnog zo weer schoon. Ben heel blij met de bakken!
Voer RoyalCanin Fit32, kregen ze in het asiel ook, dus ben daar eigenlijk gewoon mee doorgegaan. Alleen de 10+2 kg gratis zakken trouwens, kreeg ooit een grote bewaarton erbij, superhandig.
.
zaterdag 29 september 2018 om 17:18
Het zijn altijd schriele katjes geweest en in principe zijn Whiskas brokken ook een volwaardig voer. Zat katten die alleen maar van de supermarkt krijgen.iones schreef: ↑29-09-2018 17:09Weet je dat mensen het goedkoopste voedsel ook het lekkerst vinden? Friet en frikandellen en zo?
Maar is dat goed om dat te eten? ja een keertje per week is oke. Maar niet dagelijks.
En zo is het ook met voer bij dieren. Mijn honden zijn gek op frolics. Maar dat krijgen ze alleen als snackje, niet als volwaardige maaltijd. En mijn katten moeten ook behoorlijk eten.
Die van mijn moeder krijgt Lidl blikvoer. 17 jaar oud en nooit ziek. (Of is dat de rokende opa van 90?)
zaterdag 29 september 2018 om 17:21
Er komt toch bovenin ook zaagsel? Of moet je hem elke dag doorscheppen en nieuwe houtkorels? Ik gooi de korrels erin, schep te poep eruit. Na een week de onderbak legen en de week daarna compleet verversen. Doe ik het dan verkeerd?Anoniem262821034 schreef: ↑29-09-2018 17:16Huh, stuiven met de PeeWee? Hoe dan? Je doet er toch houtkorrels in?
Ik heb ook 2 PeeWees en enige irritante is dat ze de korrels een beetje eruit lopen.
Ik doe een zak in de onderbak, daarin een krant en een schepje ‘oude’ korrels. Vervangen is welgeteld 2 minuten werk, zonder vieze handen én de bak zelf blijft schoon. (Een heeel enkele keer komt er urine onder de zak, maar dan spoel ik de bak om onder de douche en is het alsnog zo weer schoon. Ben heel blij met de bakken!![]()
Voer RoyalCanin Fit32, kregen ze in het asiel ook, dus ben daar eigenlijk gewoon mee doorgegaan. Alleen de 10+2 kg gratis zakken trouwens, kreeg ooit een grote bewaarton erbij, superhandig.Natvoer zakjes van de Lidl, maar alleen af en toe als extraatje (troela’s likken vooral graag de saus eraf en laten de rest staan).