Nieuwe dakkapel
zondag 30 september 2018 om 12:18
Ik heb op mijn huis een oude krakkemikkige dakkapel van 2 meter breed die vervangen of gerenoveerd moet worden. Vanuit mijn omgeving krijg ik vooral adviezen om hem te laten vervangen omdat renoveren net zo duur is, en je aan een kunststof dakkapel weinig onderhoud hebt.
Inmiddels heb ik een offerte opgevraagd. Bij dat bedrijf kost het goedkoopste model, Trespa bekleding, plat boeideel en platte kozijnen, een simpel vierkant gedrocht dus, 4200 euro. Daar komt nog 800 bij voor het aftimmeren van de binnenkant.
De uitvoering die ik zou willen, met uitstekend boeideel, gekleurde draaiende delen en boeideel, en verdiepte kozijnen, komt op 5500 excl aftimmeren binnenkant.
Dat is toch vreselijk duur? Wat kostte jullie dakkapel, inclusief plaatsen, afvoeren sloopafval en aftimmeren? Kun je bij dit soort bedrijven ook afdingen?
Inmiddels heb ik een offerte opgevraagd. Bij dat bedrijf kost het goedkoopste model, Trespa bekleding, plat boeideel en platte kozijnen, een simpel vierkant gedrocht dus, 4200 euro. Daar komt nog 800 bij voor het aftimmeren van de binnenkant.
De uitvoering die ik zou willen, met uitstekend boeideel, gekleurde draaiende delen en boeideel, en verdiepte kozijnen, komt op 5500 excl aftimmeren binnenkant.
Dat is toch vreselijk duur? Wat kostte jullie dakkapel, inclusief plaatsen, afvoeren sloopafval en aftimmeren? Kun je bij dit soort bedrijven ook afdingen?
zondag 30 september 2018 om 13:11
zondag 30 september 2018 om 13:57
Onze kunststof dakkapel van 5 meter breed en 2,7 meter diep kost ongeveer 6800 euro. Afwerken aan de binnenkant doen we wel zelf. Bedrijven vragen inderdaad veel geld, daarom is het beter verschillende prijsopgaves te vragen. Wij hadden ook meerdere offertes aangevraagd en een vroeg zelfs 11.000 euro en dat ook nog exclusief btw. Sommigen kwamen niet eens op het afgesproken tijdstip opdagen en lieten ook niks meer horen, blijibaar is er werk genoeg dus ze kunnen het zich veroorloven.
jellycups01 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 14:02
6.14% gewijzigd
zondag 30 september 2018 om 14:00
zondag 30 september 2018 om 14:29
Wij hebben onlangs een dakkapel laten zetten van 4,5 meter breed. Mooie kunststof kozijnen en afwerking aan de buitenkant. Over twee kamers heen, twee kiepkantelramen en twee ‘vaste’ ramen. Inclusief afwerken (beide kamers plafond en wanden volledig opnieuw gestuct), verplaatsen oude dakraam en afvoeren puin was dat €7500,-. En veel koffie, water en frisdrank
.
Dus €6300 voor de luxere variant van 2,5 meter vind ik best duur.
Dus €6300 voor de luxere variant van 2,5 meter vind ik best duur.
zondag 30 september 2018 om 14:32
bij bouwadviesl.xxl hebben wij het laten doen. 5 meter breed 4000 euro. 2 x Draai kiep ramen, 2 x vaste ramen , ventilatieroosters op de vaste ramen,, horren (2 x ) en geen trespa maar duurdere variant waarvan ik even niet op de naam kan komen (er zit relief in etc.) , wel zelf afval afvoeren (dat hebben we met aanhangertje gedaan en bij onze gemeente was dit niet zo kostbaar) anders container huren, kost ook geen drol.
poldervrouw wijzigde dit bericht op 30-09-2018 14:35
1.54% gewijzigd
zondag 30 september 2018 om 14:53
Zit die dakkapel aan de voorkant of achterkant van je huis? Want als aan de voorkant, dan heb je misschien ook toestemming van de welstandscommissie of een vergunning nodig om iets anders te plaatsen dan wat er nu zit. Wij moesten destijds precies dezelfde dakkapel plaatsen als de andere huizen in de straat , anders kregen we geen vergunning. Achterkant was wel vergunningvrij. Wij hebben laten plaatsen midden in de crisistijd toen bouwbedrijven tijd over hadden en blij waren met elke opdracht, dus kan me voorstellen dat de prijzen flink gestegen zijn, nu er werk on overvloed is en een tekort aan personeel.
zondag 30 september 2018 om 14:55
Ja is het ook.. Er zit relief in etc.. ziet er erg mooi uit. We hebben hem inmiddels al weer even en blijft mooi en netjes