Nieuwe dakkapel

30-09-2018 12:18 20 berichten
Ik heb op mijn huis een oude krakkemikkige dakkapel van 2 meter breed die vervangen of gerenoveerd moet worden. Vanuit mijn omgeving krijg ik vooral adviezen om hem te laten vervangen omdat renoveren net zo duur is, en je aan een kunststof dakkapel weinig onderhoud hebt.
Inmiddels heb ik een offerte opgevraagd. Bij dat bedrijf kost het goedkoopste model, Trespa bekleding, plat boeideel en platte kozijnen, een simpel vierkant gedrocht dus, 4200 euro. Daar komt nog 800 bij voor het aftimmeren van de binnenkant.
De uitvoering die ik zou willen, met uitstekend boeideel, gekleurde draaiende delen en boeideel, en verdiepte kozijnen, komt op 5500 excl aftimmeren binnenkant.
Dat is toch vreselijk duur? Wat kostte jullie dakkapel, inclusief plaatsen, afvoeren sloopafval en aftimmeren? Kun je bij dit soort bedrijven ook afdingen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn dit normale prijzen. Wij hadden voor ons nieuwbouwhuis dit als optie voor 7500 euro. Dat hebben we dus ook niet gedaan.
Ja en?
Dit zijn wel de normale prijzen. Wij hebben voor een dakkapel met 2 draaikiepramen van 2.50 meter meer dan €6000 betaald. Het aftimmeren heeft man zelf gedaan maar we zijn ook natuurlijk nog heel wat kwijt geweest aan materialen.
Echt?! Ik vond net nog een oud topic met mensen die allemaal rond de 5000 euro kwijt waren voor 4 meter dakkapel (dat zou hier niet eens passen). Van de week ga ik nog bij een andere firma kijken. Ik wil er het liefst een in de buurt. Ben benieuwd waar hij op uit komt.
Ze hebben allemaal werk zat, dus dat drijft de prijs omhoog.
ik geef mn bek ook maar een douw
Rond de 1500 per meter zijn wel normale prijzen. En dan komt de aftimmering er nog bij.
Onze kunststof dakkapel van 5 meter breed en 2,7 meter diep kost ongeveer 6800 euro. Afwerken aan de binnenkant doen we wel zelf. Bedrijven vragen inderdaad veel geld, daarom is het beter verschillende prijsopgaves te vragen. Wij hadden ook meerdere offertes aangevraagd en een vroeg zelfs 11.000 euro en dat ook nog exclusief btw. Sommigen kwamen niet eens op het afgesproken tijdstip opdagen en lieten ook niks meer horen, blijibaar is er werk genoeg dus ze kunnen het zich veroorloven.
jellycups01 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 14:02
6.14% gewijzigd
Wij hebben 6600 euro betaald voor 5 meter, aftimmeren hebben we door een ander laten doen. Dit was volledig van hout, 4 draaikiep ramen en 4 horren. + ventilatieroosters.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Het materiaal bepaalt ook veel, naast de meters.
Een dakkapel van materiaal wat onderhoudsvrij is, is natuurlijk veel duurder dan bv hout.
Wij hebben onlangs een dakkapel laten zetten van 4,5 meter breed. Mooie kunststof kozijnen en afwerking aan de buitenkant. Over twee kamers heen, twee kiepkantelramen en twee ‘vaste’ ramen. Inclusief afwerken (beide kamers plafond en wanden volledig opnieuw gestuct), verplaatsen oude dakraam en afvoeren puin was dat €7500,-. En veel koffie, water en frisdrank :P.

Dus €6300 voor de luxere variant van 2,5 meter vind ik best duur.
bij bouwadviesl.xxl hebben wij het laten doen. 5 meter breed 4000 euro. 2 x Draai kiep ramen, 2 x vaste ramen , ventilatieroosters op de vaste ramen,, horren (2 x ) en geen trespa maar duurdere variant waarvan ik even niet op de naam kan komen (er zit relief in etc.) , wel zelf afval afvoeren (dat hebben we met aanhangertje gedaan en bij onze gemeente was dit niet zo kostbaar) anders container huren, kost ook geen drol.
poldervrouw wijzigde dit bericht op 30-09-2018 14:35
1.54% gewijzigd
aftimmeren koste ons 500 euro door lokale klussenbedrijf
Keralit heet het :-) moest even zoeken naar offerte
Keralit is mooi, trespa oogt erg goedkoop.
ik geef mn bek ook maar een douw
Zit die dakkapel aan de voorkant of achterkant van je huis? Want als aan de voorkant, dan heb je misschien ook toestemming van de welstandscommissie of een vergunning nodig om iets anders te plaatsen dan wat er nu zit. Wij moesten destijds precies dezelfde dakkapel plaatsen als de andere huizen in de straat , anders kregen we geen vergunning. Achterkant was wel vergunningvrij. Wij hebben laten plaatsen midden in de crisistijd toen bouwbedrijven tijd over hadden en blij waren met elke opdracht, dus kan me voorstellen dat de prijzen flink gestegen zijn, nu er werk on overvloed is en een tekort aan personeel.
Madeliefjees schreef:
30-09-2018 14:42
Keralit is mooi, trespa oogt erg goedkoop.
Ja is het ook.. Er zit relief in etc.. ziet er erg mooi uit. We hebben hem inmiddels al weer even en blijft mooi en netjes
Hier 4 offertes. Ook keralit en incl aftimmeren. Rond de 5000 zaten ze allemaal. Ik vind het ook duur.
Ruim 9000 hier. Incl elektrische rolluiken en afwerking. Niet het goedkoopste model gekozen. Wel een hele brede, over de lengte van 2 slaapkamers.
Wij hebben trouwens wel een dak van 30 graden. Dat maakte het wel wat duurder zeiden ze.
8500 euro met rolluiken en keralit afwerking. Houten kozijnen, HR++ glas en helemaal compleet.

Binnenkant afwerken zelf gedaan.

6,20 meter breed. Vergunningsvrij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven