Ik wil graag een 3e
dinsdag 2 oktober 2018 om 13:27
Na de geboorte van onze dochter waren mijn vriend en ik heel stellig. Twee was genoeg, ons gezin is compleet. Totdat mijn vriend een paar weken geleden ineens vanuit het niets zei dat hij een 3e kindje toch wel leuk zou vinden (hij wilde altijd maar 1 kindje). Toen ik hem vroeg of hij dat meende gaf hij aan het wel echt leuk te vinden, maar dat het niet praktisch zou zijn (hij ziet gauw beren op de weg).
Vanaf dat moment laat het idee van een derde kindje, een derde en laatste zwangerschap me niet meer los. Dagelijks denk ik eraan hoe het zou zijn en hoe leuk het voor de kinderen zou zijn. De 2e zwangerschap eindigde in een helse bevalling wat uiteindelijk best wat tijd kostte voordat ik daaroverheen was. Ik heb hierdoor ook niet altijd optimaal van m'n dochter kunnen genieten.
Onze kinderen zijn nu 3 en 1. Wel zou ik dan nog even willen wachten zodat er tussen nummer 2 en 3 ook 2 jaar zit. Net zoals dat is bij 1 en 2. Dat is wat mijn verstand zegt. Mijn gevoel kan niet wachten, loopt over van liefde en heeft ontzettend veel last van klotsende eierstokken.
Toen ik mijn vriend vorige week zei dat het idee me niet meer los liet, was hij niet heel enthousiast. Hij had tijd nodig om er nog even over na te denken. En had nog geen idee hoe hij dat zou willen gaan doen. Nu wacht ik maar tot hij erover begint, maar dit zou best nog weleens een tijdje kunnen duren.
Zijn er meer dames die net als ik in dit schuitje zitten en erg graag met me over zouden willen kletsen?
Vanaf dat moment laat het idee van een derde kindje, een derde en laatste zwangerschap me niet meer los. Dagelijks denk ik eraan hoe het zou zijn en hoe leuk het voor de kinderen zou zijn. De 2e zwangerschap eindigde in een helse bevalling wat uiteindelijk best wat tijd kostte voordat ik daaroverheen was. Ik heb hierdoor ook niet altijd optimaal van m'n dochter kunnen genieten.
Onze kinderen zijn nu 3 en 1. Wel zou ik dan nog even willen wachten zodat er tussen nummer 2 en 3 ook 2 jaar zit. Net zoals dat is bij 1 en 2. Dat is wat mijn verstand zegt. Mijn gevoel kan niet wachten, loopt over van liefde en heeft ontzettend veel last van klotsende eierstokken.
Toen ik mijn vriend vorige week zei dat het idee me niet meer los liet, was hij niet heel enthousiast. Hij had tijd nodig om er nog even over na te denken. En had nog geen idee hoe hij dat zou willen gaan doen. Nu wacht ik maar tot hij erover begint, maar dit zou best nog weleens een tijdje kunnen duren.
Zijn er meer dames die net als ik in dit schuitje zitten en erg graag met me over zouden willen kletsen?
dinsdag 2 oktober 2018 om 13:43
kinderen zijn überhaupt niet praktisch
dinsdag 2 oktober 2018 om 13:49
Fantaseren is "veilig" voor jouw vriend. Je kunt invullen wat je wilt en alles wat leuk lijkt. Misschien is jouw vriend geschrokken dat zijn fantasie weleens realiteit zou kunnen worden.
Ga met hem het gesprek aan en bespreek zijn voor en tegens wbt een 3e. Als je zelf er goed over hebt nagedacht, vind je echt wel een oplossing voor de praktische zaken.
Laat het idee gewoon even landen bij je vriend. Grote kans dat het wel goed komt.
(hier gingen we van 3 naar 4. Man wilde ook graag, maar moest wel voor zichzelf een praktisch plaatje in beeld hebben, zover dat gaat natuurlijk.)
Ga met hem het gesprek aan en bespreek zijn voor en tegens wbt een 3e. Als je zelf er goed over hebt nagedacht, vind je echt wel een oplossing voor de praktische zaken.
Laat het idee gewoon even landen bij je vriend. Grote kans dat het wel goed komt.
(hier gingen we van 3 naar 4. Man wilde ook graag, maar moest wel voor zichzelf een praktisch plaatje in beeld hebben, zover dat gaat natuurlijk.)
dinsdag 2 oktober 2018 om 13:55
Die kans is inderdaad vrij groot. Hij heeft ditzelfde ook gehad bij de 1e en de 2e. Dus wat dat betreft is het herkenbaar. Ik had zelf nooit verwacht dat hij ooit voor open zou staan.
@ Ana_Isabel** hoe vond jij de overgang van 2 naar 3? Was het tijdens je zwangerschap ook goed te doen? Ik vond de 2e zwangerschap met een peuter van toen nog geen 2 best heftig.
@ Ana_Isabel** hoe vond jij de overgang van 2 naar 3? Was het tijdens je zwangerschap ook goed te doen? Ik vond de 2e zwangerschap met een peuter van toen nog geen 2 best heftig.
dinsdag 2 oktober 2018 om 14:37
Ik lees geen redenen om ervoor te gaan. Een derde 'wel leuk' vinden, klinkt niet echt overtuigd. En dat jij niet optimaal hebt kunnen genieten van je tweede baby, is ook geen reden om de komende 100 jaar nog een mens op deze wereld te zetten.
Waarom geniet je nu niet van wat je hebt? Je jongste is nog zo klein.
Waarom geniet je nu niet van wat je hebt? Je jongste is nog zo klein.
dinsdag 2 oktober 2018 om 15:00
Wel vervelend dat je vriend dit heeft 'aangeslingerd' en jij er zoveel zin in kreeg terwijl hij het nog niet echt weet.
Ik heb er 2 en moet niet denken aan een 3e
dus deel je gevoel niet,maar denk wel dat je er allebei net zoveel achter moet staan.
Maar realiseer je je wel dat het nog eens kan gebeuren; zo'n helse bevalling en de nasleep ervan? En dan heb je er wel weer 2 rondlopen ipv 1.
Mijn 2e bevalling was ook hels (en de eerste vond ik al verschrikkelijk
) en gevaarlijk, voor mij juist nog meer reden om het nooit meer te willen doen.
Ik heb er 2 en moet niet denken aan een 3e
Maar realiseer je je wel dat het nog eens kan gebeuren; zo'n helse bevalling en de nasleep ervan? En dan heb je er wel weer 2 rondlopen ipv 1.
Mijn 2e bevalling was ook hels (en de eerste vond ik al verschrikkelijk
dinsdag 2 oktober 2018 om 15:14
Ik zou eerder denken aan hoe kut het voor die kinderen is zo'n 3e erbij. Zo vaak zie je niet dat siblings het leuk hebben onderling. En met twee heb je meer tijd en hebben zij meer rust/aandacht dan wanneer je nog met 'n extra kind moet zorgen en regelen. En hoe zit het financieel? Kun je voor 3 stuks alles betalen inclusief vakanties (extra vliegtickets extra accommodatie) en steeds duurder wordende studies?Dagelijks denk ik eraan hoe het zou zijn en hoe leuk het voor de kinderen zou zijn.
dinsdag 2 oktober 2018 om 15:15
Inderdaad! Zo'n helse bevalling en de nasleep daarvan, lijkt me nou niet echt prettig als je er al twee hebt rondlopen. En als je je tweede zwangerschap al pittig vond, omdat er al een dreumes rondliep, dan kun je wel nagaan dat een zwangerschap met een dreumes + een peuter nóg veel zwaarder zal worden. Is dat echt wat je wil? Of wil je als fitte moeder lekker gaan genieten van je kinderen en hun alle aandacht en energie kunnen geven die je in je hebt ipv 1/3e - alle energie die een zwangerschap en bevalling je weer gaat kosten + het eerste jaar?glitglam schreef: ↑02-10-2018 15:00Wel vervelend dat je vriend dit heeft 'aangeslingerd' en jij er zoveel zin in kreeg terwijl hij het nog niet echt weet.
Ik heb er 2 en moet niet denken aan een 3edus deel je gevoel niet,maar denk wel dat je er allebei net zoveel achter moet staan.
Mijn 2e bevalling was ook hels (en de eerste vond ik al verschrikkelijk) en gevaarlijk, voor mij juist nog meer reden om het nooit meer te willen doen.
Maar zo te horen heb je het flink te pakken, qua eierstokken, dus waarschijnlijk praat ik tegen een muur. Ik kan je alleen maar adviseren: denk er nog eens heeeel goed over na.
dinsdag 2 oktober 2018 om 15:31
Ik heb er 3. Nu 5, 3 en 3 maanden. Super gezellig. Wel druk hoor. Veel meer op en neer sjouwen naar psz, school, zwemles enz. En dan slaapt de 2e ook nog. Ik merk dat de oudste twee kinderen een stuk minder aandacht krijgen nu. En de baby niet zoveel zoals de eerste 2 als baby. Volgende week begint hier een poetshulp zodat ik minder tijd kwijt ben aan het huishouden en meer met de kinderen kan doen.
Het is wel leuk. Oudste van 5 jr maakt het heel bewust mee en moedert ook echt. Kleine praktische bezwaren zijn er wel, misschien andere auto (3 (kinderzitjes naast elkaar past meestal niet), bv gaan zwemmen of andere uitjes, 2 paar ogen voor 3 kinderen, naar pretpark is lastig met 3 kleine kids, je kan nergens tegelijk in.
Maar dit zijn maar kleine bezwaren en wordt vanzelf makkelijker als ze ouder worden.
Het is wel leuk. Oudste van 5 jr maakt het heel bewust mee en moedert ook echt. Kleine praktische bezwaren zijn er wel, misschien andere auto (3 (kinderzitjes naast elkaar past meestal niet), bv gaan zwemmen of andere uitjes, 2 paar ogen voor 3 kinderen, naar pretpark is lastig met 3 kleine kids, je kan nergens tegelijk in.
Maar dit zijn maar kleine bezwaren en wordt vanzelf makkelijker als ze ouder worden.
dinsdag 2 oktober 2018 om 15:39
Mijn kinderen waren bijna 4 en 6 toen de derde kwam. Ik vond het goed te doen. Mijn oudste 2 waren Ook heel makkelijk en mijn zwangerschap verliep zorgeloos.guusie schreef: ↑02-10-2018 13:55Die kans is inderdaad vrij groot. Hij heeft ditzelfde ook gehad bij de 1e en de 2e. Dus wat dat betreft is het herkenbaar. Ik had zelf nooit verwacht dat hij ooit voor open zou staan.
Mijn laatse zwangerschap vond ik heftiger, terwijl de oudsten al 12 10 en 5 waren.
Maar dat lag denk ik aan mijn leeftijd en de zoveelste zwangerschap. Je kunt er dus eigenlijk geen pijl op trekken hoe het zal verlopen. Belangrijk is denk ik dat als je de keuze maakt, je er volledig voor gaat en die praktische bijzaken kunnen doorgaans altijd wel opgelost worden. In mijn geval was het bij elke geboorte een kwartier eerder mijn bed uit om de andere kinderen klaar te maken voor school
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:07
ik heb er drie en ik vind het gezellig.'
no. 2 en 3 zaten dicht op elkaar (no 2 was 1 1/2 toen no. 3 kwam en no. 1 was 4 toen no 3 kwam), dat was niet zo gepland maar bleek wel erg handig te zijn. Ik had sowieso geen makkelijke zwangerschappen maar dat heeft me niet weerhouden.
Het was handig dat oudste op school zat en ik nogal makkelijk ben. Ik zat er niet zo mee om baby in pyjama in wagen te leggen (ik had een duo wagen) en peuter pas te badderen als we terug kwamen van naar school brengen.
En ik vond het handig dat ik nog niet uit baby ritme was toen no 3 kwam.. ik vond het meer wennen van 1 naar 2 dan van 2 naar 3. Maar goed.. ik ben ook niet zo enorm gauw in de stress en gaf borstvoeding op verzoek dus geen fles gedoe en tijden... relax
no. 2 en 3 zaten dicht op elkaar (no 2 was 1 1/2 toen no. 3 kwam en no. 1 was 4 toen no 3 kwam), dat was niet zo gepland maar bleek wel erg handig te zijn. Ik had sowieso geen makkelijke zwangerschappen maar dat heeft me niet weerhouden.
Het was handig dat oudste op school zat en ik nogal makkelijk ben. Ik zat er niet zo mee om baby in pyjama in wagen te leggen (ik had een duo wagen) en peuter pas te badderen als we terug kwamen van naar school brengen.
En ik vond het handig dat ik nog niet uit baby ritme was toen no 3 kwam.. ik vond het meer wennen van 1 naar 2 dan van 2 naar 3. Maar goed.. ik ben ook niet zo enorm gauw in de stress en gaf borstvoeding op verzoek dus geen fles gedoe en tijden... relax
dinsdag 2 oktober 2018 om 20:51
Ik vond de overgang van 1 naar twee kinderen al erg heftig, maar meer omdat mijn jongste geen makkelijke baby is. Hij is nu 9 maanden en het wordt langzamerhand iets makkelijker.
Toen hij 4 maanden was, was ik onverwachts zwanger en toen schrokken we wel even. Het was welkom maar we moesten wel aan het idee wennen. Helaas is dat uitgelopen op een miskraam. En hoe jammer dat ook was, ik heb nu (nog) niet het gevoel dat ik er graag nog een kindje bij wil.
Begrijp me niet verkeerd hoor, als ik geen miskraam had gehad was het heel welkom geweest, maar echt er bewust voor gaan.. nee.
Toen hij 4 maanden was, was ik onverwachts zwanger en toen schrokken we wel even. Het was welkom maar we moesten wel aan het idee wennen. Helaas is dat uitgelopen op een miskraam. En hoe jammer dat ook was, ik heb nu (nog) niet het gevoel dat ik er graag nog een kindje bij wil.
Begrijp me niet verkeerd hoor, als ik geen miskraam had gehad was het heel welkom geweest, maar echt er bewust voor gaan.. nee.
dinsdag 2 oktober 2018 om 21:09
Dit iddAna_Isabel** schreef: ↑02-10-2018 15:39In mijn geval was het bij elke geboorte een kwartier eerder mijn bed uit om de andere kinderen klaar te maken voor school![]()