Hoe stel je grenzen?

13-03-2009 11:59 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als iemand jouw pc stukmaakt dan kan je een grens stellen door deze niet meer te laten gebruiken Maar als je partner zonder wat te zeggen plots op vakantie vertrekt hoe doe je dat dan dit niet meer pikken want hij doet het toch maar ik bedoel je kan wel zeggen ik wil dit niet maar hij doet het gewoon??Stel je hebt een latrelatie en jouw partner gaat plots op vakantie zonder wat te zeggen je weet ook niet naar waar en hoelang hij wegblijft?Hoe kan je grenzen stellen want dat wordt aangeraden maar das toch niet praktisch haalbaar?Ik bedoel je kan wel zeggen ik accepteer niet dat jij mij straks een klap heeft maar dit haalt toch niks uit want hij heeft je toch een klap als hij dat wil???
Helponline, er is geen methode om hem iets te doen beseffen. Je moet eerder een methode zoeken om jezelf tot het besef te brengen dat je met deze relatie niet ver komt.

Hij maakt je niet ongerust, je wilt controle hebben over hem en de 'relatie'. Ongerust ben je als je kinderen van school niet meteen naar huis komen. Dan praat je over ongerustheid. Een partner die verdwijnt zonder bericht is gewoon een hufter en jij bent een troela dat je je zo laat behandelen. Maar goed, ik denk dat er al genoeg over gezegd/geadviseerd is.

Doe wat je denkt dat het beste voor je is.
quote:Durk schreef op 13 maart 2009 @ 13:14:

Ik ga een beetje een botte reactie plaatsen, dus Helponline.. je bent gewaarschuwd.

Het eerste wat ik denk wanneer ik zo'n topic lees: "dat is niet echt, kan niet, is onmogelijk". Het begint al met de situatie die geschetst wordt in de OP. Meestal gaat het om een partner die zulke extreem egoistische dingen doet, dat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat er echt iemand is die daar een relatie mee heeft.

Dan komen de veelal meelevende reacties van mensen die net als ik denken: "wegwezen!! en snel ook. Je verdient veel beter. Dit is niet goed voor je. Ga hulp zoeken. enz". Vervolgens komen van TO nog meer voorbeelden die het idee van de naargeestige relatie alleen maar bevestigen.

Ik vind het dan verbazingwekkend dat gezien alle voorbeelden die genoemd zijn TO zelf nog niet tot de conclusie is gekomen dat de relatie niet goed is. Onzekerheid is mij niet vreemd hoor. Daarnaast ben ook ik wel eens over mijn grenzen gegaan. Bij mij is dat een leermoment. Bij TO niet, blijkt. Want ondanks dat hier zwart op wit staat, in haar eigen berichten nog wel, dat de relatie van geen kanten deugt, blijft TO bij haar 'partner'. Sterker nog, ze zegt: "als hij dan na een aantal weken radiostilte toch wat van zich laat horen, denk ik: zie je wel, hij houdt toch van me".

TO zeg nou eens eerlijk, jij weet toch ook wel dat je moet stoppen met deze relatie? Jij weet toch ook de weg naar de huisarts te vinden om hulp te vragen? Jij weet toch ook dat het niet getuigt van liefde wanneer je partner weken niets van zich laat horen? Jij weet toch ook dat slaan niet in een relatie thuis hoort? Bij jou rinkelen de alarmbellen toch ook? Het feit dat je ondanks al je verhalen nog steeds met een "ja, maar..-antwoord" komt, vind ik onbegrijpelijk! jij hebt je onzekerheden, waar het verschil in zit is dat zij totaal geen zelfrespect hebben (overigens iedereen die zich zo laat behandelen) denk eens aan al die vrouwen die mishandeld worden, die zitten in een vergelijkbare situatie, lijkt vaak erg onbegrijpelijk allemaal, maar ik vind het wel verklaarbaar
Nou helponline, ik zou geen hulp online zoeken maar hulp in het echt.
quote:mijnnaamisbraam schreef op 15 maart 2009 @ 03:35:

Nou helponline, ik zou geen hulp online zoeken maar hulp in het echt.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
ja en die hulp moet je uit eigen zak betalen en niet bij je ziekteverzekeraar aankloppen, want zoals je zelf al zegt in een van je andere topics: wat je zelf veroorzaakt, moet je zelf betalen!

of geldt dat alleen voor aidsremmers en ombouwoperaties?
Hoezo heb je hulp nodig, alles staat toch in de koran? En anders bid je toch even....
HOL heeft een ban, dus jullie zullen even moeten wachten op antwoord.
Hulponline: cut the crap met dat zagen over zijn sms'jes, jouw sms'jes etc. Bullshit en loze excuses.

Wil je hulp: ga het halen maar stop met onduidelijke snotterverhalen. Die vent liegt en bedriegt, jij weet dat ook. Normale mensen verdwijnen niet "zomaar" voor een paar weken. Ook niet voor "religieuze begrafenissen", haha, laat me niet lachen.

Nogmaals, jij hebt GEEN relatie met deze loser, in een relatie flik je dit elkaar niet. Hij laat je in de waan dat jij een relatie met hem hebt. Hij heeft jouw in de greep zoals een hypnotiseur een slachtoffer in de greep heeft. Maar in plaats van die vent uit je leven te bannen en hulp te zoeken voor je eigen problemen ga je hem hier goed zitten praten. Schei uit met mekkeren en ga iets van je leven maken, daar ben je (zoals hier al eerder is gezegd ZELF verantwoordelijk voor).

Oh ja, er is recentelijk een interessant boek uitgegeven: Echte mannen eten geen kaas. Ervaringsverhaal van een loverboy slachtoffer. Ik denk dat je het eens moet gaan lezen, volgens mij herken je veel van je "vriend" terug in de hoofdpersoon (de loverboy dus) van dat boek.
effe knippe plakken uit alwéér een gesloten topic van je... gaat niet zo best met je boodschap....

Misschien krijg ik hier nog antwoord voordat deze ook gesloten wordt?

Jammer dat je nou nergens antwoord geeft op mijn vraag.

Ik zelf wel wat bedenken maar dan moet ik tot de conclusie komen dat je aanpak niet werkt....

Heb je wel een duidelijk doel voor ogen?

De juiste doelgroep? en last but not least de juiste boodschap?
quote:Chardonnay schreef op 15 maart 2009 @ 16:53:

HOL heeft een ban, dus jullie zullen even moeten wachten op antwoord.Weer te laat...
Arme liselore

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven