Hoe doen andere brildragers dit?
woensdag 3 oktober 2018 om 13:53
Sinds een tijdje heb ik een bril. Ik ben er heel blij mee, maar ik loop nu tegen wat dingen aan (of eigenlijk niet meer
)
1. 3 kussen met een andere brildrager. Dat wordt al snel brilbeuken. Hoe kun je een andere brildrager kussen zonder te botsen?
2. Als het regent zie ik nog minder dan zonder bril. Hebben jullie altijd een doekje bij je? Ik kom steeds ergens binnen met een natte bril en moet dan doekjes zoeken enzo.
3. Als ik theedrink beslaan mijn glazen soms. Superongemakkelijk toen dat laatst gebeurde op een belangrijke werkafspraak.
Tips? Herkenning? Leuke brilblunders? Andere brilproblemen? Ik ben benieuwd!
1. 3 kussen met een andere brildrager. Dat wordt al snel brilbeuken. Hoe kun je een andere brildrager kussen zonder te botsen?
2. Als het regent zie ik nog minder dan zonder bril. Hebben jullie altijd een doekje bij je? Ik kom steeds ergens binnen met een natte bril en moet dan doekjes zoeken enzo.
3. Als ik theedrink beslaan mijn glazen soms. Superongemakkelijk toen dat laatst gebeurde op een belangrijke werkafspraak.
Tips? Herkenning? Leuke brilblunders? Andere brilproblemen? Ik ben benieuwd!
Hallo?!
woensdag 3 oktober 2018 om 13:56
woensdag 3 oktober 2018 om 13:59
1 Hoofd wat schever houden en gewoon wat voorzichtiger bewegen.
2 ik veeg het gewoon af aan trui of jurk en poets vervolgens bij de eerste gelegenheid
3 Dat trekt toch binnen een seconde weg? Ik lach erom want het is grappig. Veel irritanter vind ik het als je vanuit de kou de warmte in gaat, duurt langer. Dan zet ik hem af.
2 ik veeg het gewoon af aan trui of jurk en poets vervolgens bij de eerste gelegenheid
3 Dat trekt toch binnen een seconde weg? Ik lach erom want het is grappig. Veel irritanter vind ik het als je vanuit de kou de warmte in gaat, duurt langer. Dan zet ik hem af.
anoniem_366940 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 14:00
0.92% gewijzigd
woensdag 3 oktober 2018 om 13:59
woensdag 3 oktober 2018 om 14:09
woensdag 3 oktober 2018 om 14:11
woensdag 3 oktober 2018 om 14:11
MadameJean schreef: ↑03-10-2018 14:07Brillenglazen een keer inwrijven met olie (babyolie oid) en dan erna drogen helpt tegen beslaan!
woensdag 3 oktober 2018 om 14:14
Schoonmaken doe ik ook met een stukje van mijn shirt. Zoenen met andere brildragers idd hoofd wat scheef houden zodat de brillen niet tegen elkaar komen. En regen is idd ook vervelend. Ik probeer een pet op te zetten als ik weg moet en het regent. Helaas vergeet ik het ook wel eens. Ik werk als postbezorger dus wel handig als ik de adressen goed kan lezen.
Het beslaan van de bril is soms ook heel vervelend. Aardappels afgieten is idd ook een vervelende, want dan wil je juist zien wat je doet als je met die pan weer naar het fornuis moet. Meestal probeer ik dan de damp weg te blazen onder het afgieten dan beslaat de bril minder.
Het beslaan van de bril is soms ook heel vervelend. Aardappels afgieten is idd ook een vervelende, want dan wil je juist zien wat je doet als je met die pan weer naar het fornuis moet. Meestal probeer ik dan de damp weg te blazen onder het afgieten dan beslaat de bril minder.
woensdag 3 oktober 2018 om 14:18
Heel herkenbaar.
Kussen doe ik zelden, dus daar heb ik geen last van.
Afdrogen ook met kleding, maar ik heb ook wel altijd doekjes bij me, omdat mijn bril snel vies wordt. Blijkbaar gaan mijn wimpers er snel tegenaan, want ik zie snel strepen.
Beslaan is niet zoveel tegen te doen geloof ik, zelf heb ik er vooral last van als ik aan het fotograferen ben en het is koud, dan baal ik. Verder: ook weer trui om het af te vegen. Of even wachten.
Ik ben blij dat ik weer goed kan zien, maar vind een bril op zich heel irritant. Helaas zijn lenzen geen optie, want ik heb een varifocale bril en zulke lenzen zijn heel duur.
Kussen doe ik zelden, dus daar heb ik geen last van.
Afdrogen ook met kleding, maar ik heb ook wel altijd doekjes bij me, omdat mijn bril snel vies wordt. Blijkbaar gaan mijn wimpers er snel tegenaan, want ik zie snel strepen.
Beslaan is niet zoveel tegen te doen geloof ik, zelf heb ik er vooral last van als ik aan het fotograferen ben en het is koud, dan baal ik. Verder: ook weer trui om het af te vegen. Of even wachten.
Ik ben blij dat ik weer goed kan zien, maar vind een bril op zich heel irritant. Helaas zijn lenzen geen optie, want ik heb een varifocale bril en zulke lenzen zijn heel duur.
woensdag 3 oktober 2018 om 14:26
Ja dat kussen, beetje voorzichtig doen ofzo haha. Maar wel herkenbaar. Ik maak mijn bril het liefst schoon met een brillendoekje of een schone(!) theedoek. En als ik niet thuis ben dan maak ik het liever niet schoon met kleding tenzij ik echt niets meer kan zien. Beslaan kan je echt niets tegen doen helaas.
Ik heb nu bv een vinger op mijn glas onderin dus super vervelend als je daar door heen kijkt maar ik ga het thuis pas er af poetsen want heb geen doekjes...
Ik heb nu bv een vinger op mijn glas onderin dus super vervelend als je daar door heen kijkt maar ik ga het thuis pas er af poetsen want heb geen doekjes...
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 15:01
20.41% gewijzigd
woensdag 3 oktober 2018 om 14:37
Mijn ogen laten laseren, heerlijk!
Maar zo herkenbaar toen ik ineens een bril kreeg.
Ook met op straat naar links en rechts kijken. Moest ineens mijn hoofd veel verder draaien.
Maar alles went hoor en vind je je manier in.
Alleen regen is bij mij nooit gaan wennen en ergerde ik me echt. Bij flinke regen dan toch maar mijn bril af. Met of zonder, beide was ik redelijk een gevaar op de weg dan...
Maar zo herkenbaar toen ik ineens een bril kreeg.
Ook met op straat naar links en rechts kijken. Moest ineens mijn hoofd veel verder draaien.
Maar alles went hoor en vind je je manier in.
Alleen regen is bij mij nooit gaan wennen en ergerde ik me echt. Bij flinke regen dan toch maar mijn bril af. Met of zonder, beide was ik redelijk een gevaar op de weg dan...
woensdag 3 oktober 2018 om 23:41
1. een beetje in de lucht mikken
2. ik doe mijn bril dan af; gebruik hem alleen voor dichtbij of enkele meters om me heen
3. mijn eten of drinken is nooit zo heet
4. wel heb ik dat soort problemen als ik heel erg ga transpireren tijdens zwaar werk waarbij ik toch dichtbij moet zien zoals behangen of lampen ophangen tijdens een hittegolf.
2. ik doe mijn bril dan af; gebruik hem alleen voor dichtbij of enkele meters om me heen
3. mijn eten of drinken is nooit zo heet
4. wel heb ik dat soort problemen als ik heel erg ga transpireren tijdens zwaar werk waarbij ik toch dichtbij moet zien zoals behangen of lampen ophangen tijdens een hittegolf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven