Kerstinkopen bij Alie
woensdag 3 oktober 2018 om 08:03
Hoi,
Wie is er nog meer z'n kerstinkopen aan het doen bij Alie express? En wat heb jij er al gekocht?
Ik heb al kerstkussenshoezen gekocht en een dekbedovertrek. kerstsokken, een kerstpyjama broek en een kerstlegging.
Ik ben benieuwd wat andere er bestellen voor de kerst.
Ik zoek ook nog een leuke niet jeukende kersttrui maar die heb ik er nog niet gevonden.
Wie is er nog meer z'n kerstinkopen aan het doen bij Alie express? En wat heb jij er al gekocht?
Ik heb al kerstkussenshoezen gekocht en een dekbedovertrek. kerstsokken, een kerstpyjama broek en een kerstlegging.
Ik zoek ook nog een leuke niet jeukende kersttrui maar die heb ik er nog niet gevonden.
#doeslief
woensdag 3 oktober 2018 om 12:18
woensdag 3 oktober 2018 om 12:31
Het kan ook zijn dat je adres niet leesbaar was, en het pakje is teruggestuurd. Ik werk als sorteerder bij PostNL en zie vaak pakjes met een incompleet adres, of een adres wat niet leesbaar is door een verkeerd geprinte sticker. Vaak probeer ik het adres wel te achterhalen door te Googlen, maar dit lukt lang niet altijd (en officieel mag ik het niet opzoeken, maar ik vind het een stukje service).tv-icoon schreef: ↑03-10-2018 10:52Ja ik dacht al! Ik heb nog nooit een t&t-code gehad. Wordt er ook bij gezegd.
De laatste zending moet al rond twee weken in NL zijn volgens een notificatie van aliexpress maar nog steeds geen sjoegem van post.nl.
Nu vraag ik me af of het een verzonnen bericht is of dat ze bij post.nl nooit eens een keertje onderop de stapel kijken. Het kan ook zijn dat een medewerker nu van mijn exotische wandversiering zit te genieten thuis. Maar dat laatste lijkt me niet waarschijnlijk. Als je iets gapt dan gap je iets duurders.
Duurt het echt te lang, dan zou ik contact zoeken met de verkoper.
¡Apagando las luces!
woensdag 3 oktober 2018 om 13:06
Waarom reageer je hier dan?kopjechino schreef: ↑03-10-2018 12:43Ik koop niets bij AliExpres. Ik woon nu nog op kamers dus heb een klein kerstboompje maar misschien dat ik dit jaar nog verhuis en dan mag ik een grote kerstboom kopen <3_<3 en anders volgend jaar.
#doeslief
woensdag 3 oktober 2018 om 13:16
Nou, gewoon reageren op een vraag uit de OP?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 3 oktober 2018 om 13:23
Laatst een bestelling geplaatst, een jurk, paar schoenen, jas en een ketting. Voor heel weinig geld, want een risico is het wel, qua pasvorm en kwaliteit. Warempel is het eerste pakje (verschillende aanbieders ) vandaag binnen gekomen! Nog geen anderhalve week geleden besteld!
De jurk is binnen en ziet er op het eerste gezicht goed uit, iig zoals op de foto's. Nog niet gepast, maar even eerst gewassen. Er zat een heel vaag maar eigenaardig geurtje aan. Dat is nu weg. Tot nu toe veelbelovend dus.
Met kerstinkopen lijkt het me dat je vooral op tijd moet zijn.
De jurk is binnen en ziet er op het eerste gezicht goed uit, iig zoals op de foto's. Nog niet gepast, maar even eerst gewassen. Er zat een heel vaag maar eigenaardig geurtje aan. Dat is nu weg. Tot nu toe veelbelovend dus.
Met kerstinkopen lijkt het me dat je vooral op tijd moet zijn.
woensdag 3 oktober 2018 om 13:31
Met kleding is het wel opletten. Ik ben 1.73 met maat 40 , dus een reus naar Chinese maatstaven. One size valt dus sowieso af. Maar ik vind het een plus dat overal goede maattabellen bij staan, met afmetingen in centimeters. Kwestie van goed jezelf meten. En inschatten hoe iets eruit gaat zien dat voor Chinezen XXXL is, soms gaan dan echt bepaalde verhoudingen verloren.
Truien bijvoorbeeld die dan wel breder worden met een grotere maat, maar niet noemenswaardig langer, zullen dan bij mij nog steeds naveltruitjes zijn.
Truien bijvoorbeeld die dan wel breder worden met een grotere maat, maar niet noemenswaardig langer, zullen dan bij mij nog steeds naveltruitjes zijn.
woensdag 3 oktober 2018 om 13:39
Omdat er werd gevraagd wat en waar mensen hun kerstspulletjes kochten.
woensdag 3 oktober 2018 om 14:31
Nee, valt heel er mee. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je koopt. Knutselspul is vaak prima. Ik koop er ook wel ansichtkaarten. Vriend heeft zijn smartphone daar gekocht (een Xiaomi). Dat is dan geen nepper, maar gewoon een originele en een powerbank van hetzelfde merk. Na betaling van btw en zo (voor de telefoon), was hij nog veel goedkoper uit dan in Nederland. Deze had hij ook gewoon een week later in huis.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 3 oktober 2018 om 15:34
kopjechino schreef: ↑03-10-2018 13:39Omdat er werd gevraagd wat en waar mensen hun kerstspulletjes kochten.
'Er' = bij Aliexpress. Het topic gaat toch echt specifiek over Aliexpress hoor, ik snap niet hoe jullie daar overheen kunnen lezen.
woensdag 3 oktober 2018 om 15:37
Ik heb voor de zomer trouwens al kerst(ansicht)kaarten en kerststikkers besteld bij Ali. Zijn ook allemaal binnen gekomen.
Het ouderenfonds heeft elk jaar een kerstkaartenactie voor eenzame ouderen. Ik schrijf dan een pakje kaarten hiervoor, maar wilde ze wel op tijd binnen hebben.
Het ouderenfonds heeft elk jaar een kerstkaartenactie voor eenzame ouderen. Ik schrijf dan een pakje kaarten hiervoor, maar wilde ze wel op tijd binnen hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 3 oktober 2018 om 15:53
Nu je het zegt, ik zie heel vaak dat sommige gegevens met een viltstift op het pakje geschreven staan. Ik begrijp dan nooit waarom, want het etiket is altijd correct. Maar dat is dan waarschijnlijk de correctie die ik zie.SombraOnline schreef: ↑03-10-2018 12:31Het kan ook zijn dat je adres niet leesbaar was, en het pakje is teruggestuurd. Ik werk als sorteerder bij PostNL en zie vaak pakjes met een incompleet adres, of een adres wat niet leesbaar is door een verkeerd geprinte sticker. Vaak probeer ik het adres wel te achterhalen door te Googlen, maar dit lukt lang niet altijd (en officieel mag ik het niet opzoeken, maar ik vind het een stukje service).
Duurt het echt te lang, dan zou ik contact zoeken met de verkoper.
Maar ik denk nu ook dat hij weer onderweg is naar China.
Dan moet het maar zoals het kan
woensdag 3 oktober 2018 om 16:36
Dingen gaan niet retour, die worden vernietigd. Het kost teveel geld om terug te sturen. Zo zonde.tv-icoon schreef: ↑03-10-2018 15:53Nu je het zegt, ik zie heel vaak dat sommige gegevens met een viltstift op het pakje geschreven staan. Ik begrijp dan nooit waarom, want het etiket is altijd correct. Maar dat is dan waarschijnlijk de correctie die ik zie.
Maar ik denk nu ook dat hij weer onderweg is naar China.![]()
¡Apagando las luces!
woensdag 3 oktober 2018 om 16:49
Ik bestel geen kerstspullen bij Aliexpress, maar zeker wel andere dingen. Oa filters voor mijn robotstofzuiger. Ik was al een tijd ontevreden over de merkfilters, vond 'dezelfde' bij Aliexpress en een keer besteld om te proberen. Zo goedkoop en ze gaan veel langer mee. Ik wil echt geen andere meer. Hetzelfde met travel bags, glasvijltjes, waszakjes en nog een paar kleine dingetjes die ik telkens opnieuw bestel.
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 3 oktober 2018 om 16:53
Nou, ik vind dat dus juist heel verwarrend.. bij XXXXL staat een taillemaat van 73.. is dat dan enkel gemeten? Een taillemaat van 73 is toch keurig en niet "plussizewaardig"?Jufjoke schreef: ↑03-10-2018 13:31Met kleding is het wel opletten. Ik ben 1.73 met maat 40 , dus een reus naar Chinese maatstaven. One size valt dus sowieso af. Maar ik vind het een plus dat overal goede maattabellen bij staan, met afmetingen in centimeters. Kwestie van goed jezelf meten. En inschatten hoe iets eruit gaat zien dat voor Chinezen XXXL is, soms gaan dan echt bepaalde verhoudingen verloren.
woensdag 3 oktober 2018 om 17:07
Plussize ten opzichte van kleine tengere Chinezen die gemiddeld anderhalve meter zijn met navenante minitaille. Ik neem maar even aan dat ze met die 73 de omtrek bedoelen. Zie wat ik bedoel : dat pas ik net niet. Kun je nagaan!GinnyJones schreef: ↑03-10-2018 16:53Nou, ik vind dat dus juist heel verwarrend.. bij XXXXL staat een taillemaat van 73.. is dat dan enkel gemeten? Een taillemaat van 73 is toch keurig en niet "plussizewaardig"?
woensdag 3 oktober 2018 om 17:20
Maar de vraag is wat je er koopt. Het antwoord kan dus ook ‘niets’ zijn. Nergens overheen gelezen of wat dan ook.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 3 oktober 2018 om 17:26
Ik zeg ook niet dat je niet mag reageren als je er niets koopt, je moet alleen niet net doen of TO vraagt welke kerstspullen je waar dan ook koopt, want dat staat echt niet in de OP.
donderdag 4 oktober 2018 om 06:22
Vorig jaar wel wat spulletjes gekocht bij Ali als kerstkadootje maar dit jaar niet, midden in verbouwing en verhuizing dus nog geen tijd gehad om rustig te kijken. Kerstmeuk zoals dekbedovertrekken en leggings koop ik dan weer niet, nooit, nergens
Had wel nog wat bestellingen openstaan van andere dingen, die erg lang op zich laten wachten. Track & trace codes die niet kloppen (bezorgd in Frankrijk, of Japan), dat is wel irritant. Doe dan geen code. Nu pakken ze meerdere keren dezelfde code en ik krijg dan mail vanAli dat ik de ontvangst moet bevestigen van iets dat niet mijn bestelling was en in een ander land ligt, ja daag.
Had wel nog wat bestellingen openstaan van andere dingen, die erg lang op zich laten wachten. Track & trace codes die niet kloppen (bezorgd in Frankrijk, of Japan), dat is wel irritant. Doe dan geen code. Nu pakken ze meerdere keren dezelfde code en ik krijg dan mail vanAli dat ik de ontvangst moet bevestigen van iets dat niet mijn bestelling was en in een ander land ligt, ja daag.
donderdag 4 oktober 2018 om 09:01
Ik heb er vorig jaar een heleboel kleertjes besteld voor de barbies van mijn nichtje. Nu is er net een bestelling buiten met outfits voor haar Baby Born. Voor zulke dingen vind ik het ideaal. O, en oorbellen. Ik ben niet allergisch dus mij maakt het niet of ze zilver zijn of niet. Soms gaat er iets mis, maar voor 80 cent of zo kan ik niet klagen. En als iets niet aankomt, wordt het terugbetaald.
donderdag 4 oktober 2018 om 09:16
Kerstinkopen doe ik niet bij Aliexpress, maar ik heb er wel het grootste gedeelte van mijn trouwdecoratie gekocht. Ook gepersonaliseerde stickers voor op de bedankjes en een gepersonaliseerd ringendoosje. Kwaliteit was prima, niets op aan te merken.
Ook is Aliexpress mijn eerste stop voor telefoonhoesjes. Ik ben groot fan van hysterische (glitter)hoesjes en bij Ali kosten ze niets. Ik heb er laatst een konijnenhoesje besteld van nepbont mét oortjes en fluffy staartje, dus mijn dag kon toen niet meer stuk. Kleding koop ik er niet, maar dat koop ik ook niet bij Action.
Tot nu toe heb ik geluk gehad en waren mijn aankopen altijd wel goede kwaliteit, op 1 rugzak na. Die was na 1 keer gebruiken stuk, maar valt nog wel te repareren. Ook komt het zelden voor dat een item niet aankomt, maar tot nu toe heb ik altijd mijn geld terug gekregen.
Ook is Aliexpress mijn eerste stop voor telefoonhoesjes. Ik ben groot fan van hysterische (glitter)hoesjes en bij Ali kosten ze niets. Ik heb er laatst een konijnenhoesje besteld van nepbont mét oortjes en fluffy staartje, dus mijn dag kon toen niet meer stuk. Kleding koop ik er niet, maar dat koop ik ook niet bij Action.
Tot nu toe heb ik geluk gehad en waren mijn aankopen altijd wel goede kwaliteit, op 1 rugzak na. Die was na 1 keer gebruiken stuk, maar valt nog wel te repareren. Ook komt het zelden voor dat een item niet aankomt, maar tot nu toe heb ik altijd mijn geld terug gekregen.