Welke kaarsen?
donderdag 4 oktober 2018 om 06:49
Hier dus ook! Branden goed op, vanwege het glas er omheen. Ik heb er wel altijd een illuma lid op, deze zorgt ervoor dat hij mooi rondom opbrandt. Ook knip ik altijd de lont voordat ik de kaars aan steek en ik laat hem minimaal 4 uur branden tot de bovenlaag volledig vloeibaar is. Anders krijg je in het midden een kuil en gaat hij tunnelen. Dan brand alleen het midden op en verdwijnt de vlam idd in een gat in het midden.
donderdag 4 oktober 2018 om 06:54
Dat is prijzig. Bij kruidvat hebben ze zakken van 35 stuks voor €3,-. Als je er 9 neemt ben je €27,- kwijt voor 315 theelichtjes.redbulletje schreef: ↑03-10-2018 23:50Ik heb theelichtjes met 'n brandduur van 8 uur. Ideaal! Veilig en ze branden van laat in de middag totdat ik naar bed ga. Bij bol.com heb je 3 zakken van 100 stuks voor zo'n 40 euro. Daar kun je wel wat maandjes mee vooruit.
donderdag 4 oktober 2018 om 07:07
donderdag 4 oktober 2018 om 08:02
Woodwick vind ik wel lekker, maar dat geknetter van die houten lont vind ik niet zo.
Ik bestel vaak bij my store in den haag. Die hebben leuke aanbiedingen vaak
donderdag 4 oktober 2018 om 08:21
https://www.hema.nl/wonen-slapen/wonen/ ... 00062.htmlredbulletje schreef: ↑04-10-2018 08:08Ik ben nog nooit 8-uurs tegen gekomen bij reguliere winkels. Max 6 uur.
30 stuks voor 4 euro.
donderdag 4 oktober 2018 om 08:53
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-8-uurs ... /p/2611330redbulletje schreef: ↑04-10-2018 08:08Ik ben nog nooit 8-uurs tegen gekomen bij reguliere winkels. Max 6 uur.
Hebben ze hier gewoon bij kruidvat in de winkel
donderdag 4 oktober 2018 om 20:25
Ikea kaarsen heb ik weggegooid. Iemand bij Ikea heeft me ooit verteld dat er alleen in de bovenlaag geur zit. En dat zou me niets verbazen, want als die langer aan waren rook je idd niks meer. Ik vind het wel altijd duur, yankee candles en woodwick enzo. Maar als ik ze dan brand, merk je wel echt het verschil met goedkope kaarsen. Heb nu al sinds vanmiddag 1 uur een kaars aan en ruik hem nog steeds in heel de kamer. Heerlijk!
vrijdag 5 oktober 2018 om 22:21
Dat ja! Al krijg ik gelijk zo'n kuil.Whomi schreef: ↑04-10-2018 06:49![]()
Ook knip ik altijd de lont voordat ik de kaars aan steek en ik laat hem minimaal 4 uur branden tot de bovenlaag volledig vloeibaar is. Anders krijg je in het midden een kuil en gaat hij tunnelen. Dan brand alleen het midden op en verdwijnt de vlam idd in een gat in het midden.
![]()
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
zaterdag 6 oktober 2018 om 19:49
Zijn het losse kaarsen, dus niet in een glazen pot ofzo? Want bij losse kaarsen heb je dat snel, doordat de warmte bij de vlam zit en wel iets uitstraalt naar de zijkant, maar niet genoeg. Die yankee candles zitten in zo’n glazen pot en die warmte blijft meer in de pot hangen en het glas wordt ook warm. Het hele oppervlak van de kaars wordt dus veel beter verwarmd en daardoor smelt de hele bovenlaag en krijg je geen gat. Ik heb dus alleen nog maar kaarsen in een glazen pot, geen losstaande kaarsen meer
Maar volgens mij is het bij losse kaarsen juist ook de bedoeling dat je dat gat krijgt. Daardoor loopt het vloeibare kaarsvet er niet uit en als het goed is gaat hij vanaf de bovenkant wel ook smelten en krult dat naar binnen zodat dat kaarsvet ook in de kaars blijft zeg maar. Maar dan heb je dus inderdaad geen vlam meer die je ziet.