Niet goed genoeg
vrijdag 5 oktober 2018 om 16:08
Sorry voor alweer een topic.
Ik had vandaag vrij en ging ontbijten bij de Hema, lekker buiten in de zon .. Toen zag ik mijn ex, of nou ja hij zag mij, want ik was in gedachten verzonken, zeg maar ah dromen en genieten van het mooie weer...hij vroeg hoe het ging en of ik vrij was en vroeg of hij bij me mocht zitten. Ik voelde in eerste instantie niks want ik dacht dat hij mij als een ex zag.. Ik blokkeerde eigenlijk en sloot mij af omdat hij toch mijn ex is geweest en hij alles van mij weet, we zijn ook intiem geweest, dus ja.
Toen begon hij te praten, nou ja hij bestelde eerst een cappuccino. En hij begon te vertellen, eerst over het weer en zijn opleiding, en toen kwam het, ik houd nog van je, je bent zo lief en onschuldig en ik vind nooit meer iemand als jij. Ik begon echt te blozen en had het zo warm gekregen. Ik wist echt niet wat ik moest zeggen en dat heb ik niet vaak. Toen zei ik zo van, echt waar!? Dat was wat bij mij opkwam. Ja zei hij echt waar. Verbaast je dat. Ik zei ja want jij had het uitgemaakt. Klopt zei hij, ik wil je ook niet terug. Ik blijf bij mijn vriendin maar ik houd nog wel van je. Maar onze levens passen niet bij elkaar. Ik houd ook van mijn huidige vriendin maar meer van jou. Veel meer vanille zei hij. En hij keek zo beteuterd.
Ik had ondertussen tranen in mijn ogen gekregen. Ik begreep er niks van. Dus vroeg ik als je echt echt van mij houd dan kan de buitenwereld je niks schelen toch. Hij zei waar heb jij het nou weer over. De buitenwereld heeft er niks mee te maken. Ik moest het uitmaken van mijn ouders. We pasten niet bij elkaar volgens hun. Jullie moeten weten dat hij uit een goed milieu komt en ik uit een arbeidersgezin. Ik begon te huilen. Ik begreep er niks meer van. En nu houd je ook van je vriendin vroeg ik. Ja zei hij. Mijn ouders hebben ons aan elkaar voorgesteld en ik begin haar steeds leuker te vinden. Het spijt me zei hij. Liefde moet groeien en dat kan beter met iemand die bij je past. Dat hebben zijn ouders hem wijs gemaakt en nog meer. Maar dat ga ik hier niet vertellen ivm herkenbaarheid.
Ik weet het niet meer. Aan de ene kant doet het pijn dat ik niet goed genoeg ben, des te meer omdat hij meer van mij houd. Hij wil zijn gevoelens jegens mij gewoon stoppen omdat ik niet goed ben zoals ik ben. Ik ben niet hoogopgeleid, volwassen en kom niet uit een goed milieu. Aan de andere kant heb ik zo iets van ik moet daten om hem te vergeten. Ik wil weer liefde voelen van een man en trouwen en verder gaan. Laat het hem en zijn vriendin maar uitzoeken. Ik ga niet depressief zijn, ik wil volop genieten van mijn leven en alle kansen pakken die er te pakken zijn. Ik zal vast wel een man vinden die van mij houd en ik van hem. Maar dan is er weer die stem. Hij is mij tweede liefde en de enige die mij over mijn jeugdliefde heeft geholpen.
Sorry voor het lange verhaal.
Ik had vandaag vrij en ging ontbijten bij de Hema, lekker buiten in de zon .. Toen zag ik mijn ex, of nou ja hij zag mij, want ik was in gedachten verzonken, zeg maar ah dromen en genieten van het mooie weer...hij vroeg hoe het ging en of ik vrij was en vroeg of hij bij me mocht zitten. Ik voelde in eerste instantie niks want ik dacht dat hij mij als een ex zag.. Ik blokkeerde eigenlijk en sloot mij af omdat hij toch mijn ex is geweest en hij alles van mij weet, we zijn ook intiem geweest, dus ja.
Toen begon hij te praten, nou ja hij bestelde eerst een cappuccino. En hij begon te vertellen, eerst over het weer en zijn opleiding, en toen kwam het, ik houd nog van je, je bent zo lief en onschuldig en ik vind nooit meer iemand als jij. Ik begon echt te blozen en had het zo warm gekregen. Ik wist echt niet wat ik moest zeggen en dat heb ik niet vaak. Toen zei ik zo van, echt waar!? Dat was wat bij mij opkwam. Ja zei hij echt waar. Verbaast je dat. Ik zei ja want jij had het uitgemaakt. Klopt zei hij, ik wil je ook niet terug. Ik blijf bij mijn vriendin maar ik houd nog wel van je. Maar onze levens passen niet bij elkaar. Ik houd ook van mijn huidige vriendin maar meer van jou. Veel meer vanille zei hij. En hij keek zo beteuterd.
Ik had ondertussen tranen in mijn ogen gekregen. Ik begreep er niks van. Dus vroeg ik als je echt echt van mij houd dan kan de buitenwereld je niks schelen toch. Hij zei waar heb jij het nou weer over. De buitenwereld heeft er niks mee te maken. Ik moest het uitmaken van mijn ouders. We pasten niet bij elkaar volgens hun. Jullie moeten weten dat hij uit een goed milieu komt en ik uit een arbeidersgezin. Ik begon te huilen. Ik begreep er niks meer van. En nu houd je ook van je vriendin vroeg ik. Ja zei hij. Mijn ouders hebben ons aan elkaar voorgesteld en ik begin haar steeds leuker te vinden. Het spijt me zei hij. Liefde moet groeien en dat kan beter met iemand die bij je past. Dat hebben zijn ouders hem wijs gemaakt en nog meer. Maar dat ga ik hier niet vertellen ivm herkenbaarheid.
Ik weet het niet meer. Aan de ene kant doet het pijn dat ik niet goed genoeg ben, des te meer omdat hij meer van mij houd. Hij wil zijn gevoelens jegens mij gewoon stoppen omdat ik niet goed ben zoals ik ben. Ik ben niet hoogopgeleid, volwassen en kom niet uit een goed milieu. Aan de andere kant heb ik zo iets van ik moet daten om hem te vergeten. Ik wil weer liefde voelen van een man en trouwen en verder gaan. Laat het hem en zijn vriendin maar uitzoeken. Ik ga niet depressief zijn, ik wil volop genieten van mijn leven en alle kansen pakken die er te pakken zijn. Ik zal vast wel een man vinden die van mij houd en ik van hem. Maar dan is er weer die stem. Hij is mij tweede liefde en de enige die mij over mijn jeugdliefde heeft geholpen.
Sorry voor het lange verhaal.
.
vrijdag 5 oktober 2018 om 16:14
"Aan de andere kant heb ik zo iets van ik moet daten om hem te vergeten. Ik wil weer liefde voelen van een man en trouwen en verder gaan. Laat het hem en zijn vriendin maar uitzoeken. Ik ga niet depressief zijn, ik wil volop genieten van mijn leven en alle kansen pakken die er te pakken zijn. Ik zal vast wel een man vinden die van mij houd en ik van hem."
Lees dit nog een keer of tien en hou je er dan aan.
Die gast is een labbekak.
Lees dit nog een keer of tien en hou je er dan aan.
Die gast is een labbekak.
vrijdag 5 oktober 2018 om 16:19
Ach klets niet met je therapie. Wat een waanzin!!!
Geniet van het leven meid en laat die gast maar fijn achter je. Het enige waar hij je mee heeft geconfronteerd vanmorgen was een klinkklare egotrip en misschien wel een methode om de deur op een kier te laten zodat hij zo nu en dan nog met je in bed kan kruipen. Trap er niet in!!!
Geniet van het leven meid en laat die gast maar fijn achter je. Het enige waar hij je mee heeft geconfronteerd vanmorgen was een klinkklare egotrip en misschien wel een methode om de deur op een kier te laten zodat hij zo nu en dan nog met je in bed kan kruipen. Trap er niet in!!!
vrijdag 5 oktober 2018 om 16:21
Ik denk dat je de rest van deze TO even moet lezen. Therapie is geen waanzin.Cateautje schreef: ↑05-10-2018 16:19Ach klets niet met je therapie. Wat een waanzin!!!
vrijdag 5 oktober 2018 om 16:24
Wat een hoop onzin kraamt hij uit. Hij wil je erbij om mee te neuken en hij weet dat jij je dat laat aanleunen als hij mooie woorden gebruikt. Jij janken en dan lig je als slappe was in zijn handen. Hij zal een relatie hebben met een ander en jij mag je stiekem laten gebruiken als hij even tijd heeft tussendoor.
De hele situatie is erg doorzichtig.
En je hebt gelijk: als hij echt van je hield zou hij samen met jou zijn.
De hele situatie is erg doorzichtig.
En je hebt gelijk: als hij echt van je hield zou hij samen met jou zijn.
vrijdag 5 oktober 2018 om 16:29
Weet je waar ik bang voor ben en welke gedachtes door mijn hoofd schieten nu.. Dat zijn woorden van vanochtend niet gemeend zijn maar een grote grap. Dat ik gewoon mijn tijd ah verspillen ben en ik verder moet gaan. En de andere stem zegt dat hij het meent. En ik hem pijn doe als ik verder ga. Het is echt 98 procent tegen 2 procent.
Voor 98 procent denk ik dus dat het een grapje is.. Vraag me niet waarom maar zo voelt dat. En dat heeft puur te maken dat ik een x ben misbruikt vandaar mijn depressie... Voor 2 procent geloof ik hem. Maar goed. Als hij verder gaat wil ik ook verder. Dan is het voor mij heel makkelijk ook on verder te gaan. Want heb al een maand getrouwd.. En voel me gewoon al beter om door te gaan zeg maar.. Zulke diepe gevoelens als ik voor mijn jeugdliefde had heb ik gelukkig niet bij mijn ex.
Ik hoop op advies en inzicht.. En nu ga ik wat doen.
Voor 98 procent denk ik dus dat het een grapje is.. Vraag me niet waarom maar zo voelt dat. En dat heeft puur te maken dat ik een x ben misbruikt vandaar mijn depressie... Voor 2 procent geloof ik hem. Maar goed. Als hij verder gaat wil ik ook verder. Dan is het voor mij heel makkelijk ook on verder te gaan. Want heb al een maand getrouwd.. En voel me gewoon al beter om door te gaan zeg maar.. Zulke diepe gevoelens als ik voor mijn jeugdliefde had heb ik gelukkig niet bij mijn ex.
Ik hoop op advies en inzicht.. En nu ga ik wat doen.
.
vrijdag 5 oktober 2018 om 16:50
vrijdag 5 oktober 2018 om 16:51
Ja klopt. En het zou me niet veel boeien ook. Ik ben heel makkelijk daarin. Als iemand mij niet wil dan wil ik diegene ook niet. Ik ga denk ik verder. Hoop dat ik hem nooit meer tegenkom. Maar het is zo moeilijk voor me om niet op zijn fb te kijken.. Dat triggert mij weer. Ik denk dat ik gewoon weer ga daten, werken en mijn oude hobby bouqet romans lezen weer uit de kast halen. En weer uitgaan en mezelf lekker laten gaan. Want ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen last heb van liefdesverdriet. Het overviel me wel vanochtend maar ik geloof er niet in. En moet ook zeggen dat ik makkelijk te imponeren ben.. Het heeft niet veel met hem te maken. Het is gewoon de aandacht die ik mis en die ik bij iemand anders net zo makkelijk kan krijgen..
Ik denk dat ik stop met op zijn fb kijken, stop met denken aan vanochtend want dat brengt mij in de war. En ik ga verder met mijn leven.
.
vrijdag 5 oktober 2018 om 17:04
Cateautje schreef: ↑05-10-2018 16:19Ach klets niet met je therapie. Wat een waanzin!!!
Jouw reactie ja. Gezien de rest van TO's post zou het haar heel goed kunnen helpen.
Therapie is geen schande hoor.
vrijdag 5 oktober 2018 om 17:18
Ik begin nu na als je topics wel een beetje aan je geloofwaardigheid te twijfelen maar mocht het allemaal echt waar zijn, zoek hulp meid. Niet rot bedoeld maar je zit zo in de knoop met je je bent en wat andere van je willen en hoe je goed genoeg kan zijn om een vriend te krijgen. Ik Ben bang dat je hier niet zelf uit gaat komen.