Wanneer doen zwangerschapstest?
vrijdag 5 oktober 2018 om 14:12
Hallo iedereen, even een practische vraag.
Ik ben wel vaker onregelmatig (30-35 dagen cyclus), maar dit nooit gehad.
Voor het laatst heb ik 31 juli mijn menstruatie gehad. Getest, maar niet zwanger. Die test deed ik eerste week van september. Daarna heb ik tussen 6 en 12 september herhaaldelijk onveilige seks met mijn man gehad.
Ik dacht dat mijn lichaam misschien één cyclus had overgeslagen, maar het is nu wel 9,5 week geleden, dus dat is wel extreem lang.
Enig idee wanneer ik weer een test kan doen? Vanaf mijn laatste menstruatie tellen heeft dus geen zin, dus ik weet het niet. Ik heb al een test gehaald. Wanneer en of mijn mentruatie zou moeten komen heb ik ondertussen ook geen idee van.
Alvast bedankt!
Ik ben wel vaker onregelmatig (30-35 dagen cyclus), maar dit nooit gehad.
Voor het laatst heb ik 31 juli mijn menstruatie gehad. Getest, maar niet zwanger. Die test deed ik eerste week van september. Daarna heb ik tussen 6 en 12 september herhaaldelijk onveilige seks met mijn man gehad.
Ik dacht dat mijn lichaam misschien één cyclus had overgeslagen, maar het is nu wel 9,5 week geleden, dus dat is wel extreem lang.
Enig idee wanneer ik weer een test kan doen? Vanaf mijn laatste menstruatie tellen heeft dus geen zin, dus ik weet het niet. Ik heb al een test gehaald. Wanneer en of mijn mentruatie zou moeten komen heb ik ondertussen ook geen idee van.
Alvast bedankt!
Hakuna Matata
vrijdag 5 oktober 2018 om 14:28
Oke beiden bedankt voor jullie antwoord.
Ik wilde de test gisteravond halen zodat ik het deze morgen kon testen, maar de apotheek was net een paar minuten gesloten. Daarom vanmorgen gehaald, wel nadat ik al naar het toilet was geweest. Daarna niet meer geweest.
Ik wil het super graag nu weten, ook omdat ik vanavond weer mijn man zie na een aantal weken. Beter wachten tot morgenochtend of kan ik nu heus wel testen? In de meeste gevallen (rond wanneer je de menstuatie zou moeten hebben) beter in de ochtend, maar als je menstruatie uit blijft maakt het niet meer zoveel uit, nietwaar?
Ik wilde de test gisteravond halen zodat ik het deze morgen kon testen, maar de apotheek was net een paar minuten gesloten. Daarom vanmorgen gehaald, wel nadat ik al naar het toilet was geweest. Daarna niet meer geweest.
Ik wil het super graag nu weten, ook omdat ik vanavond weer mijn man zie na een aantal weken. Beter wachten tot morgenochtend of kan ik nu heus wel testen? In de meeste gevallen (rond wanneer je de menstuatie zou moeten hebben) beter in de ochtend, maar als je menstruatie uit blijft maakt het niet meer zoveel uit, nietwaar?
Hakuna Matata
vrijdag 5 oktober 2018 om 14:29
Ik ben over 30 min pas weer thuis vandaag
Hakuna Matata
vrijdag 5 oktober 2018 om 14:31
vrijdag 5 oktober 2018 om 14:50
Als je zeker weet dat het tussen 6 en 12 september gebeurd moet zijn, dan moet je dan je eisprong gehad hebt anders was je nu niet zwanger (duhu). Gemiddeld na 14 dagen volgt je menstruatie als er een eisprong geweest is en geen bevruchting en vanaf dan kan je testen. Jij zit nu al ruim 3 weken na 12 september. Normaal gezien zou je als je overdag test ook al wat moeten kunnen zien. Zeker als het een gevoelige test is.
Succes
.
Succes
vrijdag 5 oktober 2018 om 17:30
Ik ben begonnen op 6 september.Caitriona* schreef: ↑05-10-2018 15:24Als je spiraaltje is verwijderd kan je snel zwanger zijn.
Was je al begonnen met dagelijks foliumzuur slikken?
Ik ben eigenlijk een paar maanden in het buitenland (en man komt me nu dus voor een paar dagen op zoeken) en we hebben de spiraal laten verwijderen omdat we bij mijn terugkomst wel wilden gaan proberen. Als het niet meteen zou lukken zou dat niet erg zijn, en als het wel zal lukken natuurlijk welkom. De reden waarom ik toch al begon met foliumzuur is omdat mijn gynaecoloog het aanraadde.
Waarom we toch onveilige seks hebben gehad? Ik heb een cyclus die langer duurt en ook nog een onregelmatig. Meestal is mijn cyclus iets van 32-35 dagen, maar hier en daar een uitschieter naar rond 40 dagen bijv. Op het moment dat het spiraaltje eruit ging duurde mijn cyclus dus al 5 weken, en na twee dagen en paar keer seks gehad (4x ofzo?) tot vertrek. Toen weer getest, zeker niet zwanger. De kans dat ik van de 6-12 september zwanger zou zijn achtte ik heeel erg laag en vrijwel onwaarschijnlijk. Zelf dacht ik dat ik misschien helemaal geen ovulatie heb gehad (ik heb daar de laatste tijd vaker op gegoogled want ik werd maar niet ongesteld + negatieve test!). Ik ben al eens eerder naar de dokter gagaan vanwege uitblijven menstruatie (allemaal tesjtes gedaan voor vanalles, maar ik blijk oke te zijn) en ik was van plan binnenkort maar weer eens te gaan dan. Ik voel ook niets anders aan mijn lichaam, en ik had verwacht dat als ik zwanger zou zijn, wel 'iets' zou voelen.
Nee dus, allemaal erg naïef. Ik ben blijkbaar echt zwanger, maar ik moet zeggen dat ik het gevoel heb alsof die test een grap met mij aan het uithalen is. Ik denk dat ik snel een tweede test wil doen, gewoon voor de zekerheid.
Hakuna Matata
vrijdag 5 oktober 2018 om 17:33
Bedankt voor alle felicitaties al trouwens! Jullie zijn de aller eersten!
Ik ben een beetje aan het denken hoe te vertellen aan mijn man vanavond. Gewoon normaal vertellen? Zal ik hem een bloemetje of kaartje geven of een andere hint ofzo?
Goh, ik ga maar eens boodschappen doen (en dingen halen die je als zwangere zeker wel mag eten).
Ik ben een beetje aan het denken hoe te vertellen aan mijn man vanavond. Gewoon normaal vertellen? Zal ik hem een bloemetje of kaartje geven of een andere hint ofzo?
Goh, ik ga maar eens boodschappen doen (en dingen halen die je als zwangere zeker wel mag eten).
Hakuna Matata
vrijdag 5 oktober 2018 om 17:38
vrijdag 5 oktober 2018 om 17:51
Goed dat je het zegt hoor. Nee, heb ik nog niet en vanaf het moment dat ik wat rustiger was ben ik meteen in mijn papieren gedoken. Nog volop mee bezig trouwens. Ik zal ook eens mijn man raadplegen, want hij komt hier oorspronkelijk vandaan.Pinda-Kaas schreef: ↑05-10-2018 17:38Ik zou het mijn vriend in een soort vraagspelletje laten raden, maar ik ben dan ook een verschrikkelijk mens.
heb je een huisarts/gynaecoloog daar waar je nu bent? Vreselijk naar om te moeten zeggen, maar zoek maandag even uit hoe en wat voor als er onverhoopt iets mis gaat...
Ik zal hem ook eens de test laten zien.
Hakuna Matata