Andijviestamppot
vrijdag 5 oktober 2018 om 18:07
vrijdag 5 oktober 2018 om 19:13
Ben je zwanger van een paard? Hihi
vrijdag 5 oktober 2018 om 19:17
Ze maken je helemaal gek bij dat voedingscentrum. Niet alles zo letterlijk nemen hoor, dan heb je geen leven meer tot de baby geboren is. Ik ben zelf ook zwanger en 2 dagen geleden nog rauwe andijviestamppot gegeten. Heerlijk! Als je je ongerust maakt kan je de andijvie een keer extra wassen of blancheren, maar echt, relax! Ik eet ook gewoon lekker sla en andere rauwe groenten hoor. Anders krijg ik straks scheurbuik van zo'n beperkt dieet (uiteraard geen rauw vlees of vis). Lijkt me ook niet goed voor de baby.
Keep on dreaming!
vrijdag 5 oktober 2018 om 19:20
Andijvie is heerlijk en heel gezond. Lekker eten dus. Als je er van ontspant, was je het nog een keer extra. Ik snap het wel, je wilt het graag goed doen voor je baby. En onder de hormonen ben je gewoon iets sneller bezorgd.
Als je je aan de belangrijkste leefregels van de verloskundige houdt komt alles echt goed.
Als je je aan de belangrijkste leefregels van de verloskundige houdt komt alles echt goed.
Hallo?!
vrijdag 5 oktober 2018 om 19:27
Hihi, ik heb dertig jaar geleden mijn eerste kind geworpen dus ik denk dat ik ook wel zwanger ben geweest hihi. En heb gewoon lekker stamppot rauwe andijvie gegeten tijdens mijn zwangerschap hihiAnoniempje- schreef: ↑05-10-2018 19:03Ja de meeste bacterien idd wel..maar listeria wil je liever niet hebben als je zwanger bent denk ik![]()
vrijdag 5 oktober 2018 om 19:28
Je hebt toch gewoon een lijst gekregen van de verloskundige wat wel en niet mag?
vrijdag 5 oktober 2018 om 19:37
vrijdag 5 oktober 2018 om 19:37
Nou zeg dat. Wat een hysterie tegenwoordig.MonteCara* schreef: ↑05-10-2018 18:30Ohhh, ik heb zo'n medelijden met de zwangeren van deze tijd!
Velen zijn bang of worden bang gemaakt voor niks!!
vrijdag 5 oktober 2018 om 19:40
vrijdag 5 oktober 2018 om 19:42
Anoniempje- schreef: ↑05-10-2018 19:40Nee helaas niet, word verwezen naar voedingscentrum. Ik lees gewoon alles op internet na maar daar worden vaak gruwelijke verhalen geschreven![]()
Nou dan hou je dat toch gewoon aan als je vk daarnaar verwijst?
https://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn- ... chap-.aspx
vrijdag 5 oktober 2018 om 19:45
Noooooit geweten. Bedankt voor de opheldering. Stressen doe ik gelukkig niet zo snelCaitriona* schreef: ↑05-10-2018 18:25Op taugé en alfalfa (kiemgroenten) kunnen bacteriën voorkomen, zoals salmonella of E. coli.
Daarom beter verhitten: onderdompelen in heet water of bakken.
Edit: de meeste kiemgroenten zullen echt wel veilig zijn. Ook die paar sliertjes die jij hebt gesnoept.
Niet stressen hè.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
vrijdag 5 oktober 2018 om 20:00
Dit is inderdaad een aantal jaar geleden uitgebreid in het nieuws geweest. Wekenlang nergens taugé en andere kiemgroenten te krijgen, alles uit de schappen vanwege een uitbraak. Dat kun je niet gemist hebben. https://www.missethoreca.nl/restaurant/ ... 1538762491
Maar nu is alles wel weer oké.
vrijdag 5 oktober 2018 om 20:04
Salmonella en E.coli komen op alles wat je koopt voor.
Het komt alleen in het nieuws als 'het toegestane aantal bacteriën' is overschreden en mensen daar ziek van kunnen worden/zijn geworden.
vrijdag 5 oktober 2018 om 20:32
Wat mij betreft mag internet op de NO lijst voor zwangerzilla's.Anoniempje- schreef: ↑05-10-2018 19:40Nee helaas niet, word verwezen naar voedingscentrum. Ik lees gewoon alles op internet na maar daar worden vaak gruwelijke verhalen geschreven![]()
Hihi.
vrijdag 5 oktober 2018 om 23:19
Je kan het overdreven vinden maar wij hebben deze week voor de zekerheid de andijvie even geblancheerd
Rauwe groente wordt afgeraden,ik dacht nog straks heeft er een kat in die andijvie zitten poepen en heeft de Plus hem niet goed gewassen
Ik neem gewoon geen risico's, zwangerschap is spannend genoeg dus als ik zo beter slaap én van m'n andijvie stamppotje kan genieten...
Rauwe groente wordt afgeraden,ik dacht nog straks heeft er een kat in die andijvie zitten poepen en heeft de Plus hem niet goed gewassen
Ik neem gewoon geen risico's, zwangerschap is spannend genoeg dus als ik zo beter slaap én van m'n andijvie stamppotje kan genieten...