Kleerjes over wasbare luier?
maandag 8 oktober 2018 om 20:59
maandag 8 oktober 2018 om 21:18
Ja, kan. Maarrrr, ik heb bij allebei mijn kinderen de eerste twee maanden wegwerp gebruikt. Het zijn dan nog van die kleine krielkipjes en zo'n wasbaar luierpakket is dan een enorme prop met stof om die krielkontjes. Ik heb ook bamboozles en dat zijn behoorlijke units. Het komt inderdaad regelmatig voor dat de rompers net niet lang genoeg zijn omdat zo'n wasbare luier meer ruimte inneemt. Daar bestaan romperverlengers voor, dan wel even de drukkertjes checken, of die passen. Ideaal vind ik. Mijn kinderen hebben allebei een lang bovenlijf, een maatje groter dan het onderlijf. Met een romperverlenger hoefde ik niet nóg een maat groter te kopen.
In de nacht gebruik ik wegwerp, ik vind zo'n nat wasbaar pakket de hele nacht wat sneu. Kan wel, maar dan een extra inlegger gebruiken. Ook als de kindjes wakker worden, ga je dan toch maar verschonen, want natte luier is oncomfortabel. Slapen vind ik toch belangrijker dan fulltime wasbaar luieren.
Ik zou dus als ik jou was een pak newborn wegwerpjes kopen en er als wat spek op die baby zit op de wasbare overstappen.
Wassen met Klok Kleur trouwens, is mijn advies.
Succes!
In de nacht gebruik ik wegwerp, ik vind zo'n nat wasbaar pakket de hele nacht wat sneu. Kan wel, maar dan een extra inlegger gebruiken. Ook als de kindjes wakker worden, ga je dan toch maar verschonen, want natte luier is oncomfortabel. Slapen vind ik toch belangrijker dan fulltime wasbaar luieren.
Ik zou dus als ik jou was een pak newborn wegwerpjes kopen en er als wat spek op die baby zit op de wasbare overstappen.
Wassen met Klok Kleur trouwens, is mijn advies.
Succes!
maandag 8 oktober 2018 om 21:41
Past inderdaad prima. Soms nemen we rompertjes en broekjes een maatje groter, maar het meeste past gewoon. En bij de nachtluier vaak een romperverlenger omdat die sinds een tijdje groter is dan de luiers overdag.
Wij zijn vrij snel na de geboorte begonnen, we hebben eerst de luiertaarten op gemaakt.
Wij zijn vrij snel na de geboorte begonnen, we hebben eerst de luiertaarten op gemaakt.
dinsdag 9 oktober 2018 om 00:26
Oh dat vond ik echt rotluiers, sorrie.. als ze niet werken, geef niet meteen op, er bestaan echt hele fijne! (Ook voor minibabies).
dinsdag 9 oktober 2018 om 03:59
Ik gebruik voor de oudste ook al wasbaarthee_leutje101 schreef: ↑09-10-2018 00:26Oh dat vond ik echt rotluiers, sorrie.. als ze niet werken, geef niet meteen op, er bestaan echt hele fijne! (Ook voor minibabies).
dinsdag 9 oktober 2018 om 05:53
Ja het zijn zulke leuke printjes, bijna zonde om er een broekje over te dragen haha!thee_leutje101 schreef: ↑08-10-2018 21:15Jahoor, kan er gewoon over. Soms koos ik voor wat wijdere kleertjes, soms zag het er net wat minder mooi uit. Maar het algemeen is een wasbare luierkont heel schattig om te zien, vooral als ze wat groter worden![]()
dinsdag 9 oktober 2018 om 05:55
Grotere maat is een goed idee! Eerst maar eens kijken of dat werkt voordat ik verlengers koop.Floortje_7 schreef: ↑08-10-2018 21:25Paste bij ons wel gewoon hoor. Ik ben direct begonnen en met kindje in maat 50. 3,2 kg bij de geboorte. Als het niet meer paste nam ik de volgende maat.
dinsdag 9 oktober 2018 om 14:22
Ik gebruik wol-zijden rompers van Iobio over de wasbare luiers. Die hebben een ingebouwd verlengstukje en zijn lekker smal. Maar goed, daar moet je wel zin in hebben, want die kunnen niet met de gewone was mee.
Ik vond het nadeel aan rompers een maat groter aan doen, dat ze dan zo wijd zaten. Maar mijn dochter is wel een smalletje, dus daar kan het ook aan liggen.
En broekjes had ik altijd van die baggy modelletjes. Maar ik had prefolds met overbroekjes, valt denk ik iets slanker dan voorgevormd.
Ik vond het nadeel aan rompers een maat groter aan doen, dat ze dan zo wijd zaten. Maar mijn dochter is wel een smalletje, dus daar kan het ook aan liggen.
En broekjes had ik altijd van die baggy modelletjes. Maar ik had prefolds met overbroekjes, valt denk ik iets slanker dan voorgevormd.
donderdag 11 oktober 2018 om 14:49
Ik heb nog nooit kinderen gezien met wasbare luiers
, dus ik kan er moeilijk een inbeelding van maken! Ik hoop niet dat al mijn kleertjes die ik al gekregen heb niet passen vandaar de vraag.
Ik ben mn bezorgd om de eerste paar weken/maanden, maar goed we kijken wel wat past en wat niet. Uiteindelijk weten we ook nog niet de grootte van ons kindje dus het blijft gissen.
Ik ben mn bezorgd om de eerste paar weken/maanden, maar goed we kijken wel wat past en wat niet. Uiteindelijk weten we ook nog niet de grootte van ons kindje dus het blijft gissen.
donderdag 11 oktober 2018 om 20:12
donderdag 11 oktober 2018 om 21:06
Ik lees even mee, ga ook voor het eerst wasbare luiers gebruiken straks. Ik had er eigenlijk nog niet over nagedacht dat het s nachts wellicht oncomfortabel is voor het kindje. Slaap vind ik ook heel belangrijk!
Theeleutje, wat vond je vervelend aan de totsbots teenyfit pockets? Deze ben ik van plan te gebruiken namelijk.
Theeleutje, wat vond je vervelend aan de totsbots teenyfit pockets? Deze ben ik van plan te gebruiken namelijk.