Colposcopie
vrijdag 5 oktober 2018 om 15:57
vrijdag 5 oktober 2018 om 16:21
Een colposcopie is (voor zover ik weet) niks meer dan kijken met een camera naar je baarmoedermond. Je baarmoedermond is ingesmeerd met een goedje zodat de onrustige plekken wit worden, zo kunnen ze duidelijk(er) zien waar de onrust zich bevindt.
Als er ook een biopt wordt genomen, dan bloedt dat wel ja, en vond ik ook erg pijnlijk. Het wondje maken ze dicht, dus zal als het goed is niet veel nabloeden. Zeker als je gyn weet van je bloedverdunners komt het vast goed.
Sterkte en succes maandag!
Als er ook een biopt wordt genomen, dan bloedt dat wel ja, en vond ik ook erg pijnlijk. Het wondje maken ze dicht, dus zal als het goed is niet veel nabloeden. Zeker als je gyn weet van je bloedverdunners komt het vast goed.
Sterkte en succes maandag!
vrijdag 5 oktober 2018 om 16:22
vrijdag 5 oktober 2018 om 16:25
Probeer je niet teveel zorgen te maken, TO. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.
Ik heb het afgelopen jaar twee colposcopies gehad naar aanleiding van afwijkende cellen en eind van de maand mag ik weer gaan. Beide keren is er een biopt genomen, maar daar voelde ik vrijwel niets van. Erna ook niet, op wat krampen na. Ik heb geen pijnstillers genomen, was niet nodig. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, is voor iedereen anders. Maar het is niet iets waar je bang voor hoeft te zijn.
Wat betreft je vraag, bel even naar het ziekenhuis of je huisarts. Zij kunnen je adviseren.
Ik heb het afgelopen jaar twee colposcopies gehad naar aanleiding van afwijkende cellen en eind van de maand mag ik weer gaan. Beide keren is er een biopt genomen, maar daar voelde ik vrijwel niets van. Erna ook niet, op wat krampen na. Ik heb geen pijnstillers genomen, was niet nodig. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, is voor iedereen anders. Maar het is niet iets waar je bang voor hoeft te zijn.
Wat betreft je vraag, bel even naar het ziekenhuis of je huisarts. Zij kunnen je adviseren.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 05-10-2018 16:30
24.58% gewijzigd
vrijdag 5 oktober 2018 om 16:28
Ik zou voor de zekerheid de poli even bellen of je tijdelijk moet stoppen met de bloedverdunners.
Ik heb zelf ook twee keer een colposcopie (met biopt) gehad. Natuurlijk is het even schrikken, maar er is niet direct iets ergs aan de hand. Bespreek die dag rustig met de gynaecoloog wat er is gevonden, en hoe het verder gaat. Neem eventueel iemand mee die met je kan meeluisteren en kan zorgen dat je alle vragen stelt die je hebt.
Succes!
Ik heb zelf ook twee keer een colposcopie (met biopt) gehad. Natuurlijk is het even schrikken, maar er is niet direct iets ergs aan de hand. Bespreek die dag rustig met de gynaecoloog wat er is gevonden, en hoe het verder gaat. Neem eventueel iemand mee die met je kan meeluisteren en kan zorgen dat je alle vragen stelt die je hebt.
Succes!
vrijdag 5 oktober 2018 om 16:35
Ik heb even gebeld moet het voor de zekerheid nog even doorgeven. Ze stelde voor om eventueel even te stoppen met de bloedverdunners maar dat is helaas geen optie. Ik heb nml (zijn we sinds kort achter) door een aangeboren hartafwijking al meerdere tia's gehad. Dit gaf ik aan en toen zei ze ook dat ik dus door moet gaan met de bloedverdunners. Dus maandag maar even extra doorgeven en voor de rest maar op me af laten komen.
zaterdag 6 oktober 2018 om 10:39
Toch nog even een rare vraag
mijn partner wil mee om me te steunen, zoals hij zegt. Maar ik voel me daar eigenlijk best wel ongemakkelijk bij.. Stel dat het toch meer pijn doet dan ik denk (en ik kan best veel hebben wat "pijn" betreft) dan ziet hij me zowiezo al in een positie die niet echt comfortabel is en in totaal toch best wel op mijn kwetstbaarst. Of denk ik nu raar?
zaterdag 6 oktober 2018 om 14:42
Hij hoeft (mag) niet mee de behandelkamer in. Daarvoor en daarna kun je zelf kiezen.Pipy-1 schreef: ↑06-10-2018 10:39Toch nog even een rare vraagmijn partner wil mee om me te steunen, zoals hij zegt. Maar ik voel me daar eigenlijk best wel ongemakkelijk bij.. Stel dat het toch meer pijn doet dan ik denk (en ik kan best veel hebben wat "pijn" betreft) dan ziet hij me zowiezo al in een positie die niet echt comfortabel is en in totaal toch best wel op mijn kwetstbaarst. Of denk ik nu raar?
zaterdag 6 oktober 2018 om 14:52
Ik ben 4 jaar geleden geopereerd aan hpv. Daarvoor dus ook een colposcopie gehad met bioptie. Het valt allemaal goed mee hoor, niet te veel stressen!
Ik weet het, het is allemaal niet leuk en het geeft veel stress maar alles valt wel mee! Komt helemaal goed!
Mijn partner was trouwens ook mee om me te steunen en ik vond dat wel leuk want dat stelde me gerust. Hij is wel aan de bureau van de gynaecologe blijven zitten en van daaruit kon hij niks zien maar ik vond het wel geruststellend dat hij in de buurt was.
Als je vragen wilt stellen, stuur me maar prive!
Groetjes
Ik weet het, het is allemaal niet leuk en het geeft veel stress maar alles valt wel mee! Komt helemaal goed!
Mijn partner was trouwens ook mee om me te steunen en ik vond dat wel leuk want dat stelde me gerust. Hij is wel aan de bureau van de gynaecologe blijven zitten en van daaruit kon hij niks zien maar ik vond het wel geruststellend dat hij in de buurt was.
Als je vragen wilt stellen, stuur me maar prive!
Groetjes
maandag 8 oktober 2018 om 20:19
Ik heb vandaag de colposcopie gehad en hoorde vandaag ook pas dat ik dus pap 4 heb
. Ze hebben 3 biopten genomen en uiterlijk volgende week dinsdag krijg ik daar de uitslag van. Ik moet zeggen dat het onderzoek me 100% procent is meegevallen. Nu af en toe wat buikkrampen. Wel is er gelijk een dag gekozen om zowiezo alle afwijkende cellen weg te halen. En dat is 29 oktober, dit gaan ze doen met een ruggenprik. Heel eerlijk gezegd mag die dat heel snel komen van mij..
maandag 8 oktober 2018 om 23:01
dinsdag 9 oktober 2018 om 00:44
Ze gaan in overleg met mijn cardioloog en neuroloog omdat ik in juni een tia/herseninfarct heb gehad. Dit is te kort om nu al minimaal een week te stoppen met de bloedverdunners. Ook loop ik een hoger risico op herhaling of erger. 2 weken geleden hebben ze ontdekt dat ik een gaatje in mijn hart heb. Blijkt aangeboren te zijn en ze vermoeden dat ik daardoor de tia/herseninfarct heb gehad
. Ze gaan nu kijken en overleggen of ik een vervangend middel kan krijgen door middel van 2x per dag een spuitje die dan 24 uur van te voren voor het laatst wordt toegediend. Blijft op dit moment toch wel "spannend". En ik hoop echt dat het volgende week een beetje positief nieuws is. Want ik ben ondertussen wel een beetje klaar met het slechte nieuws, maar ik blijf wel positief hoor
.
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:36
Heel onzeker, maar probeer me er niet te door laten leiden. Het stomme is je info maar echt vinden doe je dat niet. Alleen dat pap 4 over het algemeen een voorstadium is, daar hou ik me maar aan vast. Maar toch is er dan zo'n vervelend stemmetje dat zegt.. Maar.. Stel dat.. Ik probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Dit weekend vier ik een verjaardag van 1 van de kids. Dus ook weer druk genoeg. Maar ik heb nu wel mijn ouders en een broer van me alles verteld. Mijn ouders reageren gelukkig heel nuchter, net als ikzelf zou doen wanneer het een ander treft en mijn broer vroeg gelijk of ik wel alles geregeld had mocht het fout gaan... Ik snap hem wel maar he.. De uitslagen moeten nog komen..manisha-362 schreef: ↑11-10-2018 13:54Pfff Pipy, wat een naar nieuws, wat zal jij onzeker zijn! Sterkte!
Maar ik kon hem geruststellen