Onbedoeld zwanger abortus of houden?

10-10-2018 20:04 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen ik zou graag wat verschillende meningen willen horen over mijn situatie.
Ik ben 34 jaar en zwanger van mijn 3e kind en weet niet goed wat ik er mee aan moet.
Heb al 2 dochters van 14 en 6 die ik alleen opvoed die niet veel contact hebben met hun vader. Dit is zijn eigen keuze en ben wel bezig om hem weer meer betrokken te gaan krijgen bij zijn kinderen maar dit gaat vrij moeizaam.

Ben bij de huisarts geweest en die heeft gezegd zet de voor en nadelen voor jezelf op papier.
Hier ben ik dan ook een beetje mee bezig geweest.
Je hebt een officiële bedenk tijd van 5 dagen voor abortus en gebruik deze tijd om goed na te denken.
Ze was heel lief en eigenlijk best positief dat ik het best wel alleen zou kunnen opvoeden.
Dat de bezwaren die ik tot nu toe opnoem op te lossen zijn.

-Financieel niet handig heb een uitkering.
-Niet echt ruimte voor een 3e kind erbij maar valt evt wel op te lossen.
-Vader wil het niet, wil er niks mee te maken hebben en wil zsm een abortus.
-Mijn familie en zijn familie zullen hier niet blij mee zijn en dat zal een probleem vormen.
-Ik ben best bang voor de reacties om me heen mocht ik het wel houden.
-Geen vaste relatie en dat zal geen invloed hebben mocht ik het kind wel of niet houden.

Van de verwekker hoef ik niks te gaan verwachten mocht ik het kind wel gaan houden.
Ik ben op dit moment zelfs bang om met hem over mijn twijfels te praten en die duidelijk te maken.
Het enige wat ik toe nu toe van hem krijg is dat ie zegt je zet het wel door niet twijfelen dan komt het allemaal wel goed.
Hij wil wel met me mee om de abortus te regelen.

Ik hoop zo eerst een beetje een beeld te kunnen geven van mijn situatie.
Ik hoop door ervaringen en meningen van anderen te horen een keuze te kunnen maken voor mezelf.
Wat zegt je gevoel? Ik lees tussen de lijntjes dat je het kind graag wil houden.
Met nog een kind is de kans op werk vinden als alleenstaande ouder nog kleiner, en blijf je dus in je uitkering hangen. Het zal al geen vetpot zijn, en ook niet worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Red je het financieel? O uitkering en dan straks met verlof. Lijkt me niet ideaal mbt baankansen.
Lukt het met opvang?

Ik zou een afspraak maken bij het Fiom als je zo twijfelt.

Persoonlijk zou ik niet weer opnieuw willen beginnen met een baby en de leeftijdsverschillen te groot vinden.
Ja is echt heel lastig voor ons om een mening te vormen. Het is jouw persoonlijke situatie. Kun je het niet met een goede vriendin of zus bespreken? Of toch je moeder?
geen geld, geen ruimte, geen familie die achter je staat, geen vader die er voor het kindje zal zijn, maar wat kan jij het kindje dan wel bieden?
FIOM
1-Aapje schreef:
10-10-2018 22:17
Wat zegt je gevoel? Ik lees tussen de lijntjes dat je het kind graag wil houden.
Mijn gevoel zegt ook houden helemaal omdat ik niet een voorstander ben van abortus.
De verplichte echo bij een abortus ga ik echt tegen op zien en weet niet of ik het dan nog wel kan door zetten...
Maar ik weet ook dat het niet verstandig zal zijn het te houden.
Mijn verstand zegt ook dat het beter is van niet.
Want dit is wat de vader me bijna smeekt...
Maar ik twijfel of ik niet alsnog beter mijn gevoel kan volgen...
Ik ben realistisch genoeg dat dit de nodige problemen met zich mee brengt.
Maar overal is een oplossing voor te vinden als je het maar wil.
Weet dat het niet makkelijk zal zijn.
Met in mijn achterhoofd wil ik dit in mijn eentje doen...

Qua werk voorzie ik geen problemen in de toekomst.
Ik heb tot voor kort altijd in een kinderdagverblijf gewerkt.
Dat ik nu tijdelijk in een uitkering zit moet geen probleem zijn.
Kan ook gastouder van uit huis worden tot ik de jongste weer op school heb zitten en dan weer buiten huis werken.
Overal is wel een oplossing voor te bedenken.

De leeftijd's verschillen tussen mijn kinderen maakt mij helemaal niks uit.
Dit is ook absoluut geen probleem.

Familie heb ik niks gezegd dit omdat hij dat van me gevraagd heeft.
Met mijn oudste was het ook niet helemaal gepland.
Mijn moeder was toen begrip vol en heeft toen gezegd het is jou keuze.
Het komt wel groot we helpen je wel.
Weet niet hoe ze nu zullen reageren ze zullen me heus wel steunen.
Maar eerst die negatieve verwijten waar ik door heen moet...
Bespreek het juist wel met je moeder als je een goede band heb.
Je gaat toch niet omdat hij dat wil niets zeggen? Dat bepaal jij hoor
absor schreef:
11-10-2018 21:11
Bespreek het juist wel met je moeder als je een goede band heb.
Je gaat toch niet omdat hij dat wil niets zeggen? Dat bepaal jij hoor
Eens.
Er is geen goed of fout bij deze keuze. Ik wens je veel wijsheid en mildheid voor jezelf, elke keuze die je maakt is goed,
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Waarom is zo belangrijk hoe/ wat je ouders ervan vinden? Je bent volwassen en zelfstandig toch.
De verwekker komt ook aardig manipulatief over.

De punten die je in je op hebt staan neigen naar nee, zoals je schrijft neig je naar ja. Ik zou de beslissing niet laten afhangen van de huisarts of de verwekker, ga voor jezelf na wat zwaarder weegt, jou gevoel of jou verstand? Sterkte!
"Met mijn oudste was het ook niet helemaal gepland."

Je doet niet aan voorbehoedsmiddelen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
cookie84 schreef:
11-10-2018 21:24
Waarom is zo belangrijk hoe/ wat je ouders ervan vinden? Je bent volwassen en zelfstandig toch.
De verwekker komt ook aardig manipulatief over.
Hij wil geen kind en terecht.
Hebben jullie hier nooit afspraken over gemaakt TO?
En geen ac?
‘Het komt wel groot’

Nou, dan heb je verder niks meer nodig hè? :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
adoptie??? want ik denk wel dat abortus zwaar emotioneel onderschat wordt? veel koppels die geen kindjes kunnen krijgen.
Tinkerbel1000 schreef:
11-10-2018 23:01
adoptie??? want ik denk wel dat abortus zwaar emotioneel onderschat wordt? veel koppels die geen kindjes kunnen krijgen.
En dan denk je dat adoptie niet nog veel zwaarder is? :rofl:
Daarbij in Nederland niet zo makkelijk.
Tinkerbel1000 schreef:
11-10-2018 23:01
En adoptie is emotioneel een eitje, denk je? Een kind negen maanden dragwn, met alle ellende van dien, baren (kans op complicaties tijdens de zwangerschap en de bevalling), en het dan afstaan.

(Om nog maar te zwijgen van de al bestaande kinderen, wat die ervan meekrijgen. Abortus kan je ongezien/ongemerkt doen, eventueel)
Misschien heb ik het mis maar uit je woorden lees ik dat je het wil houden.

Hier op het forum zal je geen zinnig advies krijgen over zoiets ongelofelijk persoonlijks.
Ik hoop voor je dat je toch met je moeder/zus/vriendin erover kan praten.
Als je dit klompje cellen laat ontwikkelen tot een baby dupeer je de andere 2 kinderen extra.
Ik lees uit jouw berichten dat jij zelf dit kindje graag wilt krijgen en denk dan ook dat je het veel liefde kunt geven. als de "problemen" op te lossen zijn, zou ik dit gevoel persoonlijk achterna gaan.

Als je er alleen voor komt te staan is het belangrijk dat jij achter je keuze staat, het is jouw gezin.
Geen voorstander van abortus maar aanklooien met anticonceptie is dan weer geen enkel probleem. Ik vind dat zo'n non-argument. Het is allemaal zo...ondoordacht. Je hebt 2 kinderen, je hebt een uitkering, er is straks geen vader in beeld. Denk nou eens verder dan jouw wensen en jouw hormonen.
Ik vind je nogal tegenstrijdig, in je OP zeg je het één (zal problemen geven met je familie) en in je latere berichten zeg je het ander (ze zullen je steunen). Heb je inmiddels al met het FIOM gepraat?
_Aphia_ schreef:
11-10-2018 23:09
Misschien heb ik het mis maar uit je woorden lees ik dat je het wil houden.

Hier op het forum zal je geen zinnig advies krijgen over zoiets ongelofelijk persoonlijks.
Ik hoop voor je dat je toch met je moeder/zus/vriendin erover kan praten.

Precies dit, zoek persoonlijk contact. Dit onderwerp is een zware persoonlijke keuze.
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Ik lees werkelijk nergens waarom het een goed idee zou zijn, om een derde kind te krijgen.

De echo is puur om de behandelaar zijn werk te laten doen, je hoeft echt niet mee te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven