2 dagen overtijd, pil en negatieve test

11-10-2018 14:49 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!
Waarschijnlijk zijn er al eerder topics als deze geopend.
Ik ben aan de pil, het kan zijn dat ik deze afgelopen periode een aantal keer te laat ingenomen heb (ben hier nogal slordig in). Verder heb ik antibiotica gehad vanwege verschillende ontstekingen en ben ik nog steeds koortsig.
Afgelopen zondag heb ik mijn laatste pil geslikt, normaal gesproken zou ik op woensdag mijn menstruatie krijgen. Tot op heden is er nog niets te bekennen. Ik heb een beetje buikpijn en hoofdpijn, verder geen klachten die wijzen op een naderende menstruatie (zoals bijvoorbeeld de paar puistjes die ik normaal heb)
Mijn vriend en ik wonen niet samen, een zwangerschap is niet gepland maar als het zo blijkt te zijn dan is het kindje meer dan welkom (ons leven zou wel even op zijn kop staan)

Vanmiddag heb ik een zwangerschapstest gedaan, die was negatief. Natuurlijk weet ik dat ik met ochtendurine had moeten testen maar ik kon me niet meer inhouden.
Wat als ik maandag nog niet ongesteld ben, kan ik dan weer starten met mijn nieuwe pilstrip?

Niemand kan mij natuurlijk zeggen hoe groot/ klein de kans is dat ik wel zwanger ben. Denk dat ik gewoon even mijn verhaal kwijt moest. Verder ben ik heel nieuwsgierig naar anderen die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt :-D
weet jouw vriend ook, dat jij best een beebje wil?
Hij weet dat als ik zwanger zou raken het meer dan welkom is! Het is niet zo dat ik expres rommelig met de pil ben om hem voor het blok te zetten
Maar weet hij ook, dat jij de pil niet secuur neemt, en dat hij dus beter condooms kan gaan gebruiken?
Oopsie schreef:
11-10-2018 15:37
Hij weet dat als ik zwanger zou raken het meer dan welkom is! Het is niet zo dat ik expres rommelig met de pil ben om hem voor het blok te zetten
Is het dan ook bij hem welkom? Of moet hij het maar welkom vinden?
Wow! Ik begrijp jullie reacties maar het komt wel wat heftig op me over.
Ja, hij weet dat ik af en toe 's avonds ipv 's morgens de pil inneem. En ja, ook bij hem is het dan welkom. Nogmaals; ik zou hem nooit voor het blok zetten...
maar als jullie allebei wel een baby willen, waarom dan niet op de officiele manier?
Eerst maar eens samenwonen
Dan bewust stoppen met de pil
etc?

Dit is een hele slechte start van een mensenleven, dat doe jij jezelf en jullie ongeboren kind aan. Waarom???
Maarre... Ik weet helemaal niet of ik zwanger ben. En het lijkt nu alsof ik er bewust voor gekozen heb mocht het wel zo zijn. Ik maak me een beetje zorgen omdat ik antibiotica geslikt heb (in de bijsluiter stond dat het geen invloed had op de anticonceptiepil)
Er wordt nu van alles gesuggereerd wat absoluut niet het geval is. Natuurlijk zou ik er nooit voor kiezen om zwanger te raken terwijl we niet samenwonen en samen bewust besluiten om te stoppen met de pil...
Deze reacties had ik totaal niet verwacht, het is nooit mijn bedoeling geweest om dit signaal af te geven...
Oopsie: zo wordt er vaak gereageerd. Laat je niet gek maken. Jaren geleden toen ik nog geen kinderen had, wist ik ook dat we de baby zou houden mocht ik toch per ongeluk zwanger raken. Verstandig dat jullie dit ook van te voren bespreken.
Oopsie schreef:
11-10-2018 15:52
Maarre... Ik weet helemaal niet of ik zwanger ben. En het lijkt nu alsof ik er bewust voor gekozen heb mocht het wel zo zijn. Ik maak me een beetje zorgen omdat ik antibiotica geslikt heb (in de bijsluiter stond dat het geen invloed had op de anticonceptiepil)
Er wordt nu van alles gesuggereerd wat absoluut niet het geval is. Natuurlijk zou ik er nooit voor kiezen om zwanger te raken terwijl we niet samenwonen en samen bewust besluiten om te stoppen met de pil...
Deze reacties had ik totaal niet verwacht, het is nooit mijn bedoeling geweest om dit signaal af te geven...
Maar dan zul je echt andere anticonceptie moeten gaan gebruiken
raccoon schreef:
11-10-2018 15:57
Oopsie: zo wordt er vaak gereageerd. Laat je niet gek maken. Jaren geleden toen ik nog geen kinderen had, wist ik ook dat we de baby zou houden mocht ik toch per ongeluk zwanger raken. Verstandig dat jullie dit ook van te voren bespreken.
Bedankt voor je berichtje Racoon! We hebben het heel uitgebreid besproken.
Doe maar rustig en zou ook niet een test doen als je maar 2 dagen over tijd bent :')

En wil je het echt zeker weten? Ga naar je huisarts.
funieda schreef:
11-10-2018 16:06

En wil je het echt zeker weten? Ga naar je huisarts.
huisarts kan ook niet meer dan je over een stikje laten plassen hoor
Oopsie schreef:
11-10-2018 15:52

Iedereen zal denken, dat je per ongeluk/expres zwanger wil raken.
Dat signaal geef je namelijk af.
karin6789 schreef:
11-10-2018 16:10
Niet iedereen hoor, ik in iedergeval niet.
karin6789 schreef:
11-10-2018 16:10

Ok, blijkbaar geef ik dit signaal af maar is iets wat absoluut niet het geval is. De enige reden waarom ik dit topic gestart ben is omdat ik me zorgen maak, ben flink ziek geweest, antibiotica gehad en nog steeds koorts. En ja, ik ben niet altijd stipt met het innemen van de pil, had ik blijkbaar er beter niet bij kunnen zetten.
Waarom zou ik per ongeluk/ expres zwanger willen worden? Dan kan ik toch beter helemaal stoppen met de anticonceptie?
Moet eerlijk zeggen dat ik nogal spijt heb dat ik dit topic ben gestart.
raccoon schreef:
11-10-2018 16:12
Niet iedereen hoor, ik in iedergeval niet.
Gelukkig! Heb het gevoel dat ik me alleen maar moet verdedigen...
Als je niet zwanger wil raken zorg je voor goede voorbehoedsmiddelen. Dus je slikt de pil wel netjes. En als je dat niet kan stap je over op bijvoorbeeld een Nuvaring oid.
Als je wel zwanger wil worden licht je je partner in en stop je met de pil.

Wat wil jij?
Durf je niet te beslissen en wil je het lot laten beslissen? Als je zo vaak slordig bent dan is het niet iets wat je overkomt, maar bijna een keuze om niet te willen kiezen.
Als je nou niet zwanger bent, ga je dan naar de huisarts en betere anticonceptie regelen of ga je door met het lot laten beslissen?
Een zebra is geen paard met strepen
lilalinda schreef:
11-10-2018 16:08
huisarts kan ook niet meer dan je over een stikje laten plassen hoor
Misschien toch net iets betrouwbaarder gezien ze nu al over dr ochtendurine begint:P
Jamaarhoe schreef:
11-10-2018 16:16
Als je niet zwanger wil raken zorg je voor goede voorbehoedsmiddelen. Dus je slikt de pil wel netjes. En als je dat niet kan stap je over op bijvoorbeeld een Nuvaring oid.
Als je wel zwanger wil worden licht je je partner in en stop je met de pil.

Wat wil jij?
Durf je niet te beslissen en wil je het lot laten beslissen? Als je zo vaak slordig bent dan is het niet iets wat je overkomt, maar bijna een keuze om niet te willen kiezen.
Als je nou niet zwanger bent, ga je dan naar de huisarts en betere anticonceptie regelen of ga je door met het lot laten beslissen?
Dit dus.
Oopsie schreef:
11-10-2018 16:15
Ok, blijkbaar geef ik dit signaal af maar is iets wat absoluut niet het geval is. De enige reden waarom ik dit topic gestart ben is omdat ik me zorgen maak, ben flink ziek geweest, antibiotica gehad en nog steeds koorts. En ja, ik ben niet altijd stipt met het innemen van de pil, had ik blijkbaar er beter niet bij kunnen zetten.
Waarom zou ik per ongeluk/ expres zwanger willen worden? Dan kan ik toch beter helemaal stoppen met de anticonceptie?
dat signaal komt vooral, omdat je het vooral wel leuk lijkt te vinden, en das prima.
Maar dan kun je beter gewoon stoppen met de pil en het even op de juiste manier aanpakken. Foliumzuur, samenwonen etc.
Er wordt nog wel eens erg gemakkelijk gedacht over aanklooien met de pil
het is nogal wat, ongepland (er is een reden dat je nog niet samenwoont) zwanger raken, je zet 3 levens op zijn kop
Oopsie schreef:
11-10-2018 16:15
Bij mij komt het zo over, omdat je het in je OP gelijk over jullie situatie hebt, terwijl dat voor je vraag helemaal niet relevant is. Het klinkt alsof je jezelf al wil verdedigen voor een zwangerschap, terwijl je nog niet eens weet of je zwanger bent.
lilalinda schreef:
11-10-2018 16:20
dat signaal komt vooral, omdat je het vooral wel leuk lijkt te vinden, en das prima.
Maar dan kun je beter gewoon stoppen met de pil en het even op de juiste manier aanpakken. Foliumzuur, samenwonen etc.
Er wordt nog wel eens erg gemakkelijk gedacht over aanklooien met de pil
het is nogal wat, ongepland (er is een reden dat je nog niet samenwoont) zwanger raken, je zet 3 levens op zijn kop
Ik vind het absoluut niet leuk, er worden aannames gedaan die absoluut niet kloppen. Maar bedankt voor alle goedbedoelde tips.
Jij neemt dus af en toe savonds de pil ipv sochtends, maar wel elke dag? Je slaat dus niet een dag over, of neemt een pil soms niet in?

Dan is er niks aan de hand. Het is beter om de pil strak om de 24u te nemen maar een beetje variatie maakt niet uit, aldus mijn huisarts en apotheek.
Als in de bijsluiter van de AB staat dat het geen invloed heeft op de pil, en jij hebt niet overgegeven en geen waterdunne diarree gehad, dan ben je dus niet minder beschermd door de AB.

Test morgenochtend nog eens met ochtendurine, maar waarschijnlijk is er helemaal niks aan de hand.
Ik zou er wel iets meer op letten dat je de pil op een regelmatig tijdstip neemt, om echt vergeten te voorkomen.
Oopsie schreef:
11-10-2018 16:24
Ik vind het absoluut niet leuk, er worden aannames gedaan die absoluut niet kloppen. Maar bedankt voor alle goedbedoelde tips.
Ik zou echt helder krijgen wat je wil. Natuurlijk kun je van jezelf slordig zijn met de pil. Maar daar zijn oplossingen voor zoals de prikpil of de nuvaring. Zeker omdat je weet dat je slordig bent.
Dus wat wil je? Als je nou niet zwanger bent? Ben je blij? Verdrietig?

Beste optie voor jou je partner én je toekomstige kindje is tenslotte dat jullie jullie leven op een rijtje hebben. Eerst samenwonen voordat je zwanger raakt is echt geen overbodige luxe...

Leg het lot van je toekomstige kind dus niet in handen van een Russische roulette maar beslis zelf :)
Een zebra is geen paard met strepen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven