Adresonderzoek ingesteld

12-10-2018 12:37 26 berichten
Hi allemaal,

Ik heb net even aan de telefoon gezeten met de gemeente waar ik net naartoe ben verhuisd, omdat sommige instanties mijn adreswijziging niet doorkregen. Ik kon ze dan niet zelf wijzigen omdat ze deze moesten krijgen van de gemeente/BRP.
Zegt dat meisje aan de telefoon na een poosje uitzoeken; oh ik zie het al! Er is een adresonderzoek ingesteld naar of je daadwerkelijk op je nieuwe adres woont! Als dat is afgerond komt je adres vast wel door bij die instanties!

Nu probeer ik heel hard niet meteen een grote stressbal te worden, maar moet ik me hier zorgen over maken?!
Ik schrok er best wel van, ze kon me niet vertellen waarom dit onderzoek is ingesteld maar zei dat ik dat vast wel te weten kwam als de post binnen komt met het verzoek gegevens te verstrekken enzo.

Ik ben krap 3 maanden geleden ingeschreven op mijn nieuwe adres, heb een poosje nog wat heen en weer geschippert tussen nieuwe en oude adres, maar woon hier nu echt vastvast sinds 3 weken. Dit moet toch goed zijn? Of kunnen ze daar moeilijk over doen?? Ik kon gewoon niet mijn oude baan opzeggen net zo snel als de huurovereenkomst rond was, dan is het toch normaal om nog een beetje over en weer te gaan?
Maar goed, ik weet natuurlijk ook niet om welke reden ze dus dit onderzoek instellen!

De poging geen stressbal te worden faalt dus een beetje, hebben jullie dit wel eens meegemaakt? Wat denken jullie ervan?

waaah!
Groetjes :-o
De gemeente zal het niet zoveel interesseren of je daadwerkelijk op je nieuwe adres verblijft, tenzij je een bijstandsuitkering hebt. Ik denk eerder dat de vorige bewoner zich niet heeft uitgeschreven waardoor er nu meerdere personen op je nieuwe arres staan. Zou me niet te druk maken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je je ingeschreven bij de gemeente op het adres waar je nu woont?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
rooiemens schreef:
12-10-2018 12:41
De gemeente zal het niet zoveel interesseren of je daadwerkelijk op je nieuwe adres verblijft, tenzij je een bijstandsuitkering hebt. Ik denk eerder dat de vorige bewoner zich niet heeft uitgeschreven waardoor er nu meerdere personen op je nieuwe arres staan. Zou me niet te druk maken.
Ja dat kwam ook echt net in me op toen ik net het topic had geplaatst.. Ik hoop maar dat dat het is! Zou weer pak van mijn hart zijn haha
jojanneke66 schreef:
Heb je je ingeschreven bij de gemeente op het adres waar je nu woont?
Ja ik heb me ingeschreven op mijn nieuwe adres toen de huurovereenkomst rond was, toen nog wat ge-heen-en-weerd, en nu woon ik hier echt definitief.
Wanneer heb je je uitgeschreven van je oude adres?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
12-10-2018 12:45
Wanneer heb je je uitgeschreven van je oude adres?

Je hoeft je niet uit te schrijven. Zodra je je ergens inschrijft sta je niet meer op je oude adres ingeschreven.
Komt goed hoor.
Trotter schreef:
12-10-2018 12:47
Je hoeft je niet uit te schrijven. Zodra je je ergens inschrijft sta je niet meer op je oude adres ingeschreven.
Maar op dat moment verbleef je nog niet op je nieuwe adres en was je hoofdadres je oude adres.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
12-10-2018 12:48
Maar op dat moment verbleef je nog niet op je nieuwe adres en was je hoofdadres je oude adres.
Nou ik denk dat ik toen ongeveer half om half heb gewoond, en op mijn oude adres ben ik toen uit de huurovereenkomst daar gestapt en een nieuwe hier aangegaan. Dus daarom leek het mij vanzelfsprekend dat ik me dan ook moest inschrijven bij mijn nieuwe gemeente. Ik las op de website van de gemeente dit:
"U moet ingeschreven staan op het adres waar u echt woont en u bent verplicht om de gemeente daarover informatie te geven. Ook bij een tijdelijk verblijf (4 maanden of langer) moet u uw verhuizing doorgeven. Bijvoorbeeld bij mantelzorg, ziekte, werk of gevangenisstraf."

Dan kan het toch niet uitmaken dat ik de eerste 2 maanden nog halve weekjes heb gelogeerd op mijn oude adres?
Ik denk inderdaad niet dat je je zorgen hoeft te maken als jij gewoon op dat adres woont.

Ik ben wel eens op een adres ingeschreven blijven staan waar ik niet meer woonde. Dat kwam omdat ik voor onbepaalde tijd op reis ging en dus (nog) geen nieuw adres had. Je kunt je namelijk niet uitschrijven van een adres, alleen op een nieuw adres inschrijven.

Op een gegeven moment had de verhuurder of nieuwe bewoner blijkbaar door dat ik er nog stond ingeschreven en werd er via de gemeente een adresonderzoek ingesteld. Dat onderzoek bestond enkel uit een brief zenden naar mijn vader en moeder of die wisten waar ik uithing :lol:

Ik heb me toen (vanuit Azië) maar snel digitaal ingeschreven op m'n vaders adres, zodat ik niet als 'zwerver' in de systemen zou komen te staan.

Geen idee waarom ze bij jou dat onderzoek instellen. Waarschijnlijk zal er op dat adres in t verleden ooit iets vreemds gebeurd zijn qua inschrijving met een vorige bewoner. Lijkt me niet dat t met jou te maken heeft.
viva-amber schreef:
Je bent niet verplicht om per direct voltijds op je nieuwe adres te verblijven. Voor hetzelfde geld ga je eerst nog 3 maanden op vakantie. Als je de huur maar betaald.
Daarnaast schipperde ze heen en weer, was ze op het nieuwe adres ingeschreven, dus mag je dat beschouwen als hoofdadres.

TO wat hierboven is gezegd. Het kan zijn dat er nog iemand op jouw adres ingeschreven staat of dat iemand geprobeerd heeft zich op jouw adres in te schrijven. Als je geen uitkeringen of toeslagen ontvangt, zou ik er iig geen seconde van wakker liggen. Succes
rooiemens schreef:
Ook met sociale huur vind de gemeente dat interessant hoor, niet alleen vanwege uitkeringen.
Spookbewoning is een heel groot probleem. Dus ja, als de buren aangegeven hebben dat er niet vaak iemand is dan is 3 maanden best veel.
Ik heb er ook lang over gedaan om naar mijn nieuwe huis te verhuizen. Heb de gemeente gebeld en uitgelegd.
Gewoon nog een keer bellen TO. Niet iedereen die jouw telefoontje aanneemt heeft het in één keer goed :)
viva-amber schreef:

Waarom spreek je mij nou aan?
Adresonderzoek? Nou, ze doen maar. Je woonde er (bij inschrijving) toch al? Misschien niet full time, maar dat doe ik hier na 5 jaar nog steeds niet....
Niet iets om je druk over te maken...

Maar over welke instanties heb je het eigenlijk?
Maakt het echt zo heel veel uit, of je nu bij je oude adres staat ingeschreven of je nieuwe? De meeste post gaat toch minstens 6 maanden automatisch doorgestuurd worden... (of bestaat dat niet meer).
Gemeente doet zo'n onderzoek als woningen lang leegstaan en soms gewoonweg steekproefsgewijs. Ze willen voorkomen dat woningen leeg staan of door 'teveel' mensen worden bewoond. Dat doen ze o.a. om leegstand en fraude tegen te gaan.

Als jij gewoon op dat adres woont (hele of halve weken maakt niet uit) is er niets aan de hand. Kan zijn dat je nog een formulier krijgt dat je moet invullen, kan ook zijn dat je niks meer hoort.
He bah,
ik dacht ik bel ze toch nog even, ik heb geen post ontvangen maar misschien kunnen ze me er toch een stuk meer over vertellen, maar nou is die balie dicht! Was tot half 1 open grmbl. Dus ze konden me niet verder helpen..

Ik vind het gewoon vervelend :facepalm:
Maar maak me ook niet heel veel zorgen meer inderdaad hoor, zoals jullie al een beetje zeggen; ik heb niks verkeerd gedaan, ik ben hier gewoon ingeschreven, heb even gedaan over mijn verhuizing maar woon hier nu echt fulltime. Dus wat is er dan mis?
Ik hoop maar dat het snel opgelost kan worden. Maandag tijdens mijn lunchpauze ga ik ze weer bellen! :)
daddy_gijs schreef:
12-10-2018 13:01
Adresonderzoek? Nou, ze doen maar. Je woonde er (bij inschrijving) toch al? Misschien niet full time, maar dat doe ik hier na 5 jaar nog steeds niet....
Niet iets om je druk over te maken...

Maar over welke instanties heb je het eigenlijk?
Maakt het echt zo heel veel uit, of je nu bij je oude adres staat ingeschreven of je nieuwe? De meeste post gaat toch minstens 6 maanden automatisch doorgestuurd worden... (of bestaat dat niet meer).
Het ging om DUO en Studielink, de universiteit neemt daaruit mijn adresgegevens over en aangezien ik op het punt sta te beginnen aan mijn co-schappen wilde ik het wel graag in orde hebben. Volgens mij geeft de universiteit namelijk de gegevens die bij hen bekend zijn weer door aan het ziekenhuis en misschien is het dan wel van belang dat het klopt..
To, misschien is het verstandig om nog even contact op te nemen met de gemeente over waarom dit ingesteld is. Misschien willen ze bepaalde zaken weten en kun jij die aanleveren, zodat het sneller afgerond is. Vraag ook na hoe lang het gaat duren, want de huidige stand is voor jou niet prettig ivm andere verplichtingen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wij kregen ook een adresonderzoek, uiteindelijk stond er ineens een kerel aan de deur met de vraag of ik de vorige bewoner was.

Aangegeven dat ik dat niet was en toen niets meer van gehoord.
dianaf schreef:
12-10-2018 13:25
To, misschien is het verstandig om nog even contact op te nemen met de gemeente over waarom dit ingesteld is. Misschien willen ze bepaalde zaken weten en kun jij die aanleveren, zodat het sneller afgerond is. Vraag ook na hoe lang het gaat duren, want de huidige stand is voor jou niet prettig ivm andere verplichtingen.
Ja dat was precies mijn gedachte net, maar de balie die ik nodig heb sluit lekker vroeg op vrijdag haha
Ik ga dus maandag tijdens mijn lunchpauze bellen, en als het dan nog niet kan worden opgelost kan ik op woensdag naar de gemeente toegaan omdat ik dan wat vroeger vrij ben.. Ik hoop dat we het dan kunnen oplossen!
Hecamel schreef:
12-10-2018 13:28
Wij kregen ook een adresonderzoek, uiteindelijk stond er ineens een kerel aan de deur met de vraag of ik de vorige bewoner was.

Aangegeven dat ik dat niet was en toen niets meer van gehoord.
Haha wat apart, zou er raar van staan te kijken maar laat maar komen :lol:
Niet teveel zorgen maken hoor! Als je gewoon op het adres woont waar je ingeschreven bent, is er niets aan de hand. En dat is het geval, dus ... Gewoon als je die post krijgt doorgeven dat je er inderdaad woont, klaar. Komt goed, heus. Het duurt alleen even wat langer. Kan je aan de post van duo/uni/ziekenhuis komen mocht het eerst nog op het oude adres binnen komen? Anders bij de uni maandag meteen een postadres doorgeven.
hou jij je soms bezig met 'ilegale praktijkjes' to
(ik ben een mooie vrouw)
Als er een adresonderzoek wordt ingesteld is dit meestal naar aanleiding van een melding dat iemand er niet woont, meestal buurtbewoners. Je bent wel degelijk verplicht (als het gaat om een woning waar een huisvestingsvergunning voor vereist is) om de woning te bewonen.

Als jij de eerste tijd nog wat heen en weer gependeld hebt, je oude woning hebt opgezegd (als het een huurwoning was) dan hoef je je geen zorgen te maken denk ik.

Het gaat inderdaad om spookbewoning, dat iemand een woning huurt, maar er feitelijk niet woont en wellicht stiekem onderverhuurd.

Is wel handig om wat bewijsstukken te bewaren, zoals bijvoorbeeld je reisgegevens en bijvoorbeeld pinbewijzen in de buurt van je nieuwe woning. Maar ik denk als het klopt wat je schrijft, dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven