Lastige ex van partner issue

12-10-2018 12:36 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lang verhaal kort met de belangrijkste punten :

Partner had voor mij een relatie/affaire met een getrouwde vrouw met kinderen. Hij kreeg gevoelens voor mij en heeft voor mij gekozen omdat zij niet wegging bij haar man voordat de kinderen oud genoeg waren en er op korte termijn geen toekomst was.
Eerste weken in onze relatie bleef hij "vriendschappelijk" contact houden .
Lees intensief app contact en bellen .
Dagelijks .... over koetjes en kalfjes en vooral over hoe kut zij het thuis had.
Toen aangegeven dat ik me hier niet prettig bij voelde en als hij een toekomst wilde met mij. Ook echt voor mij moet kiezen. Zo gezegd zo gedaan. Ex begreep het wel, reageerde begripvol.
Contact was weg , gelukkig samen.

Nu dik 2 jaar later . Zoekt ze weer contact via een vriendin met hem.
Hij onschuldig als ie is. Stemt er mee in . App contact begint weer.
Ik moet er per ongeluk achter komen.
Gaat over koetjes en kalfjes.
Wat mij stoort.
1. Waarom vertel je niets tegen mij?
2. Waarom weer contact na een jaar? Terwijl ik dat niet wilde.
3. Zet je haar in je telefoon onder een troetelnaam/afkorting .
Bleef ie vaag over. Wilde vriendschappelijk contact . Moest er niets achter zoeken.
Prima kan ik in komen.
Maar andere kant, ze hadden intensief contact waar ik op de 2e plek kwam in het verleden. Ik ben nu hoogzwanger. Dus alle aandacht naar ons nieuw gezinnetje. Toch aangegeven dat het me niet lekker zit. Verleden is verleden. Feit dat ze opeens contact zocht zat me niet lekker. Met oog op hun stiekeme affaire verleden. Woordenwisseling gehad met vriendlief. Vond het niet redelijk van mij maar heeft haar een bericht gestuurd.
Dat dit zijn laatsts bericht aan haar was . Dat Hij moest kiezen en dat ie een woordenwisseling had gehad met mij(Valt me af?) .
Haar reactie? Haar vertouwen in hem was beschaamd want hij koos voor mij . En was hun vriendschap dan niets waard ? Zei al genoeg . Dan zou die vriendschap wel niets voor hem betekend hebben anders maakte ie die keuze niet. Het ging em maar goed , ze wist genoeg.

Toch een lang verhaal.
Zat ik goed in mn reactie ? Deed ik hem er goed aan tussen 2 te laten kiezen ?
Als ik haar reactie zag , zag zij er meer in anders reageer je niet zo fel. Al helemaal niet als je na een dik jaar pas 1 dag contact had.
Hij in zn onschuld denkt dat er niets aan de hand was.
Of had ik het moeten laten gaan ?
Mijn gevoel en hart zegt met luide sirenes dat het foute boel was dat je met zoon omslachtige manier contact zoekt.
Wat zouden jullie doen ?
Ben zelf bang dat ze hem berichten blijft sturen en dat hij onschuldig als ie is , uiteindeljjk weer zou antwoorden.
Maar ik wil hem 100% kunnen vertrouwen dat het nu echt einde verhaal is en dat ze geen kontact meer gaan zoeken . Wie heeft de gouden tip?

Toen ze trouwens geen contact hadden was er niets aan de hand. Hebben het heel leuk samen. Vertrouwde hem 100% tot ik erachter kwam dat ie weer contact had en niets heeft gezegd.
anoniem_377406 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 14:37
Reden: Typfout
0.03% gewijzigd
Bloemkoolroosje schreef:
12-10-2018 13:18
"Onschuldig als hij is..."?!
Bijzondere definitie van onschuldig hou je erop na.

Typisch ook weer dat het hier een "lastige ex" betreft. Je vriend is hier degene met de verantwoordelijkheid.
Hahahaha onschuldig als ie is!
Want hij is natuurlijk niet degene die een affaire had... Oh nee, HEEFT. En dan heb ik maar een kwart van de OP gelezen.

Edit: rest gelezen. Wat zit hij nu moeilijk te doen? Jouw acties zijn meer dan terecht. Iemand met wie een man meermaals seks had, dat kan gewoon niet meer een platonische vriendschap zijn. Nooit. Jij bent hoogzwanger dus hij moet sowieso vriendschappen op een laag pitje zetten en zijn nageslacht op de eerste plek zetten.
anoniem_64735f8eb312e wijzigde dit bericht op 12-10-2018 19:56
Reden: Aanvullend
27.66% gewijzigd
Jou vriend had een geheime affaire met haar en wilde nu in het geheim opnieuw contact met haar....
Hij vertelde je het niet en had een andere koosnaampje bedacht.....

Hij zou juist om het verleden, haar niet meer in zijn leven moeten willen.
Mommy76 schreef:
12-10-2018 16:57
Eerlijk ?
Met dit topic hoopte ik dat mensen zeiden dat ik er goed aan deed dat hij geen contact meer moest zoeken, haar moet negeren.
En dat hij zo laat zien dat hij om mij geeft en iets met een lang en gelukkig leven . Want hij kiest wel voor mij ..
En dat zij meer wilt anders zoek je niet opnieuw contact .. soort van bevestiging willen.
Stom.
Wilde een ander licht op zaken. Kijken wat een ander denkt.

Nou ik denk inderdaad ook dat hij beter geen contact meer met haar kan hebben. Maar of hij daadwerkelijk voor jou kiest, dat kan ik niet zeggen.
je hebt ervoor gekozen om tweede viool te spelen en je zal die blijven spelen. Waarom kies je daar voor?
Ik moet er per ongeluk achter komen.
Gaat over koetjes en kalfjes.
Wat mij stoort.
1. Waarom vertel je niets tegen mij?
2. Waarom weer contact na een jaar? Terwijl ik dat niet wilde.
3. Zet je haar in je telefoon onder een troetelnaam/afkorting .
Bleef ie vaag over. Wilde vriendschappelijk contact . Moest er niets achter zoeken.
Prima kan ik in komen.
Maar andere kant, ze hadden intensief contact waar ik op de 2e plek kwam in het verleden. Ik ben nu hoogzwanger. Dus alle aandacht naar ons nieuw gezinnetje. Toch aangegeven dat het me niet lekker zit. Verleden is verleden. Feit dat ze opeens contact zocht zat me niet lekker. Met oog op hun stiekeme affaire verleden. Woordenwisseling gehad met vriendlief. Vond het niet redelijk van mij maar heeft haar een bericht gestuurd.
Dat dit zijn laatsts bericht aan haar was . Dat Hij moest kiezen en dat ie een woordenwisseling had gehad met mij(Valt me af?) .
Haar reactie? Haar vertouwen in hem was beschaamd want hij koos voor mij . En was hun vriendschap dan niets waard ? Zei al genoeg . Dan zou die vriendschap wel niets voor hem betekend hebben anders maakte ie die keuze niet. Het ging em maar goed , ze wist genoeg.

•Jou vriend vind jou niet redelijk
•verteld aan haar dat jullie woorden hebben gehad en hij van jou moest kiezen
•zij zegt dat hun vriendschap niks voorsteld en niks voor hem betekend en ze weet genoeg.

Jou vriend heeft stiekem contact en hield het geheim door niks te zeggen en haar een koosnaampje te geven terwijl ze zijn geheime affaire was maar vind jou onredelijk! Hij vertelt te veel privé zaken aan haar en had het anders kunnen brengen.
Zij respecteert jou en hem niet en heb het over vriendschap maar dat is gelul, hun hadden geen vriendschap.
S-Meds schreef:
12-10-2018 21:29
je hebt ervoor gekozen om tweede viool te spelen en je zal die blijven spelen. Waarom kies je daar voor?
Hoezo tweede viool? Het contact is bedenkelijk maar die zie ik niet helemaal.
vivautrecht85 schreef:
12-10-2018 21:51
Hoezo tweede viool? Het contact is bedenkelijk maar die zie ik niet helemaal.
hij is met haar omdat die ander haar gezin niet wilde verlaten
zij moet vragen of hij het contact wil verbreken
zij moet nu weer vragen of hij het contact wil verbreken
hoe vaak moet ze dat doen?
roosje11 schreef:
12-10-2018 13:18
Ben je na 3 maanden daten zwanger geworden? Tja, jij rommelde met hem toen hij een relatie had dus verwacht je werkelijk dat hij nu alle aandacht aan “jullie nieuwe gezinnetje” gaat geven? O ja, want hij is zo’n onschuldig lammetje
ik lees letterlijk in de OP
dik 2 jaar later,
ik denk dat een jaar geleden was dat hij nog contact had met zijn affaire-ex (en dus niet nog een relatie had) en het een jaar rustig was en nu is ze er weer
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
allereerst

jou vriend is niet de onschuld zelve,.
als je bewust met iemand gaat die een relatie + kinderen heeft is er wel wat mis met je moraal, ik zeg niet dat die in een "gezonde" relatie vreemdgaat
voor mij zal het al een NO-GO zijn als ik weet dat mijn vriend een relatie heeft of had gebaseerd op een affaire

voor de rest was hij niet eerlijk toen zij weer contact opnam en kwam jij er zelf achter dat hij haar zelfs onder een ander naam
hij verborg voor jou dat zij weer contact opnam, zegt tegen haar dat hij de contact stopzet omdat jij dat hebt opgedragen, (want daar komt het op neer)
dat is niet betrouwbaar dat is huichelachtig

een beetje man zou zeggen mommy76 (naam ex) heeft weer contact met mij opgenomen en dat deed hij dus niet

ik begrijp wel dat jij wilt en heb gezegd dat hij de contact moet stopzetten, (nu voor de tweede keer)
maar of jij echt zijn keuze bent betwijfel ik en je kan er bijna op rekenen dat het nog een keer gaat gebeuren

jammer dat er alleen nu wel een kindje bij betrokken raakt
mamsvan schreef:
13-10-2018 08:47
ik lees letterlijk in de OP
dik 2 jaar later,

Dat heeft ze dan veranderd, want er stond echt 'dik een jaar later'.
Trotter schreef:
13-10-2018 09:32
Dat heeft ze dan veranderd, want er stond echt 'dik een jaar later'.
Nu dik 2 jaar later . Zoekt ze weer contact via een vriendin met hem.
Hij onschuldig als ie is. Stemt er mee in . App contact begint weer.

dit las
maar inderdaad misschien stond er eerder 1 jaar later ;) dat weet ik niet
Het staat er nu allebei: Dik een jaar en dik twee jaar. Tja...
Ik denk dat je vanwege je leeftijd zo snel zwanger wilde worden, maar volgens mij zit je in een relatie met een man die je nauwelijks kent.
Dat hij rommelt met getrouwde vrouwen, geeft al aan dat hij in de basis niet deugt. Als hij zo in elkaar zit dan zal het mij niets verbazen als hij jou ook voor de gek houdt. Dat is immers zijn karakter.
Volgens mij weet je zelf ook dondersgoed dat je nu al wordt bedonderd, maar ja, nu ben je zwanger dus dan zit je gevangen in die relatie.
Je partner zou nooit bij jou zijn geweest als hij die andere vrouw had kunnen krijgen. Hij was niet op haar uitgekeken. Dat zou ik maar in je achterhoofd houden.
Valt me op dat je veel van wat hij doet bedekt met de mantel der liefde.
Onschuldig als hij is, ging hij weer appen met zijn ex.
Hij had een affaire met een getrouwde vrouw, maar het fysieke contact was minimaal.
En het feit dat hij met een getrouwere vrouw was, is wel een groot minpuntje van hem.

En wat ik heel pijnlijk vind in je verhaal, is: "hij kreeg gevoelens voor mij, en omdat zij niet weg ging bij haar man [...] heeft hij voor mij gekozen."
Je bent dus tweede keus, en dat lijk je volstrekt niet te deren of tot je door te dringen.
.
@Monchu69, je bent een realist.

TO, ik wil je wel feliciteren met je aankomende moederschap. Dat is een mooi cadeau voor jou van hem.

Geniet van je aankomende moederschap :rose:
Ik vind hem ook niet betrouwbaar overkomen, ik vind het eerlijk gezegd een lapzwans.
Toch weer contact met haar hebben, (en ook al komt het van haar uit, hij had ook kunnen zeggen, dat dat geen optie meer is) terwijl jullie hadden afgesproken van niet, en dan ook nog klagen tegen haar dat hij het contact van jou moet verbreken, wat dus eigenlijk impliceert, dat hij het niet wil beëindigen, maar bij jou onder de plak zit.(de onschuld spelen)
Jakkes, ik zou er meteen op zijn afgeknapt.

En daarmee hij geeft die andere vrouw meteen munitie om wat van jou, en jullie relatie te vinden, want jij staat hun contact in de weg, boehoe!
nee hoor, hij is compleet onschuldig,
jij bent in feite gebombardeerd tot de boeman hier, en door jouw eigen vriend.

ik zou hier nog niet klaar mee zijn als ik jou was TO, en tijd voor een goed gesprek maken, geef je grenzen duidelijk aan.
Je krijgt zijn kind, en als je er het beste van wil maken, moet je dat doen.
Ik zou die man van die ex inlichten... is t gelijk afgelopen, dat gedoe tussen hun.

En als ze single wordt en je vent gaat ervandoor, dan weet je zelf gelijk waar je aan toe bent.
Enne.... hoeist nou TO??
Ik zou er ook niet vrolijk van worden.
Vind haar reactie behoorlijk hysterisch ook.

Ik zeg niet dat ik denk dat hij haar wil hoor.. maar vind wel dat jou vraag aan hem haar te laten voor wat het is niet een groot iets hoeft te zijn als ze niks voor hem betekend en vriendschap was er al niet anders had hij niet voor jou gekozen. Dan kies je namelijk niet.

In dit geval geef ik je dus gelijk maar misschien reageerde hij vanuit respect om haar niet te negeren.

Hij moet alleen meer respect hebben voor jou hierin en haar dus laten voor wat het is.
Hem niet vertrouwen is ook niet nodig.
Ik zou het ook niet van de daken geschreeuwd hebben in zijn geval. Uiteindelijk een geheim houden is fout.

Eerlijk zijn is belangrijk alleen als je er al zo snel achter komt na 1 dag dan valt hem niet direct te verwijten dat hij niks gezegd heeft vind ik dan.

Als het goed is was hij er wel over begonnen uiteindelijk.
Mommy76 schreef:
12-10-2018 16:10
Dus jullie zeggen hij is schuldig.
Niet betrouwbaar.

Er moeten toch mannen zijn die wel te vertrouwen zijn ?
Kan niet van uit gaan dat iedereen onbetrouwbaar is.
Niemand gelooft dat hij voor mij gaat en alleen maar vriendschappelijk contact wilde . Dat hij geen bijbedoelingen had.
Ja, maar jouw man is er niet 1 van.

En dat had je kunnen weten, want alle tekenen waren duidelijk aan het begin van de relatie (seks hebben met getrouwde vrouw, nog met haar appen terwijl hij al met jou begon). Zijn onbetrouwbaarheid is de reden dat hij je zelfs hoogzwanger met dit soort gezeik opzadelt. Je zal dit soort geduvel altijd met hem blijven houden, vrees ik.

Zij heeft trouwens ook lef. Als ze weer loopt te zeuren over jou of contact zoekt, reageer dan ook maar fel en vraag of haar man en de andere schoolplein moeders van haar gedrag weten.
Hij is in zijn onschuld niet zo onschuldig bezig de reactie van die 'ex' is lachwekkend manipulatief. Zij wil weer iets met hem, heeft tenslotte eerder al een affaire gehad, en hij heeft nog een zwak voor haar.
Betekent niet dat hij nu al (weer) iets met haar heeft, maar ze spelen een gevaarlijk spelletje.
En tegen haar zeggen dat hij het contact verbreekt, niet omdat hij er geen behoefte meer aan heeft maar omdat jìj ertegen bent, is natuurlijk ook ongelooflijke slappe hap.
LieveMona schreef:
25-10-2018 07:58
Hij is in zijn onschuld niet zo onschuldig bezig de reactie van die 'ex' is lachwekkend manipulatief. Zij wil weer iets met hem, heeft tenslotte eerder al een affaire gehad, en hij heeft nog een zwak voor haar.
Betekent niet dat hij nu al (weer) iets met haar heeft, maar ze spelen een gevaarlijk spelletje.
(TO heeft al bijna 2 weken niet gereageerd hoor)
Hadewychh schreef:
12-10-2018 14:51
Onschuldig als hij is want zij was diegene die getrouwd was, hij niet, niets aan de hand dus...
Dat jij zo snel een kind wil van zo iemand.
Hij heeft trouwens ook jou gekozen omdat zij haar man niet wou verlaten, dus eigenlijk wou hij haar, tja...
Ex is het probleem niet hoor, dat is hij en het feit dat jij hebt genegeerd dat hij zo gek op haar is dat hij grenzen over gaat.
Precies,daar gaat het al mis...
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Ik denk dat er al iets fout zit als jij hem moet verbieden contact met haar te hebben. Dat jij hem op z'n plek moet zetten om te laten kiezen. Hij zou uit zichzelf al 100% voor jou moeten gaan. Het zou niet eens een keuzeoptie moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven