kind zelfde naam als kind vriendin

15-03-2009 21:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het proberen zwanger te worden van onze derde. Ik heb voor zoveel jongen en meisje samen met mijn vriend al gefantaseerd over namen en we hebben voor beide een mooie naam in gedachten. Nou is een vriendin van mij zwanger en zij vertelde me dat zij dezelfde meisjesnaam gaat kiezen, mocht haar baby een meisje zijn. Zouden jullie dan in mijn situatie de naam alsnog geven? het is overigens geen vriendin die ik wekelijks zie. Wel delen we een paar vriendinnen die ik dan wel weer vaak zie.
Ik zou een andere naam kiezen.
Zij is zwanger en jij nog niet. Dus ik zou eerst eens even afwachten of zij inderdaad een meisje krijgt en er dan nog eens over nadenken.
Dan zou ik ook een andere naam kiezen. En dan vooral omdat zij al zwanger is.
Ik zou gewoon voor de naam gaan die ik in gedachte had. Zeker als je die vriendin niet vaak ziet. En dan nog: kind doet hele leven met die naam en grote kans dat je vriendin over een paar jaar (om wat voor reden dan ook) niet meer ziet.
Andere naam dan.Het lijkt me niet leuk om dezelfde naam te kiezen.
Zij is al zwanger en jij niet?

Als zij bevalt van een meisje dan zou ik een andere meisjesnaam kiezen. Ze heeft natuurlijk niet het alleenrecht op de naam maar leuk? Neuh.
..
Ik zou de naam gewoon geven. Als het toch dé naam is voor jullie, waarom dan veranderen? Vriendin zie je niet zo vaak schrijf je, misschien gaat ze wel ooit verhuizen etc. Het is toch niet wie 't eerst komt, 't eerst maalt?

Gewoon houden die naam
anoniem_57018 wijzigde dit bericht op 15-03-2009 21:32
Reden: beter geformuleerd
% gewijzigd
zouden jullie dan een andere naam kiezen omdat het niet leuk is voor de vriendin in kwestie of omdat je het zelf niet leuk vindt?
quote:kitty elastic schreef op 15 maart 2009 @ 21:30:

wie van jullie moet eerder bevallen?? Anders even overleggen met haar. Kwam ze er spontaan mee of vertelde jij aan haar wat de naam zou worden en zei zij toen dat ze dezelfde naam had?TO is nog niet eens zwanger...
nee, ik ben nog niet zwanger. Het onderwerp kwam ter sprake omdat een andere vriendin mij had gevraagd of ik het erg vind dat zij haar vriendin (bijna) dezelfde naam gaat geven als mijn dochter.
Als ik helemaal weg ben van een naam, dan zou ik die ook gewoon gebruiken - ook als mijn beste vriendin haar verse baby zo heeft genoemd of het plan heeft haar baby ook zo te gaan noemen.

Ik zou het er alleen wel tevoren even over hebben. Als ze het niet leuk vindt, dan is dat jammer, maar zoals iemand hier al schreef: het is toch niet 'wie het eerst komt....'?
quote:rosie76 schreef op 15 maart 2009 @ 21:33:

nee, ik ben nog niet zwanger. Het onderwerp kwam ter sprake omdat een andere vriendin mij had gevraagd of ik het erg vind dat zij haar vriendin (bijna) dezelfde naam gaat geven als mijn dochter.En? Vond je dat erg? Ik zou er geen moment van wakker kunnen liggen of enigszins van balen.
Ik zou ook dezelfde naam geven. Je kan natuurlijk nog over andere namen gaan denken, maar als dit voor jullie DE naam is, dan zou ik die wel geven.
Wat vind je zelf?

Vind jij het vervelend dat een andere vriendin dezelfde naam aan haar dochter wil geven als de jouwe?
Lizzl, ik denk dat ik dat ook ga doen. ik heb al tegen haar gezegd dat ik dan misschien dezelfde naam ga kiezen. dat was wat haar betreft niet zo'n probleem.
Jemig, wat een gedoe om een naam van een baby die nog niet eens in de maak is.

Misschien vind je het tijdens je eventuele zwangerschap wel opeens geen leuke naam meer...
selma duim: nee dat vind ik niet vervelend. Ik vind het juist leuk dat ze die naam ook mooi vindt en mijn dochtertje wordt er natuurlijk niet minder bijzonder van als een ander kindje in onze omgeving dezelfde naam heeft.
quote:rosie76 schreef op 15 maart 2009 @ 21:39:

Lizzl, ik denk dat ik dat ook ga doen. ik heb al tegen haar gezegd dat ik dan misschien dezelfde naam ga kiezen. dat was wat haar betreft niet zo'n probleem.Wat is dan het probleem?
zwangere vriendin wil naam geven aan meisje, jij bijna dezelfde, maar bent nog niet zwanger, je hebt wel al aangegeven dat je dan misschien dezelfde naam gaat geven en zij vindt dat oke....

eh....wat is nou het topic doel??
quote:Schravelvot schreef op 15 maart 2009 @ 21:41:

[...]

Wat is dan het probleem? Nou.... ik heb wel 's van dichtbij een bitchfight meegemaakt over dit "probleem". Op kantoor nog wel - MinJus off all places... Ging het ook nog om zo'n top-3 naam (Sanne geloof ik)
probleem is het sowieso niet, hoor. ik twijfel gewoon wat hoe erg ik dat zelf zou vinden (los van wat zij ervan vindt) en was benieuwd wat anderen daarvan zouden vinden.
je moet toch iets doen op een saaie zondagavond....
3 vriendinnen en ik waren tegelijkertijd zwanger en we hebben het er wel over gehad wat we zouden doen als de eerste die beviel een naam zou kiezen die jij ook wilde. We hebben besloten dat je gewoon voor de naam moet gaan die jij wilt ongeacht een ander die al had gegeven. Leuk is anders maar het is wel je kind. Die wil je toch de naam geven die je hebt bedacht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven