kind zelfde naam als kind vriendin
zondag 15 maart 2009 om 21:23
Ik ben aan het proberen zwanger te worden van onze derde. Ik heb voor zoveel jongen en meisje samen met mijn vriend al gefantaseerd over namen en we hebben voor beide een mooie naam in gedachten. Nou is een vriendin van mij zwanger en zij vertelde me dat zij dezelfde meisjesnaam gaat kiezen, mocht haar baby een meisje zijn. Zouden jullie dan in mijn situatie de naam alsnog geven? het is overigens geen vriendin die ik wekelijks zie. Wel delen we een paar vriendinnen die ik dan wel weer vaak zie.

zondag 15 maart 2009 om 21:31
Ik zou de naam gewoon geven. Als het toch dé naam is voor jullie, waarom dan veranderen? Vriendin zie je niet zo vaak schrijf je, misschien gaat ze wel ooit verhuizen etc. Het is toch niet wie 't eerst komt, 't eerst maalt?
Gewoon houden die naam
Gewoon houden die naam
anoniem_57018 wijzigde dit bericht op 15-03-2009 21:32
Reden: beter geformuleerd
Reden: beter geformuleerd
% gewijzigd
zondag 15 maart 2009 om 21:31
zondag 15 maart 2009 om 21:37
Als ik helemaal weg ben van een naam, dan zou ik die ook gewoon gebruiken - ook als mijn beste vriendin haar verse baby zo heeft genoemd of het plan heeft haar baby ook zo te gaan noemen.
Ik zou het er alleen wel tevoren even over hebben. Als ze het niet leuk vindt, dan is dat jammer, maar zoals iemand hier al schreef: het is toch niet 'wie het eerst komt....'?
Ik zou het er alleen wel tevoren even over hebben. Als ze het niet leuk vindt, dan is dat jammer, maar zoals iemand hier al schreef: het is toch niet 'wie het eerst komt....'?
zondag 15 maart 2009 om 21:38
quote:rosie76 schreef op 15 maart 2009 @ 21:33:
nee, ik ben nog niet zwanger. Het onderwerp kwam ter sprake omdat een andere vriendin mij had gevraagd of ik het erg vind dat zij haar vriendin (bijna) dezelfde naam gaat geven als mijn dochter.En? Vond je dat erg? Ik zou er geen moment van wakker kunnen liggen of enigszins van balen.
nee, ik ben nog niet zwanger. Het onderwerp kwam ter sprake omdat een andere vriendin mij had gevraagd of ik het erg vind dat zij haar vriendin (bijna) dezelfde naam gaat geven als mijn dochter.En? Vond je dat erg? Ik zou er geen moment van wakker kunnen liggen of enigszins van balen.
zondag 15 maart 2009 om 21:45
zondag 15 maart 2009 om 21:49
3 vriendinnen en ik waren tegelijkertijd zwanger en we hebben het er wel over gehad wat we zouden doen als de eerste die beviel een naam zou kiezen die jij ook wilde. We hebben besloten dat je gewoon voor de naam moet gaan die jij wilt ongeacht een ander die al had gegeven. Leuk is anders maar het is wel je kind. Die wil je toch de naam geven die je hebt bedacht?