Uitgemaakt

16-10-2018 09:17 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van het weekend mijn relatie verbroken en ik voel mij zo ellendig. Ik heb constant de gedachte dat ik een grote fout heb gemaakt en mis hem zo ontzettend. Ik wil hem gewoon een berichtje kunnen sturen of weer de dingen doen zoals we die vroeger deden. Ik weet dat er meer topics hier over zijn.. Heb ze allemaal al gelezen. Ik ben heel benieuwd over hoe jullie denken over de volgende vragen die ik in mijn hoofd heb:
* Na hoeveel weken kan je bepalen of je een goede keuze hebt gemaakt?
* Na hoeveel weken mag ik contact met hem opnemen om te vragen hoe het gaat? Wil ook erg graag vrienden blijven
* Wanneer ga je je beter voelen?

Vooral de eerste vraag speelt door mijn hoofd.. Voel gewoon dat ik ondanks dat ik dacht dat we veel verschillen hadden dat ik erg veel van hem houdt
Ik heb een relatie van 16 jaar beëindigd en dat voelde direct helemaal goed.
Contact opnemen, dat hangt af van wat jullie hebben afgesproken en hoe je uit elkaar gaat. Tenzij je bv kinderen hebt of beiden als goede vrienden verder wil vind ik het persoonlijk niet nodig om contact op te nemen of te houden.

Je hebt de relatie niet voor niets verbroken toch?
Wat je mist kan de gewoonte en vanzelfsprekendheid zijn, maar weet dat je zonder hem ooit ook prima leefde.
Je had als je zoveel van hem houd de verschillen natuurlijk ook kunnen accepteren. Mensen zijn nu eenmaal verschillend. Je bent ook ooit verliefd op hem geworden met deze verschillen.
Ik kan me voorstellen dat als je écht niet met bepaalde verschillen kunt leven, de liefde verdwijnt.
Maar jij zegt dat de liefde er nog Is. Waarom dan uitmaken ipv het accepteren?
Wat zijn deze verschillen waar je zo'n moeite mee hebt?
Is er iets dat je kunt veranderen waardoor je er wellicht zelf anders tegenaan gaat kijken?

Je klinkt ook wat jong, klopt dat?
Dan zijn verschillen soms ook noģ wat moeilijker te accepteren.
Maar veel keuzes heb je niet.
Of accepteren en weer samen zijn.
Of uithuilen en hem vergeten en iemand zoeken die beter bij je past.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Je kan bepalen of je een goede keuze hebt gemaakt wanneer de eerste paniek en het verdriet zijn geluwd. Geef het een maand.
Vrienden kun je pas worden als je voelt dat het een goede keuze was om te stoppen.
Weet je nog waarom je het hebt uitgemaakt?
Ik ergerde mij te vaak aan punten waardoor ik zelf vind dat ik ook niet altijd even aardig voor hem was. Laatste tijd minder zin om af te spreken alleen nu het over is denk ik alleen wat heb ik weggegooid.. Ik twijfelde echter al wat langer en het ging maar niet weg
Iedereen is anders en er is geen handleiding voor je gevoel. We kunnen moeilijk voor jou bepalen wanneer je je beter gaat voelen. De 1 na 10 sec en de andere pas na jaren. Je zult er zelf achter moeten komen.
Ik zou zelf je plan om vrienden te blijven voorlopig even laten rusten. Het is nogal onaardig om iemand te dumpen en dan vervolgens net zoals altijd contact te blijven zoeken, alleen maar omdat jij dat fijn vindt. Succes. Je zal deze keus niet voor niets gemaakt hebben.
anoniem_377530 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 15:51
Reden: Interpunctie
3.70% gewijzigd
Hoezo wil je vrienden blijven? 9 van de 10 keer werkt dat niet.
Vaak zeggen mensen dat alleen maar omdat ze verlangen naar hoe het ooit was, maar je hebt het niet voor niks uitgemaakt toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven