Gezondheid alle pijlers

leven met pijn: wie praat er mee?

24-04-2008 12:05 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,

IK heb endometriose en daardoor zo goed als dagelijks pijn. Deze pijn beïnvloed mijn dagelijks gebeuren. Niet dat de pijn mijn leven beheerst (of zou moeten beheersen), maar het is er wel. Door de pijn heb ik minder energie, waardoor ik minder kan, of dingen zelfs moet laten. Tevens zit ik momenteel in de ziektewet.

Nu ben ik bezig mijn leven weer vorm te geven. Wat kan ik wel, wat kan ik niet? Waar liggen de grenzen? Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe zorg ik dat ik niet zoveel beweeg dat mijn pijn toe neemt, maar ook niet zo weinig dat ik in een spiraal naar beneden kom?

Ik merk dat ik het best moeilijk vind soms om de balans te vinden. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee kampen, en die samen met mij op een constructieve wijze hier willen schrijven over het wel en wee van het aanpassen aan een leven met pijn (of vermoeidheid: ook dan moet je je leven aanpassen natuurlijk). Elkaar tips geven, harten onder riemen, soms een schop onder de kont, dat soort dingen!
Ken ik jou nog van Forumgirlz Olijfje? Oei.. sorry, maar dat ben ik een beetje kwijt. Maarja, FM dus. Niet in die mate als jij hebt, gelukkig. Ik moet er ook nu echt over met m'n man gaan praten. Die gelooft wel wat, maar weet geloof ik niet alles wat ik nou echt heb. Vond van de week ook, dat ik een baan van 32 uur niet af moest blazen. Ik werk nu 28 uur en heb klachten, dan lijkt me méér werken niet handig. En dat ik deze week elke avond om half 10 naar bed ging, vond hij ook niet gezellig. Ik ook niet, trouwens.

Maar als ik dan lees dat bij jou de klachten sterk verergerden door teveel te doen, dan zet me dat wel even weer met beide benen op de grond. Het ging vandaag namelijk erg goed, en dan denk ik toch al snel "het valt wel mee" Hmm

Krijg je wel een betere stoel Lieske? Of moet je het hier nog lang mee doen?

Ik ga maar eens naar bed. Morgenavond een feestje, die pas om 21 uur begint. Elvis keek me al angstig aan "wat zal ze zeggen" maar hee.. tot nu toe ging ik altijd naar dat soort zaken, ik ben niet van de één op andere dag doodziek, toch?

Nog niet, in elk geval
Later is nu
quote:Krijg je wel een betere stoel Lieske? Of moet je het hier nog lang mee doen?

Nee, gelukkig krijg ik een nieuwe! Realiseer me ineens dat ik hier het goede nieuws nog niet heb verteld: de hoepelondersteuning, de vering én een kofferbakliftje zijn toegekend! Aanstaande maandag heb ik een afspraak voor nog een passing en om te bekijken welk liftje geschikt is.

Zit alleen een klein beetje in mijn maag met het feit dat ze proberen er nu een stoel door te drukken die niet echt geveerd is, maar in plaats daarvan een soort kantelsysteem bij de voorwielen heeft. Tuurlijk ben ik bereid die uit te proberen, maar ik kán me niet voorstellen dat die in dezelfde mate schokken opvangt als de geveerde stoel die ik geprobeerd heb. Nu maar hopen dat de indicerend ergotherapeut dat ook inziet...
Wie weet, misschien is dit nog beter?

Fijn dat alles goedgekeurd is, in elk geval!
Later is nu
Nee, dit is zeker weten niet beter... De stoel die ik heb uitgeprobeerd, is op vier punten geveerd en vangt daardoor in hoge mate schokken op. De stoel die ik ga proberen, heeft niet eens echte vering, maar een systeem waardoor alleen de voorwielen een soort kantelbeweging maken bij het op- en afrijden van drempels en stoepen. Kan zelfs op een al geveerde stoel worden geplaatst. Onder je kont dus geen vering.
Ter illustratie:

De stoel met vering:

vs de stoel waarmee Welzorg komt (zoek de vering):

http://www.millercare.co.uk/images/K4.jpg

En écht, die vering is onontbeerlijk. Scheelt een hoop (sub-)luxaties en pijn.
Jeetje je hebt ook een tijdje last van forummoeheid en ze veranderen gelijk maar vanalles. Datum onder de avatars, kriebeltje over de O.

Lies wat fijn dat je een rolstoel krijgt! Heerlijk zeg! Balen dat je buik nog altijd niet meewerkt. Mag je alleen geen staalpillen of sowieso geen ijzer? Als hulpmiddel is er roosvicee Ferro, bevat ijzer. Mierzoet, maar in wat sinaasappelsap is het prima te doen.

Heb slechts vluchtig terug gelezen dus ik zal maar geen poging doen om op iedereen te reageren

Hier gaat het redelijk, lijf houdt zich aardig en ik heb ook het idee dat de andere pijnstillers toch beter werk doen dan de vorige. Blijf pijn houden maar het is beter te behappen dan voorheen. Voel me nu wel een wandelende apotheek met al die pillen (en dan valt het nog reuze mee hoor. 's ochtends met anticonceptie erbij 2 en 's avonds 3) maar voor een persoon die het liefst niks gebruikt is het gevoelsmatig wel veel .

Nieuwe tv is eindelijk gearriveerd (na 2,5 maand) en dat is nog best wennen zo'n groot plat scherm. Kon laatst zelfs lezen wat iemand op zijn hand had geschreven Dat ben ik niet gewend.

Zo zal nu eens broer helpen met zijn sollicitatiebrief.

Ow en Roos in dat ziekenhuis heeft een behoorlijk deel van mijn familie gelegen en ben ik zelf ook vaak bij de kinderarts geweest Sterker nog op de dag dat het beestje is ontdekt liep ik er langs om naar de tandarts te gaan, die niks heeft gedaan want hij vond de wonden van de kiezen die getrokken zijn nog te onrustig om nu te gaan behandelen...
Ja, dan ziet die vering er toch een stukje comfortabeler uit, Lieske

Kriebeltje op de O was me nog niet opgevallen Caylinn

Beestje in ziekenhuis drong ook eerst niet tot me door..

Nu wel.. lief klein beessie
Later is nu
Lies, je moet wel eerlijk zijn tegen Dreamer. De 1e pic dieje gepost hebt is i.m.h.o. niet mooi kaal en esthetisch niet erg verantwoord gestyled. Om nog maar te zwijgen over het even een zitkussen in de stoel mikken voor je een publicatiefoto maakt. Kan beduidend beter. Heb dat type irl nimmer zo mwah gezien als op de standaard verkoop pic.

Moet eerlijk zeggen dat je me positief verbaasd met die 2 winkels! Na alles wat er de laatste tijd gebeurd is, nu al 2 winkels gedaan? Petje af!

Een bril voor Dreamer, svp. De flubbers waren je nog niet opgevallen? Wow.

Dat is je forummoeheid-straf, Cay. Gefeliciteerd met eindelijk ook irl de tv hebben mogen verwelkomen, veel kijkplezier! Weet je zeker dat het de wonden waren en niet het beessie?

Hier een twijfeldagje. Heb kaartjes voor U2 gescoord, maar twijfel nog erg. De arena is niet een geluidstempel zullen we maar zeggen. Nu is dat nog wel redelijk te doen met bijv. veldkaarten of bepaalde lokaties tribune. Maar helaas, geen rolstoelpodium op het veld, dus verplicht tribune. En laten die plaatsen nu net enorme last te hebben van het arena-geluid-weerkaats-effect. Zitten bovenaan de eerste ring, en met de 2e ring die er overheen hangt is dat vragen om weerkaatsen. Tel er de behoorlijke prijs bij op en ik twijfel of ik wel of niet zal gaan.

Omdat het twijfeldag is, twijfel ik ook over een koffer of tas. Ik moet voor September iets anders hebben voor mijn handbagage. De acculader is een oncourant formaat en past niet in mijn huidige handbagage. Ik wil niet met een 2e iets moeten slepen alleen voor die lader gezien het zware gewicht ervan. Dus dan maar aan andere handbagage waar ik standaard alles in 1 keer kwijt kan. Maar ja, wat. Heb grofweg 3 opties op het oog. Een trolleytas met versteviging aan zijkanten en onderkant. Oogt leuk, merk met goede reputatie, rits is handig om even snel dingen te pakken en bij gereedschap te kunnen, maar tegelijkertijd oogt het ook kwetsbaarder en ís een tas natuurlijk ook minder beschermend.

Of een koffertrolley. Handig, ongeveer 50% meer inhoud dan de tas, maar de look is nogal.... uitgesproken. Minpunt; een koffer is minder makkelijk even snel open en dicht trekken voor het gereedschap, zooi aan boord etc.

Of koffertrolley 2. Leukere print, maar zelfde inhoud als tas. Is wel expendable en dan 25% meer inhoud. Maar oogt natuurlijk minder mooi als 'ie ge-expand is.

Qua prijs allemaal hetzelfde laken een pak. Kortom, nog maar eens even een tijdje over twijfelen en peinzen voor ik een keuze maak. Moet toch ook eerst nog weer eens even sparen, heb deze maand weer meer dan genoeg geld uit gegeven.
vandaag ga ik van alles kunnen
Ha Cay, leuk dat je ook weer even boven komt drijven! Mooi dat 't met de nieuwe pillen redelijk goed gaat.

Maarre... 2,5 maand wachten op een tv?? Heb je zo'n exclusief modelletje uitgezocht ?

Roosvicee ferro heb ik inderdaad ook, maar ik werd al gewaarschuwd dat je daar ook last van kunt krijgen als je niet tegen staalpillen kunt. Zelfde geldt voor floradix. Blijft een beetje uitvogelen wat goed valt en wat niet.

Was inderdaad een flinke uitspatting, Roos, die winkels. Maar wel heeeeerlijk!

Gaaf van die kaarten van U2 (kwam je er een beetje door?), maar het geluid in de Arena is inderdaad bagger. Staat bij mij garant voor migraine, dus mocht je de kaarten kwijt willen, kun je ze niet aan mij slijten .
Was het maar een exclusief modelletje, dan viel zo lang wachten nog wel mee. Oude was kapot, dus ter reparatie aangeboden, binnen paar dagen duidelijk dat oude niet meer te repareren viel. Moesten we doorgeven welke nieuwe we dan wilden, want nog garantie op oude. ZO gezegd zo gedaan, dachten we....

Was niet aan hoofdkantoor of leverancier doorgegeven welke we wilden . Frut nog maar een keer dan. Toen wel doorgegeven, maar gezeur over hoeveel we moesten bij betalen. Toen dat eindelijk duidelijk was (heeft serieus een maand geduurd) ging er vanalles mis met afspraken maken, wederom afspraak over bij betalen niet duidelijk, duurde het eeuwen voor leverancier tv had afgeleverd. 't Leek meer een soap oid

Nee geen beestje Roos, ik liep alleen langs het ziekenhuis, hoefde er niet naar binnen

Kan me voorstellen dat je twijfelt Roos, ben tijd geleden bij Metallica in Gelredome geweest, maar daar waar wij zaten was geluid ronduit bagger

Heb nu trouwens kaarten voor een festival in Goffert, wederom Metallica, met nog wat bands. Ga er ook dit keer weer met broer naar toe, wordt beetje broer-zus ding. Dit is de derde keer dat we samen Metallica gaan zien
Jeetje wat een gedoe rond een tv

Heb je al die tijd ook zonder gezeten? Mag ik toch niet hopen.
Later is nu
Wat een bedrijvigheid hier.

Lieske, kun jij met die hoepelondersteuning overweg? Red je het zonder elektrische ondersteuning?

Ik ga morgen in het revalidatiecentrum weer verder met de juiste hulpmiddelen vinden.
Ha Livre,

Zonder elektrische ondersteuning kan ik niet hoepelen, dus ik ben altijd afhankelijk van ouders en andere duwgeiten (mag de term wel lenen, he Roos ) als ik eropuit wil. Revadoc en ergotherapeute verwachten dat ik met de hoepelondersteuning wél goed uit de voeten kan, omdat je nauwelijks kracht hoeft te zetten en een veel kleinere beweging hoeft te maken. Vanmiddag ga ik het pas voor het eerst uitproberen, dus ik hoop maar dat het inderdaad net zo goed bevalt als de verwachting is. Ik laat het je nog weten!

Hoe gaat het met de revalidatie?
He meiden!

Dreamer, mooie foto!

En verder... wil ik eigenlijk op jullie allemaal reageren maar is mijn hoofd een beetje een wattebol dus niet zoveel te zeggen geloof ik

Cay, fijn dat je tv er is! En Lieske, ik heb het idee dat het wat beter gaat,klopt dat? Je klinkt weer wat (iesiepietsie) energieker!

Hier een beetje de balen. Van mijn lijf. En niet eens vanwege de pijn . Weet het wel hoor: ontzwangeren bladiebla, maar ik wil gewoon mijn kleren weer aan. Qua kilo's hoef ik er nog maar één kwijt, maar qua maat ben ik twee tot drie maten gegroeid. En dat vind ik stom. IK weiger maat 46 te kopen (vooralsnog). Dus ben nu maar voornemens mijn crosstrainer eens af te stoffen.

Maar goed: verder moet ik niet zeiken. Het gaat goed, ik ben het hele huis aan het opruimen en dat lukt. En dat is me al twee jaar zéker niet gelukt. Dus je kunt je voorstellen hoeveel er weggegooid wordt .
Kijk, elektrische ondersteuning, dat zegt me nog wat, maar hoepelondersteuning? En elektrische hoepelondersteuning?

Lekker Roque, dat het zo goed gaat.

Ik heb verder een leuke en drukke dag gehad en nu KOPPIJN

heb zin om heel hard te gillen en boos te worden, maar dat helpt zo weinig. Daarom kom ik hier even klagen Net even in bed gelegen en nu naar zwembad. Ik zwem elke week met vriendin en heb nu geen zin in af te zeggen. Meestal gaan we ook in bubbelbad, en daar heb ik errug veel zin in

Toedels
Later is nu
Ik hoop dat je er een beetje van opknapt dreamer! En stom is dat he, dat leuke dingen óók zoveel energie kosten, naast de positieve boost die het ook geeft.
Is het zwemmen weer bevallen, Dreamer? Hoepelondersteuning, niet te verwarren met de hoelahoep-ondersteuning die ik in de jaren '80 had. Een hoepel noem je de rim van een rolstoel. Niet dat rim je waarschijnlijk wel wat zegt. Als je kijkt naar het plaatje dat Lieske geplaatst heeft, kijk naar het grote wiel. Zie je die grote zwarte metalen 'ring' die naast het wiel loopt? Die herken je vast wel als zijnde datgene wat men vastpakt om rolstoel zelf voort te bewegen. Dat noemen ze een hoepel. Ondersteuning helpt daarbij, oftewel maakt het voortduwen van de hoepels lichter.

Rookje, relax. Silly girl, joh hoe oud is Frummel nu helemaal? Ik bedoel, ik kan me niet indenken dat het hele lijf als een halve transformer zo..........zap! in een korte tijd weer terug naar de oude proporties is. Floep! Het bekken weer in non-baar-stan. Zip! Buikhuid weer zo strak als gewoon. Moet dat niet gewoon ook nog wat tijd hebben qua breedte, omvang enzo? Ik vind het al heel netjes dat je al weer op het oude gewicht zit, chapeau!

Lieske, hoe is het vandaag gegaan? Jij mag mijn duwgeit lenen als ik jouw james-bond-horloge mag lenen, deal? Wees niet bang, zal geen concertkaarten aan u proberen te slijten. Wel even een argh-momentje wat dat betreft. I.v.m. twijfel zaterdag nog bewust gevraagd of kaarten te annuleren zijn. Jaha, geen probleem hoor. Nee, geen verzekering voor nodig. Nog een keer gevraagd; zelfde verhaal. Kaarten geprint; staat netjes tekst op over alleen bij annulering voor concert geweest is geld terug naar orginele betalende rekening. Werd vandaag dus getipt, dus nog weer eens geïnformeerd; "nee, dan hebben we u verkeerd geïnformeerd, ze zijn niet te annuleren, dan moet u ze gewoon even op marktplaats verkopen". Logica, nietwaar?! Men wil de handel en wandel in kaarten tegen gaan, maar adviseren zelf doorverkoop. Tja.

Ik had vanmiddag even mijn vraagtekens bij mijn huisarts. Begin bijna te denken dat die man zijn 'knikkers aan het verliezen is'. Leuke speeltjes, mag ik een rondje in de stoel en nu vioolt hij weer over stenen en de hel. Of nou ja; Helse Steen. Tsk. Er groeit wildvlees in mijn stoma. Niet bepaald een handige plek natuurlijk, dus na overleg met de uro aanstippen die handel. Heb een stick meegekregen met zilvernitraat, schijnt dat ze het een helse steen noemen. Het zal wel, ik mag voor nu elke dag het wildvlees naar de hel proberen te bonjouren aan stippen en kijken of het gewenst resultaat oplevert.
Tell her Rosewoman! Ik heb Roque ook in een ander topic al proberen duidelijk te maken dat, hoewel ze het niet wíl, een lichaam toch moet ontzwangeren.

Arme Roque.. Kijk eerst eens hoe je er over een tijdje voorstaat, bijvoorbeeld wanneer je stopt met borstvoeding of zoiets. Geef het een (half) jaartje de tijd!

Koppijn is nog aanwezig, maar niet meer in hoofdletters. Zwemmen en bubbelen in bad hielp een beetje en maakte dragelijk, door slapen ging het dus niet over. Ik gok zomaar even dat de combinatie van laat feestje zaterdag en dan een drukke dag maandag geen goede is.

Rustige dinsdagochtend werkt redelijk, zometeen gemasseerd worden maakt het hopelijk af

Ah.. dus die hoepel kan óók nog weer ondersteund?

Ohwkee.. ben benieuwd of dat dan genoeg is voor Lieske
Later is nu
Jeetje Roos, heb jij weer. Wildgroei in de stoma
Later is nu
Roos (en Dreamer), ik weet dat je (jullie) gelijk hebben hoor. Verstandelijk. Ik denk dat mijn verwachting wat hooggespannen waren, omdat ik met Beer na een week al mijn gewone kleren aan kon. En mijn frustratie komt ook voort uit niet "een maatje groter", maar bijna drie maten groter bij een gewicht wat (zo goed als) gelijk is als voor de zwangerschap. Dat zie ik niet helemaal goedkomen . En tja, als ik moet wachten tot het stoppen met bv, dan kan ik maar beter over mijzelf heenstappen en maat 46 gaan kopen (heb met Beer 14 maanden bv gegeven en ben alleen maar gestopt omdat hij de borst niet meer wilde ).

Ach, het is ook geneuzel. Na mijn vorige zwangerschap kon ik wel in mijn kleding, maar ben ik erg gefrustreerd geweest over het zebravel wat achterbleef. Kennelijk moet er na een zwangerschap gewoon watr frustratie naar buiten bij mij en richt ik dat maar op onbelangrijke zaken

Lies, begrijp ik goed dat de gemeente je een minder geschikte rolstoelwil aanpraten? Ondanks de uitslag van de medische keuring? Wat vervelend! En nu? In bezwaar?

Roos, wat naar! Ik hoop dat de wildgroei snel op de vlucht slaat voor je "stick from hell" ! Ben trouwens benieuwd hoe een bepaalde meeting is verlopen en of je nog iets met mij tips hebt gedaan, maar daar bellen we wel even over

Dreamer, fijn dat je vandaag een wat rustiger dagje hebt. Hoop dat de hoofdpijn snel helemaal verdwenen is!

Cay, leuk dat je weer even boven komt drijven! Wordt het weer al iets beter voor je? De lente komt eraan, jippie! En ik heb er superveel zin in je te zien! (En Beer kijkt er naar uit om je zoon weer te zien )

Ambra, hoe is de verliefdheid ?
Cay, wat heerlijk dat jullie nu weer tv kunnen kijken, heeft wel lang geduurd zeg voordat het geregeld was!

Wat een gedoe telkens met gemeenten die een andere stoel aan willen meten ipv de meest geschikte stoel. Roos had er ook al zo'n gedoe mee.

Echt heel erg frustrerend lijkt me dat!

Hier een hangdag. Heb ontzettend veel pijn en ontstoken lichaam en ben daar bovenop nog eens heel heftig ongesteld. Bah.

Dus had bedacht dat we vanavond pizza uit de oven eten zodat ik kan blijven hangen.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Oh en Roque, dat je qua kilo's alweer op je oude gewicht zit is toch fantastisch?? Dat heb ik nooit meer gehaald.

Dus gaat vast goedkomen! Je lichaam moet alleen nog even de verspreiding van het gewicht verwerken en dat gaat niet in 1 dag.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ik kom ook weer even bovendrijven na twee uitputtingsslagen (gisteren passing rolstoel, vandaag allergietest). Totaal finaal leeggezogen nu, maar ik wil jullie het goede nieuws van gisteren niet onthouden:

- De hoepelondersteuning is echt fantastisch, nog veel fijner dan ik dacht. Je kan letterlijk met je vingertoppen de stoel voortbewegen, zo weinig kracht is er voor nodig. Was in het begin wel even wennen, kreeg spontaan een déjà-vu van een van mijn eerste rijlessen: het leek wel alsof dat ding er met mij vandoor ging in plaats van andersom . En dat was nog maar in standje 1!

- De stoel past in zijn geheel, d.w.z. met wielen eraan en zonder de rugleuning te hebben ingeklapt, in mijn auto én kan er met een liftje in getild worden. Helemaal goed dus!

De stoel zelf zat voor mij voor geen meter (sta daardoor nu nog letterlijk krom van de pijn) en van de vering merkte ik niet veel. Mogelijk kwam dat doordat er vering op zat voor mensen v.a. 65 kg, terwijl ik tien kilo minder weeg. De vering zat overigens wel onder het zitgedeelte i.t.t. wat ik dacht. Er komt een volgende passing waarbij de juiste vering erop zit en er voorvorkvering op wordt gemonteerd. Daarnaast wordt ook iemand van TNS uitgenodigd, zodat de stoel die ik als eerste geprobeerd heb er ook is en we een goede vergelijking kunnen maken.

Kortom, ze staan wel voor alles open

(Hoewel ik wel het idee heb dat ze erg blijven vasthouden aan de stoel uit het pakket; waarom zou je anders drie verschillende leverancier inschakelen voor resp. de stoel, de voorvorkvering en een andere rugleuning, terwijl een andere stoel van één leverancier perfect was qua zitting en vering?)

@ Roque, kan me alleen maar aansluiten bij wat hierboven is gezegd, al snap ik wel dat je baalt van drie maten groter. Geduld, geduld... (en je inderdaad over dat getal heen zetten en lekker nieuwe kleren kopen )

@ Roosvrouw, hmm, wildvlees... Ergens ook weer niet zo vreemd gezien de wondgenezing, littekenweefsel e.d. Of heeft het daar niets mee te maken? Hoe snel moet het dankzij dat aanstipgoedje weg zijn?

Wat een raar verhaal van die kaarten trouwens! Zo werken ze zwarte handel wel lekker in de hand.

@ Dreamer, lekker dat je ondanks de hoofdpijn toch kon zwemmen. En nu weer even rustig aan!

@ Jasmine, Blijf lekker hangen, en eet smakelijk in de pizza

Zo, nu ga ik slapen en kom ik de komende week mijn bed niet meer uit
Haihai

ben net heeeeerlijk gemasseerd door fysio.. hemels! We zijn niet aan vragen toegekomen, maar ik mag op dit moment niets extra's doen. Pas op de plaats. Toen ik zei daar wel moeite mee te hebben, was zijn commentaar "en dat is dus al een gedeelte van het probleem"

Ben zojuist begonnen in het boek "de pijn de baas" en vond hoofdstuk 1 behoorlijk confronterend. Misschien moet ik dát Elvis maar eens laten lezen. Legt precies de vinger op de zere plek(ken).

Heerlijk Jasmine.. diepvriespizza. Helaas zijn mijn eigen pizza's te goed, een diepvriesgeval wordt niet meer geaccepteerd. Zou nu wel een uitkomst zijn. Ik wilde een makkelijke (snelle) maaltijd maken, ivm spoorboekje weer, maar mis een aantal ingrediënten. Zou niet weten hoe e.e.a. nu op te lossen. (dus doe maar niets.. lekker handig)

Heb heeeerlijk in het zonnetje gezeten, buiten. Wat een záligheid!!

Sterkte met je pijn en ontstekingen ... helpt het zonnetje jou wat?

Ben wel met Jasmine eens, dat de lui van de handtekening erg moeilijk doen, terwijl jij gewoon weet welke stoel de beste is en dat die gewoon voorhanden is, Lieske.. Iets zegt mij dat gelijk de goede stoel leveren goedkoper is, dan hier allerlei mensen bij halen, die misschien de niet helemaal goede stoel kunnen aanpassen tot dé goede stoel. Bureaucratie

En wat een uitvinding dan, die hoepelondersteuning!

Misschien komt de wijsheid nog Roque!

Geniet lekker van frummel en koop wat wijde zomerjurken. Geen soepjurkjen, gewoon wat wijdere jurken. Toen ik me heen had gezet over het getal, ging ik afvallen (dus kon ik maat 46 weer weggeven )

Trouwens, ik héb nog een paar zomerbroeken in die maat. Gekregen van een lieve tante, maar zijn me iets te wijd. Iets voor jou? Een paar dunnen katoenen broeken, ook kniebroeken. Dus al geschikt voor de zomer.
Later is nu
Lies, als ze er zo open voor staat dan blijf ik bij mijn overtuiging dat het in 1 beoordelingsroute uiteindelijk tot een goed einde zal komen. Die stoel verkoopt zichzelf wel en gezien het feit dat zij niet alle deuren dicht heeft staan zal ze dat ook merken. Waarom zo hameren op verzamelzooi? Het hoort niet zo, maar ik zeg dat geld een rol speelt. En dan nog niet eens zo zeer uiteindelijke prijs die de gemeente voor jou moet gaan betalen, maar wat er te verdienen valt voor Welzorg. Te vaak speelt dat een rol. Maar goed, dat heb je me al meer horen zeggen. Als ik het goed heb was dit een 1-punts vering onder de kont, of niet?

Ben benieuwd wie er bij deze passing aanwezig zal zijn. M. , R. of toch W. Zou een leuke combi zijn als het W. zou zijn gezien zijn eigen gebruik van diezelfde stoel. Al maakt het uiteindelijk geen sik uit, alledrie zijn ze dusdanig onderlegd qua kennis en techniek dat komt wel goed.

Jas; Ongesteldheid sucks. Wat voor pizza gaat het worden?

Rook, lekker ding. Fijn dat je gewoon even iets moet hebben om te frustreren. Niet fijn om te frustreren, maar fijn alsin goed om te horen dat het meer dat is dan iets anders. Ik snap dat matengedoe wel hoor. Ga niet liegen en roepen dat ik zo happy peppy ben dat ik een 42 uit het broekenrek moet trekken of als ik naar dat onderstel gluur, terwijl mijn gewicht heel netjes is. Maar het is zo zonde om het een donkere wolk over andere dingen te laten worden. Dus negeer ik die cijfers en focus ik me op dingen die me wel zinnen. Tot ik weer even wil frustreren,

Maar ehm, meeting en advies? Meeting zegt me wel wat, maar advies? Peins me suf.

Dreamer, volgende keer dan maar wel feestje op zaterdag en maandag niet te veel druk? Zal wel niet heel realistisch zijn, he? Ontspan ze straks bij de massage, lekker.

Lieske, nah dat is een beetje de grap bij mij. Wild vlees zou niet 1-2-3 'moeten' ontstaan met die slechte wondgenezing. Maar ja, er moet wel meer niet mogen wat ook gebeurd met mijn genezing. An sich komt wild vlees behoorlijk veelvuldig voor bij mensen met een stoma, in welke vorm of soort dan ook.

Aanstippen is nog geen onverdeeld succes. Eerste stukje is nu foetsie na stipsessie van doc, das mooi. Maar het blijkt toch lastiger aanstippen dan gedacht. Links moet zeg maar aangestipt en rechts juist niet. Datgene wat niet mag, bescherm je door het in te smeren met vaseline. Ome dok heeft dat netjes gedaan. Aanstippen en klaar. Maar ehm, stoma vouwt bij rust weer dicht en dan blijven links en rechts elkaar raken. Op een of andere manier is daardoor rechts ook aangestipt en hoppa grijzige zooi. Moet dus nog even uit zoeken hoe aan te stippen zonder dat steeds gebeurd, zit ook niet te wachten op een perforatie rechts. Voor nu eerst een dagje rust, zoals ome dok al verwachtte reageert mijn stoma heftiger dan gemiddeld op aanstippen. Dus dat wordt eerst maar eens om de dag.

En nu maar weer eens verder met me verdiepen in cursusaanbod. Moet e.e.a. op poten zetten aan deskundigheidsbevordering. Leuk, maar gevalletje bomen en bos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven