Vasectomie partner
zondag 21 oktober 2018 om 03:24
Hoi,
Ik wil graag even mijn hart luchten.
Sinds 2 jaar heb ik een fantastisch leuke relatie.
Mijn vriend is 38 en ik 30.
Hij heeft 2 kinderen uit een eerder huwelijk van 9 & 7.
Deze wonen 24 dagen per maand fulltime bij ons.
Het legt enigszins druk op mijn vriend omdat hij een lichte vorm van autisme heeft.
Ik wil nog heel graag een kindje en droom er al heel lang van om moeder te worden.
Ook al voelen die andere 2 ook wel als eigen er is toch nooit een Moederdag en ik mag niet bij oudergesprekken etc zijn.
Nu heeft hij besloten een vasectomie te willen omdat hij 2 druk genoeg vind.
Ik heb het er heel moeilijk mee wat zich uit in huilbuien en onzekerheid.
Ben ik niet goed genoeg?,kan ik dit accepteren nooit een eigen kind?
Stel je voor hij gaat over 10 jaar bij me weg dan kan ik geen kinderen meer krijgen en is de kans verkeken...
Het voeld als falen
Ik wil niet bij hem weg..
Maar ik heb het echt zwaar...
Ik dacht ook echt na de operatie verwacht je dat ik je help?? Crepeer maar.
Hoe kan ik hier mee omgaan en word dit nog beter?
Ik wil graag even mijn hart luchten.
Sinds 2 jaar heb ik een fantastisch leuke relatie.
Mijn vriend is 38 en ik 30.
Hij heeft 2 kinderen uit een eerder huwelijk van 9 & 7.
Deze wonen 24 dagen per maand fulltime bij ons.
Het legt enigszins druk op mijn vriend omdat hij een lichte vorm van autisme heeft.
Ik wil nog heel graag een kindje en droom er al heel lang van om moeder te worden.
Ook al voelen die andere 2 ook wel als eigen er is toch nooit een Moederdag en ik mag niet bij oudergesprekken etc zijn.
Nu heeft hij besloten een vasectomie te willen omdat hij 2 druk genoeg vind.
Ik heb het er heel moeilijk mee wat zich uit in huilbuien en onzekerheid.
Ben ik niet goed genoeg?,kan ik dit accepteren nooit een eigen kind?
Stel je voor hij gaat over 10 jaar bij me weg dan kan ik geen kinderen meer krijgen en is de kans verkeken...
Het voeld als falen
Ik wil niet bij hem weg..
Maar ik heb het echt zwaar...
Ik dacht ook echt na de operatie verwacht je dat ik je help?? Crepeer maar.
Hoe kan ik hier mee omgaan en word dit nog beter?
zondag 21 oktober 2018 om 09:51
Crepeer maar? 
Wees eens heel eerlijk: is dit, los van zijn niet-nog-een-kind-wens, wel de ideale situatie om een kind te krijgen? 24/30 dagen 2 oudere kinderen in huis, een toekomstige vader die niet teveel prikkels kan hebben, autist is (wat een bijzondere diagnose trouwens 'lichte vorm van autisme', is dat een officiële diagnose?), en een moeder (jij dus) die nu al haar eigen kind belangrijker vindt dan de 2 kinderen die er al zijn.
Je zult moeten kiezen, je kinderwens of een relatie met deze man. Ze zijn niet te combineren blijkbaar. En dat is zijn goed recht, dat hij niet nog een kind wil. Het is jouw goed recht om dan een andere man te zoeken.
Wees eens heel eerlijk: is dit, los van zijn niet-nog-een-kind-wens, wel de ideale situatie om een kind te krijgen? 24/30 dagen 2 oudere kinderen in huis, een toekomstige vader die niet teveel prikkels kan hebben, autist is (wat een bijzondere diagnose trouwens 'lichte vorm van autisme', is dat een officiële diagnose?), en een moeder (jij dus) die nu al haar eigen kind belangrijker vindt dan de 2 kinderen die er al zijn.
Je zult moeten kiezen, je kinderwens of een relatie met deze man. Ze zijn niet te combineren blijkbaar. En dat is zijn goed recht, dat hij niet nog een kind wil. Het is jouw goed recht om dan een andere man te zoeken.
zondag 21 oktober 2018 om 10:00
Vertrek vandaag nog, hier ga je ongelukkig van worden. Nu ben je nog jong zat om je eigen gezin te krijgen, over een paar jaar wordt het al lastiger en met 40 is je kans praktisch verkeken inderdaad.
Uit alles blijkt dat jou kinderwens sterk is en hij zeker is van zijn zaak om het bij de 2 die hij al heeft te houden. Jullie matchen niet (meer?). Heel pijnlijk en voor deze situatie is er helaas geen compromis.
Kies voor jezelf.
Uit alles blijkt dat jou kinderwens sterk is en hij zeker is van zijn zaak om het bij de 2 die hij al heeft te houden. Jullie matchen niet (meer?). Heel pijnlijk en voor deze situatie is er helaas geen compromis.
Kies voor jezelf.
zondag 21 oktober 2018 om 10:02
Dat is niet zo gek hoor.Marana-- schreef: ↑21-10-2018 09:51Crepeer maar?
Verder vind ik het verstandig van je vriend dat hij zijn grenzen kent.
zondag 21 oktober 2018 om 10:03
En wat zegt jouw vriend over jouw verdriet hieromtrent?
Op dit moment heb je 2 opties: bij hem blijven zonder uitzicht op een kind van jezelf. Relatie beëindigen en de optie op een eigen kind open houden. Meer smaken zijn er niet.
Sterkte.
Dit is een heel lastige keuze. Ik ben uiteindelijk vertrokken.
Op dit moment heb je 2 opties: bij hem blijven zonder uitzicht op een kind van jezelf. Relatie beëindigen en de optie op een eigen kind open houden. Meer smaken zijn er niet.
Sterkte.
zondag 21 oktober 2018 om 10:05
Ben ik niet goed genoeg? Dit gaat niet om jou, maar om een kind, dat je partner niet wil omdat hij het al zwaar genoeg vindt met de twee kinderen die er al zijn.
Dit gaat ´m niet worden.
Ik zou er nu mee stoppen nu je nog jong genoeg bent een andere partner te vinden waarmee je wel een gezin kan stichten.
Dit gaat ´m niet worden.
Ik zou er nu mee stoppen nu je nog jong genoeg bent een andere partner te vinden waarmee je wel een gezin kan stichten.
zondag 21 oktober 2018 om 10:06
Als je zelf tegen de 40 aanhikt, al 2 kinderen hebt en vervolgens iets begint met een kinderloze dame die een stuk jonger is kan je verwachten dat er vroeg of laat een kinderwens opduikt. Had hij ook zelf even rekening mee kunnen houden.
zondag 21 oktober 2018 om 10:09
en dus moet hij er maar in mee gaan?
Ik vind het heel bijzonder dat de kinderwens blijkbaar nooit ter sprake is gekomen.
En ik vind de uitspraak 'ben ik niet goed genoeg' heel veelzeggend. TO betrekt dit op zichzelf, heeft geen oog meer voor de situatie.
zondag 21 oktober 2018 om 10:10
Eens. Wat een kleutergedrag in de OP.
zondag 21 oktober 2018 om 10:12
Zou zomaar kunnen dat hij dat vanuit zijn autisme niet helemaal bedacht had? (Ik zeg maar wat hoor).
En hebben jullie dit dan niet eerder besproken? Na pak um beet, een keer of vijf daten?
Als ik de boosheid en teleurstelling in jouw post lees dan zou ik zeggen, kies voor je eigen geluk. Daar zijn nog drie andere mensen ook bij gebaat.
zondag 21 oktober 2018 om 10:16
Nee dat zeg ik niet. Stel je voor. Dan zit je met een vader die een ongewenst kind heeft.
Maar ik vind het wel bijzonder dat zo'n mannen dan gaan voor een jong ding en dan na een paar jaar besluiten dat ze geen kinderen meer willen. Nou dat maak je dan maar duidelijk aan het begin van de relatie. Als je nagenoeg 40 bent dan ben je daar wel uit denk ik zo.
Als dit nu een jonge snaak zou zijn die besluit dat kinderen überhaupt niks voor hem zijn dan is het iets anders.
zondag 21 oktober 2018 om 10:20
Je hebt twee keuzes: Blijven en accepteren dat je bij hem nooit kinderen zult krijgen. Of weggaan en op zoek gaan naar iemand die ook nog kinderen wil. Een kind is niet iets wat je er zo maar even bijneemt, dat is een serieuze verantwoordelijkheid en hij wil er geen meer. Dat is zijn goed recht. Accepteren dus (en gedraag je dan als een volwassene en niet als een stampende kleuter) of je conclusies trekken.
zondag 21 oktober 2018 om 10:22
Bearnaise schreef: ↑21-10-2018 10:16Nee dat zeg ik niet. Stel je voor. Dan zit je met een vader die een ongewenst kind heeft.
Maar ik vind het wel bijzonder dat zo'n mannen dan gaan voor een jong ding en dan na een paar jaar besluiten dat ze geen kinderen meer willen. Nou dat maak je dan maar duidelijk aan het begin van de relatie. Als je nagenoeg 40 bent dan ben je daar wel uit denk ik zo.
Als dit nu een jonge snaak zou zijn die besluit dat kinderen überhaupt niks voor hem zijn dan is het iets anders.
Hij was 36 toen ze een relatie kregen, nu 38. Prima leeftijd voor een man om kinderen te krijgen.
zondag 21 oktober 2018 om 10:22
Kan best zijn dat autisme een extra bezwarende factor is (ben er niet bekend genoeg mee om hierover te oordelen) maar elke man zonder kinderwens is een slechte kandidaat voor een vrouw met kinderwens.
zondag 21 oktober 2018 om 10:25
Inderdaad. Dus bij TO gingen er geen alarmbellen af. Daardoor zit ze nu in deze situatie.
Het is dus aan de man in kwestie om zsm aan te geven dat er wel een probleem is.
zondag 21 oktober 2018 om 10:25
Als ik je OP lees denk ik dat je er spijt van krijgt als je bij hem blijft en geen kinderen krijgt. Als je bij hem weg gaat heb je ook geen garanties natuurlijk maar met deze man zijn kinderen dus uitgesloten. Neem je tijd om een beslissing te nemen en probeer hem niet met manipulatie zo ver te krijgen toch aan kinderen te beginnen. Als jij wel kinderen wil en hij niet meer dan zal dit tussen jullie in blijven staan. En uiteindelijk voel jij je onrecht aangedaan.