Stiefmoeder_Mee roddel toppic
woensdag 24 oktober 2018 om 17:22
TO trapt doorgaans af, dus wat maakt jouw stiefmoeder zo'n kreng?
Ik had er ook één. Die heeft er o.a. voor gezorgd dat ik op mijn 15e het huis werd uitgezet. Niet op straat gezet, dat niet, ze had al heul snel een plekje voor me in een jeugdhuis. Maar goed, pa was geen haar beter en deed vrolijk mee, dus tja. Irritant en krengerig genoeg?
Verder valt er niks te roddelen, is al zo lang geleden, dat ben ik nu wel kwijt.
Ik had er ook één. Die heeft er o.a. voor gezorgd dat ik op mijn 15e het huis werd uitgezet. Niet op straat gezet, dat niet, ze had al heul snel een plekje voor me in een jeugdhuis. Maar goed, pa was geen haar beter en deed vrolijk mee, dus tja. Irritant en krengerig genoeg?
Verder valt er niks te roddelen, is al zo lang geleden, dat ben ik nu wel kwijt.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 24 oktober 2018 om 17:36
woensdag 24 oktober 2018 om 17:56
Ik heb een hele leuke stiefvader en die ook een hele leuke opa voor mijn kinderen is. Zelf had hij al jaren geen contact meer met zijn eigen kinderen en ik was bang dat als hij dat wel kreeg dat hij ons dan liet vallen maar hij behandeld zijn eigen kinderen en mij en mijn broers hetzelfde en heeft er ook voor gezorgd dat we onderling ook veel contact hebben ( stief en eigen kinderen dus). Sinds kort heeft hij een nieuwe vriendin ( mijn moeder is een aantal jaar geleden overleden) en om eerlijk te zijn doet mij dat best wel verdriet en ben ik ook een soort jaloers al snap ik hem natuurlijk heel goed en wens ze het beste toe. Zijn nieuwe vriendin is ook erg aardig.
woensdag 24 oktober 2018 om 18:09
woensdag 24 oktober 2018 om 18:17
Ha! Ik doe gezellig mee hoor. Topic met een vette knipoog toch? Mijn stiefvader is een schat. Mijn stiefmoeder is tegenwoordig best aardig te pruimen sinds ze dement is en in het verpleeghuis zit.
Voor de rest is daar weinig aan verloren.
Groot leeftijdsverschil trouwens TO, tussen je vader en stiefmoeder?
Voor de rest is daar weinig aan verloren.
Groot leeftijdsverschil trouwens TO, tussen je vader en stiefmoeder?
woensdag 24 oktober 2018 om 18:46
Zo iets als dit eigenlijk. Maar dan stiefvader die op mijn 12e zei dat hij alleen wilde blijven als ik eruit ging. Dat won hij.Grobbekuiken_ schreef: ↑24-10-2018 17:22TO trapt doorgaans af, dus wat maakt jouw stiefmoeder zo'n kreng?
woensdag 24 oktober 2018 om 19:12
Ik heb een heel lieve, zorgzame stiefvader (die ook nog eens prima door een deur kan met mijn eigen vader - geen haat en nijd hier). Mijn moeder heeft met hem geLAT tot al hun kinderen uit huis waren. Daar ben ik ze allebei nog steeds dankbaar voor.
Mijn vader heeft af en toe een vriend of vriendin. Die zie ik nooit als “stief” maar ik kan er doorgaans prima mee overweg.
Mijn vader heeft af en toe een vriend of vriendin. Die zie ik nooit als “stief” maar ik kan er doorgaans prima mee overweg.
woensdag 24 oktober 2018 om 20:29
Heb je het niet gewoon over de vriendin/partner van je vader? (partner =indien ze bv getrouwd zijn, of samenwonend).
Je bent allang een volwassen vrouw met je 26 jaar, dus hoezo 'stiefmoeder'?
Ze is niet je stiefmoeder. Ze is de vriendin/partner van je vader. En je mag van alles van haar vinden, dat doet er helemaal niet toe. Niet echt.
Je vader heeft een relatie met haar. Daar heb je niets van te vinden. Jammer als het niet klikt met haar, maar je hebt hun relatie, haar dus, maar te accepteren en je hoeft er verder niks mee. Zij staat los van de relatie vader/dochter en jij staat los van de relatie die hij met haar heeft.
Je bent volwassen, gedraag je daar ook naar. En als jij en zijn vriendin /partner al met elkaar te maken 'moeten' hebben, desnoods gedraag je je functioneel/beleefd maar je hebt nou eenmaal te respecteren dat zij de vrouw is van wie je vader houdt, zij van hem houdt en in zijn leven is.
Ze is namelijk geen concurrente! Ze is niet je stiefmoeder. Ze is de vrouw van wie je vader houdt. Of mag hij geen liefde meer hebben dan? Mag hij van jou geen vrouw meer lief hebben en moet hij maar zonder dat, omdat zijn - volwassen-dochter papa niet wilt delen en het niet kan hebben dat 'papa' een eigen leven en liefdesleven heeft? Kom je aandacht tekort van je vader, op je 26e? Daar kan je zelf wat aan doen, als je meer tijd met hem wilt doorbrengen, zonder zijn vrouw.
En ja, dat zou hij uit zichzelf moeten willen/doen. Maar daarin, dat moet hij doen en kan je haar niet in kwalijk nemen.
Is het zo dat ze zich overmatig bemoeit met jou of het contact met je vader in de weg zit, oké, dan heb je een punt. Maar dan moet je dat met je vader bespreken. Dan ligt dat aan je vader die te weinig aandacht heeft voor jou, te weinig tijd?
Daar heeft zij niets mee te maken en niets over te zeggen. Tenzij het hun relatie aangaat- en dan moet zij dat met hem bespreken!
Jij en zijn vriendin/partner hebben hem niet 'op te eisen', nee ook jij niet als volwassene.
Jammerdebammer dan voor je, dat je vader iemand heeft van wie hij houdt en die ook belangrijk voor hem is. Jammer zeg, dat je hem dat niet gunt en in je kinderachtige prinsessen-gedrag ( 'papa is alleen van mij!') blijft hangen. Je bent 26, get a life.
Je bent allang een volwassen vrouw met je 26 jaar, dus hoezo 'stiefmoeder'?
Ze is niet je stiefmoeder. Ze is de vriendin/partner van je vader. En je mag van alles van haar vinden, dat doet er helemaal niet toe. Niet echt.
Je vader heeft een relatie met haar. Daar heb je niets van te vinden. Jammer als het niet klikt met haar, maar je hebt hun relatie, haar dus, maar te accepteren en je hoeft er verder niks mee. Zij staat los van de relatie vader/dochter en jij staat los van de relatie die hij met haar heeft.
Je bent volwassen, gedraag je daar ook naar. En als jij en zijn vriendin /partner al met elkaar te maken 'moeten' hebben, desnoods gedraag je je functioneel/beleefd maar je hebt nou eenmaal te respecteren dat zij de vrouw is van wie je vader houdt, zij van hem houdt en in zijn leven is.
Ze is namelijk geen concurrente! Ze is niet je stiefmoeder. Ze is de vrouw van wie je vader houdt. Of mag hij geen liefde meer hebben dan? Mag hij van jou geen vrouw meer lief hebben en moet hij maar zonder dat, omdat zijn - volwassen-dochter papa niet wilt delen en het niet kan hebben dat 'papa' een eigen leven en liefdesleven heeft? Kom je aandacht tekort van je vader, op je 26e? Daar kan je zelf wat aan doen, als je meer tijd met hem wilt doorbrengen, zonder zijn vrouw.
En ja, dat zou hij uit zichzelf moeten willen/doen. Maar daarin, dat moet hij doen en kan je haar niet in kwalijk nemen.
Is het zo dat ze zich overmatig bemoeit met jou of het contact met je vader in de weg zit, oké, dan heb je een punt. Maar dan moet je dat met je vader bespreken. Dan ligt dat aan je vader die te weinig aandacht heeft voor jou, te weinig tijd?
Daar heeft zij niets mee te maken en niets over te zeggen. Tenzij het hun relatie aangaat- en dan moet zij dat met hem bespreken!
Jij en zijn vriendin/partner hebben hem niet 'op te eisen', nee ook jij niet als volwassene.
Jammerdebammer dan voor je, dat je vader iemand heeft van wie hij houdt en die ook belangrijk voor hem is. Jammer zeg, dat je hem dat niet gunt en in je kinderachtige prinsessen-gedrag ( 'papa is alleen van mij!') blijft hangen. Je bent 26, get a life.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
woensdag 24 oktober 2018 om 21:00
Ze loopt gewoon altijd te zeiken , dat we niet bij haar in de kast iets mogen pakken. Zelf geen drinken pakken kunnen. Onderzetters op de tafel...enzLucifer2018 schreef: ↑24-10-2018 17:36Ja. Leuk. Ik heb deze week wel een paar acties waar ik wat van vind. Maar ja. Misschien lezen ze wel mee. Of mijn familie.
Ik ventileer het wel thuis. Zonder geschreven woorden.
Maar ben benieuwd naar alle horrorverhalen.![]()
woensdag 24 oktober 2018 om 21:01
woensdag 24 oktober 2018 om 21:07
Nee hoor , die waren al jaren uit elkaar.Maartje2016 schreef: ↑24-10-2018 21:01Aaah, en heeft "dat kreng" er dan soms voor gezorgd dat je ouders niet meer bij elkaar zijn? Want dat verklaard een hoop, waarom je je na al die jaren nog als een opstandige puber gedraagd...