Mode & Beauty alle pijlers

Arganolie

25-10-2018 10:14 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Er zullen ongetwijfeld al heel veel topics over zijn maar wil toch graag lezen of dames dit gebruiken. Een maand of twee geleden dacht ik eindelijk “het” perfecte verzorgingsproduct voor m’n haar te hebben. Shampoo zonder sulfaten en andere rommel. Maar helaas is m’n haar nog steeds droog en pluizig. Als ik op arganolie Google zie ik door de bomen het bos niet meer. M’n kapper verkoopt het natuurlijk ook maar dat vind ik te duur. Gebruiken jullie het, hoe bevalt het en waar kopen jullie het?

Vast bedankt voor jullie reacties.
Ik gebruik nu ongeveer een halfjaar arganolie van de kruidvat (https://www.kruidvat.nl/kruidvat-morocc ... /p/3151499). Mijn haar ziet er nu mooier/gezonder uit en ik heb minder last van klitten.

Ik ben er dus heel blij mee!
Banaantjee schreef:
25-10-2018 10:23
Ik gebruik nu ongeveer een halfjaar arganolie van de kruidvat (https://www.kruidvat.nl/kruidvat-morocc ... /p/3151499). Mijn haar ziet er nu mooier/gezonder uit en ik heb minder last van klitten.

die is fijn en niet duur
smeer het op mijn benen
Die van het kruidvat is volgens mij maar een paar procent arganolie. Echte arganolie is vrij duur (dan betaal je minstens 15 euro voor zo'n flesje). Ik weet niet of het in de praktijk uitmaakt.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Banaantjee schreef:
25-10-2018 10:23

Deze heb ik hier ook staan, maar mijn haar wordt er erg vet van. Alsof het een laagje vormt om mijn haar ipv erin trekt. Ik gebruik zelf biosilk tegen het pluizen, wordt mn haar ook zacht van.
Niet ieder 'droog' haar heeft olie of vet nodig om te voeden, daarom wordt het bij sommige mensen weer vet i.p.v. zacht en gevoed. Het kan zijn dat je dan proteïne nodig hebt. Op facebook zit een no/low poo groep, daar kunnen ze je uitgebreid helpen bij je vraag. Wat je nu doet klinkt als Low poo (poo = shamPOO)
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Kijk eens op de website van johnbeerens.
Dank voor jullie reacties
Nog meer tips misschien? :-D
In de avond na het douchen doe ik er een versteviging in, een crème of mousse, ik wissel af. Dan mijn haar in een clip en zo laten opdrogen. In de ochtend een heel klein beetje nat spuiten, in model föhnen en dan jojobaolie.
Ik gebruik jojobaolie van de tuinen (H&B). Ik heb ook krullen (half lang model) en echt heel fijn, droog en pluizig. Ik neem 2 druppels (zo weinig heb je nodig) en wrijf dit in mijn handen en pak dan plukken en wrijf de olie dan aan de onderkant van mijn haar.
Misschien dat dit beter werkt voor je dan een spray dat je over je haar spuit.
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 19:41
26.79% gewijzigd
Dubbel
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 19:38
Reden: Dubbel
97.54% gewijzigd
Vieze vette slierten krijg je daarvan.
Soulsista schreef:
25-10-2018 19:37
Vieze vette slierten krijg je daarvan.

Als je teveel gebruikt.
Renee_XX schreef:
25-10-2018 19:24
In de avond na het douchen doe ik er een versteviging in, een crème of mousse, ik wissel af. Dan mijn haar in een clip en zo laten opdrogen. In de ochtend een heel klein beetje nat spuiten, in model föhnen en dan jojobaolie.
Ik gebruik jojobaolie van de tuinen (H&B). Ik heb ook krullen (half lang model) en echt heel fijn, droog en pluizig. Ik neem 2 druppels (zo weinig heb je nodig) en wrijf dit in mijn handen en pak dan plukken en wrijf de olie dan aan de onderkant van mijn haar.
Misschien dat dit beter werkt voor je dan een spray dat je over je haar spuit.
Deze twee dingen gecombineerd zijn logisch, he? Geen wonder dat je droog en pluizig haar hebt. Krullen föhnen en natspuiten droogt enórm uit.
Nou nee want als ik het niet doe zoals daar staat dan is mijn haar pluizig. Ik maak het een beetje nat (nevel) en föhn geen 10 minuten, hooguit 2 minuten om het even in model te brengen s morgens.
Nu is mijn haar pluisvrij en glanst het. Zonder dit is het een pluizebol.
JonathanStrange schreef:
25-10-2018 19:45
Deze twee dingen gecombineerd zijn logisch, he? Geen wonder dat je droog en pluizig haar hebt. Krullen föhnen en natspuiten droogt enórm uit.
Evenals mouse.
Ik heb 100% arganolie gekocht in een actie (iets met koude persing, donkere fles) Ik gebruikte maar 2 druppels, maar mijn haar gaat dan in slierten hangen. Nog geen enkele conditioner of masker enbolie gevonddn die mijn fluffy haar in bedwang houdt..... ik verspil mijn geld er niet meer aan -wel fijne olie voor de huid, maar dat kan goedkoper-
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Soulsista schreef:
25-10-2018 19:51
Evenals mouse.
Inderdaad. Sinds ik al deze dingen niet meer doe, zijn mijn krullen van nature niet meer pluizig, maar glanzend. Ik hoef er een stuk minder aan te doen. Vooral weinig wassen en geen rommel en gedoe... Wél arganolie, trouwens :)
Soulsista schreef:
25-10-2018 19:51
Evenals mouse.

Bij mij niet. Ik wissel af paar weken crème, dan paar keer mousse. Als je niet teveel gebruikt van dit alles is er niets aan de hand.
Arganolie doet helemaal niks bij mij heb nog 3/4 flesje staan van de arganwinkel mag je zo hebben .
Sinds kort gebruik ik deze icm de olie uit de lijn en dit doet wonderen voor mijn haar.
https://www.haarshop.nl/product/loreal- ... eam-125-ml

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven