Ervaringen booking.com, homeaway, tripadvisor
donderdag 25 oktober 2018 om 12:39
We zijn bezig een vakantiehuis te zoeken in Kroatië via booking.com, homeaway of tripadvisor. Wat zijn jullie ervaring met deze manier van vakantie boeken. Man vind het lastig aangezien huurders niet bij ANVR of SGR aangesloten zijn. Misschien is hij te wantrouwig of ik te goed van vertrouwen....wellicht kan ik hem overtuigen
donderdag 25 oktober 2018 om 13:08
Wij boeken regelmatig huizen of appartementen via Homeaway/VRBO en andere sites. Ook wel via Booking.com e.d.
Tot nu toe hebben wij geen problemen gehad hiermee. Mijn zus heeft in Frankrijk ook vaak een ski-appartement geboekt via Franse sites, ook altijd goed gegaan.
Wij hebben ook 2 x geboekt via Marktplaats maar zijn toen bij de mensen thuis geweest in Nederland. Een keer een probleem gehad. Er kwam een verstopping bij een huis in Spanje. Er bleken luiers in het toilet gegooid te zijn. Omdat wij jonge kinderen hadden kregen wij daar de schuld van. Natuurlijk gooien wij geen luiers door het toilet (ook de kinderen niet stiekem) . De eigenaar had geen contacten in Spanje en moest zelf naar Spanje vliegen. Niet erg handig als je zelf naar Spanje moet om een loodgieter te regelen. Ook stonden er zeer oude witte plastic tuinstoelen. Daar gingen er 2 van stuk puur omdat ze op waren. Helaas trokken ze die stoelen wel van de borg af.
Tot nu toe hebben wij geen problemen gehad hiermee. Mijn zus heeft in Frankrijk ook vaak een ski-appartement geboekt via Franse sites, ook altijd goed gegaan.
Wij hebben ook 2 x geboekt via Marktplaats maar zijn toen bij de mensen thuis geweest in Nederland. Een keer een probleem gehad. Er kwam een verstopping bij een huis in Spanje. Er bleken luiers in het toilet gegooid te zijn. Omdat wij jonge kinderen hadden kregen wij daar de schuld van. Natuurlijk gooien wij geen luiers door het toilet (ook de kinderen niet stiekem) . De eigenaar had geen contacten in Spanje en moest zelf naar Spanje vliegen. Niet erg handig als je zelf naar Spanje moet om een loodgieter te regelen. Ook stonden er zeer oude witte plastic tuinstoelen. Daar gingen er 2 van stuk puur omdat ze op waren. Helaas trokken ze die stoelen wel van de borg af.
donderdag 25 oktober 2018 om 13:45
Natuurlijk werken deze sites uitstekend. Dat kun je ook zien aan alle recensies die je bij iedere accommodatie gewoon kunt zien.
Bedenk echter wel dat er weinig culturen zijn, die zo truttig zijn, om een vakantiehuis een jaar van te voren te reserveren, zoals veel Nederlanders doen.
Dat wordt slecht begrepen en daar gaat het dan vaak ook mis.
in de rest van de wereld leven mensen gewoon niet in het volgend jaar. In een jaar kan er heel veel gebeuren en de kans is dan ook aanzienlijk dat er dingen veranderen. Een exploitant die er mee stopt, een nieuwe eigenaar die het niet snapt, noem het allemaal maar op.
Als je dus iets gaat boeken, doe het dan niet te lang van te voren en kijk vooral goed naar de recensies! Er is altijd aanbod genoeg.
Bedenk echter wel dat er weinig culturen zijn, die zo truttig zijn, om een vakantiehuis een jaar van te voren te reserveren, zoals veel Nederlanders doen.
Dat wordt slecht begrepen en daar gaat het dan vaak ook mis.
in de rest van de wereld leven mensen gewoon niet in het volgend jaar. In een jaar kan er heel veel gebeuren en de kans is dan ook aanzienlijk dat er dingen veranderen. Een exploitant die er mee stopt, een nieuwe eigenaar die het niet snapt, noem het allemaal maar op.
Als je dus iets gaat boeken, doe het dan niet te lang van te voren en kijk vooral goed naar de recensies! Er is altijd aanbod genoeg.
donderdag 25 oktober 2018 om 13:47
de grote lol van Booking vond ik juist dat je op reis kan gaan en per dag 's ochtends een lokatie kan zoeken & boeken, en zo een beetje kan ronddwalen zonder plan. Zalig!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
donderdag 25 oktober 2018 om 13:48
Goede ervaringen met booking punt com.
Vele mogelijkheden, oa selecteren in hotels waar honden toegestaan zijn.
Ik heb daarnaast ook gegoogled op reviews, als ik iets gevonden had.
Via google kunnen klanten ook revieuws en sterren geven.
Voorbeeld:
We kwamen in een hotel en daar bleek de keuken vermeld te staan in de Michelin gids.
4 gangen diners waren voortreffelijk.
Wij nemen altijd voor de zekerheid een creditcard mee + x hoeveelheid cash.
Vele mogelijkheden, oa selecteren in hotels waar honden toegestaan zijn.
Ik heb daarnaast ook gegoogled op reviews, als ik iets gevonden had.
Via google kunnen klanten ook revieuws en sterren geven.
Voorbeeld:
We kwamen in een hotel en daar bleek de keuken vermeld te staan in de Michelin gids.
4 gangen diners waren voortreffelijk.
Wij nemen altijd voor de zekerheid een creditcard mee + x hoeveelheid cash.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
donderdag 25 oktober 2018 om 15:20
Ik ook, idem, gaat altijd prima en ook in geval van annuleringen nooit problemen gehad. De andere 2 heb ik nooit gebruikt dus kan ik niks over zeggen.MinkeDeWit schreef: ↑25-10-2018 12:50Ik heb veel ervaring met booking.com, zonder uitzondering goede. Tegenwoordig kun je vaak tot het laatste moment annuleren en ik betaal sowieso altijd met creditcard zodat je ook die waarborgen hebt.
donderdag 25 oktober 2018 om 15:29
Dit doen wij vaak ook. Wij kijken wel vast de avond ervoor waar wij ongeveer verwachten te zijn en wat daar voor leuke hotels zijn. Wij zoeken dan even internet en boeken het via bv Booking.com. Ik heb wel ontdekt dat soms bij het hotel zelf ter plekke de prijs nog lager is.JollyRider schreef: ↑25-10-2018 13:47de grote lol van Booking vond ik juist dat je op reis kan gaan en per dag 's ochtends een lokatie kan zoeken & boeken, en zo een beetje kan ronddwalen zonder plan. Zalig!
Wij hadden een keer een hotel op Elba geboekt voor 1 nacht voor 58 euro. De normale prijs was 250 euro. Daar zat dan wel kamer, ontbijt en 3 gangendiner voor 2 personen in. Evengoed is 250 euro wel heeeeeeel veel. Wij betaalden dus maar 58 euro voor alles. De volgende dag wilden wij er nog een dagje bijboeken. Dat was geen probleem, het hotel vroeg dan wel de normale prijs. Wij zijn toen even naast de receptie gaan zitten om op Booking.com te boeken. De receptionist zei toen snel dat het bij haar ook wel kon voor die prijs.
Toch reserveren wij minimaal 1 maar nu soms al 2 jaar vantevoren voor een huis in Florida. De ligging van het huis is nl heel belangrijk en een huis met boot is goedkoper dan een huis huren en daarnaast apart een boot te huren. Veel gasten komen elk jaar terug en dan is het belangrijk om echt vroeg te zijn.
donderdag 25 oktober 2018 om 16:51
In Amerika juist hoger! Ik had dan op booking al gekeken of het motel waar ik stond kamers vrij had en hoe duur voor ik binnen stapte. Vroeg aan de balie naar de prijs en die gaven zo 20 dollar hoger op. Dus ik zei momentje en boekte voor hun neus online via m'n mobiel en kon inchecken voor het goedkopere tarief.veensteker schreef: ↑25-10-2018 15:29Dit doen wij vaak ook. Wij kijken wel vast de avond ervoor waar wij ongeveer verwachten te zijn en wat daar voor leuke hotels zijn. Wij zoeken dan even internet en boeken het via bv Booking.com. Ik heb wel ontdekt dat soms bij het hotel zelf ter plekke de prijs nog lager is.
donderdag 25 oktober 2018 om 17:15
Als je privé accommodatie als een appartement of vakantiewoning huurt, is er altijd het risico dat er iets tussenkomt.
Wil je meer zekerheid, dan moet je op een huisjespark of in een hotel zijn.
Ik boek appartementen/studio's vaak via Booking of Airbnb, ook in Kroatië heb ik daar goede ervaring mee gehad.
Ooit eens één keer een annulering gehad een paar dagen voor vertrek, waarbij de verhuurder aangaf met een sterfgeval te maken te hebben. Dat kan er tussen komen en dan moet je iets anders zoeken en heb je het te doen met het aanbod van dat moment.
Ik boek sowieso geen maaaaanden van te voren. Soms een paar weken van te voren, of soms reserveer ik tijdens de reis een dag of twee van te voren iets voor de volgende plaats.
Wil je meer zekerheid, dan moet je op een huisjespark of in een hotel zijn.
Ik boek appartementen/studio's vaak via Booking of Airbnb, ook in Kroatië heb ik daar goede ervaring mee gehad.
Ooit eens één keer een annulering gehad een paar dagen voor vertrek, waarbij de verhuurder aangaf met een sterfgeval te maken te hebben. Dat kan er tussen komen en dan moet je iets anders zoeken en heb je het te doen met het aanbod van dat moment.
Ik boek sowieso geen maaaaanden van te voren. Soms een paar weken van te voren, of soms reserveer ik tijdens de reis een dag of twee van te voren iets voor de volgende plaats.
donderdag 25 oktober 2018 om 18:03
Prima sites om reviews e.d. op te zoeken, maar boek indien mogelijk rechtstreeks telefonisch of via e-mail bij het hotel!!! Vaak is de prijs dan lager (vooral bij kleinere hotels). Hotels moeten enorme bedragen commissie aan die boekingssites betalen, en dat gaan ze natuurlijk niet zelf betalen dus daarom zijn de prijzen op booking.com hoger dan wat ze eigenlijk zouden vragen. Voordeel voor jou, voordeel voor de ondernemer.
donderdag 25 oktober 2018 om 18:18
Dit. Zo hebben wij afgelopen jaar een huis op een Canarisch eiland gehuurd en voor komend jaar ook weer. Vlak na boeken al meteen een mailtje van de eigenaar. En ter plekke was het ook goed geregeld.MinkeDeWit schreef: ↑25-10-2018 12:50Ik heb veel ervaring met booking.com, zonder uitzondering goede. Tegenwoordig kun je vaak tot het laatste moment annuleren en ik betaal sowieso altijd met creditcard zodat je ook die waarborgen hebt.
donderdag 25 oktober 2018 om 20:12
Vaak via booking of de site van het hotel zelf. Beide zeer tevreden over. Maar voor het voorjaar een hotel geboekt en toch op de site van het hotel gekeken, heb ik via booking geannuleerd en direct bij het hotel geboekt. Dat scheelde €300,00 voor dezelfde periode van 4 nachten. Kun je toch lekker van gaan eten.
donderdag 25 oktober 2018 om 21:06
donderdag 25 oktober 2018 om 22:20
Ik gebruik veel booking.com, ook omdat je er bijna altijd op terecht komt. Mijn plan is altijd het hotel zelf te schrijven zodat we beide de kosten sparen, maar soms is dat inmiddels zo ingewikkeld dat ik het maar laat. Onlangs wel een vervelende ervaring gehad toen het hotel niet te vinden was. Was ook ergens waar weinig mensen Engels spraken en schoot wel even in de stress (was eerst bij verkeerd hotel, toen naar juiste adres, maar daar was niets). Gelukkig was voor het hotel geen reservering met creditcard nodig. Wat ik stom vond was dat ik meteen een mail schreef (toen ik zelf een hotel gevonden had), de volgende dag een automatische email kreeg waarom ik niet was komen opdagen en pas weken later een antwoord kreeg op mijn eigen email of mijn antwoord op hun automatische email. Ik wil niet weten hoe lang het geduurd had om geld terug te krijgen als er wel iets afgeboekt was.
Met werk nu ook wel veel ervaring mee met collega's en het irritante is wel dat soms niet betaald blijkt te zijn terwijl wij denken van wel of hotels opeens nog een bevestiging willen van degene die de boeking heeft gedaan. Niet het einde van de wereld, maar wel regelwerk en onrust.
Met werk nu ook wel veel ervaring mee met collega's en het irritante is wel dat soms niet betaald blijkt te zijn terwijl wij denken van wel of hotels opeens nog een bevestiging willen van degene die de boeking heeft gedaan. Niet het einde van de wereld, maar wel regelwerk en onrust.
vrijdag 26 oktober 2018 om 15:04
'Man vind het lastig aangezien huurders niet bij ANVR of SGR aangesloten zijn. '
Ik neem aan dat je bedoelt dat VERhuurders niet zijn aangesloten .....
En neen, Kroatische huizenbezitters sluiten zich niet aan bij Nederlandse reisorganisaties, dat lijkt me logisch.
Maar waar heeft je man dan problemen mee? De garantie die je krijgt bij ANVR of SGR is dat je niet hoeft te betalen bij annulering. En laat daar nu juist de grote kracht van Booking.com zitten: je kunt meestal boeken met mogelijkheid tot annuleren (meestal tot de dag voor je aankomstdag) zonder opgave van redenen. Die mogelijkheid is wel altijd iets duurder dan wanneer je ervoor kiest te boeken zonder die mogelijkheid, kijk goed wat je kiest.
Ik boek zeer regelmatig (ook wereldwijd) via booking.com, soms maanden van te voren, soms voor de volgende dag als we aan het rondreizen zijn, we hebben ook wel eens geannuleerd, en nog nooit problemen gehad.
Ik neem aan dat je bedoelt dat VERhuurders niet zijn aangesloten .....
En neen, Kroatische huizenbezitters sluiten zich niet aan bij Nederlandse reisorganisaties, dat lijkt me logisch.
Maar waar heeft je man dan problemen mee? De garantie die je krijgt bij ANVR of SGR is dat je niet hoeft te betalen bij annulering. En laat daar nu juist de grote kracht van Booking.com zitten: je kunt meestal boeken met mogelijkheid tot annuleren (meestal tot de dag voor je aankomstdag) zonder opgave van redenen. Die mogelijkheid is wel altijd iets duurder dan wanneer je ervoor kiest te boeken zonder die mogelijkheid, kijk goed wat je kiest.
Ik boek zeer regelmatig (ook wereldwijd) via booking.com, soms maanden van te voren, soms voor de volgende dag als we aan het rondreizen zijn, we hebben ook wel eens geannuleerd, en nog nooit problemen gehad.