Welke draagjas
donderdag 25 oktober 2018 om 18:07
In december verwacht ik mijn (3e) kindje en zal dan de eerste maanden van t kleintje in weer en wind op het schoolplein moeten staan. Een goede warme Draagjas is dan wel nodig. Maar de winter is maar 2 a 3 maanden, daarna wordt het weer zachter en heb ik geen winterjas meer nodig ..
Eis 1 ) regen en wind dicht, softshell dus.
Eis 2) op of liever over de heup
Nu kan ik op t internet een aantal mooie jassen vinden, maar nu moet ik gaan kiezen, hoe warm of dik wil ik de voering? Ga ik voor vrij dun softshell in een maat groter zodat er een extra vest op de koudste dagen onder kan, maar als ik het dan zonder vest draag, de jas wat floddert?
Of ga ik voor een lekkere sherpa voering, maar smelten we daar niet te snel uit?
Bij een bedrag van 150 tot 200 vind ik het wel een goede overweging waard.
Wie heeft er tips?
Eis 1 ) regen en wind dicht, softshell dus.
Eis 2) op of liever over de heup
Nu kan ik op t internet een aantal mooie jassen vinden, maar nu moet ik gaan kiezen, hoe warm of dik wil ik de voering? Ga ik voor vrij dun softshell in een maat groter zodat er een extra vest op de koudste dagen onder kan, maar als ik het dan zonder vest draag, de jas wat floddert?
Of ga ik voor een lekkere sherpa voering, maar smelten we daar niet te snel uit?
Bij een bedrag van 150 tot 200 vind ik het wel een goede overweging waard.
Wie heeft er tips?
anoniem_320291 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 18:08
Reden: Edit
Reden: Edit
0.12% gewijzigd
Just do it
donderdag 25 oktober 2018 om 19:28
Zoals ik al zei, het is bijna 15 jaar terug, mocht niet i.v.m. Oververhitten, was algemeen advies, artsen en consultatiebureau. Toen waren er ook geen speciale jassen voor, datik misschien het verschil.Lucifer2018 schreef: ↑25-10-2018 19:05Volgens wie? En de jassen zijn ademend en hebben genoeg plek en blijft het hoofdje gewoon buiten de jas.
Nog nooit van gehoord.
Nu had ik bij mijn oudste al helemaal nog nooit van zo'n jas gehoord. Dus misschien zegt dat eerste helemaal niets.![]()
Was niet belerend bedoelt, maar was gewoon nieuwsgierig, er is zoveel veranderd tegenwoordig.
Such a beautiful place to be with Friends.
donderdag 25 oktober 2018 om 19:54
Ik heb een soort inzetstuk gekocht, dat rits je in je gewone jas zodat je jas breder is en de baby eronder past. Ik ben nu 35 weken zwanger en ik gebruik hem sinds een week ook om van mijn winterjas een zwangerschapsjas te maken. Ik heb hem dus nog niet met baby geprobeerd, maar hij lijkt daar perfect voor. En mijn vriend kan hem ook gebruiken, als hij met de baby op pad gaat.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
donderdag 25 oktober 2018 om 19:57
Heb je daar toevallig een linkje van?gioia82 schreef: ↑25-10-2018 19:54Ik heb een soort inzetstuk gekocht, dat rits je in je gewone jas zodat je jas breder is en de baby eronder past. Ik ben nu 35 weken zwanger en ik gebruik hem sinds een week ook om van mijn winterjas een zwangerschapsjas te maken. Ik heb hem dus nog niet met baby geprobeerd, maar hij lijkt daar perfect voor. En mijn vriend kan hem ook gebruiken, als hij met de baby op pad gaat.
donderdag 25 oktober 2018 om 20:07
https://www.ikdraag.nl/nl/jasverbreders ... nzet.html
Je moet wel even goed kijken wat voor rits je hebt, er zijn verschillende varianten.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
donderdag 25 oktober 2018 om 20:15
Ik had een softshell van Greyse. Maar wilde weer eens iets nieuws dus heb die verkocht. Ik heb nu een dik draagvest van katoen gekocht via Etsy. Bij miezer warm genoeg, als het giet pak ik toch een paraplu. Mijne is van infinityformama en ze verkopen ook softshell jassen. Ik zou dus vooral adviseren eens rond te snuffelen op etsy.com voor de verschillende makers.
Ik ben in maart uitgerekend dus ga er van uit dat vest met eventueel open hangende jas warm genoeg zal zijn.
Ik ben in maart uitgerekend dus ga er van uit dat vest met eventueel open hangende jas warm genoeg zal zijn.
donderdag 25 oktober 2018 om 20:23
Ik ook hoor. Denk zeker dat de jassen nu totaal anders en geschikter zijn gemaakt.LoveDobby schreef: ↑25-10-2018 19:28Zoals ik al zei, het is bijna 15 jaar terug, mocht niet i.v.m. Oververhitten, was algemeen advies, artsen en consultatiebureau. Toen waren er ook geen speciale jassen voor, datik misschien het verschil.
Was niet belerend bedoelt, maar was gewoon nieuwsgierig, er is zoveel veranderd tegenwoordig.
donderdag 25 oktober 2018 om 20:23
@ slobberbone ik kan van die merken geen draagjassen vinden.
@copuntnul mamalila heb ik op mn lijstje staan. Is deze wel warm bij (min) 10?
@ lucifer dat zal angelwings zijn. Als ik die voor 40 euro tegenkom in mijn maat op MP, koop ik m zeke! maar tot nu toe geen succes.
Zo'n jasverbreder is ook inderdaad een goed idee.
Ik vind een mamalila of minomana een 'dunne' optie en de wallaby de warmere optie... weet t nog niet zeker
@copuntnul mamalila heb ik op mn lijstje staan. Is deze wel warm bij (min) 10?
@ lucifer dat zal angelwings zijn. Als ik die voor 40 euro tegenkom in mijn maat op MP, koop ik m zeke! maar tot nu toe geen succes.
Zo'n jasverbreder is ook inderdaad een goed idee.
Ik vind een mamalila of minomana een 'dunne' optie en de wallaby de warmere optie... weet t nog niet zeker
Just do it
donderdag 25 oktober 2018 om 21:22
Als je je kindje niet ook nog een winterjas aandoet in de draagzak, kan het prima. Oftewel kleed je kindje zoals je jezelf kleed voor je een jas aandoet.
vrijdag 26 oktober 2018 om 19:02
Ik heb deze:
https://babybio.nl/produit/momawo-draagjas-zwart/
Niet softshell, wel waterdicht. Tot nu toe heel blij mee!
https://babybio.nl/produit/momawo-draagjas-zwart/
Niet softshell, wel waterdicht. Tot nu toe heel blij mee!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
dinsdag 27 november 2018 om 15:00
Ik heb de softshell draagjas van Minomana.
https://www.allesmama.nl/shop/draagjas/ ... mana-lila/
Ik heb de momawo en de minomana toen beide tegelijk besteld, maar ik vond uiteindelijk de softshell mooier. Ik denk wel dat de momawo warmer is.
Voor een vriendin hebben we voor de babyshower een nieuwe 4 in 1 minomana besteld. Die vind ik er nog mooier uit zien dan diegene die ik zelf heb.
Als je echt op de kosten wil letten zou ik ook overwegen eens op marktplaats te kijken, daar worden er ook genoeg aangeboden.
https://www.allesmama.nl/shop/draagjas/ ... mana-lila/
Ik heb de momawo en de minomana toen beide tegelijk besteld, maar ik vond uiteindelijk de softshell mooier. Ik denk wel dat de momawo warmer is.
Voor een vriendin hebben we voor de babyshower een nieuwe 4 in 1 minomana besteld. Die vind ik er nog mooier uit zien dan diegene die ik zelf heb.
Als je echt op de kosten wil letten zou ik ook overwegen eens op marktplaats te kijken, daar worden er ook genoeg aangeboden.
woensdag 28 augustus 2019 om 10:23
Deze BLOG pas prima in het topic.
De herfst is aangebroken en je wil je baby dragen, maar hoe?
Je kindje heeft al een dikke trui en een jas en dus is het niet gemakkelijk om hem in de draagzak mee te nemen. Als je dan ook nog de drager over het jasje van je kind doet is het zweten en dan is kou gegarandeerd. En als je ergens naar binnen gaat waar het warm is, hoe moet je je dan uitkleden als de baby in slaap is gevallen?
De oplossing is: De draagjas.
De herfst is aangebroken en je wil je baby dragen, maar hoe?
Je kindje heeft al een dikke trui en een jas en dus is het niet gemakkelijk om hem in de draagzak mee te nemen. Als je dan ook nog de drager over het jasje van je kind doet is het zweten en dan is kou gegarandeerd. En als je ergens naar binnen gaat waar het warm is, hoe moet je je dan uitkleden als de baby in slaap is gevallen?
De oplossing is: De draagjas.