Zwanger worden in de MMM
zondag 12 augustus 2018 om 22:55
Hoi meiden,
Na 1 jaar proberen om zwanger te worden zijn mijn man (33) en ik (26) de MMM in gestapt. Inmiddels zijn we al 1,5 jaar bezig en nog steeds niet zwanger. Het lijkt me leuk om ervaringen te lezen van meiden die al zwanger zijn en gevoelens te delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten en net als ik ook graag zwanger willen worden.
Groetjes Nina
Na 1 jaar proberen om zwanger te worden zijn mijn man (33) en ik (26) de MMM in gestapt. Inmiddels zijn we al 1,5 jaar bezig en nog steeds niet zwanger. Het lijkt me leuk om ervaringen te lezen van meiden die al zwanger zijn en gevoelens te delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten en net als ik ook graag zwanger willen worden.
Groetjes Nina
anoniem_6394aaaa7c183 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 23:02
11.75% gewijzigd
dinsdag 23 oktober 2018 om 21:57
Nee, het was geen 15m, het was 48mSaartje26 schreef: ↑23-10-2018 21:03
Irish fijn dat jij de inseminatie weer achter de rug hebt! Met 15 bedoel je 15 miljoen? Ik snap je schrik maar het is echt nog hartstikke veel! Ik ga voor je duimen!!
Ik heb voor de iui aan de clomid gezeten maar dat was maar 1 maand. Volgens mij is het in ons ziekenhuis gewoon protocol om op dag 3 te beginnen met spuiten.
Ik begrijp dat ik niet mag klagen hoor, als ik sommige aantallen van jullie lees! Dat is ook helemaal niet mijn bedoeling. Ik schrok gewoon van de enorme daling ineens, zonder dat daar iets aan vooraf gegaan is (ziek zijn oid).....
Bedankt voor het duimen!! Gelukkig gaan de komende twee weken echt verschrikkelijk vol en druk zijn (maar wel met hele leuke dingen), dus dan kom ik niet zo aan piekeren toe
Ook hebben we vandaag bouwtechnisch gezien goed nieuws gehad (na negen maanden strijd met de gemeente), en zijn gisteren onze nieuwe (en belachelijk dure
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:14
Ik snap dat je schrikt van de daling, en dat mag natuurlijk ook!
Alleen met iui heb je maar 1 miljoen nodig dus je hebt echt nog een hele goede kans, en bij ons was het maar 150.000 dus ik dacht huh het is toch helemaal niet slecht.
Nou hopen dat het eindigt in een mooie zwangerschap!
Heerlijk slapen op jullie nieuwe matrassen vanavond, wat fijn zeg!
Alleen met iui heb je maar 1 miljoen nodig dus je hebt echt nog een hele goede kans, en bij ons was het maar 150.000 dus ik dacht huh het is toch helemaal niet slecht.
Nou hopen dat het eindigt in een mooie zwangerschap!
Heerlijk slapen op jullie nieuwe matrassen vanavond, wat fijn zeg!
woensdag 24 oktober 2018 om 19:57
Spannend Irish, fingers crossed hier voor jullie! Bedden helemaal goedgekeurd vannacht? Fijn dat er nu in elk geval in dat soort dingen schot in de zaak zit. Dat kan je er dan net niet even bij hebben.
Het gaat bij jou ook al weer hard Nina, binnenkort al weer inseminatie.
Hoe houd jij je Saartje?
Ik ben voor het eerst sinds maart weer op mijn “eigen” cyclus, dus zonder Clomid. Ben benieuwd wanneer mijn ovulatie is. Was voor Clomid geen pijl op te trekken, dus ben heel benieuwd.
Het gaat bij jou ook al weer hard Nina, binnenkort al weer inseminatie.
Hoe houd jij je Saartje?
Ik ben voor het eerst sinds maart weer op mijn “eigen” cyclus, dus zonder Clomid. Ben benieuwd wanneer mijn ovulatie is. Was voor Clomid geen pijl op te trekken, dus ben heel benieuwd.
donderdag 25 oktober 2018 om 12:10
Geeft de hoop niet op Saartje! Wel echt super jammer dat je man nu ziek is, echt balen he! Mijn man is nu inmiddels helemaal opgeknapt. 3 maanden geleden ziek geweest dus ben zo benieuwd hoeveel het er dit keer zijn. Hij heeft pilletjes besteld van Atalis uit Denemarken. Die schijnen de zaadkwaliteit te verbeteren. 135 euro voor 3 maanden.. wat we er wel niet voor over hebben..
De zaadkwaliteit wisselt altijd bij iedere man Irish. Zou ook schrikken hoor! Maar volgens mij is dat helemaal niet nodig meid. Fijn dat je weer lekker kan slapen en.. veel meer natuurlijk haha!
Ooeh wat spannend Pergamon! Ben ook erg benieuwd voor jou! Fingers crossed dat je eisprong snel mag komen! Waarschijnlijk ga je ook ovulatietesten gebruiken?
Ik ben net naar het ZK geweest voor de FM. Nog geen groot eiblaasje te zien.. door met spuiten en maandag terug. Wel nog resten van het grote gele lichaam te zien van vorige maand. Zodra die helemaal weg is gaat de rest groeien denk ik..
De zaadkwaliteit wisselt altijd bij iedere man Irish. Zou ook schrikken hoor! Maar volgens mij is dat helemaal niet nodig meid. Fijn dat je weer lekker kan slapen en.. veel meer natuurlijk haha!
Ooeh wat spannend Pergamon! Ben ook erg benieuwd voor jou! Fingers crossed dat je eisprong snel mag komen! Waarschijnlijk ga je ook ovulatietesten gebruiken?
Ik ben net naar het ZK geweest voor de FM. Nog geen groot eiblaasje te zien.. door met spuiten en maandag terug. Wel nog resten van het grote gele lichaam te zien van vorige maand. Zodra die helemaal weg is gaat de rest groeien denk ik..
zaterdag 27 oktober 2018 om 19:16
maandag 29 oktober 2018 om 10:03
Wij hebben dit weekend pagina's vragenlijst ingevuld voor het ziekenhuis.. pff wat een werk. Tevens hebben we onze beide moeders op de hoogte gebracht van het traject. Wel fijn dat we daar nu gewoon dat ook kunnen delen! Nu maar afwachten op het intakegesprek. Wel kregen we al een folder bij die vragenlijst van ivf/icsi. Dus ik verwacht dat het ziekenhuis die kant al op wil..
Irish, je zit in je wachtweken. Lukt het om afleiding te vinden?
Nina, laat je weten hoe het in het ziekenhuis was?
Pergamon, jij hebt vandaag een evaluatiegesprek? Laat je het ook weten? Succes!
Irish, je zit in je wachtweken. Lukt het om afleiding te vinden?
Nina, laat je weten hoe het in het ziekenhuis was?
Pergamon, jij hebt vandaag een evaluatiegesprek? Laat je het ook weten? Succes!
maandag 29 oktober 2018 om 11:29
Nou, geen IUI voor ons. Wel een HSG voor mij. Kort door de bocht genomen is het zaad van mijn man zo goed, dat iui geen extra kansen zal opleveren. Probleem blijft liggen in de onregelmatige cyclus. Dus: na de HSG krijg ik bij een volgende cyclus spuiten ipv clomid en strengere controle (mits HSG geen afwijkingen laat zien).
*poef*
6 december terug voor de uitslag. De HSG gaan we inplannen als ik weer ga menstrueren. Omdat ik nu in mijn natuurlijke cyclus zit, kan dat even duren. Wel kan ik (voor overbrugging) de volgende cyclus weer clomis gebruiken zodat eea beter getimed kan worden.
*poef*
6 december terug voor de uitslag. De HSG gaan we inplannen als ik weer ga menstrueren. Omdat ik nu in mijn natuurlijke cyclus zit, kan dat even duren. Wel kan ik (voor overbrugging) de volgende cyclus weer clomis gebruiken zodat eea beter getimed kan worden.
pergamon wijzigde dit bericht op 30-10-2018 07:40
17.03% gewijzigd
maandag 29 oktober 2018 om 12:50
Pergamon, ik ga even snel op jou reageren.
Het zaad van mijn man is ook uitstekend en toch hebben ze in UZ Gent aangeraden om eerst 3 rondes IUI te proberen. De arts was wel positief toen, want het zou daarmee wel eens kunnen lukken. Daarmee ben ik nu zwanger geraakt. Ik vind het dus erg vreemd dat daar niet voor open staan.
HSG heb ik ook gehad, dat was hier prima. Ik hoop dat alles in orde is daar.
Het zaad van mijn man is ook uitstekend en toch hebben ze in UZ Gent aangeraden om eerst 3 rondes IUI te proberen. De arts was wel positief toen, want het zou daarmee wel eens kunnen lukken. Daarmee ben ik nu zwanger geraakt. Ik vind het dus erg vreemd dat daar niet voor open staan.
maandag 29 oktober 2018 om 13:10
maandag 29 oktober 2018 om 14:19
Elianora schreef: ↑29-10-2018 12:50Pergamon, ik ga even snel op jou reageren.
Ik heb het aan de gyn voorglegd, dat er dames zijn die na Clomid met IUI starten en waarom hij daar bij ons niet voor kiest. Ik vond zijn uitleg hout snijden (ook met clomid een onregelmatige cyclus, verder geen problemen gevonden bij de onderzoeken. Een gelijkmatige cyclus krijgen is dus prio1) en bij het opwerken van het sperma voor IUI zouden we niet op iets beters uitkomen. Wél krijg ik bij elke cyclus strengere controle en andere medicatie, waardoor de ovulatie beter te timen is. Voor mijn gevoel is dit een soort IUI, maar dan zonder het medische
De HSG had ik verwacht, daar ben ik blij mee. Ook omdat de eerste maanden daarna toch een verhoogde vruchtbaarheid kan plaatsvinden.
maandag 29 oktober 2018 om 15:16
Ik zou raag meeschrijven: man (38) en ik (32) zijn een half jaar bezig om zwanger te raken (en te blijven). In dit half jaar heb ik 2x een miskraam gehad (1x met 5 weken en 1x met 6 weken), daarnaast heb ik (zeer) zware PMS met migraine en misselijkheid/overgeven (ook rondom de ovulatuie.
Morgen hebben wij intake/1e afspraak bij de feritiliteitskliniek om te kijken of er wat gedaan kan worden aan PMS en/of er een aanwijsbare oorzaak is voor de miskramen.
Straks eens lezen wie er allemaal schrijven...
Morgen hebben wij intake/1e afspraak bij de feritiliteitskliniek om te kijken of er wat gedaan kan worden aan PMS en/of er een aanwijsbare oorzaak is voor de miskramen.
maandag 29 oktober 2018 om 18:46
Ik lees nu je eigen topic dat je bent gestart. Je hebt zo’n andere medische (gecompliceerde) achtergrond, dat ik niet weet of je hier herkenning gaat vinden. Slim dat je een eigen topic bent gestart, wellicht kan je zo forummers vinden die zichzelf in je verhaal herkennen.Kinderwens2018 schreef: ↑29-10-2018 15:16Ik zou raag meeschrijven: man (38) en ik (32) zijn een half jaar bezig om zwanger te raken (en te blijven). In dit half jaar heb ik 2x een miskraam gehad (1x met 5 weken en 1x met 6 weken), daarnaast heb ik (zeer) zware PMS met migraine en misselijkheid/overgeven (ook rondom de ovulatuie.
dinsdag 30 oktober 2018 om 00:30
Hoi meiden, ook ik zou graag hier mee willen schrijven. Ik hen jullie verhalen gelezen em hopelijk kan ik mijn ei hier ook kwijt. In het kort; ik 32, vriend 30 zijn vorig jaar december begonnen om proberen zwanger te worden. Inmiddels ronde 11 en alles lijkt volgens het boekje. Redelijk strakke cyclus tussen de 26 a 28 dagen met soms een uitschieter. Maandelijks kan ik via ovulatietesten rond dag 14 mijn piek vinden. Sinds 2 rondes getemperatuurd en zie hier een daling na de dag vAn de positieve test op de dag van de eisprong waarna temperatuur weer stijgt. Oftewel geen gekke dingen maar het verdriet wordt elke maand groter. Overmorgen heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts om te kijken of we t eea kunnen uitsluiten. Aan de ene kant fijn dat we deze stap hebben gezet, An de andere kant heel dubbel want nu wordt het wel officieel. Afgelopen weekend goede vriendin in vertrouwen genomen en vanavond aan mijn ouders verteld. Moet zeggem dat dit erg fijn voelde. Ik sta dus aan de start van de mmm en wij blijven positief!
dinsdag 30 oktober 2018 om 08:19
@pergamon, de herkenning die ik zoek is dat zwanger worden niet vanzelf gaat en het niet alleen rozegeur is bij ons zoals bij veel vriendinnen in de omgeving wel.
Het is inderdaad niet standaard: het zwanger worden is geen probleem, het blijven wel. Daarom zijn we nu doorgestuurd om te kijken of er problemen zijn qua genetische aanleg en/of mijn baarmoeder afwijkingen heeft.
De PMS hoort erbij: dat is tijdelijk en heb ik graag over voor een kind. Wat ik nu het lastigste vind: ik durf niet blij te zijn met een positieve test.
Luna, als ik goed begrijp is het sperma van jouw vriend/man? slecht, dat lijkt ook lastig! Hoe is jouw partner eronder?
Cactus dat lijkt mij ook lastig als er op het eerste oog niks te vinden is!
Het is inderdaad niet standaard: het zwanger worden is geen probleem, het blijven wel. Daarom zijn we nu doorgestuurd om te kijken of er problemen zijn qua genetische aanleg en/of mijn baarmoeder afwijkingen heeft.
De PMS hoort erbij: dat is tijdelijk en heb ik graag over voor een kind. Wat ik nu het lastigste vind: ik durf niet blij te zijn met een positieve test.
Luna, als ik goed begrijp is het sperma van jouw vriend/man? slecht, dat lijkt ook lastig! Hoe is jouw partner eronder?
Cactus dat lijkt mij ook lastig als er op het eerste oog niks te vinden is!
dinsdag 30 oktober 2018 om 08:23
dinsdag 30 oktober 2018 om 19:30
Wat fijn dat er voor jullie beiden voor een prettige oplossing is gekozen Pergamon. Super benieuwd wat straks uit het HSG onderzoek gaat blijken! Ik hoop natuurlijk dat alles goed is!
Welkom Kinderwens! Wat balen van je PMS en migraine. En wat lijkt me dat naar van die miskramen! Hopelijk is er ook voor jullie een mooie oplossing om zwanger te raken en te blijven vooral!
Wat spannend dat je nu het mmm traject in gaat Cactus. Hoop dat jullie snel wijzer worden uit de onderzoekjes die gaan volgen.
Wat fijn om te horen Wished! Waar lag de oorzaak precies?
De echo ging goed gister. Ik had 1 eitje van 16mm rechts en 1 eitje van 11mm links. EINDELIJK een groot eitje rechts! Wel helaas maar 1 waar we wat aan hebben maar goed. Zojuist de pregnyl gespoten en donderdag weer de IUI.
Welkom Kinderwens! Wat balen van je PMS en migraine. En wat lijkt me dat naar van die miskramen! Hopelijk is er ook voor jullie een mooie oplossing om zwanger te raken en te blijven vooral!
Wat spannend dat je nu het mmm traject in gaat Cactus. Hoop dat jullie snel wijzer worden uit de onderzoekjes die gaan volgen.
Wat fijn om te horen Wished! Waar lag de oorzaak precies?
De echo ging goed gister. Ik had 1 eitje van 16mm rechts en 1 eitje van 11mm links. EINDELIJK een groot eitje rechts! Wel helaas maar 1 waar we wat aan hebben maar goed. Zojuist de pregnyl gespoten en donderdag weer de IUI.
dinsdag 30 oktober 2018 om 19:45
Wat fijn Nina!! Succes donderdag!
Pergamon voor jullie ook fijn dat het goed voelt waar de arts mee is gekomen, ben ook benieuwd naar het onderzoek!
Hier gaat het opzich goed, menstruatie is weer bijna voorbij. Komende maand gaan we in elk geval zelf nog maar goed benutten voor wat het waard is. Geloof er niet echt meer in met deze zaadkwaliteit. Aan de start van icsi staan voelt gek. Het wachten op de start vind ik ook toch best lastig, we staan nu toch weer stil. En maart volgend jaar zijn we gewoon al 3 jaar aan het proberen. Mijn miskraam al 1,5 jaar geleden, zo gek dat ik toen wel 1x spontaan zwanger ben geweest.
6 november het gesprek met de arts, we wachten het maar even rustig af!
Pergamon voor jullie ook fijn dat het goed voelt waar de arts mee is gekomen, ben ook benieuwd naar het onderzoek!
Hier gaat het opzich goed, menstruatie is weer bijna voorbij. Komende maand gaan we in elk geval zelf nog maar goed benutten voor wat het waard is. Geloof er niet echt meer in met deze zaadkwaliteit. Aan de start van icsi staan voelt gek. Het wachten op de start vind ik ook toch best lastig, we staan nu toch weer stil. En maart volgend jaar zijn we gewoon al 3 jaar aan het proberen. Mijn miskraam al 1,5 jaar geleden, zo gek dat ik toen wel 1x spontaan zwanger ben geweest.
6 november het gesprek met de arts, we wachten het maar even rustig af!
dinsdag 30 oktober 2018 om 20:59
Dank je Saartje inderdaad best gek dat je spontaan zwanger bent geworden. Zo zie je maar dat de zaadkwaliteit ontzettend kan wisselen en je maar 1 goede nodig hebt. Wel fijn dat je de komende maand toch gaat benutten. Met niks doen bereik je ook niks in ieder geval. Ik blijf voor je duimen meis!
Ik heb een vraagje aan je. Ik heb altijd de avond/nacht voor de IUI ontzettende ovulatiepijn van max een paar uur (1dag na pregnyl). Nu weet ik dat dat normaal is vanwege de groeispurt van het eitje.. maar de ochtend of zelfs in de nacht dat ik wakker word is de pijn verdwenen. Ik heb het gevoel dat ik dan ook mijn eisprong heb gehad. Dan is de IUI later op de dag toch kansloos?
Heb jij dat ook zo ervaren met Pregnyl?
Ik heb een vraagje aan je. Ik heb altijd de avond/nacht voor de IUI ontzettende ovulatiepijn van max een paar uur (1dag na pregnyl). Nu weet ik dat dat normaal is vanwege de groeispurt van het eitje.. maar de ochtend of zelfs in de nacht dat ik wakker word is de pijn verdwenen. Ik heb het gevoel dat ik dan ook mijn eisprong heb gehad. Dan is de IUI later op de dag toch kansloos?
Heb jij dat ook zo ervaren met Pregnyl?
dinsdag 30 oktober 2018 om 21:15
woensdag 31 oktober 2018 om 17:39
Pergamon Dank voor je reactie. mij is alleen iets anders uitgelegd. het eitje is te bevruchten vanaf het moment dat de follikel open barst. Het eitje wordt dan in de eileider bevrucht. Vanaf dat moment gaat het eitje richting de baarmoeder dat duurt ongeveer 5 dagen. De eerste 12 uur heb je overigens de meeste kans op bevruchting.
Ik heb dit trouwens voorgelegd aan het ZK en zij gaven aan dat het eitje inderdaad eerder kan springen dan de aangegeven 36 uur na pregnyl. ik mocht de pregnyl om 9 uur spuiten ipv 6 uur. Maar ik had m om 18.30 al erin gezet want ze belde mij pas rond 19.30
ik heb de IUI pas om 11.30
Ik heb dit trouwens voorgelegd aan het ZK en zij gaven aan dat het eitje inderdaad eerder kan springen dan de aangegeven 36 uur na pregnyl. ik mocht de pregnyl om 9 uur spuiten ipv 6 uur. Maar ik had m om 18.30 al erin gezet want ze belde mij pas rond 19.30
woensdag 31 oktober 2018 om 20:12
Afgelopen week niet aan meelezen gekomen en het een en ander gemist zie ik.
Luna, Cactus en Kinderwens welkom! Het is een spannende tijd die jullie tegemoet gaan. Ik zelf vond het heel fijn om het te delen met mensen in de omgeving. Dat had ik nodig voor mijn eigen verwerking, maar ik merk ook dat ik mensen mee wil geven dat (gezonde) kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is. Maar blijf ook zeker in gesprek en ‘contact’ met je partner.
Ik mag vanaf morgen met de ovulatietesten opzoek naar mijn eisprong. Ik verwacht dat die dit weekend is en dan is volgende week de terugplaatsing. Tot nu toe dus nog geen medicatie gehad in deze ronde. Ik weet niet of ik na de terugplaatsing weer die bolletjes moet gebruiken, maar dat zullen ze me wel vertellen. En dan weer de twee wachtweken voor dat je mag testen (hou het nu al niet meer
).
Nina succes morgen met de IUI!!!
Pergamon klinkt of je tevreden bent met HSG testen. Moest even googelen wat het inhoud (dat krijg je al ICSI altijd je enige optie geweest is dan weet je alle andere opties en behandeltraject niet uit elkaar te houden).
Irish kom je de wachtweken een beetje door? Je zit al op de helft als ik zo meetel.
Luna, Cactus en Kinderwens welkom! Het is een spannende tijd die jullie tegemoet gaan. Ik zelf vond het heel fijn om het te delen met mensen in de omgeving. Dat had ik nodig voor mijn eigen verwerking, maar ik merk ook dat ik mensen mee wil geven dat (gezonde) kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is. Maar blijf ook zeker in gesprek en ‘contact’ met je partner.
Ik mag vanaf morgen met de ovulatietesten opzoek naar mijn eisprong. Ik verwacht dat die dit weekend is en dan is volgende week de terugplaatsing. Tot nu toe dus nog geen medicatie gehad in deze ronde. Ik weet niet of ik na de terugplaatsing weer die bolletjes moet gebruiken, maar dat zullen ze me wel vertellen. En dan weer de twee wachtweken voor dat je mag testen (hou het nu al niet meer
Nina succes morgen met de IUI!!!
Pergamon klinkt of je tevreden bent met HSG testen. Moest even googelen wat het inhoud (dat krijg je al ICSI altijd je enige optie geweest is dan weet je alle andere opties en behandeltraject niet uit elkaar te houden).
Irish kom je de wachtweken een beetje door? Je zit al op de helft als ik zo meetel.