Zwanger worden in de MMM

12-08-2018 22:55 255 berichten
Hoi meiden,

Na 1 jaar proberen om zwanger te worden zijn mijn man (33) en ik (26) de MMM in gestapt. Inmiddels zijn we al 1,5 jaar bezig en nog steeds niet zwanger. Het lijkt me leuk om ervaringen te lezen van meiden die al zwanger zijn en gevoelens te delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten en net als ik ook graag zwanger willen worden. :-]

Groetjes Nina
anoniem_6394aaaa7c183 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 23:02
11.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, Nina, ik had ook steeds last van m'n rechtereierstok! Daar waar het eitje groeide, zeg maar, maar dus ook ná de eisprong, en zelfs met m'n menstruatie af en toe. Volgende week bij de echo ga ik het eens navragen.

Spannend dat je al getest hebt, en helemaal dat je heel licht iets ziet!!! Ik test niet, nooit. Ik wil echt pas testen als ik écht overtijd ben. Maar daar maakt iedereen z'n eigen keuze in natuurlijk :)

Ik heb nooit van die typische "ik moet ongesteld worden maar kan ook zwanger zijn" kwaaltjes. Het enige waarvan ik altijd weet dat ik ongesteld ga worden, is last hebben van m'n onderrug (hele typische pijn) en ineens enorm naar de wc moeten. Nooit vollere borsten of iets dergelijks.
Ik had wel deze keer ook dat ik echt honger had, zelfs na net gegeten te hebben. Zou dus best inderdaad aan de spuiten kunnen liggen, als jullie dat ook zo ervaren...

Maar Pergamon; ookal vind jij dit typische ongesteldheidsvoortekenen, het zóu dus ook nog echt wel anders kunnen zijn :) Don't give up 'till it's over!!
Nina2607 schreef:
11-10-2018 12:40
Det is zeker een positief bericht Pergamon. Hoop echt dat het gele lochaam zo groot is vanwege een zwangerschap. Zij was er best positief over. Ik ben nog best voorzichtig. Wel zonuist getest... licht positief. Stom... ik moet gewoon afwachten!

De volle borsten komen voornamelijk van de progesteron dat word aangemaakt na de eisprong. Ik zie er op dit moment ook uit als Pamela Anderson O_O haha. Misschien blijft je ongesteldheid toch uit hoor. Dat hoop ik tenminste voor je!

Ik heb nog steeds pijn in mn linker eierstok. Ondertussen vreet ik ook van alles. Het is zo erg dat ik mn kleding niet meer pas. Voel me echt een bolle troela nu hahaha manlief vind het wel grappig. Ach ja! Ik had er al rekening mee gehouden dat je van hormonen etc kan aankomen.
Je bent gewoon keihard zwanger!!! :cheer: :cheer2:
pergamon wijzigde dit bericht op 11-10-2018 13:03
1.06% gewijzigd
Irish_Wasser_Woman schreef:
11-10-2018 12:52
Oh, Nina, ik had ook steeds last van m'n rechtereierstok! Daar waar het eitje groeide, zeg maar, maar dus ook ná de eisprong, en zelfs met m'n menstruatie af en toe. Volgende week bij de echo ga ik het eens navragen.

Spannend dat je al getest hebt, en helemaal dat je heel licht iets ziet!!! Ik test niet, nooit. Ik wil echt pas testen als ik écht overtijd ben. Maar daar maakt iedereen z'n eigen keuze in natuurlijk :)

Ik heb nooit van die typische "ik moet ongesteld worden maar kan ook zwanger zijn" kwaaltjes. Het enige waarvan ik altijd weet dat ik ongesteld ga worden, is last hebben van m'n onderrug (hele typische pijn) en ineens enorm naar de wc moeten. Nooit vollere borsten of iets dergelijks.
Ik had wel deze keer ook dat ik echt honger had, zelfs na net gegeten te hebben. Zou dus best inderdaad aan de spuiten kunnen liggen, als jullie dat ook zo ervaren...

Maar Pergamon; ookal vind jij dit typische ongesteldheidsvoortekenen, het zóu dus ook nog echt wel anders kunnen zijn :) Don't give up 'till it's over!!
Na 2,5 jaar ben ik ook graag realistisch. Als ik elke mezelf voorhoud dat het raak zou kunnen zijn, is elke maand weer een beproeving. (Want deze kwaal heb ik al sinds mijn 13e vrijwel elke maand) Dat houd ik nooit vol. Ik behoed mezelf graag voor grote teleurstellingen.Ik ken mijn lichaam goed en voel over het algemeen goed aan wat er gebeurd. Ik heb geen cup Pamela, zoals Nina, maar gewoon zoals het altijd is voor een menstruatie.
Heb jij na je eisprong ook eens een echo gehad Irish? (Niet gebruikelijk hoor) Bij mij schijnen de klachten te komen door het grote gele lichaam. Ben benieuwd wat ze bij jou gaan zeggen bij het navragen.

De licht positieve test komt nog door van Pregnyl. Ik wacht rustig een weekje langer voordat ik wijzer kan worden van de test. We hebben allebei nog een week te gaan Pergamon. Zo spannend!
Aaah shit, en ik maar denken dat het al van een eventuele zwangerschap zou zijn. Nog een weekje duimen draaien voor ons allebei dus. Al vind ik bij jou alles wel heel erg hoopvol hoor!
Nina, wellicht test je inderdaad nog positief van de Pregnyl. Ik mag zeker niet testen voor 16 dagen na de Pregnyl...

Nog even rustig afwachten dus. Wanneer is jouw NOD?

Ik heb knallende borsten door de productie Progesteron, dus daar trap ik niet meer in hoor. Ik ben ook heel erg moe. Nog een dikke week en dan weten we waar we aan toe zijn.
Wat lief Pergamon en Elianora. Mijn duimen draaien ook voor jullie! Mijn NOD is vr. 19 okt. (16 dpo) indd ivm met Pregnyl. :)
Nina2607 schreef:
11-10-2018 19:09
Wat lief Pergamon en Elianora. Mijn duimen draaien ook voor jullie! Mijn NOD is vr. 19 okt. (16 dpo) indd ivm met Pregnyl. :)
Ik heb exact dezelfde NOD, hopen dat we straks ook beide een positief resultaat hebben :)
NOD is ook vrijdag 19 oktober, wat spannend!!
Ohhh alledrie 19 oktober!! Wat spannend!! Ik duim voor jullie hoor!

En Nina wat spannend een licht positieve test, het kan door de hormonen komen maar die waren bij mij vorige cyclus toen al weg. Ben heeeeeel benieuwd!
Van het extra spuiten heb ik niet gebeld. Op de echo was nog steeds 1 eiblaasje te zien van 16mm. Groeit zo langzaam. Moest gisteravond de ovitrelle zetten en heb dan morgen de inseminatie. Dag 20 van mijn cyclus. Deze maand gaat helemaal niet zoals het hoort dus heb er een hard hoofd in. Misschien dat het ook komt door de zware antibioticakuur.
Ben wel heel erg benieuwd naar de zaadkwaliteit zeg, gewoon een beetje zenuwachtig zelfs.
Oh 19 okt is een spannende datum!! Ik ga duimen voor jullie drieën.

Mijn borsten waren met de hormonen ook mega, ik wist niet wat ik zag (mijn man ook niet😂)

Dinsdag hoor ik mee over het terugplaatsten Irish, dus ik zal het jullie laten weten. Voor zover ik weet doen ze dat in een natuurlijke cyclus (mijn cyclus is redelijk regelmatig)
Miss giggles spannend hoor! Heb wel eens vaker gehoord dat ze een terugplaatsing kunnen doen in de natuurlijke cyclus. Zou wel fijn zijn zonder hormonen he!
Oh, wat spannend, drie van jullie op de 19e!!! Ik duim!

Miss Giggles, ben benieuwd naar dinsdag,. Wat "mooi" om dat in de natuurlijk cyclus te doen.

Nina, nee, geen eisprong-echo gedaan. Ik heb er wel naar gevraagd, omdat ik de eerste keer mijn eisprong pas veel en veel later voelde dan volgens de prik zou moeten, maar de verpleegkundige gaf aan dat het niet zo nuttig is; als 'ie er nog zit, dan weet je alsnog niet wanneer 'ie dan springt, en als 'ie wel al gesprongen is, weet je ook niet wanneer dat dan gebeurd is.

Saartje; hopelijk gaat/ging alles goed vandaag? Zou goed kunnen hoor, door de antibiotica; het is en blijft rotzooi, hoe nuttig soms ook....

Geniet van het mooie weer vandaag!!
Wanneer gaan jullie testen?

Ik ben de afgelopen dagen erg emotioneel, denk vaak terug aan het afgelopen jaar en mijn mola zwangerschap in februari.
Ik had nu een baby in mijn armen moeten hebben...
Nu zit ik weer in wachtweken die toch op niks zullen uitdraaien, ik heb nu al krampen en lage rugpijn, zoals altijd de week voor mn NOD...
Ik test past als ik een paar dagen overtijd ben. Iets met een dooie mus en een onregelmatige menstruatie (ook met Clomid). Daarbij verwacht ik mijn menstruatie ook gewoon, dus ik eigenlijk helemaal niet bezig met testen
Slecht nieuws bij mij vandaag. Er waren nu zelfs maar 150.000 goede spermacellen. Dit is eigenlijk ernstige zaadkwaliteit en geeft op deze manier geen kans op zwangerschap dus de iui behandelingen zijn gestopt voor ons. Ik moet maandag bellen voor een afspraak voor een gesprek met de arts. Dan gaan wij door voor icsi..
Alleen omdat we daarvoor meerdere gesprekken moeten voeren nog gaat dit pas in het nieuwe jaar gebeuren.

De inseminatie is wel door gegaan vandaag maar dus eigenlijk kansloos..
ik heb nu een paar uur na de inseminatie krampen in mijn buik, herkend iemand dit?
Gatverdamma Saartje, wat een klote bericht!!
He Saartje, wat een naar bericht!!!
Bah Saartje! Wat moet dat rot voelen! Ik herken de krampen. Heb soms een paar uur na de IUI wat krampjes. Schijnt door de vloeistof te komen die ze gebruiken bij het opwerken van het zaad.

Ik heb sinds vandaag krampen en hoofdpijn alsof mijn menstruatie snel kan doorbreken. Testje gewaagd maar die was negatief. Ik bereid me alweer voor op ronde 3.....
Het is wel rot omdat het wel echt voelt als het eindstation. Het stilstaan tot januari vind ik niet zo heel erg, we wachten nu al zolang..
De icsi zelf vind ik wel heel spannend, in het ziekenhuis laten ze ook wel blijken dat het echt heftig is..
Maar we blijven positief en we gaan er weer voor straks! Morgen eerst maar eens bellen voor een afspraak met de arts!

Nina wat ontzettend balen, ik hoop en duim voor jou dat het alsnog positief uitpakt.

Hoe gaat het met de rest?
He bah Nina, en ik had nog wel zo'n hoop voor jullie!!

Saartje, spannend is het zeker. waarom zijn er eerst weer extra gesprekken nodig als ik vragen mag? Ik weet overigens uit een ervaringsverhaal in mijn directe omgeving dat er na ICSI ook nog IVF mogelijk is met een lage zaadkwaliteit. Het is dus nog geen eindstation.

Ik heb mijn yoga abonnement opgeschroefd en doe tegenwoordig wat extra ontspanningsyoga. Ik had heel veel vastzittende spanning in mijn schouders en ik merk dat dat gebied weer steeds soepeler wordt. Verder genieten we deze week nog maar even extra met zijn tweeën. We hebben net heerlijk gegeten bij de Vietnamees om de hoek (kost geen drol en pho vult als en malle vind ik altijd). Aankomend weekend is er bedrijfsuitje van mijn partner. Zie ik erg tegenop. Meerdere zwangere dames, ik vermoedelijk dan net weer gestart met menstruatie, en een paar collega's die erg gevoelloos zijn m.b.t. moeilijk zwanger worden. Zit je daar een hele avond aan tafel met aangeschoten mannen die het hebben over hun zwangere vrouw en dan van die 'subtiele' opmerkingen naar jou gaan maken en dat het 'allemaal zo mooi is'. Ik heb al aangegeven die mensen een beetje te willen mijden, maar vriend zei terecht dat het niet hun schuld is dat een zwangerschap bij ons op zich laat wachten. Nouja, we gaan het wel meemaken.
Pegamon, het ziekenhuis heeft bij ons aangegeven dat de zaadkwaliteit zoals hij nu is eigenlijk heel ernstig is. Het komt zelden voor dat een man zo weinig even en daarom is voor ons ivf geen optie meer.
We hebben 6 november het gesprek met de arts. We moeten gesprekken voeren omdat het allemaal wat heftiger gaat worden, en je moet bekijken of je dat wil aangaan, maar daar zijn wij wel over uit. Ook moeten er contracten getekend worden over het invriezen van de embryo’s.
Voor de start moet ik van het ziekenhuis ook nog 1 maand aan de pil. Om je cyclus op 0 te zetten, dan weten we precies welke dag we mogen beginnen.

Wat naar van dat bedrijfsuitje zeg. Ik snap dat je ertegenop ziet. Zijn er wel collega’s waar je een klik mee hebt? Dat je daar bij kan gaan zitten.
Mensen die makkelijk zwanger zijn geworden die hebben echt geen idee hoe het is als het niet lukt he.
Ik werk zelf in de kraamzorg en krijg regelmatig de vraag, wanneer wil je zelf dan kinderen.
Ik hoop dat het uitje mee gaat vallen, en ik hoop natuurlijk dat die ongesteldheid bij jou helemaal niet komt.
Hoe gaat het met de rest? Houden jullie het wachten nog een beetje vol?
@pergamon oh die ontactische mensen. Verschrikkelijk!! Ook mensen die na 3 maanden proberen klagen dat zwanger worden zo emotioneel is :whip: Die mensen kan ik echt een stomp verkopen. Of mensen die het hebben van kinderen als iets vanzelfsprekends zien... Nou ja jullie zullen de ervaringen ook wel kennen.

@saartje ik vond het ICSI traject meevallen. Het feit dat wij bij de eerste poging raak was zal zeker hebben geholpen.
Vooraf was ik bang dat de zaadkwaliteit zo slecht zou zijn dat er geen embryo was. De arts zei toen “het zijn er dan wel te weinig om spontaan zwanger te worden, maar ik kan er uit die duizenden wel 1 vinden om een eitje mee te bevruchten” Dat was wel een opluchting. Ze zei ook als je vragen hebt stel ze aan mij en niet op een forum :-)
Voor de punctie was ik zo onder de invloed van de pijnmedicatie dat dat een soort van langs me heen ging. De spanning daarna, deelt het embryo goed bijv (zullen ze uitleggen bij je gesprek), de wachtweken, dan de 1e echo ohohoh de spanning!

Ik had uiteindelijk relatief weinig eitjes, dus we hadden 3 embryo’s waarvan er 1 van onvoldoende kwaliteit was. Je moet inderdaad een contract ondertekenen en beslissen wat er met embryo’s gaat gebeuren die je niet gebruikt en wat er gebeurd als je uit elkaar gaat/overlijdt. Beetje gek om er over na te denken.

Wij mogen in de volgende cyclus dus voor de terugplaatsing gaan. Middels ovultatie testen en een echo bepaalt de arts wanneer het terugplaatsen gaat gebeuren. Nu maar hopen dat hij goed ontdooid en doordeelt. Ik hou jullie op de hoogte.

Meiden in de wachtweken, nog even volhouden. Ik denk aan jullie.
Missgiggles bedankt voor alle uitleg. Dat is echt heel fijn om even van iemand te horen die het allemaal heeft meegemaakt!
Ik hoop echt voor jullie dat deze embryo goed ontdooit en doordeelt en dat hij mag leiden tot een mooie zwangerschap!
Spannend volgende maand!!
Hebben jullie nu een dochter of een zoon?
Meiden in de wachtweken, hoe gaat het met jullie?
Jeetje Saartje, nog heftiger dan ik dacht dus. Hoe is het partner er onder?

Hier beginnen de krampjes een beetje te komen, dus ik verwacht mijn menstruatie wel snel. We kijken uit naar 29 oktober (evaluatiegesprek).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven