Verslaafde moeder
maandag 29 oktober 2018 om 13:59
Wat een nare situatie. Ik denk ook dat het goed is als je hulp zoekt, maar waar dan? Ik denk dat ze je hier mogelijk verder kunnen helpen:
https://kopstoring.nl/site/Kopstoring/
https://kopstoring.nl/site/Kopstoring/
maandag 29 oktober 2018 om 14:11
Huisarts, maatschappelijk werk. Doe het nu! Zij kunnen jou echt verder helpen.
Hulp voor je moeder is een ander verhaal, dat moet zij zelf willen. Ga dus voor hulp voor jezelf naar de huisarts. Bel nu nog de assistent en maak een afspraak.
Op internet kan je ook veel vinden bijvoorbeeld dit:
https://helpmijndierbareisverslaafd.nl/ ... verslaafd/
Hulp voor je moeder is een ander verhaal, dat moet zij zelf willen. Ga dus voor hulp voor jezelf naar de huisarts. Bel nu nog de assistent en maak een afspraak.
Op internet kan je ook veel vinden bijvoorbeeld dit:
https://helpmijndierbareisverslaafd.nl/ ... verslaafd/
maandag 29 oktober 2018 om 14:23
Ach wat een klote situatie zeg! Moeilijk voor je.
Ik (nu 39) had een verslaafde vader, ook alcohol. Overleden daaraan toen ik 16 was.
Voor mijn 16e heb ik ook weleens geprobeerd om hem te 'stoppen', maar dat lukte natuurlijk niet, en kan ook niet.
Ik weet verder ook niet goed wat je zou kunnen doen behalve het bespreken met de huisarts, en eventueel een goede vriend of familielid meenemen die jou kan ondersteunen in dit hele proces.
ik wens je heel veel sterkte en succes!!
Ik (nu 39) had een verslaafde vader, ook alcohol. Overleden daaraan toen ik 16 was.
Voor mijn 16e heb ik ook weleens geprobeerd om hem te 'stoppen', maar dat lukte natuurlijk niet, en kan ook niet.
Ik weet verder ook niet goed wat je zou kunnen doen behalve het bespreken met de huisarts, en eventueel een goede vriend of familielid meenemen die jou kan ondersteunen in dit hele proces.
ik wens je heel veel sterkte en succes!!
maandag 29 oktober 2018 om 14:27
Wat een kalf, laat haar verzuipen in die troep. Als een ouder keer op keer die ellende boven zijn of haar kinderen verkiest, weet je dat je nooit meer op die persoon kunt vertrouwen. Laat het zoals hierboven gezegd aan de huisarts over om jou en zus hier uit te begeleiden. Sterkte.
Damned if I don’t
maandag 29 oktober 2018 om 14:51
Lekker kort door de bocht dit. Het is een ver-sla-ving. Dat is over het algemeen niet bepaald een keuze meer als het al zo ver is als TO schrijft.ViezeHond schreef: ↑29-10-2018 14:27Wat een kalf, laat haar verzuipen in die troep. Als een ouder keer op keer die ellende boven zijn of haar kinderen verkiest, weet je dat je nooit meer op die persoon kunt vertrouwen. Laat het zoals hierboven gezegd aan de huisarts over om jou en zus hier uit te begeleiden. Sterkte.
Helaas in mijn naaste omgeving ook meegemaakt en het is niets niks. Er echt vanaf komen lukt er helaas maar weinig.
Wel eens ermee dat TO naar de huisarts moet gaan. Zeker met een jonger kind nog in huis.
Sterkte TO. Zorg goed voor jezelf! Ik gun je meer dan dit
maandag 29 oktober 2018 om 14:56
Niks kort door de bocht. Ik kom uit zo'n gezin en iedere dag de fles opentrekken ipv contact zoeken met de huisarts en je overgeven aan het afkicktraject, is een keuze die je iedere keer maakt. Ten koste van je kinderen.Lou- schreef: ↑29-10-2018 14:51Lekker kort door de bocht dit. Het is een ver-sla-ving. Dat is over het algemeen niet bepaald een keuze meer als het al zo ver is als TO schrijft.
Helaas in mijn naaste omgeving ook meegemaakt en het is niets niks. Er echt vanaf komen lukt er helaas maar weinig.
Wel eens ermee dat TO naar de huisarts moet gaan. Zeker met een jonger kind nog in huis.
Sterkte TO. Zorg goed voor jezelf! Ik gun je meer dan dit![]()
Dat je je zonder kinderen doodzuipt moet je zelf weten, als je kinderen hebt, heb je een verantwoordelijkheid.
Damned if I don’t
maandag 29 oktober 2018 om 14:58
Eens.ViezeHond schreef: ↑29-10-2018 14:56Niks kort door de bocht. Ik kom uit zo'n gezin en iedere dag de fles opentrekken ipv contact zoeken met de huisarts en je overgeven aan het afkicktraject, is een keuze die je iedere keer maakt. Ten koste van je kinderen.
Dat je je zonder kinderen doodzuipt moet je zelf weten, als je kinderen hebt, heb je een verantwoordelijkheid.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
maandag 29 oktober 2018 om 15:05
+1000000000000ViezeHond schreef: ↑29-10-2018 14:56Niks kort door de bocht. Ik kom uit zo'n gezin en iedere dag de fles opentrekken ipv contact zoeken met de huisarts en je overgeven aan het afkicktraject, is een keuze die je iedere keer maakt. Ten koste van je kinderen.
maandag 29 oktober 2018 om 15:08
Klopt. Ben ik ook lang 'kwaad' over geweest naar mijn vader toe-hoezo je doodzuipen terwijl je nog 1 kind/tiener in huis hebt?ViezeHond schreef: ↑29-10-2018 14:56Niks kort door de bocht. Ik kom uit zo'n gezin en iedere dag de fles opentrekken ipv contact zoeken met de huisarts en je overgeven aan het afkicktraject, is een keuze die je iedere keer maakt. Ten koste van je kinderen.
Later zag ik echter dat hij de dood van mijn moeder niet kon verwerken, en was al verslavingsgevoelig. Daarnaast kreeg hij een nieuwe vriendin die hem ook niet stopte, maar lekker meedeed.
Ik geloof niet dat hij 'bewust' niet voor ons koos maar voor de drank. Maakt de realiteit en de pijn niet minder, maar ik zie nu wel dat het niet zo simpel ligt als dat ik een tijd heb gedacht uit mijn boosheid en verdriet.
En niemand wil zijn vader/moeder ten onder zien gaan, ook TO niet.
maandag 29 oktober 2018 om 15:09
Als je de huisarts te lastig vindt, heeft jouw school een vertrouwenspersoon? Of heb je bijvoorbeeld een mentor die je in vertrouwen kan nemen. Huisarts is het allerbeste advies, maar misschien vind je die stap voor nu nog eng of te groot. Neem dan iemand anders in vertrouwen. Dit kan ook de buurvrouw zijn, of een zus/broer van je moeder of iemand die dicht bij je staat.
maandag 29 oktober 2018 om 15:10
EensViezeHond schreef: ↑29-10-2018 14:56Niks kort door de bocht. Ik kom uit zo'n gezin en iedere dag de fles opentrekken ipv contact zoeken met de huisarts en je overgeven aan het afkicktraject, is een keuze die je iedere keer maakt. Ten koste van je kinderen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 29 oktober 2018 om 15:34
Ik hou mezelf niet langer voor de gek met de gedachte dat ze er niet bewust voor kozen. Lang gedaan, maar de waarheid is gewoon dat je niet belangrijk genoeg was om voor te vechten. Is ff kut, maar wel de realiteit.glitglam schreef: ↑29-10-2018 15:08Klopt. Ben ik ook lang 'kwaad' over geweest naar mijn vader toe-hoezo je doodzuipen terwijl je nog 1 kind/tiener in huis hebt?
Later zag ik echter dat hij de dood van mijn moeder niet kon verwerken, en was al verslavingsgevoelig. Daarnaast kreeg hij een nieuwe vriendin die hem ook niet stopte, maar lekker meedeed.
Ik geloof niet dat hij 'bewust' niet voor ons koos maar voor de drank. Maakt de realiteit en de pijn niet minder, maar ik zie nu wel dat het niet zo simpel ligt als dat ik een tijd heb gedacht uit mijn boosheid en verdriet.
En niemand wil zijn vader/moeder ten onder zien gaan, ook TO niet.
Nouschi; tnx
Damned if I don’t
maandag 29 oktober 2018 om 16:05
Wow, deze komt wel even binnen. Heb ik eigenlijk nog nooit zo 'direct' van iemand gehoord of gedacht.
Maar kan best waar zijn...Moet ik even laten bezinken
maandag 29 oktober 2018 om 16:28
Aangezien je al zoveel voor jezelf zorgt vraag ik me af of er voor jouw en je zusje niet een begeleid woon traject of iets opgestart kan worden. Je kan met de huisarts gaan praten en met het jongerenloket van de gemeente.
Je moeder kan je niet beter maken, dat zal ze zelf moeten doen. Dat is alleen maar een emmer die zuigt en zuigt en zuigt, waarschijnlijk valt het kwartje nog eerder wanneer je haar laat vallen en voor jezelf kiest en gaat zorgen. Daarin heb je mee dat je 18 bent, hoe dat met je zusje zit weet ik niet.. Maar financieel lijkt me voornamelijk het grootste probleem aangezien zo iemand geen echte moederfiguur kan zijn met haar verslaving op 1.
Je moeder kan je niet beter maken, dat zal ze zelf moeten doen. Dat is alleen maar een emmer die zuigt en zuigt en zuigt, waarschijnlijk valt het kwartje nog eerder wanneer je haar laat vallen en voor jezelf kiest en gaat zorgen. Daarin heb je mee dat je 18 bent, hoe dat met je zusje zit weet ik niet.. Maar financieel lijkt me voornamelijk het grootste probleem aangezien zo iemand geen echte moederfiguur kan zijn met haar verslaving op 1.
maandag 29 oktober 2018 om 17:08
Wat een vervelende situatie. En wat Goed dat je dit topic opent. Heb je iemand in je omgeving die van die situatie weet?
Is jullie vader nog in beeld?
De eerste stap is inderdaadnaar de huisarts, en probeer of er iemand in je netwerk is die met je mee kan. Je kunt ook een huisbezoek plannen met de huisarts.
Samen met de huisarts kijk je welke hulp passend is.
Is jullie vader nog in beeld?
De eerste stap is inderdaadnaar de huisarts, en probeer of er iemand in je netwerk is die met je mee kan. Je kunt ook een huisbezoek plannen met de huisarts.
Samen met de huisarts kijk je welke hulp passend is.