Bugtopic

27-11-2017 10:10 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een nieuw bugtopic? hoor ik jullie denken. Idd een nieuw bugtopic. Aangezien we het CM-topic graag willen behouden waar het voor bedoeld is en we degenen die eigenwijs zijn toch de mogelijkheid willen bieden om bugs door te geven, open ik dit topic en ben ik ook degene die hier zal reageren en voor doorgeefluik zal spelen.
Even een aantal dingen van te voren:
- ik ben zoveel mogelijk aanwezig, maar geen 24 uur dus het kan even duren voor je een reactie krijgt
- als je een bug meldt, geef dan ook even aan welk apparaat je gebruikt, welke browser en zo nodig een screenshot
- als het om een individuele bug gaat, verwijs ik je door naar de mail
- offtopic gesprekken zal ik ook hier verwijderen. Een enkele opmerking geen probleem, maar kletsen over het theeservies van je oma, de steenpuist van tante Sjaan of welke forummer nu weer grappig is mag in andere topics.

Verder zal ik ook hier in rood een overzicht geven van de bugs die gemeld worden en hopelijk ook wanneer het opgelost is.

met vriendelijke groet,

Junior


Opgeloste issues:

  • forum is traag, waarschijnlijk door reclame die op de achtergrond laadt heeft ook te maken met grote database en daar zijn inmiddels aanpassingen aan gedaan waardoor het forum sneller laadt.
  • mobiel forummen is moeilijk door de reclames de banners zijn geoptimaliseerd, dus je zou hier minder last van moeten hebben
  • lees meer is vervelend doordat je er op iedere pagina opnieuw op moet klikken en als je scherm van stand verandert, krijg je weer de leesmeer-knop en vaak nog maar de helft van de berichten de toonmeer-knop blijft
  • pijleroverzicht geeft geen topicopener aan, maar de laatste forummer die heeft gereageerd blijft zo
  • op de pagina's nieuw en actief worden bolletjes niet grijs na lezen van alle berichten en je komt ook niet op het laatste bericht. Vanuit de homepage kun je er ook niet mee naar een topic blijft zo
  • meer topics terug kunnen zien onder Gereageerd blijft ook zo, met de knop toon meer kun je wel meer topics zien
  • telling aantal pagina's klopt niet op de homepage dit is opgelost
  • pb-en werkt alleen als je hetzelfde draadje gebruikt waar je voor het nieuwe forum al mee pbde en er komt geen melding als er een pb binnenkomt Dit is opgelost
  • forummers die geblokkeerd staan, maar zijn wel zichtbaar dit is opgelost, je ziet wel de vraag 'Berichten van forummer X toch zien?'
  • topics die verwijderd zijn uit Gereageerd, kun je niet meer terugzettenDit is opgelost
  • bij het klikken op een linkje, kom je niet automatisch weer terug in het topic waar het linkje uit komt dit is opgelost
  • je kunt niet via de quote op het originele bericht komen door op het pijltje te klikken opent het originele bericht in een nieuw tabblad
  • eigen topics staan niet in de lijst Gereageerd/voor jou Dit is opgelost
  • je moet terug naar de homepage om naar een andere pijler te kunnen, dat kan niet vanuit een pijler Dit blijft zo
  • ga naar paginanr. werkt niet Dit is opgelost
  • als je op de roze knop plaats reactie klikt, gaat de pagina naar boven pagina gaat nu naar het tekstveld
  • advertenties op de homepage staan regelmatig over de tabbladen nieuw en actieve topics waardoor je daar niet bij kunt fijn als jullie dit altijd zo snel mogelijk doorgeven via communitymanager@viva.nl met een screenshot, zodat ik dit aan de desbetreffende afdeling kan doorsturen
  • avatars zijn niet zichtbaar bij sommige forummers Dit is opgelost. Zie je geen avatars, dan ligt dit waarschijnlijk aan je cookie-instellingen. Er wordt naar gekeken of dit aangepast kan worden.


Wordt aan gewerkt/ staat nog open:

  • linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen
  • je komt niet meer bij de laatstgelezen posting
  • Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.
  • Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.
  • De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.
  • in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen
  • als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic
  • Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je je hier een melding van krijgen per mail
  • geanonimiseerde nicks zijn nog te loepen dit is grotendeels niet meer mogelijk, wordt aan gewerkt
  • je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit
  • inbox is onoverzichtelijk


communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 18-09-2019 10:50
68.64% gewijzigd
Is een keer wat anders dan de grvraagde printscreens
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een bericht plaatsen in het topic "Verkeerd begrepen topictitels" forum/list_messages/286859 maar op de één of andere vage manier krijg ik het topic niet geopend.
Niet geschoten is altijd mis
Hallo mods.
Op mijn smartphone kan ik geen pb's meer versturen. Bij de naam invoeren krijg ik steeds de melding: druk op enter..Welke knop is dat op een smartphone?
Alle reacties Link kopieren
Ik probeerde net te linken naar een bepaalde post. Die knop is er nog, en als je daarop klikt, lijkt het alsof je een link kopieert. Meer dat is niet zo. Deze functie werkt helemaal niet. Is dat bekend?
.
Alle reacties Link kopieren
Jezus die reclames zijn wel weer aanwezig hè. Boven de pagina onder de pagina,naast de pagina,tussen de postings. Man man man kan dat wat minder?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Hoe werkt de quoteknop eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
groef schreef:
27-10-2018 17:44
Hoe werkt de quoteknop eigenlijk?
.
Geen idee, goede vraag voor het MOD-topic.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
19-10-2018 09:30
Dit krijg ik al dagen. Maar geen "code", geloof ik.

Afbeelding

Ik gooi mezelf even in de herhaling want ik wil mijn eenhoornplaatje plakken...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
27-10-2018 18:55
Ik gooi mezelf even in de herhaling want ik wil mijn eenhoornplaatje plakken...
Ik verwacht dat ze het ergens volgend jaar opgelost hebben.
¡Apagando las luces!
groef schreef:
27-10-2018 17:44
Hoe werkt de quoteknop eigenlijk?

Best goed.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
27-10-2018 19:17
Best goed.
Zo ongeveer het enige wat feilloos werkt!
Ik krijg echt aan een stuk door deze melding. Steeds vaker op een dag. Andere sites doen het prima.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
28-10-2018 00:03
Ik krijg echt aan een stuk door deze melding. Steeds vaker op een dag. Andere sites doen het prima.

Afbeelding
Dit wijst op een verslaving.
Hulp zoeken is de beste optie.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
27-10-2018 11:29
Ik wil een bericht plaatsen in het topic "Verkeerd begrepen topictitels" forum/list_messages/286859 maar op de één of andere vage manier krijg ik het topic niet geopend.
Beste Bitje93,

Ik denk dat je de verkeerde link had. Via deze link zou je er moeten komen: overig/verkeerd-begrepen-topictitels/li ... ges/286859

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
groef schreef:
27-10-2018 15:46
Hallo mods.
Op mijn smartphone kan ik geen pb's meer versturen. Bij de naam invoeren krijg ik steeds de melding: druk op enter..Welke knop is dat op een smartphone?
Beste groef,

Er zit helaas een bug in het versturen van privéberichten. Bij de een werkt het wel, bij de ander niet. Dit staat op het lijstje van IT om een oplossing voor te zoeken.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
27-10-2018 18:55
Ik gooi mezelf even in de herhaling want ik wil mijn eenhoornplaatje plakken...
Beste Snoesje666,

Het ziet ernaar uit dat deze bug deze week wordt opgelost. Ik zal jullie in dit topic daarover updaten.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
28-10-2018 00:03
Ik krijg echt aan een stuk door deze melding. Steeds vaker op een dag. Andere sites doen het prima.

Afbeelding
Beste Nemaìn,

Ik heb begrepen dat meerdere hier gisteren last van hadden. Lukt het vandaag wel om op het forum te komen? En heb je hier andere dagen ook last van gehad?

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Repeat...
impala schreef:
27-10-2018 17:33
Ik probeerde net te linken naar een bepaalde post. Die knop is er nog, en als je daarop klikt, lijkt het alsof je een link kopieert. Meer dat is niet zo. Deze functie werkt helemaal niet. Is dat bekend?
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
29-10-2018 10:30
Repeat...
Hi impala,

Sorry, ik had even over je reactie heen gelezen. Ik wist niet dat deze functie niet werkte, ik ga erachteraan!

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
CommunityManagerViva schreef:
29-10-2018 09:57
Beste Nemaìn,

Ik heb begrepen dat meerdere hier gisteren last van hadden. Lukt het vandaag wel om op het forum te komen? En heb je hier andere dagen ook last van gehad?

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Ik heb er al weken last van. Ook gemeld.

Ook vanavond aan 1 stuk.
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 29-10-2018 21:46
3.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fijn dat het je is gelukt vandaag op het forum te komen!
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

De bug rondom het uploaden van een avatar is opgelost. Er kan dus nu weer een avatar worden toegevoegd aan je profiel.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
weer een bug opgelost! :jump:
Alle reacties Link kopieren
rozamunda schreef:
30-10-2018 10:14
weer een bug opgelost! :jump:
Nu de andere 2348 nog :rofl:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
maak een bug erbij, los die op en we zijn weer blij. ik vind dat een mooi systeem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven