Bugtopic

27-11-2017 10:10 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een nieuw bugtopic? hoor ik jullie denken. Idd een nieuw bugtopic. Aangezien we het CM-topic graag willen behouden waar het voor bedoeld is en we degenen die eigenwijs zijn toch de mogelijkheid willen bieden om bugs door te geven, open ik dit topic en ben ik ook degene die hier zal reageren en voor doorgeefluik zal spelen.
Even een aantal dingen van te voren:
- ik ben zoveel mogelijk aanwezig, maar geen 24 uur dus het kan even duren voor je een reactie krijgt
- als je een bug meldt, geef dan ook even aan welk apparaat je gebruikt, welke browser en zo nodig een screenshot
- als het om een individuele bug gaat, verwijs ik je door naar de mail
- offtopic gesprekken zal ik ook hier verwijderen. Een enkele opmerking geen probleem, maar kletsen over het theeservies van je oma, de steenpuist van tante Sjaan of welke forummer nu weer grappig is mag in andere topics.

Verder zal ik ook hier in rood een overzicht geven van de bugs die gemeld worden en hopelijk ook wanneer het opgelost is.

met vriendelijke groet,

Junior


Opgeloste issues:

  • forum is traag, waarschijnlijk door reclame die op de achtergrond laadt heeft ook te maken met grote database en daar zijn inmiddels aanpassingen aan gedaan waardoor het forum sneller laadt.
  • mobiel forummen is moeilijk door de reclames de banners zijn geoptimaliseerd, dus je zou hier minder last van moeten hebben
  • lees meer is vervelend doordat je er op iedere pagina opnieuw op moet klikken en als je scherm van stand verandert, krijg je weer de leesmeer-knop en vaak nog maar de helft van de berichten de toonmeer-knop blijft
  • pijleroverzicht geeft geen topicopener aan, maar de laatste forummer die heeft gereageerd blijft zo
  • op de pagina's nieuw en actief worden bolletjes niet grijs na lezen van alle berichten en je komt ook niet op het laatste bericht. Vanuit de homepage kun je er ook niet mee naar een topic blijft zo
  • meer topics terug kunnen zien onder Gereageerd blijft ook zo, met de knop toon meer kun je wel meer topics zien
  • telling aantal pagina's klopt niet op de homepage dit is opgelost
  • pb-en werkt alleen als je hetzelfde draadje gebruikt waar je voor het nieuwe forum al mee pbde en er komt geen melding als er een pb binnenkomt Dit is opgelost
  • forummers die geblokkeerd staan, maar zijn wel zichtbaar dit is opgelost, je ziet wel de vraag 'Berichten van forummer X toch zien?'
  • topics die verwijderd zijn uit Gereageerd, kun je niet meer terugzettenDit is opgelost
  • bij het klikken op een linkje, kom je niet automatisch weer terug in het topic waar het linkje uit komt dit is opgelost
  • je kunt niet via de quote op het originele bericht komen door op het pijltje te klikken opent het originele bericht in een nieuw tabblad
  • eigen topics staan niet in de lijst Gereageerd/voor jou Dit is opgelost
  • je moet terug naar de homepage om naar een andere pijler te kunnen, dat kan niet vanuit een pijler Dit blijft zo
  • ga naar paginanr. werkt niet Dit is opgelost
  • als je op de roze knop plaats reactie klikt, gaat de pagina naar boven pagina gaat nu naar het tekstveld
  • advertenties op de homepage staan regelmatig over de tabbladen nieuw en actieve topics waardoor je daar niet bij kunt fijn als jullie dit altijd zo snel mogelijk doorgeven via communitymanager@viva.nl met een screenshot, zodat ik dit aan de desbetreffende afdeling kan doorsturen
  • avatars zijn niet zichtbaar bij sommige forummers Dit is opgelost. Zie je geen avatars, dan ligt dit waarschijnlijk aan je cookie-instellingen. Er wordt naar gekeken of dit aangepast kan worden.


Wordt aan gewerkt/ staat nog open:

  • linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen
  • je komt niet meer bij de laatstgelezen posting
  • Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.
  • Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.
  • De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.
  • in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen
  • als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic
  • Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je je hier een melding van krijgen per mail
  • geanonimiseerde nicks zijn nog te loepen dit is grotendeels niet meer mogelijk, wordt aan gewerkt
  • je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit
  • inbox is onoverzichtelijk


communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 18-09-2019 10:50
68.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
30-10-2018 10:00
Beste forummers,

De bug rondom het uploaden van een avatar is opgelost. Er kan dus nu weer een avatar worden toegevoegd aan je profiel.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Fijn. Dank!
Nu de rest nog. :P
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
Zireael schreef:
30-10-2018 12:59
Fijn. Dank!
Nu de rest nog. :P
Ik doe m'n best :-)
Klopt het dat je geen pb's kan versturen zonder onderwerp? Als ik het onderwerp leeg laat ververst de pagina wel maar er gebeurt niks.
rozamunda schreef:
30-10-2018 10:36
maak een bug erbij, los die op en we zijn weer blij. ik vind dat een mooi systeem.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
30-10-2018 14:20
Ik doe m'n best :-)
Beste CM,

Ik geloof heus dat jij je best doet.

Maar het komt toch erg vaak over als een persoon die verantwoordelijk is voor de aanleg van een snelweg naar een uithoek en met zweet op d'r hoofd de grootste keien van het karrenpad in d'r kruiwagen aan het scheppen is en af en toe meldt aan de wachtende reizigers dat zij en de TD alsfalteerders heus heel hard werken, maar het een grote klus blijkt.
Terwijl ik hoop dat je een keer gebruik gaat maken van de mopperende menigte reizigers en met je vuist op je kruiwagen gaat slaan en bij je opdrachtgevers aan gaat geven dat het zo niet vlot genoeg gaat en je eens veel meer en veel sneller iets moet kunnen doen. In plaats van steeds opnieuw blijmoedig melden dat je echt heel hard werkt.

Dit 'nieuwe' forum heeft heel veel kapot gemaakt. Paginanummering, pb-verkeer, leuke avatars ipv een postzegeltje, gebruiksvriendelijkheid. En het duurt echt heeeeel erg veeeel te lang voor daar iets aan gedaan wordt en het is treurig dat degene die daar verantwoordelijk voor zijn niet veel verder komen dan negeren of 'we werken heel hard hoor!'

Je werkt vast heel hard, maar hebt kennelijk niet de tools om ook resultaten te bereiken. Neem je verantwoordelijkheid en doe daar eens iets aan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
@feow
Maar wat nou als je baas zegt dat die nieuwe vijfbaanssnelweg in de Randstad eerst af moet?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
31-10-2018 15:00
@feow
Maar wat nou als je baas zegt dat die nieuwe vijfbaanssnelweg in de Randstad eerst af moet?
Dan laat je dat aan je mopperende menigte weten.
'Sorry, ik heb het geprobeerd. Hier moeten wij het mee doen'

En als dat enorm lang duurt kun je niet met droge ogen beweren dat je geschikt bent, want kennelijk ben je niet in staat om iets voor elkaar te krijgen bij je bazen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Of je spuit elke keer als je in de buurt komt van de wachtende menigte je hoofd nat met de plantenspuit en gaat wat opzichtig kreunen om buiten beeld weer lekker languit in het gras te gaan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Al dan niet in foetushouding en hysterisch huilend graspollen in de rondte gooiende.
...
Calamitycat schreef:
31-10-2018 18:59
Al dan niet in foetushouding en hysterisch huilend graspollen in de rondte gooiende.
:rofl:
Ik vraag me af of de CM het uitloggopic volgt?
CommunityManagerViva schreef:
29-10-2018 09:57
Beste Nemaìn,

Ik heb begrepen dat meerdere hier gisteren last van hadden. Lukt het vandaag wel om op het forum te komen? En heb je hier andere dagen ook last van gehad?

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Gebeurt hier nog wat mee of ligt dat bij de rest op de hoop?
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Er zijn zojuist twee bugs opgelost door IT. Je eigen topics staan vanaf nu weer in je Gereageerd-lijstje. Topics die je verwijderd hebt uit je Gereageerd-lijstje, worden weer teruggezet zodra je erin hebt gereageerd.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
31-10-2018 19:04
Gebeurt hier nog wat mee of ligt dat bij de rest op de hoop?
Beste Nemaìn,

Ik vraag dit na bij IT.
Kom er bij je op terug.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
- geanonimiseerde nicks zijn nog te loepen dit is niet meer mogelijk

Eh... ik kan nog wel degelijk geanonimiseerd nicks loepen. In ieder geval die van voor dat gedoe met de gdpr. Wordt daar nog iets aan gedaan?
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
01-11-2018 11:17
Beste forummers,

Er zijn zojuist twee bugs opgelost door IT. Je eigen topics staan vanaf nu weer in je Gereageerd-lijstje. Topics die je verwijderd hebt uit je Gereageerd-lijstje, worden weer teruggezet zodra je erin hebt gereageerd.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

Helaas gebeurt dit tot nu toe nog niet. Ik heb vanmiddag gereageerd in een uit mijn lijst verwijderd topic, maar het staat niet opnieuw in de lijst.
nounou
CommunityManagerViva schreef:
01-11-2018 11:17
Beste forummers,

Er zijn zojuist twee bugs opgelost door IT. Je eigen topics staan vanaf nu weer in je Gereageerd-lijstje. Topics die je verwijderd hebt uit je Gereageerd-lijstje, worden weer teruggezet zodra je erin hebt gereageerd.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Dat vind ik dus erg irritant.
lise1985 schreef:
01-11-2018 17:31
Dat vind ik dus erg irritant.
Ik vind het heel fijn. En ik win altijd! (6)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie opeens geen plaatjes meer :'( Gebruik geen addblocker oid (Safari). Is dit een algemeen probleem ?
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
MonkeyTown schreef:
01-11-2018 19:11
Ik zie opeens geen plaatjes meer :'( Gebruik geen addblocker oid (Safari). Is dit een algemeen probleem ?
Cookies verwijderen en opnieuw accepteren al geprobeerd?
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
01-11-2018 19:18
Cookies verwijderen en opnieuw accepteren al geprobeerd?
Bedankt voor de tip, heeft alleen niet geholpen. Ben er wel achter dat ik in privé modus wel de plaatjes kan zien, raarrrr
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
MonkeyTown schreef:
01-11-2018 20:56
Bedankt voor de tip, heeft alleen niet geholpen. Ben er wel achter dat ik in privé modus wel de plaatjes kan zien, raarrrr

Heb je alle cookies geaccepteerd? Anders zie je geen plaatjes (dat is dus een bug).
Hoe komt het dat ik bij het per ongeluk aantikken van reclame wel naar een nieuw tabblad ga, maar als ik een link in een topic aanklik niet?
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
30-10-2018 10:00
Beste forummers,

De bug rondom het uploaden van een avatar is opgelost. Er kan dus nu weer een avatar worden toegevoegd aan je profiel.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

:cheers:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
En wat een leuke ook, Snoesje! :proud:
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven