Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Pffff, wakker liggen zonder echte reden is meer regel dan uitzondering deze dagen... Geef me dan maar een baby, dan heb ik nog wat te doen midden in de nacht. Nu maar het riedeltje van plassen, water drinken, even lezen en weer proberen te slapen...

Suusberg heel veel succes vandaag! Onwerkelijk dat je kindje er straks gewoon 'zomaar' zal zijn!
Succes Suusberg en geniet van je kleintje :heart:.
Ja Suusberg het is vandaag zo ver!!!! Heb je nog een beetje kunnen slapen?

Zo herkenbaar Bess dat wakker liggen... ik wordt ook heel vaak helemaal klam van het zweet wakker en droom de gekste dingen. Echter denk ik heel vaak als ik dan wakker lig dat het zo fijn is nog niet in actiemodus te moeten voor de baby maar gewoon te kunnen liggen/lezen etc

De vorige zwangerschap schopte de baby me iedere 2,5 wakker om dan een half uur heel druk te doen. Toen zij geboren was heeft ze nog een hele tijd datzelfde ritme nachts aangehouden. Deze baby lijkt iets minder druk nachts, hopelijk blijft dat dan ook zo!
@suusberg
Succes, sterkte en heel veel plezier met de kleine straks!! Hopelijk gaat alles goed.

@Bessss
Verschrikkelijk hè dat wakker liggen... heb ik ook last van (en daarbij een peuter waar ik 1x per nacht mijn bed voor uit kan de laatste tijd).
Ik zet dan een luisterboek aan, meestal val ik dan halvewege de timer alweer in slaap. Maar echt uitgerust wakker worden... nee.
Envelop schreef:
02-11-2018 07:09
De vorige zwangerschap schopte de baby me iedere 2,5 wakker om dan een half uur heel druk te doen. Toen zij geboren was heeft ze nog een hele tijd datzelfde ritme nachts aangehouden. Deze baby lijkt iets minder druk nachts, hopelijk blijft dat dan ook zo!
Hier word ik gelukkig niet wakker door een schoppende baby, qua activiteit heeft ze nu wel een mooi ritme. Hopelijk is dat na de geboorte ook zo!

Ze beweegt nu wel heel anders ten opzichte van een aantal weken geleden. Zo leuk dat je nu al wat ontwikkeling bewust mee kan maken :)
Oh ja dat midden in de nacht wakker worden is zo herkenbaar. Rond 3/4 uur naar de wc en dan gewoon niet meer in slaap komen, zo irritant.

Suusberg, ik denk aan je!

Menmo, hoe gaat het met jou/jullie?
Even een ego post hier, moet de rest nog bijlezen..

Kleine (grote!) man is gisterochtend geboren, hij doet het super en is een tevreden knul! Heeft nog weinig zin om te drinken, maar verpleging maakt zich er geen zorgen om, hij heeft immers nog flink wat eigen reserves ;-D

Helaas ging de operatie niet helemaal zoals het hoort, ga er ivm herkenbaarheid niet heel diep op in maar het was verre van pijnloos zoals wel zou moeten. Inmiddels ook al heel wat spuiten morfine verder want ook nu ben ik er nog lang niet. Waar ik bij onze oudste na 24u al gedoucht was en uit bed kan ik nu met moeite draaien om verbanden te laten wisselen :'( Je moet duidelijk wat over hebben voor zo’n tevreden mannetje!

Gelukkig is manlief heel zorgzaam en heb ik lieve verpleging om me heen, zodat we beetje bij beetje op kunnen knappen. Genieten van het mooiste mannetje op de wereld doen we sowieso! :love:
Jeetje dat klinkt heftig menmo! Nu lekker uitrusten, voor zover mogelijk. Moet je nog lang in zkh blijven? Gelukkig wel een heel mooi mannetje gekregen dus! Gefeliciteerd! :cheer2:
Gefeliciteerd Menmo!
Wat naar dat je nu zoveel pijn hebt.

Even klaagmodus aan;
Gister en vandaag zijn kut ! Ben zo beroerd en alles doet mij pijn.

Zoals elke vrijdag vandaag weer naar de gyneacoloog.
Heb chronische rugpijn en hij gaat vandaag bekijken of een nieuwe prednison injectie mogelijk is. :thumbsup:

Sinds gister hoest ons paard erg. Veearts is erbij geweest aangezien hij begin dit jaar een dikke luchtweg infectie heeft gehad. Hou écht mijn hart vast dat hij niet weer zo ziek word want dat kan ik nu echt niet gebruiken.

Heb 2 pubers met rijbewijs ( moeten wel met begeleiding rijden ) in huis.
Nu toch wel verdomde makkelijk 2 chauffeurs in huis. :proud:
Zelf vinden ze het totaaal niet erg om te moeten rijden.
Er word aan je gedacht suusberg! Ik hoop dat alles goed verloopt en jullie snel kunnen genieten!

Gefeliciteerd menmo! Heerlijk een mooie zoon! Wat heftig hoe het allemaal gelopen is, heel veel sterkte en hoop dat het herstel voor jou ook goed zal verlopen! Je klinkt wel alsof je ondanks alles heerlijk geniet van jullie mooie man!

Hier heeft het niet doorgezet, ben wel echt compleet gesloopt na al een week constand voorweeen, krampen in buik en rug, bloedverlies en de spanning. Slapen is hier iets uit een vorig leven! Als ik slaap van 2 tot 5 met 2 keet wc tussendoor mag ik echt heel blij zijn. is het al volgende week. Straks even vk bellen want op deze manier ga ik van de week compleet oververmoeid mijn bevalling in!
Gefeliciteerd menmo!
Sterkte met het herstel.

Poeh lalameme. Klinkt als zware laatste loodjes. Hopelijk kan de vk je helpen zodat je toch met energie de bevalling kan doen.
Gefeliciteerd Menmo! Klinkt als een hele heftige bevalling, hopelijk gaat het herstel goed en snel en gaat het ook spoedig beter met de pijn. Sterkte!

@lalameme, dat klinkt ook erg pittig. Niet bepaald hoe je de laatste loodjes wilt beleven...

@salien, voor jou ook succes met je paard en je rug!

Hier dit weekend de vluchttas maar eens inpakken voor onszelf en voor dochter die mogelijk ineens naar de buren moet.
@Envelop
Best wel een goed plan om voor je dochter ook een logeertas klaar te maken! Dat had ik nog niet bedacht.
Wel eigen tas al (bijna) klaar. Moeten nog paar kleine dingen in. Vooral de 2 euro is wel belangrijk voor de rolstoel hier :lol:
menmo: dat is niet leuk, ik hoop echt dat het snel bijtrekt

Lala: dat is rottig he, ik heb hetzelde, kan al weken niet langer dan 2 uur slapen. Word er helemaal naar van. Dus dutjes overdag. Maar ik heb niet zoals jij allerlei klachten met voorweeen. Ik kan gewoon niet slapen en kan niet liggen ivm bekken instabiliteit. Maar goede moed: het is nog maar even.
Gefeliciteerd Menmo en Suusberg alvast!! Jouw verhaal over de operatie klinkt niet goed Menmo. Weet je hoe het komt/wat er misging? Ik had een morfinepomp trouwens.

Sterkte aan alle dames met laatste loodjes klachten. Nog heeeeel even!
Ah naar Florence! Ja die bekken zijn rot snachts he! T doet echt zeer als je erop ligt vind ik. Nog even volhouden! Als je last krijgt kan je altijd vragen of je even voor een nachtje iets kunt krijgen, zelf niet zo van de medicatie maar t is voor even wel heel erg fijn!

Hier voor de komende 4 dagen pillen voorgeschreven gekregen omdat ze willen dat ik met nachtrust ga bevallen. Alleen de avond voordat wij ons moeten melden mag ik niets nemen!

Hier staan de koffers klaar, maar er moet nog meer bij haha. Volgens mij heb ik overdadig veel gepakt. Maargoed liever iets te veel dan iets te kort!
Hopelijk helpen te pillen lalameme!

Ik neem vaak voor het slapengaan melatonine. Zo maak ik aan begin van de nacht paar goede uren. Maar vaak vanaf 2 uur regelmatig wakker. En liggen met die buik... pfff. Omdraaien is een hele opgave! Maar het is voor het goede doel.
Doe wel elke dag een dutje als dochter slaapt. Alleen word ik niet echt met meer energie wakker helaas. Gelukkigi is ze vandaag lief: ze slaapt nog!

Kamertje is nu nog verder af! Yes! Kan ik komende week lekker gaat tutten. Kleertjes honderd keer opvouwen enzo :)

@florence
Wat naar die bekkeninstabiliteit. Lijkt me heel vervelend. Sterkte en nog even volhouden!!
Ben ook niet zo van de medicijnen, zeker omdat ik niet weet wanneer baby komt, dus ik zit het wel uit. Bekken is echt drama hier, kan gewoon niet liggen.
Lala, ik heb van de thuiszorgwinkel (moest rolstoel ophalen want mag/kan niet lopen) een ding gekregen dat ik in bed kan zetten zodat ik wat meer rechtop zit, werkt voor jou misschien ook. Ze zeiden dat het ook heel handig was als baby er eenmaal was met voeden.

https://www.hulpmiddelenstore.com/birli ... gIpq_D_BwE

Dit is hem hierboven, ik kon hem gewoon lenen.
Ach jeetje! Hopen dat de baby niet te lang op zich laat wachten? willen ze jou inleiden vanwege je bekken? Of wil je ook dat uitzitten? Sterkte met je bekken! Ik vind je wel echt een bikkel! Al die weken gewoon doorgewerkt al had je een bedje, je bekken is er wel echt heftig aan toe! Hoop dat het, als die kleine er is snel wegtrekt en er geen blijvende schade is, ik ben daar zelfs al echt bang voor! :hug:

Goede tip! Die heb ik inderdaad al thuis, ga dat eens proberen vannacht!
Lalameme schreef:
02-11-2018 18:00
Ach jeetje! Hopen dat de baby niet te lang op zich laat wachten? willen ze jou inleiden vanwege je bekken? Of wil je ook dat uitzitten? Sterkte met je bekken! Ik vind je wel echt een bikkel! Al die weken gewoon doorgewerkt al had je een bedje, je bekken is er wel echt heftig aan toe! Hoop dat het, als die kleine er is snel wegtrekt en er geen blijvende schade is, ik ben daar zelfs al echt bang voor! :hug:

Goede tip! Die heb ik inderdaad al thuis, ga dat eens proberen vannacht!
Ja ik mag ingeleid, maar wil het proberen uit te zitten, maar als dat niet lukt dan moet het maar. Blijvende schade ben ik ook bang voor, dus ik hou me vooral rustig.

Bij mij werkt dat ding, doet nog steeds zeer maar maakt het wel beter omdat ik dan toch effe op mijn rug kan liggen.
Ah top! Ik ga het proberen!

Ja snap ik ook goed, wil het eigenlijk ook niet, maar hier is de koek echt op ondertussen.. Maar wel fijn dat de optie er is, mocht het dan echt niet meer te doen zijn, zal het wel snel geregeld zijn!
Dames,

Hier vanmiddag is mijn dochtertje geboren, alles gaat goed met mij en met haar dus genieten nu. Kz ging goed, ruggeprik ook, suikers gaan goed bij allebei dus hehe wat een geluk💕💕💕💕💕

Bedankt voor jullie steun!
Lalameme schreef:
02-11-2018 19:12
Ah top! Ik ga het proberen!

Ja snap ik ook goed, wil het eigenlijk ook niet, maar hier is de koek echt op ondertussen.. Maar wel fijn dat de optie er is, mocht het dan echt niet meer te doen zijn, zal het wel snel geregeld zijn!
Als het op is dan is het gewoon op, dan moet je ook niet gaan duwen, dat is voor niemand goed. Je voelt zelf hoe ver je kan gaan en daar moet je gewoon naar luisteren. Zo werkt het ook voor mij, het kan nog, dus dan doe ik dat, maar als het niet meer kan dan is het gewoon klaar.
Voor jou is denk ik sowieso anders, jij hebt de hele zwangerschap door al stress en kwalen, dan gaat het optellen en zit je op een bepaald punt gewoon aan je max. Je moet jezelf daar ook gewoon serieus in nemen.
suusberg schreef:
02-11-2018 19:15
Dames,

Hier vanmiddag is mijn dochtertje geboren, alles gaat goed met mij en met haar dus genieten nu. Kz ging goed, ruggeprik ook, suikers gaan goed bij allebei dus hehe wat een geluk💕💕💕💕💕

Bedankt voor jullie steun!
Suusberg: gefeliciteerd!!! Fijn dat het zo goed gaat!
Jaaaaaaaaaaa, gefeliciteerd Suusberg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven