Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
03-11-2018 15:31
Het topic 'Asieltoerist ziet brood in wachttijden' is verwijderd ivm stemmingmakerij.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Ik had het vlak na het openen al voorspeld aan TO.
ModeratorViva schreef:
03-11-2018 15:28
Beste DuchessMeganMarkle,

Wij hebben ook nog steeds GEEN mailtje ontvangen. Zou je het nogmaals willen sturen naar forum@viva.nl?

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Maar dat is toch gewoon godsonmogelijk, dat er steeds allerlei mail niet aankomt? Checken jullie je spambox? Heb je rare rules ingesteld waarbij de namen van veelmailende formummers direct in een aparte map verdwijnen? Het is toch gewoon niet mogelijk dat de mail de hele tijd niet aankomt?

En niet gummen aub, ik wil gewoon antwoord op deze vraag, hier, op het forum.
ModeratorViva schreef:

Wij hebben ook nog steeds GEEN mailtje ontvangen. Zou je het nogmaals willen sturen naar forum@viva.nl?

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is echt onmogelijk, sorry hoor. Weten jullie zeker dat jullie geen mailtjes weggooien? Op mijn mailtjes krijg ik vrijwel altijd meteen antwoord.
Of betreffende forummer stuurt het naar het verkeerde adres, kan ook nog.
¡Apagando las luces!
of doet alsof ze mailtjes stuurt :sherlock:
Hallo moderators.
Ik wil jullie verzoeken om mijn account te verwijderen en mijn berichten te anonimiseren.
Ik ben verschillende keren door forummers voor racist uitgemaakt. Hiervoor heb ik een forummer verzocht om mij aan te geven wegens discriminatie. Mijn post is verwijderd en er is mij meegedeeld dat mijn post, betreffende het iq in Afrikaanse landen, inderdaad racistisch is.
Ik wens geen contact te hebben met media die censureren op grond van wetenschappelijk onderzoek en welk onderzoek hen niet goed uitkomt.
Ik wens jullie voor in de toekomst veel wijsheid.
streepjesdekbed schreef:
03-11-2018 16:43
Maar dat is toch gewoon godsonmogelijk, dat er steeds allerlei mail niet aankomt? Checken jullie je spambox? Heb je rare rules ingesteld waarbij de namen van veelmailende formummers direct in een aparte map verdwijnen? Het is toch gewoon niet mogelijk dat de mail de hele tijd niet aankomt?

En niet gummen aub, ik wil gewoon antwoord op deze vraag, hier, op het forum.
Beste streepjesdekbed,

Wij checken meermaals per dag onze spambox. We hebben geen regels ingesteld waarbij mails van forummers direct in een aparte map verdwijnen. Op de berichten van deze forummer na hebben we geen klachten ontvangen, andere mails komen wel binnen. Dit hebben we ook getest. Tenzij we e.e.a. moeten navragen / bespreken volgt er ook z.s.m. (dezelfde dag nog) een reactie.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

[... schreef: post_id=29203893 time=1541262667 user_id=376473]
Hallo moderators.
Ik wil jullie verzoeken om mijn account te verwijderen en mijn berichten te anonimiseren.
Ik ben verschillende keren door forummers voor racist uitgemaakt. Hiervoor heb ik een forummer verzocht om mij aan te geven wegens discriminatie. Mijn post is verwijderd en er is mij meegedeeld dat mijn post, betreffende het iq in Afrikaanse landen, inderdaad racistisch is.
Ik wens geen contact te hebben met media die censureren op grond van wetenschappelijk onderzoek en welk onderzoek hen niet goed uitkomt.
Ik wens jullie voor in de toekomst veel wijsheid.
Beste forummer,

We kunnen je account anonimiseren, verwijderen is niet mogelijk. Graag horen we van je of we je account inderdaad mogen anonimiseren.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
03-11-2018 17:42
Beste streepjesdekbed,

Wij checken meermaals per dag onze spambox. We hebben geen regels ingesteld waarbij mails van forummers direct in een aparte map verdwijnen. Op de berichten van deze forummer na hebben we geen klachten ontvangen, andere mails komen wel binnen. Dit hebben we ook getest. Tenzij we e.e.a. moeten navragen / bespreken volgt er ook z.s.m. (dezelfde dag nog) een reactie.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Say whut now? Jullie krijgen al jaren de ene na de andere klacht. Van de week hebben zowel FV als ik nog geschreven.
Dat is toch al jaren aan de gang, van die niet aangekomen mails? Hele CM-topics zijn er over volgeschreven. Hou toch op zeg.
ModeratorViva schreef:

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Ik ben al verdorie 3 weken bezig jullie te bereiken via de mail.
ModeratorViva schreef:
03-11-2018 17:42
Beste streepjesdekbed,

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
En je weet zeker dat je nu niet een ietsie pietsie aan het jokkebrokken bent? Je komt hier zeer regelmatig gelijksoortige berichten tegen op dit topic: 'we hebben niets ontvangen, zou je het nog eens willen sturen?'. Kom nou toch!

Ofwel jullie vinden dit wel een makkelijke escape 'lalalala, niks gezien'
Ofwel al die forummers liegen er steeds over omdat klagen wel lekker is
Ofwel jullie mailbox is net zo lek als dit hele forum

Maar hierboven ben je echt niet eerlijk.
Graag zou ik geanonimiseerd worden.
Hebben de Juun mods ook toegang tot jullie mails? Of de td?
Bewaren jullie afgehandelde mails of worden die (definitief) verwijderd?

Kan het niet zo zijn dat de ene (juun)mod een ander idee heeft over het ontvangen/afhandelen van mail dan de ander? En dat 'die ene' denkt: 'deze mail is al beantwoord, hij kan verwijderd worden.'
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
streepjesdekbed schreef:
03-11-2018 17:52
En je weet zeker dat je nu niet een ietsie pietsie aan het jokkebrokken bent? Je komt hier zeer regelmatig gelijksoortige berichten tegen op dit topic: 'we hebben niets ontvangen, zou je het nog eens willen sturen?'. Kom nou toch!

Ofwel jullie vinden dit wel een makkelijke escape 'lalalala, niks gezien'
Ofwel al die forummers liegen er steeds over omdat klagen wel lekker is
Ofwel jullie mailbox is net zo lek als dit hele forum

Maar hierboven ben je echt niet eerlijk.
Ik ben er niet over aan het klagen want voor mij is het wel serieus. Het gaat over de schijn”veiligheid” hier op het forum.
DuchessMeganMarkle schreef:
03-11-2018 17:57
Ik ben er niet over aan het klagen want voor mij is het wel serieus. Het gaat over de schijn”veiligheid” hier op het forum.
Tuurlijk, dat weet ik toch. Er zijn zo echt veel meer forummers van wie de mail op miraculeuze wijze niet aankomt en dat wordt nu opeens ontkend. Slaat nergens op.
In hoeverre kunnen (Juun) mods gegevens van forummers zien?
03-11-2018 18:00
Ik heb geen toegang tot de mailbox en kan ook geen persoonlijke gegevens van forummers in zien.
Dus nee, ik gooi geen mailtjes weg.
Beste forummers,

Alleen de Community Manager en de Moderators hebben toegang tot de mailbox. We hebben een helder systeem waarbij alle mails die binnenkomen worden afgehandeld. We hebben het probleem nogmaals aangekaart (het niet binnenkomen van mails). We ontkennen uiteraard niet dat hier vaker problemen mee zijn (geweest), onze excuses als dat in het vorige bericht zo overkwam.

@DuchessMeganMarkle we hebben je zojuist gemaild, zou je op onze mail kunnen reageren? We horen graag van je.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

03-11-2018 18:00

Alles wat je op of via dit forum de wereld in slingert kan men aan de achterzijde van het forum zien. Uit privacy-oogpunt zeggen ze dat ze PB's niet kunnen lezen en het zou theoretisch zo kunnen zijn georganiseerd, door rechten van mods te beperken. Maar technisch is dat natuurlijk wel mogelijk.

Maar anderzijds neem ik aan dat je beseft dat je hier op een platform communiceert dat door iemand anders beheerd wordt. In die zin, dat je dus mag verwachten dat de beheerder zorgvuldig met je gegevens om gaat, maar niet dat je gegevens voor de beheerder een groot geheim zijn.
Aan ModeratorViva,

Omdat er vandaag een berichtje van mij is gewist ben ik nieuwsgierig hoe zoiets in zijn werk gaat.
Zijn de moderators de speurneuzen of gaan jullie enkel op de stafjes af?

Ik ben benieuwd naar het antwoord.

Groetjes!
shifty schreef:
03-11-2018 18:40
Alles wat je op of via dit forum de wereld in slingert kan men aan de achterzijde van het forum zien. Uit privacy-oogpunt zeggen ze dat ze PB's niet kunnen lezen en het zou theoretisch zo kunnen zijn georganiseerd, door rechten van mods te beperken. Maar technisch is dat natuurlijk wel mogelijk.

Maar anderzijds neem ik aan dat je beseft dat je hier op een platform communiceert dat door iemand anders beheerd wordt. In die zin, dat je dus mag verwachten dat de beheerder zorgvuldig met je gegevens om gaat, maar niet dat je gegevens voor de beheerder een groot geheim zijn.

Of de mods zo technisch onderlegd zijn durf ik te betwijfelen.
Bobby-Pin schreef:
03-11-2018 18:41
Aan ModeratorViva,

Omdat er vandaag een berichtje van mij is gewist ben ik nieuwsgierig hoe zoiets in zijn werk gaat.
Zijn de moderators de speurneuzen of gaan jullie enkel op de stafjes af?

Ik ben benieuwd naar het antwoord.

Groetjes!

We doen geen uitspraken over het beleid.
shifty schreef:
03-11-2018 18:40

Het is ook mogelijk en als je even vraagt of ze mee willen kijken ivm doodsbedreigingen e.d. doen ze dat ook.
Bantopic staat weer open.
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven